Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה המהירות הכי חסכונית בדלק?


אמיר מהמרכז
שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מקדם הגרר של המכונית חשוב ולא נדון פה...

לגבי התנגדות הרוח היא עולה כפונקציה מעריכית כך למשל

עליה מ90 קמש ל99 קמש זה לא עליה של 10% בהתנגדות הרוח אלא כפול מכך...

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למעשה אני מבין שאתה מקשר נצילות של מנוע עם תצרוכת דלק הסגולית שלו, וזה לא מחייב שעלייה בסל"ד בסיבובים גבוהים מעל שיא המומנט תגביר חיכוך לרמה של הפסד נצילות, לפעמים להיפך.

אתה צודק זה לא מחייב.

יתכן כי נסיעה בשיא המומנט המהירות שתתקבל היא לא חוקית וגם הגרר של הרכב ימנע מלקבל תצרוכת אופטימאלית, אבל אולי זה שווה ניסוי (על כבישים בחו"ל).

אתה כמובן מוזמן לנסות, אבל בעקרון יהודה צודק- אתה צריך לנסוע במינימום סל"ד האפשרי. אם תעלה ל 3000, ובוודאי לאזור 4000, אתה תקבל צריכת דלק לא טובה.

אבל אם תעשה ניסוי בהילוך ראשון למשל, נסיעה ב15 קמ"ש מול 35 קמ"ש, כאשר בשני המקרים התנגדות האוויר זניחה, אז יתכן ובאמת יתגלה שעדיף סל"ד באזור שיא המומנט, כלומר עדיף 35 קמ"ש.

האמת שלא צריך ניסוי, זה לא יהיה יותר חסכוני. אפשר לבדוק את זה בדיאגרמות bsfc ושם רואים שבעולם האמיתי

כמעט שאין שום מצב בו עדיף להיות בסל"ד גבוה יותר מאשר אופציה של סל"ד נמוך יותר.

fuel-power.jpg

 

לגבי הדיאגרמה, לא ברור באיזה עומס, או איזה הספק יצר המנוע כאשר מדדו את הקו הירוק הזה. בעיקרון הגרף לא נראה כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בטוח?

אצלי האוטו יכול ליסוע במישור בלי בעיה גם ב55 בהילוך 5 .

מה עדיף ליסוע 100 או 120?

אני שואל בקטע מציאותי כי אני לא אסע בכביש מהיר 55 אני מדבר על המהירות לשיוט

אבל תודה בכל זאת ! =]

 

האוטו שלך לא יכול לשייט במישור ב-55 קמ"ש בהילוך חמישי מבלי שתלחץ חזק יחסית על הגז. כאשר מדברים על מהירות חסכונית, מדגישים שהיא מתקיימת בהילוך הגבוה ביותר ובלחיצה העדינה ביותר על הגז. אצל רוב המכוניות זה נע בטווח של 80 ל-130 קמ"ש, נניח. כאשר במהירות גבוהה יותר התנגדות האוויר גדולה יותר אבל אם לרכב יש הילוך סופי ארוך והלחיצה על הדוושה עדינה ביותר, זה יכול לקזז במידת מה את ההפרש בין הבזבוז על ההתנגדות לבין החסכון על מהירות הנסיעה הגבוהה יותר, וכך תתקבל צריכת דלק טובה לא פחות מב-80 קמ"ש, נניח.

 

רוני פעם טען פה שהוא לא מוצא הבדל משמעותי בין 90 ל-120 מבחינת צריכת דלק.

מתישהו שיהיה לי זמן פנוי ויהיה משעמם אולי אני אבדוק את כל המהירויות הרלוונטיות ואעשה גרף יפה באקסל, בינתיים לא יצא לי.

 

מבדיקה לא-מדעית של נסיעה מיכל שלם כמו סבתא (90-100 בכבישים מהירים) בניגוד לרגיל (שיוט 130 כשמתאפשר, לפעמים יותר), לא התגלה הבדל כמעט בכלל.

 

זה בדיוק מה שגם אני גיליתי - מחשב הדרך של הקליאו מלמד על צריכה דומה עד זהה (בוא נגיד בהפרש של עד ליטר אחד לק"מ, נניח בין 14 ל-13 ק"מ לליטר) בנסיעה על 90 מול נסיעה על 130 לערך. בנוסף, מיכל מלא של נסיעות מאוד רגועות הניב צריכה של 13 ק"מ לליטר, ולעומת זאת מיכל של נסיעות מהירות יותר באופן משמעותי (עדיין בגבולות הנורמה - סביב 120 קמ"ש אבל גם קצת יותר לחיצות על הגז בתוך העיר) הניב יותר מ-12 ק"מ לליטר - בהחלט לא הפרש משמעותי.

 

אתם מבלבלים בין שיא המומנט לשיא ההספק...המומנט המקסימאלי מתקבל בסל"ד הרבה יותר נמוך .

 

לא בכל מכונית... נכון הדבר שבהרבה מכוניות יש עקומת מומנט כמעט שטוחה עם "שיא" רציף בין 2500 ל-5500 סל"ד, נניח. אבל השיא המוצהר לעיתים לא מעטות מופיע גם מעל 4000 סל"ד.

 

האמת פעם נאמר לי על ידי בחור שעובד בהתקנות של משאבות דלק וכל זה

 

שהמהירות החסכונית היא להיות על 3000 סל"ד (לרוב באופן קבוע ורציף) הייתכן..

שזה הכי חסכוני בדלק??

 

קשקוש מוחלט.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדיאגרמה, לא ברור באיזה עומס, או איזה הספק יצר המנוע כאשר מדדו את הקו הירוק הזה. בעיקרון הגרף לא נראה כך.

כל הגרפים שאני מכיר של תצרוכת דלק סגולית נראים דומה לזה, אם יש לך גרף לדוגמא שנראה דומה למה שאתה מכיר אנא פרסם אותו.

למעשה אני מבין שאתה מסכים כי נסיעה בטווח הנצילות המקסימאלית (המומנט הגבוה) יוליד תוצאות תצרוכת דלק טובות מבלי תלות בכוחות גרר. אבל זהו נתון הכרחי בעולם האמיתי ולכן תלוי מאוד בסוג הרכב ומקדם הגרר שלו. יתכן כי רכב בעל מקדם גרר מאוד נמוך כן יהיה עדיך לו להגביר מהירות ולהתקרב לתחום המומנט הגבוה ולהגיע לתצרוכת האופטימאלית שלו.

לפי ארגון EPA האמריקאי שבדק בתנאי מעבדה (מנהרת רוח) תצרוכת דלק, קבע שלמרבית רכבי המשפחה שיש כיום במהירות מעל 90 קמ"ש אתה מתחיל לעלות משמעותית בתצרוכת דלק וכמובן גם בזיהום האויר משמעותית. אבל אין כך הדבר לגבי רכבי SUV או ספורט ששם מקדמי הגרר קיצוניים לגמרי.

 

לא בכל מכונית... נכון הדבר שבהרבה מכוניות יש עקומת מומנט כמעט שטוחה עם "שיא" רציף בין 2500 ל-5500 סל"ד, נניח. אבל השיא המוצהר לעיתים לא מעטות מופיע גם מעל 4000 סל"ד.

 

אתה מציין גרפים של רכבים מגודשים, ואז ברור שעדיף לבחור את המהירות הנמוכה יותר, ליתר דיוק יש לבדוק את עקומת תצרוכת הדלק הסגולית ולבחון לפי זה, ברכב מגודש העקומות נראות קצת אחרת. כבר ציינתי שברכבים שיש להם מומנט מקסימלאי גבוה נצילות המנוע בודאי מגיעה קצת מוקדם מזה, ושוב צריך לבחון את הגרפים כדי להחליט.

 

 

ועד דבר, לנסוע בסל"ד הנמוך ביותר להילוך הוא מצב בו לא בריא לאורך זמן, כניסת האויר למנוע ירודה מאוד, חוסר הדלק וחוסר טורבולנציה לאויר שנינק גורם לשריפה טדונטיבית ברמה מאוד נמוכה שכמעט ואינה נשמעת ולכן גם גורמת נזק ובלאי למנוע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני כתב:

" מחשב הדרך של הקליאו מלמד על צריכה דומה עד זהה (בוא נגיד בהפרש של עד ליטר אחד לק"מ, נניח בין 14 ל-13 ק"מ לליטר) בנסיעה על 90 מול נסיעה על 130 לערך"

 

אבל לפי מדריך של הממשלה הקנדית:

With most vehicles, increasing your cruising speed from 100 km/h to 120 km/h will increase fuel consumption by about 20 %. On the other hand, reducing your speed from 100 km/h to 90 km/h improves fuel economy by about 10 %.



(http://oee.nrcan.gc.ca/transportation/personal/driving/autosmart-maintenance.cfm?attr=8#defensive)

כלומר הפרש צריכת הדלק בין 90 ל120 קמ"ש בהחלט משמעותי.



 

 

דניאל כתב:

"יתכן כי רכב בעל מקדם גרר מאוד נמוך כן יהיה עדיך לו להגביר מהירות ולהתקרב לטחום המומנט הגבוה ולהגיע לתצרוכת האופטימאלית שלו."

 

תחום שיא המומנט בקורולה חדשה הוא 5200 סל"ד. גם אם נבנה קורולה זהה מבחינה מכנית אבל בעלת מקדם גרר מאוד נמוך , צריכת הדלק תהיה גבוהה מאוד בהילוך הגבוה ב5200 סל"ד. כפי שכתבתי מעל מהירות 80-90 התנגדות האויר היא הקובעת, והיא עולה בתלילות עם המהירות.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני כתב:

" מחשב הדרך של הקליאו מלמד על צריכה דומה עד זהה (בוא נגיד בהפרש של עד ליטר אחד לק"מ, נניח בין 14 ל-13 ק"מ לליטר) בנסיעה על 90 מול נסיעה על 130 לערך"

 

אבל לפי מדריך של הממשלה הקנדית:

With most vehicles, increasing your cruising speed from 100 km/h to 120 km/h will increase fuel consumption by about 20 %. On the other hand, reducing your speed from 100 km/h to 90 km/h improves fuel economy by about 10 %.



(http://oee.nrcan.gc.ca/transportation/personal/driving/autosmart-maintenance.cfm?attr=8#defensive)

כלומר הפרש צריכת הדלק בין 90 ל120 קמ"ש בהחלט משמעותי.



 

מי אני שאתווכח עם הממשלה הקנדית :-P

תן לי לשער שהמדריך הזה נכתב לפני 20 שנה, כשהטכנולוגיה הייתה כמה רמות למטה ולא היה קיים שיוט נינוח על 120 ב-2500-3000 סל"ד, במנוע עם מומנט נורמלי בסל"ד הזה. בכלל, בטח המדריך מתייחס בעיקרו למפלצות אמריקניות מגודלות ובזבזניות עם 4 הילוכים...

 

אני לא ממציא שום דבר. הנתונים שכתבתי נבדקו ממחשב הדרך (שאני מוצא אותו אמין באופן מספק) ומבדיקה פיזית של כמות הדלק במיכל (שאני מוצא כמאוד אמינה). ולמען הסר ספק - בין 90 ל-120 קמ"ש בקליאו ספורט שלי, ההפרש בצריכת הדלק בשיוט הוא קטן משמעותית מ-30% וגם מ-20%. הייתי מהמר על אחוזים בודדים בלבד. כמו שציינתי - הבזבוז הנוסף עקב התנגדות האוויר והגלגול, מתקזז ברובו מול החסכון שבתוספת המהירות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב המדריכים שנתקלתי בהם באינטרנט מציינים בערך אותו דבר, אבל אנו לא יודעים על איזה רכבים הם התבססו ומה בסיס הנתונים שלהם להשוואה, כידוע מה שנכון לפורשה לא נכון לטרנספורטר שהם רכבים עם מקדמי גרר שונים מקצה לקצה.

 

לגבי טויוטה, זה נכון המומנט שיא ממש מגיע מאוחר וקצת לאחריו שיא ההספק. מעניין לראות גרף מלא של מומנט/הספק כדי לבחון תאורטית מהי המהירות העדיפה, מה כן שיש למנוע זה מערכת תזמון שסתומים משתנה כפולה, מה שבטח מאפשר לו לקבל מומנט דיי גבוה גם בסל"ד הרבה יותר מוקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה אני מבין שאתה מקשר נצילות של מנוע עם תצרוכת דלק הסגולית שלו, וזה לא מחייב שעלייה בסל"ד בסיבובים גבוהים מעל שיא המומנט תגביר חיכוך לרמה של הפסד נצילות, לפעמים להיפך.

במנועי בנזין מודרנים הסל"ד המקסימאלי ,בו מתקבל המומנט הגבוה יותר הוא די גבוה (באיזור 3.5K סל"ד וקצת צפונה משם) וזה בגלל המעבר למנועים מרובי שסתומים אולם התצרוכת דלק הסגולית הנמוכה של מנועים אלו מתחילה עוד לפני ונגמרת קצת אחריי.

 

דניאל, בוא נעבור לנתונים מעשיים.

אצלי ברכב יש 6 הילוכים. ב- 100 קמ"ש הילוך 6 המנוע מסתובב על 1900 סל"ד עצלים. במצב הזה צריכת הדלק היא סביב 1/12.5 ק"מ לליטר ממנוע 2500, 6 צילנדרים - שזה לדעתי בהתחשב במשקל הרכב ובנפח המנוע חסכוני למדי.

 

מדברך אני מסיק ש:

- אם המדידה תערך ב- 120 קמ"ש הילוך 6, יש סיכוי שאני אחסוך דלק כי המנוע יפעל בניצולת גבוהה יותר.

- אם אני אוריד הילוך ואעבור להילוך 5 במהירות 100 קמ"ש, אני אחסוך דלק.

 

האם נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני כתב:

"בטח המדריך מתייחס בעיקרו למפלצות אמריקניות מגודלות ובזבזניות עם 4 הילוכים..."

 

לדוגמא מכונית קטנה ויחסית מודרנית, פיאט פאליו מנוע 1200 :

Constant driving at 90 km/h produces a consumption figure of 6.2 litres/100 km, rising to 8.1 litres/100 km at a steady 120 km/h.

http://www.wheels24.co.za/Wheels24/NewModels/0,,1369-1374_1649710,00.html

 

כלומר צריכת הדלק עולה ביותר מ 30% כשעולים ממהירות 90 קמ"ש למהירות 120 קמ"ש.

 

סביר שבודקים צריכת דלק לפי תקן DIN 70030 . יודעי גרמנית יכולים למצוא תוצאות צריכת דלק למגוון רחב של מכוניות לפי תקן זה.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, בוא נעבור לנתונים מעשיים.

אצלי ברכב יש 6 הילוכים. ב- 100 קמ"ש הילוך 6 המנוע מסתובב על 1900 סל"ד עצלים. במצב הזה צריכת הדלק היא סביב 1/12.5 ק"מ לליטר ממנוע 2500, 6 צילנדרים - שזה לדעתי בהתחשב במשקל הרכב ובנפח המנוע חסכוני למדי.

 

מדברך אני מסיק ש:

- אם המדידה תערך ב- 120 קמ"ש הילוך 6, יש סיכוי שאני אחסוך דלק כי המנוע יפעל בניצולת גבוהה יותר.

- אם אני אוריד הילוך ואעבור להילוך 5 במהירות 100 קמ"ש, אני אחסוך דלק.

 

האם נכון?

מדברי ניתן להסיק שהכל תאורטי, וגם ציינתי זאת בתגובתי הראשונה. לך יש ברכב את מחשב הדרך אז למה שלא תספר לנו אתה מה קורה בעולם האמיתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה קצרה כי אני חייב לעוף-

 

איביזה טורבו, בדיקה ממש מדויקת (הסברים אח"כ) הילוך חמישי, נתנה תוצאות כאלו:

 

90 קמ"ש - 16.3 ק"מ לליטר

80 קמ"ש - 18.1

70 קמ"ש - 19.6

60 קמ"ש - 21.3

50 קמ"ש - 21.8

50 קמ"ש הילוך רביעי - (אותה התנגדות אוויר אבל סל"ד יותר גבוה) - 19.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי? מצא את המהירות בה אתה צריך ללחוץ כמה שפחות על הגז מבלי שהרכב יאיט (בהילוך הכי גבוה כמובן).

אצלי באלמרה האוטומטית מדובר על 2500 סל"'ד ו102\103 קמ"ש.

חייבים לזכור עוד דבר.

אם אתה רוצה לחסוך תסתכל על הכביש ולא על המהירות, ככה תוכל לראות מראש האטה ולעבור נתיב, כי מה שאוכל דלק זה האטה והאצה מחדש בגלל איזה אידיוט שלא יודע להשתלב.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו טווח מהירויות מאוד רחב.

ליתר דיוק אם ידועה לך נקודת הסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימאלי זוהי גם הנקודה שבה התצרוכת דלק הסגולית של המנוע היא הטובה ביותר ולכן תאורטית, נסיעה בסל"ד זה בהילוך הכי גבוה יביאו אותך לתצרוכת הדלק האופטימלית.

 

אבל מה עם התנגדות הרוח? עשית חתיכת הזנחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...