Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה המהירות הכי חסכונית בדלק?


אמיר מהמרכז
שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה בטוח?

אצלי האוטו יכול ליסוע במישור בלי בעיה גם ב55 בהילוך 5 .

מה עדיף ליסוע 100 או 120?

אני שואל בקטע מציאותי כי אני לא אסע בכביש מהיר 55 אני מדבר על המהירות לשיוט

אבל תודה בכל זאת ! =]

Mercedes-Benz UNIMOG 421 80' 80Hp

Renault Clio Sport MK1 01' 172Hp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה בטוח?

אצלי האוטו יכול ליסוע במישור בלי בעיה גם ב55 בהילוך 5 .

מה עדיף ליסוע 100 או 120?

אני שואל בקטע מציאותי כי אני לא אסע בכביש מהיר 55 אני מדבר על המהירות לשיוט

אבל תודה בכל זאת ! =]

 

לגבי התשובה שלי כן אני בטוח.

 

לגבי השאלה שניה שלך.. ככל שהמהירות גבוהה יותר התנגדות הרוח גם כן חזקה יותר. לכן מהירות 100 תהיה יותר חסכונית ממהירות 120. וכנ"ל 90 יותר חסכונית מ-100.

 

גלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם שמעתי שהמס' שכתוב ב"בשעה 12" של הסקאלה אבל זה לא הגיוני כי במאזדה 3 זה יוצא 180..

ובפורש זה 300 :roll: , בטח שזה הכי חסכוני שם, האותו עף באויר ויש פחות חיכוך והוא נע בעזרת אדי הפליטה.

 

 

 

 

עכשיו אחרי שנחתנו, ברוב הרכבים המהירות החסכונית היא 90-100, כמובן שיש יוצאי דופן .

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני פעם טען פה שהוא לא מוצא הבדל משמעותי בין 90 ל-120 מבחינת צריכת דלק.

מתישהו שיהיה לי זמן פנוי ויהיה משעמם אולי אני אבדוק את כל המהירויות הרלוונטיות ואעשה גרף יפה באקסל, בינתיים לא יצא לי.

 

מבדיקה לא-מדעית של נסיעה מיכל שלם כמו סבתא (90-100 בכבישים מהירים) בניגוד לרגיל (שיוט 130 כשמתאפשר, לפעמים יותר), לא התגלה הבדל כמעט בכלל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שהמהירות החסכונית ביותר היא המהירות בה אתה נוסע בהילוך הגבוה ביותר במהירות הנמוכה ביותר לאותו הילוך , אבל עד מהירויות של 80- 90 קמ'ש ההבדלים קטנים ואין טעם להאיט עוד יותר כדי להשיג חסכון מזערי.

 

להקטנת צריכת הדלק עדיף לסגור חלונות ולהפעיל מזגן על פני האפשרות ההפוכה. כל זאת נכון לנסיעה בין עירונית במהירות קבועה בכביש אופקי.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר המנוע עובד בטווח שבין מומנט בסל"ד מקסימלי לבין הספק בסל"ד מקסימלי, צריכת הדלק היא הטובה ביותר והמנוע מתאמץ הכי פחות.

תתאים את המהירות וההילוך הנכונים לנתונים הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו טווח מהירויות מאוד רחב.

ליתר דיוק אם ידועה לך נקודת הסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימאלי זוהי גם הנקודה שבה התצרוכת דלק הסגולית של המנוע היא הטובה ביותר ולכן תאורטית, נסיעה בסל"ד זה בהילוך הכי גבוה יביאו אותך לתצרוכת הדלק האופטימלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם נראה שאני אמשיך ליסוע כהרגלי ולא כמו סבתא על 80

בסה"כ אני עושה עם האוטו בבין עירוני 1 - 18 +- מפתיע לטובה !

בבן עירוני 1-7 +-

 

בכללי אחלה אוטו במחינת צריכת דלק בנסיעות רגועות יוצא 1-13 ממוצע =]

 

כל זה משתנה שאתה לוחץ ..

אבל זה שווה כל רגע.

Mercedes-Benz UNIMOG 421 80' 80Hp

Renault Clio Sport MK1 01' 172Hp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

danniel כתב:

"נקודת הסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימאלי זוהי גם הנקודה שבה התצרוכת דלק הסגולית של המנוע היא הטובה ביותר ולכן תאורטית, נסיעה בסל"ד זה בהילוך הכי גבוה יביאו אותך לתצרוכת הדלק האופטימלית."

 

למעשה נקודת הסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימאלי היא משנית בחשיבותה להתנגדות האויר. בטויוטה קורולה חדשה שיא המומנט ב 5200 סל"ד ובהילוך הגבוה מהירות הרכב הרבה מעל 120 קמ'ש. במהירות זו הרכב צורך דלק משמעותית יותר מאשר במהירות 80-90 קמ"ש.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי הרבה פעמים את העניין הזה של נקודת שיא המומנט - זה אולי טוב עבור מנוע של גנרטור, אבל ברכב יש את השיקול של התנגדות האויר שהוא מאוד משמעותי.

במנועי בנזין אטמוספריים זה בד"כ מעל 5000 סל"ד, מה שאומר מהירויות של 180 קמ"ש או יותר, ורוב הרכבים בכלל לא מסוגלים להגיע לסל"ד הזה בהילוך העליון.

צריכת דלק טובה ממש לא מתקבלת באיזורים האלה...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם שמעתי שהמס' שכתוב ב"בשעה 12" של הסקאלה אבל זה לא הגיוני כי במאזדה 3 זה יוצא 180..

אשמח לקבל תשובות תודה רבה

כמובן שאין שום קשר בין עיצובו של הספידומטר לצריכת הדלק בשום כלי רכב.

 

ברוב הרכבים המהירות החסכונית היא 90-100, כמובן שיש יוצאי דופן .

ממש לא נכון. תראה לי מקום שכתוב בו ש 90 או 100 זה הכי חסכוני. זה בוודאות לא נכון לרוב הרכבים, אני אתפלא אם יש אפילו רכב אחד שזה נכון לגביו.

 

רוני פעם טען פה שהוא לא מוצא הבדל משמעותי בין 90 ל-120 מבחינת צריכת דלק.

אם אין הבדל מורגש זה רק יכול להיות אם מדובר על צריכת הדלק על פני מיכל שלם שכולל הרבה נסיעות בתוך העיר והרבה כבישים לא ממש ראשיים, וגם בכביש ראשי הנסיעות של 120 קמ"ש בדרך כלל מופרעות הרבה פעמים על ידי התנועה מסביב והממוצע הוא פחות מהיר.

 

נכון שהמהירות החסכונית ביותר היא המהירות בה אתה נוסע בהילוך הגבוה ביותר במהירות הנמוכה ביותר לאותו הילוך , אבל עד מהירויות של 80- 90 קמ'ש ההבדלים קטנים ואין טעם להאיט עוד יותר כדי להשיג חסכון מזערי.

להקטנת צריכת הדלק עדיף לסגור חלונות ולהפעיל מזגן על פני האפשרות ההפוכה. כל זאת נכון לנסיעה בין עירונית במהירות קבועה בכביש אופקי.

יהודה

סופסוף תשובה נכונה, עם הסתייגות שלי- ההבדלים עד 80-90 הם קטנים אבל לא כלכך קטנים כמו שאתם חושבים. הם קיימים וזה די משמעותי.

לגבי מזגן וחלונות, ממה שאני בדקתי ב 90 קמ"ש , מזגן אוכל יותר דלק. מצד שני ברור גם לי שב 160 קמ"ש עדיף חלון סגור עם מזגן פועל.

 

כאשר המנוע עובד בטווח שבין מומנט בסל"ד מקסימלי לבין הספק בסל"ד מקסימלי, צריכת הדלק היא הטובה ביותר והמנוע מתאמץ הכי פחות.

תתאים את המהירות וההילוך הנכונים לנתונים הנ"ל.

אין קשר שמחייב את נקודת הנצילות להתלכד עם שיא המומנט. שיא הנצילות בדרך כלל באזור 2500 סל"ד. מעל זה מתחיל להיות חיכוך גדול יותר במנוע שהולך גדל עם הסל"ד. במכוניות בהם שיא המומנט מושג בטורים גבוהים, אין סיכוי ששם המנוע הכי חסכוני.

לגבי מנוע מתאמץ פחות- אני לא יודע מה אתה מתכוון. מנוע לא יצור חי, אולי התכוונת לזה שבסל"ד גבוה של שיא מומנט או שיא הספק אתה משייט בכביש הראשי כאשר אתה מנצל רק חלק מכוח המנוע ולכן יש רזרוות כוח? אם כן אז זו בדיוק הדרך לבזבז דלק. תמיד כדאי לנסוע עם מנוע שמוציא כמעט 100% מהיכולת שלו. זאת ע"י הילוך גבוה וחלש שנוסע בטורים נמוכים ומכריח את המנוע לתת הרבה מומנט.

 

 

אני לא מזמן בדקתי עם האיביזה בדיקה ממש מקיפה את כל הנושא הזה של צריכת דלק, ואני אפרסם בקרוב משהו, כולל גרפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת פעם נאמר לי על ידי בחור שעובד בהתקנות של משאבות דלק וכל זה

 

שהמהירות החסכונית היא להיות על 3000 סל"ד (לרוב באופן קבוע ורציף) הייתכן..

שזה הכי חסכוני בדלק??

:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר שמחייב את נקודת הנצילות להתלכד עם שיא המומנט. שיא הנצילות בדרך כלל באזור 2500 סל"ד. מעל זה מתחיל להיות חיכוך גדול יותר במנוע שהולך גדל עם הסל"ד. במכוניות בהם שיא המומנט מושג בטורים גבוהים, אין סיכוי ששם המנוע הכי חסכוני.

למעשה אני מבין שאתה מקשר נצילות של מנוע עם תצרוכת דלק הסגולית שלו, וזה לא מחייב שעלייה בסל"ד בסיבובים גבוהים מעל שיא המומנט תגביר חיכוך לרמה של הפסד נצילות, לפעמים להיפך.

במנועי בנזין מודרנים הסל"ד המקסימאלי ,בו מתקבל המומנט הגבוה יותר הוא די גבוה (באיזור 3.5K סל"ד וקצת צפונה משם) וזה בגלל המעבר למנועים מרובי שסתומים אולם התצרוכת דלק הסגולית הנמוכה של מנועים אלו מתחילה עוד לפני ונגמרת קצת אחריי. חבל שלא מפרסים נתונים אלו יחד עם גרפים רגילים של הספק ומומנט. יתכן כי נסיעה בשיא המומנט המהירות שתתקבל היא לא חוקית וגם הגרר של הרכב ימנע מלקבל תצרוכת אופטימאלית, אבל אולי זה שווה ניסוי (על כבישים בחו"ל).

 

fuel-power.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...