Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה המהירות הכי חסכונית בדלק?


אמיר מהמרכז
שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מהירות וצריכת דלק, במציאות ולא במעבדה

 

consumers report האמריקאי , בדק צריכת דלק במהירות קבועה: 55 , 65 , 75 mph ( שזה 88, 104 ו 120 קמ"ש). ההפרש הוא משמעותי, 30% עד 42% יותר דלק במהירות 120 קמ"ש מול מהירות 88 קמ"ש. ( פרט ליאריס , שעבורו ההפרש 25%).

 

השיאנית היא הונדה אינסייט . צריכת הדלק שלה עולה ב 42%.

כלומר, מי שנוהג בעיקר מחוץ לעיר במהירות 88 קמ"ש , והדלק עולה לו 1000 ש"ח. ישלם יותר מ 1300 ש"ח אם ינהג במהירות 120 קמ"ש.

 

בשרשור קודם sronis כתב:

" מחשב הדרך של הקליאו מלמד על צריכה דומה עד זהה (בוא נגיד בהפרש של עד ליטר אחד לק"מ, נניח בין 14 ל-13 ק"מ לליטר) בנסיעה על 90 מול נסיעה על 130 לערך"

 

אני מקווה שהבדיקה הזו משכנעת את sronis , ואחרים שלא האמינו שהשפעת המהירות היא מהותית.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה יודע שכבר עברה יותר משנה נכון?

מת על ההקפצות המיותרות האלה..

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא דווקא מעניין מאוד. אני גם חושב שנסיעה במהירות מעל 100 קמ"ש יכולה להיות משמעותית מאוד, במיוחד לרכבים שלא מעוצבים אווירודינמית טוב.

בפיאסטה שלי, על 95 קמ"ש אני מגיע ל 1:18, על 120-130 קמ"ש 1:12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע שכבר עברה יותר משנה נכון?

מת על ההקפצות המיותרות האלה..

 

תתפלא אבל פתחתי שרשור חדש. מישהו שינה אותו להקפצה של שרשור קודם.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יניב-ה, הנתונים שלי דווקא מציאותיים מאוד, אם כי בפועל קשה להתאפק ואני מקבל צריכה של 1 ל 10 בתכלס.

זה לא נוגד את זה שבנסיעה על 80-90 הרכב שותה 1 ל 16.

 

שים לב למחקר יותר רציני של פולקסווגן, כאן רואים את הצריכה בכל המהירויות, ובכל ההילוכים.

בהילוך ראשון כאשר לא ממש מופעלים כוחות נגד המנוע עקב המהירויות האיטיות, רואים יפה את השיפור בצריכת דלק בסל"ד בינוני ביחס לסלד נמוך.

בהילוכים הגבוהים, כאשר שינוי סל"ד מביא איתו עליה רצינית במהירות הרכב, לא רואים ירידה בצריכת הדלק אלא רק עליה שהולכת ונהיית תלולה במהירויות גבוהות.

אגב, לפי פולקסווגן, אם הייתי נוהג ב 1.4 TSI במקום באיביזה טורבו, והיה לי הילוך שישי, הייתי יכול לנסוע 50 קמ"ש ולהגיע לצריכה של ליטר ל 29 קילומטר (3.4 ליטרים על 100 ק"מ בגרף)

 

והשינוי בהילוך אחרון לפי הגרף, בין לנסוע 90 לבין 130 הוא עליה מ 4.7 ל 7.1 ליטרים ל 100 ק"מ כלומר 51% יותר דלק

vw 1.4tsi.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו לא היגיוני בגרף הזה, כיצד יתכן שנמדד צריכת דלק כה נמוכה בהילוכים 4 ו-5 במהירויות כ"כ נמוכות - (28קמ"ש ו35קמ"ש בהתאמה)

 

גם לא הכי הגיוני שהרכב יכול לנסוע 35קמ"ש בהילוך חמישי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא הגיוני?

תאיץ ל 35 קמ"ש, שים הילוך חמישי, אתה בערך על 1000 סל"ד ואתה נוסע יופי. הכוחות המתנגדים לרכב כל כך קטנים במהירות כזאת (במישור) שגם הילוך חמישי החלוש ובסל"ד שאין בו ממש כוח מספיקים.

אתה יכול גם לא ללחוץ על הדוושה בכלל, ועדיין האוטו יסע בערך 25 קמ"ש על 700 סל"ד בערך.

(אצלי באוטו כשהוא קר הסל"ד עולה ל 1200 גם בלי גז, ואז אפשר להאיץ בלי לגעת בדוושת הגז עד להילוך רביעי שמביא את האוטו ל 40 קמ"ש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 שנים מאוחר יותר...

אם יש לי קטע נסיעה בין עירוני באורך 100 קילומטר, מצד אחד ברור שלנסוע במהירות 130 זה בזבזני מאוד למרות שזה יחסוך זמן נסיעה שבתורו חוסך זמן מנוע וזמן בזבוז דלק, מצד שני לנסוע על 70 למשל אולי יותר חסכוני לאותו הרגע אבל משך הנסיעה מתארך משמעותית שזה עוד זמן עבודה של המנוע ועוד דלק.

 

בקיצור מה ה sweet spot מבחינת מהירות הנסיעה שמאזן בין שתי הגישות האלו ושיתרום בשקלול הכולל לנסיעה הכי חסכונית ויעילה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בהרבה פרמטרים, ביניהם סוג הרכב שלא ציינת.

תעשה כמה מדידות ותוכל למצוא את זה.

מניסיון שלי 90 קמ"ש נותן את התוצאות הכי חסכוניות, תתחיל משם.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה משתנה מאד ותלוי בסוג הרכב.

ברכב הקודם שלי וגם בנוכחי גיליתי שהם חסכוניים בהרבה בשיוט במישור ב100-110 קמ"ש מאשר ב90 קמ"ש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום כשלרוב הרכבים יש מד צריכת דלק רגעית אפשר לבדוק את זה די בקלות לא?

 

למשל אצלי בסוניק אין צריכה רגעית במחשב וגם אין מד טמפרטורה אז קניתי מאיביי מד כזה פשוט שמתחבר ל OBD ונותן המון נתונים שחלק מהם זה טמפ' שרציתי וגם צריכה רגעית בתור בונוס. אתה יכול פשוט ב Real-time לשחק עם המהירות ולראות אם הצריכה הרגעית עולה או יורדת.

 

חוץ מזה אני לא מומחה גדול אבל ההגיון אומר שכל עוד אתה בהילוך הכי גבוה הצריכה תהיה פרופורציונלית לסל"ד\מהירות. מצד שני בגיר אוטומט יש את הקטע של ממיר מומנט שננעל כנראה החל מסל"ד\מהירות מסויימות ביחס להילוך אז כנראה שזה גם משחק תפקיד (לפחות לפי ההגיון שלי אחרת הכלל הנ"ל תמיד היה אמור להיות נכון). אבל כשממיר המומנט נעול הכלל יתפוס (הגיון פשוט, פחות סל"ד לאותו הילוך ייתן צריכת דלק טובה יותר).

 

לגבי הקטע של הזמן שדיברת עליו (שנסיעה מהירה תהיה יותר קצרה ואז פחות זמן שהמנוע עובד) זה לא רלוונטי כי הצריכה היא לק"מ ולא לזמן, ז"א שאם תסע על 130 כנראה תגיע מהר יותר מאשר על 110 אבל הצריכה בוודאות תשרוף יותר דלק למרות שהזמן קצר יותר. לפי מדידות צריכה רגעית של המחשבים זה נראה שכל עוד הרכב בתנועה אז שריפת דלק פר זמן זניחה ביחס לשריפה מהתנועה (גם כן הגיוני) ולכן המד עובר לצריכה פר זמן רק כשהרכב עומד.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה למצוא מה היא מהירות השיוט הכי גבוהה שאתה יכול להגיע אליה אבל בסל"ד הכי נמוך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שהמהירות עולה מרכיב המנוע משפיע פחות ורכיב הגרר או התנגדות האויר עולה...

אם נוסעים ברכב נתון 80 ומגבירים ל88 המהירות עלתה ב10% אבל התנגדות האויר

עולה בריבוע השינוי .לכן התנגדות האויר עולה ב21%.

במהירות 96 הגברנו מהירות ב20% אבל את הגרר ב44%

הגברת הגרר פרושה עליה משמעותית בצריכת הדלק!!

 

בכמה מדידות שבדקתי, במהירות גבוהה 120-130 רכב מלא צורך פחות מרכב עם נהג בלבד,

אנשים אמרו לי שאני הזוי אבל לדעתי ההסבר הוא בדיוק מה שכתבת,

במהירות זו התנגדות האוויר היא משמעותית ורכב מלא מושפע מכך פחות מרכב זהה ריק.

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...