Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5096 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה שפסי האטה מעצבנים, ובעיקר שהמצב הוא ללא תקן בארץ, זה ידוע.

אבל איך בכל זאת כדאי לעבור מהמורה כזאת בדרך?

 

  1. לפעמים במרחק בין קצה הפס למדרכה יש מרווח בגובה הכביש, זה מאפשר להעביר עליו 2 גלגלים במהירות יחסית.
  2. אם אתם לבד בכביש, חצו באלכסון. זה עושה זווית קלה יותר לטיפוס. (ראה גם קורס טנקים בצבא - איך לעבור תעלה)
  3. מתי להאיץ שוב? הדעות חלוקות - אני חושב שטוב לבלום קצת מוקדם לפני הפס, ולהאיץ בדיוק לפני שעולים עליו עם הקידמי. זה מעביר את המשקל אחורה ומאפשר לטפס יותר בקלות על הפס.

עוד עצות?

פורסם

פשוט מאוד: לעבור לאט. להאיץ והעברת משקל לא ממש עוזר, בגלל מהירות תיהיה מכה גדולה יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
זה שפסי האטה מעצבנים, ובעיקר שהמצב הוא ללא תקן בארץ, זה ידוע.

אבל איך בכל זאת כדאי לעבור מהמורה כזאת בדרך?

  1. לפעמים במרחק בין קצה הפס למדרכה יש מרווח בגובה הכביש, זה מאפשר להעביר עליו 2 גלגלים במהירות יחסית.
  2. אם אתם לבד בכביש, חצו באלכסון. זה עושה זווית קלה יותר לטיפוס. (ראה גם קורס טנקים בצבא - איך לעבור תעלה)
  3. מתי להאיץ שוב? הדעות חלוקות - אני חושב שטוב לבלום קצת מוקדם לפני הפס, ולהאיץ בדיוק לפני שעולים עליו עם הקידמי. זה מעביר את המשקל אחורה ומאפשר לטפס יותר בקלות על הפס.

עוד עצות?

 

לטנק יש זחל, לאוטו יש כיוון פרונט. לא לעבור בזווית.

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

פורסם

איך?

 

לעבור עליהם לאט (לא לאט מדי, תתאים את עצמך לקצב התנועה) ואם הגעת מהר אז תבלום עד בערך שניה לפני שאתה מגיע לבאמפ כדי להוריד עומס מהגלגלים הקדמיים.

לא צריך להאיץ.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

[*]לפעמים במרחק בין קצה הפס למדרכה יש מרווח בגובה הכביש, זה מאפשר להעביר עליו 2 גלגלים במהירות יחסית.

 

מומלץ לעבור בקו ישר עם כל הפרונט של הרכב על פס ההאטה ולא עם חלק אחד. (כלומר 2 גלגלים קדמיים ואז אחוריים)

גם על מנת להקל את העומס על מערכת ההיגוי, וגם למניעת בלאי של צד אחד בלבד, עדיף לחלק אותו לשני הצדדים.

פורסם

כמו שכבר אמרו, לעבור לאט מאוד, לא לבלום על הפס!! עם בולמים גמורים בלימה קלה בלבד תספיק כדי לתת זעזוע רציני לרכב. כמובן עם 2 הגלגלים ביחד, כמה שיותר ישר, שהמכה תספג בשני הצדדים ביחד במקום שכל צד יקבל בתורו מכה חזקה פי 2.

אם לא נצמדים אלייך מאחורה יותר מידי, אני נוהג לבלום די מאוחר, כשאני בולם מוקדם נצמדים אליי ומתחילים להשתולל. ואז במקום להסתכל מסביב על מה שהפס האטה רצה "להזהיר" אותך, אתה מתחיל להסתכל במראות.

פורסם

שום זווית ושום נעליים, אתה רק פוגע בגלגלים.

 

עולים באנכית לפס האטה, כמה שיותר קרוב ל90 מעלות בין הפס לגלגל, בלי גז ובלי ברקס ובמהירות איטית.

 

ראיתי כבר הרבה נהגים שעולים באלכסון\מזיזים את ההגה על הפס, חבל על המסרק ועל הכיוון פרונט של הגלגלים.

פורסם

במקרה והפס האטה הפתיע אותך, לשחרר בלימה לפני הפס כדי לא להגיע עם בולמים נעולים כאשר המשקל קדימה - הנזק הפוטנציאלי, במעבר במהירות גבוהה יותר ממה שתיכננת, נמוך יותר מזה שעלול לקרות אם תנחת על הפס כאשר אתה עומד על הברייקס.

כמובן במידה שאינך מסכן את הסביבה תוך כדי, אחרת תכנס עם האף בתוך הפס, האטה מובטחת. ;)

פורסם

אני לפני פס האטה מחשב עם מחשבון מדעי את הסינוס הנכון למעבר ואז עושה שורש,ככה יודעים את המהירות הנכונה.:wink:

למה צריך לעשות סיפור מזה? רואים פס האטה,מורידים מהירות לסביבות ה 15 קמש וזהו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
זה שפסי האטה מעצבנים, ובעיקר שהמצב הוא ללא תקן בארץ, זה ידוע.

אבל איך בכל זאת כדאי לעבור מהמורה כזאת בדרך?

  1. לפעמים במרחק בין קצה הפס למדרכה יש מרווח בגובה הכביש, זה מאפשר להעביר עליו 2 גלגלים במהירות יחסית.
  2. אם אתם לבד בכביש, חצו באלכסון. זה עושה זווית קלה יותר לטיפוס. (ראה גם קורס טנקים בצבא - איך לעבור תעלה)
  3. מתי להאיץ שוב? הדעות חלוקות - אני חושב שטוב לבלום קצת מוקדם לפני הפס, ולהאיץ בדיוק לפני שעולים עליו עם הקידמי. זה מעביר את המשקל אחורה ומאפשר לטפס יותר בקלות על הפס.

עוד עצות?

 

היוזמה נהדרת, אבל מה שהדגשתי פשוט מאוד לא נכון!!!

דבר כזה גורם בלאי מואץ בצד אחד ועלול לגרום נזק למערכת ההיגוי. לא לעשות את זה!

 

דרך אגב, מה הכוונה במילים "במהירות יחסית"? יחסית לשני הגלגלים השמאליים שיסתובבו לאט יותר? :lol:

פורסם
היוזמה נהדרת, אבל מה שהדגשתי פשוט מאוד לא נכון!!!

דבר כזה גורם בלאי מואץ בצד אחד ועלול לגרום נזק למערכת ההיגוי. לא לעשות את זה!

 

דרך אגב, מה הכוונה במילים "במהירות יחסית"? יחסית לשני הגלגלים השמאליים שיסתובבו לאט יותר? :lol:

 

פשוט מרגישים את זה פחות באוטו... ולכן אפשר לכאורה לנסוע במהירות גבוהה יותר. הבעיה כמובן פרט לאי סימטריה היא בכך שאם נסע ממש מהר נרגיש את זה פחות, אבל האוטו יסבול יותר. כשנוסעים על זה במהירות 0 בד"כ הכי "סובלים" בתור נוסעים.

 

בעיה נוספת עם השיטה הזו היא שהרבה פעמים בקצה הכביש\פס האטה יש חלקים חדים (של סיום הכביש \ אבן שפה \ תחילת פס ההאטה) כך שאם נעשה את זה יתכן שבמקרה נזיק לצמיג.

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

פורסם

הרעיון של לחצות פס האטה באלכסון הוא לא כל כך מופרך, רק שהוא לא מתאים לכביש ציבורי.

בנהיגת שבילים מהירה מקובל לחצות קוליס רוחבי או כל מכשול לרוחבו של הנתיב ע"י חציה בזוית מסויימת כדי לא להגיע למצב ששני הגלגלים על אותו סרן יכנסו אליו באותו זמן. זה מפחית את הזעזוע לרכב.

כמובן שצריך לדעת מה עושים ואיך לעשות זאת וכמובן לא תוך כדי אחיזה ההגה ביד אחת.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

מורידים מהירות, אפשר גם לבלום עם הילוך בנוסף לברקס, מגיעים עם לחיצה קלה על הברקס, לקראת סיום הבאמפ, לוחצים קלות על הגז.

ככה אצלי יוצא שאני מרגיש הכי פחות "בום בום". :roll:

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...