Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקת גזים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4986 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למיטב יגיעתי רק מכוניות משנת ייצור 73' ומעלה חייבות בבדיקת גזים.

לפי התקנות החדשות, המכונית צריכה לעמוד בתקני ה CO כפי שנקבעו ע"י יצרן הרכב, כך שאם המאייד נקי ומכוון לא צפוייה שום בעייה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

ממודל 72 ומעלה חייבים בדיקת זיהום אוויר. מודל 71 ומטה - פטורים.

 

 

בעצם התקנה אומרת ש"רכב ששנת ייצורו עד 71 (כולל) פטור מבדיקת זיהום".

 

מה אתם מבינים מזה- מודל 71 חייב או לא חייב? אני מבין שלא חייב.

 

 

 

 

מודל 72 עד 86 - עד 4.5%CO בסל"ד סרק בלבד.

 

מודל 87-93 - עד 3.5%CO בסרק.

 

מודל 94 - 1%.

 

מודל 95 ומעלה - לא בפורום הזה...

 

 

פורסם

לפי התקנות החדשות, המכונית צריכה לעמוד בתקני ה CO כפי שנקבעו ע"י יצרן הרכב

 

ומה עושים כאשר אין כל התייחסות של יצרן הרכב לערכי CO?

 

בספר הנהג המקורי של מכוניתי - טריומף 1500 עם מאייד "סטרומברג", שנת 1970 (שהוא, כנהוג בשנים אלה במכוניות אנגליות, ספר טיפולים מפורט) מופיע המשפט הבא בנוגע לכוון תערובת הסרק:

 

"The Idling Mixture is correct when the engine beat is smooth and regular"

 

אין התייחסות לערך מספרי כל שהוא.

עודד

פורסם
ממודל 72 ומעלה חייבים בדיקת זיהום אוויר. מודל 71 ומטה - פטורים.

 

 

בעצם התקנה אומרת ש"רכב ששנת ייצורו עד 71 (כולל) פטור מבדיקת זיהום".

 

מה אתם מבינים מזה- מודל 71 חייב או לא חייב? אני מבין שלא חייב.

 

 

 

 

מודל 72 עד 86 - עד 4.5%CO בסל"ד סרק בלבד.

 

מודל 87-93 - עד 3.5%CO בסרק.

 

מודל 94 - 1%.

 

מודל 95 ומעלה - לא בפורום הזה...

 

 

יש לך את התקנה המקורית? לינק?

 

תודה,

כרמל טוכמן

 

NSU CLUB ISRAEL

פורסם
ומה עושים כאשר אין כל התייחסות של יצרן הרכב לערכי CO?

 

בספר הנהג המקורי של מכוניתי - טריומף 1500 עם מאייד "סטרומברג", שנת 1970 (שהוא, כנהוג בשנים אלה במכוניות אנגליות, ספר טיפולים מפורט) מופיע המשפט הבא בנוגע לכוון תערובת הסרק:

 

"The Idling Mixture is correct when the engine beat is smooth and regular"

 

אין התייחסות לערך מספרי כל שהוא.

כפי שכתב בוקי, עד 4.5%.

מכוניות בעלות מאיידי SU או סטרומברג מגיעות לערכים נמוכים בהרבה.

בטסט האחרון הוולבו שלי לא הגיעה ל 2% אפילו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
ומה עושים כאשר אין כל התייחסות של יצרן הרכב לערכי CO?

 

בספר הנהג המקורי של מכוניתי - טריומף 1500 עם מאייד "סטרומברג", שנת 1970 (שהוא, כנהוג בשנים אלה במכוניות אנגליות, ספר טיפולים מפורט) מופיע המשפט הבא בנוגע לכוון תערובת הסרק:

 

"The Idling Mixture is correct when the engine beat is smooth and regular"

 

אין התייחסות לערך מספרי כל שהוא.

 

אולי בגלל זה בארץ המוצא של מכוניתך בדיקת זיהום האוויר בטסט (MOT) היא וויזואלית בלבד, כלומר כל עוד האוטו לא מעשן עשן שחור כבד - עובר.

פורסם

לפי התקנות החדשות, המכונית צריכה לעמוד בתקני ה CO כפי שנקבעו ע"י יצרן הרכב, כך שאם המאייד נקי ומכוון לא צפוייה שום בעייה.

 

 

למייטב ידעתי למחשב של משדד הרישוי הוזנו נתוני יצרן רק של מכוניות חדשות יחסית, של שנות ה 90 ו ה 2000.

 

מכוניות ישנות עדיין נבדקות לפי האחוזים שרשמתי.

 

במכוניות קרבורטור של שנות ה 80 נתון יצרן הוא סביב 1%-1.5% CO בסרק.

 

בפועל, בטופט הטסט מופיע ערך מקסימלי 4.5% או 3.5% בהתאם לשנת ייצור, ומי שעומד בזה - עובר.

 

 

פורסם
מכוניות בעלות מאיידי SU או סטרומברג מגיעות לערכים נמוכים בהרבה.

בטסט האחרון הוולבו שלי לא הגיעה ל 2% אפילו.

 

נכון שאפשר (בקלות...) לכוון מאייד סטרומברג לתערובת הנותנת 2% CO.

השאלה איך המנוע "חי עם זה" .

 

אין אפשרות לכוון את תערובת הסרק בנפרד (כפי שנעשה במאיידי "סולקס" ודומיהם מאותה תקופה), ולכן כיוון הסרק מכתיב את יחס התערובת בסיבובים גבוהים. אם נכוון תערובת סרק "טובה", יתכן שהמנוע יאבד כוח בנסיעה.

עודד

פורסם

 

 

318א. (א) לא יירשם רכב מנועי, למעט אופנוע, ולא יחודש רשיונו אלא אם כן –

(1) מותקנת במנועו מערכת איוורור של בית הארכובה שיונקת את אדי הגזים החומקים מתוכה בעזרת תת לחץ של המנוע ומעבירה

אותם חזרה למנוע לשם מניעת זיהום אויר;

(2) תכולת חד תחמוצת הפחמן (CO)בגזים הנפלטים מצינור הפליטה של רכב ששנת ייצורו עד 1986 אינה עולה על 4.5% על פי

נפח וששנת ייצורו 1987 ולאחריה אינה עולה על 3.5% על פי נפח.

 

תקנה 318א אינה מפרטת שנתון מינימלי לבדיקת זיהום אוויר, כך שבדיקה כזו חלה למעשה על כל כלי רכב מנועי.

עד שנת 1995 הופיעה שנת יצור 1969 בתור השנתון הישן ביתר החייב בבדיקת זיהום אוויר.

 

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

×
×
  • תוכן חדש...