Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צהריים טובים

 

אני מעוניין לכוון באופן עצמאי את הקומפוננט והסאב ברכב,לאחר קריאה של כמה מאמרים בפורום בנושא כיוונים לא הצלחתי להבין כמה דברים בנושא. ולכן הלטתי לפתוח שרשור בנושא :)

למשל מזה סלופ? איך אפשר לדעת באיזה תדר הכי טוב אפשר לחתוך כל אלמנט : מידבאס , טוויטר , סאב ? כלומר באיזה סלופ ?באיזה תדר ?

למיטב הבנתי יש טווח תדרים לכל אלמנט לכן נשאלת השאלה באיזה תדר הכי טוב לחתוך את האלמנט?

ואיך אני יודע האם כדאי לי לעבוד דרך הקרוס של המגבר או הHU ?

בHU ישנה אפשרות לחתוך נגיד את הטוויטר ב10K 12.5K 15K 17K את המידבאסים 1K 1.5K 2K סאב 60HZ 80HZ

100HZ 120 HZ

HU- JVC KW-AV60BT

סט קדמי - מודל דוטק + MT22

סאב -רוקפוד P2

מגבר- MB QUART FX100.4

מונו בלוק- CERWIN VEGA HED500.1

אני רוצה לעבוד דרך הקרוס של הHU ואולי לנסות לקבל תוצאה טובה יותר ולכן אני צריך עזרה

 

תודה למגיבים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זהו, לפי התדרים שרשמת לטוויטרים נראה שאתה מתבלבל בין קרוס לבין אקולייזר?

אפילו ב3 וויי לא הייתי חותך את הקרוס בתדר כל כך גבוה כמו 10KHZ, וזה עוד הכי נמוך שיש...

פורסם

אוקיי אני יעשה סדר כי קצת בילבלתי יש גם קרוסhpf lpf ויש אפשרות לכוון משם את הסאב , קומפוננט .

ובנוסף אקולייזר ולא ממש הבנתי אוליי איך להשתמש באוקלייזר ורציתי לדעת איך אני יכול לכוון את הטוויטר משם ? ומה התדרים הגבוהים שיש שם 10k 15k וכו׳ ?

עקרונית נראה שזה מחולק שם לפי תדר נמוך 60hz 80hz 100hz 120hz

בנינוני 1k 1.5k 2k וגבוה 10k 12.5k 15k17k

אשמח לקבל הסבר קצר לגביי האפשריות שם?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כמו שחשבתי- התדרים שנתת הם של הפרמטריק אקולייזר.

יש לך קרוסאובר רק לסאב \ שאר האלמנטים, מה שאומר שלא תוכל לעבור להגברה אקטיבית.

האקולייזר שלך שולט עבור כל אלמנט ב3 קבוצות תדרים עיקריות- זה לא מאפשר שליטה רצינית אבל זה מספיק טוב אם יש איזה תדר שממש מפריע לך.

תכוון לפי האוזן- מה שנשמע לך יותר טוב כמו שאתה אוהב (יותר באס או יותר טרבל וכולי)

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

והסבר קצר איך לעבוד עם אקולייזר פרמטרי:

יש לך תדר ראשי שעליו אתה עובד (נניח 1KHZ) - אתה יכול להגביר או להנמיך אותו, עד כאן זה כמו אקולייזר רגיל.

יש לך את הQ פאקטור- זה בעצם על כמה תדרים שכנים אתה רוצה להשפיע- תדמיין פעמון שהקודקוד שלו נמצא בתדר שבחרת, והרוחב של הפעמון הזה נקבע על ידי הQ.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא יודע להגיד לך, לא מכיר את המכשיר או את המגבר מספיק טוב בשביל להגיד לך איזה קרוס עדיף,

נראה לי שעדיף שתשאיר את זה ככה אם אתה לא לגמרי בטוח מה אתה עושה...

פורסם

אוקיי

שאלה נוספת, אם אני עובד עם הקרוס של המגבר ובנוסף עם האקולייזר והקרוס של המכשיר אני לא חותך פעמיים את התדר וגורם ל״סירוס״ מסויים בסאונד? או שאין קשר בין הדברים?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

להגיד לך את האמת זו שאלה ששאלתי את עצמי גם כן-

לדעתי אתה רק תגדיל את הסלופ של החיתוך שזה לא דבר רע בפני עצמו.

כל עוד אין לך חור תדרים בין הHPF לLPF (כאשר את החישוב של התדר אתה עושה לפי התדר המחמיר יותר בין המגבר לHU) אני לא רואה עם זה בעיה.

אני אשמח גם כן לתשובה יותר מלומדת של חברי הפורום.

פורסם

לגבי חיתוך של האות באותו תדר, אני לא חושב שאם ציוד הזה יהיה אפשר בכלל לחתוך באותו תדר.

במיוחד לא מבקרוס של המגבר ,כי לרוב הבורר לא ליניארי ולא ממש מדוייק , אבל בעיקרון יתקבל סדר של פילטר גבוה יותר, ז"א נניח מHU חיתוך בסדר שני (סלופ 12) וממגבר באותו תדר סדר שני, בסוף נקבר סכום שלהם , שזה פילטר סדר רביעי (סלופ 24)

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

אז השאלה שנשאלת האם כדאי לעבוד בשילוב של שניהם או אחד מהם כדי לקבל כיוון מדיוק יותר?

למיטב הבנתי כאשר אני עובד עם הקרוס של hu ושל המגבר ביחד אני מקבל חיתוך בסולפ גבוה יותר במקרה הזה הhu חותך בסלופ של 12 db וגם המגבר חותך ב12 db ולכן מתקבלת הכפלה?

ובקיצור אם אני מחפש דיוק באיזה מצב להישאר?

פורסם

בד״כ ה hu יתן לך חיתוך מדויק יותר לדעתי ולכן אני הייתי עובד עם hu עד כמה שאפשר

בגדר האפשרויות כמובן שיש

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

×
×
  • תוכן חדש...