Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5103 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כיום היא היחידה אשר מספקת חשמל לכל המדינה. כתוצאה מכך המצב על הפנים.

מצד אחד החברה לא עומדת בעומס ונאלצת לעשות דברים מגוחכים כמו הפסקות חשמל יזומות ומעודדת צרכנים להשתמש פחות במוצר שלה. מנגד הציבור הישראלי משלם הרבה כסף ואין לו מה לעשות עם זה.

בנוסף החברה נמצאת בקשיים וצריכה עזרה מהממשלה שמזרימה לה מזומנים.

למה לא מקימים חברות חשמל מתחרות? זה יקל על העומס וגם תהיה תחרות בענף החשוב הזה.

(ידוע שזו השקעה רצינית אך יש בעלי הון שיכולים להשקיע את הסכומים האלו)

פורסם

Smiro - אתה חושב שכל כך פשוט להקים חברת חשמל נוספת? הקמת תשתיות לייצור ואספקת חשמל תעלה הרב מיליארדי דולארים, אנימניח שיהיה די קשה למצוא משקיע שיהיה מוכן לקחת על עצמו משימה כזאת. וזאת בכלל בלי לדבר על קשיים טכניים, כגון איתור מקום והקמתתחנות כוח והעברת כבלים להפצת החשמל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הסיבה העיקרית שיש כיום בישראל רק חברת חשמל אחת היא סיבה היסטורית. כשקמה מדינת ישראל לא היו כאן משקיעים פרטיים ורק גוף כמו מדינת ישראל היה יכול להשקיע את הכסף הדרוש להקמת חברת חשמל בהיקף מלא. היום המצב שונה, אבל המצב דה-פקטו כבר נקבע.

 

גם אם יחליטו מחר בבוקר להקים חברת חשמל נוספת, השילוב בין השניים הוא הרבה יותר מסובך ממה שאולי נדמה לך בראיה שטחית. חשמל, בניגוד לבנזין או לסוכריות קופצות, לא ניתן לאכסן. כלומר מהרגע שתחנת החשמל ייצרה את החשמל, יש פרק זמן קצר מאוד בו אתה כצרכן צריך לצרוך אותו. זאת ועוד, חברת החשמל תמיד חייבת לייצר קצת יותר חשמל ממה שכל הצרכנים בארץ צורכים כדי למנוע עומס יתר על הרשת שעלול לגרום לנפילת חשמל כלל ארצית. כל הניהול הזה דורש המון איזון בין גורמים שונים וקשה כפליים לבצע אותו כשיש 10 חברות שונות שכל אחת רק מסתכלת דרך החור שבגרוש. הניסיון הזה נכשל בכמה וכמה מדינות ברחבי העולם.

 

יש הרבה סיבות שהביאו את משק החשמל הישראלי למצבו הנוכחי, למרבה הפתעתך רובן לא קשורות לחברות החשמל אלא להחלטות ממשלתיות עגומות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

ומעודדת צרכנים להשתמש פחות במוצר שלה.

 

וכשהקמפיין אשכרה עובד, הם דורשים להעלות את המחיר, בגלל שלא הרוויחו מספיק. מוכר.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

גם אם תקום חברת חשמל נוספת, אפשר לשער שאת ההולכה הם יאלצו לבצע על קווים קיימים. הקווים הקיימים הם של חברת החשמל ואז יצא שהיצרן החדש יאלץ לשלם לחברת החשמל על שימוש בקווים שלה.

טכנית, זה ענין מורכב יותר, אבל דיברתי על העיקרון.

 

מצד שני, לא מזמן קראתי כתבה על כך שיש תיכנון להעביר קו מתח מאירופה לישראל ובכך בעצם לקבל גיבוי מחו"ל.

אם צריך להעביר קו מאירופה, אפשר לתת ליזם כלשהו להקים תחנה בישראל. אולי עם ניצול הפרשי הגבהים בפרוייקט תעלת הימים, אפשר יהיה להקים תחנה הידרואלקטרית שלא בבעלות ח"ח.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

חברת חשמל אמנם מונופול, אבל את המחיר לצרכן לא היא קובעת אלא ועדה למשק האנרגיה.

סה"כ השירות שאנחנו מקבלים מחברת חשמל מצויין והמחירים סבירים לחלוטין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

מה שמרגיז אותי יותר, זה שגם אם אתה החלטת לייצר חשמל בגינה הפרטית שלך, אתה מחויב להזרים אותו לחברת חשמל ולהזדכות על איתם על כך, אתה לא יכול ככה סתם לצרוך ישירות את החשמל שאתה מייצר.

פורסם

בהחלט יש תחנות כוח פרטיות והיקףפעילותן הולך וגדל, אם כי כנראה בינתיים שמדובר בתחנות קטנות עד בינוניות. הן משווקות את תוצרתן באמצעות חברת החשמל.

יש אפילו פרוייקטים זעירים - למשל לוחות שמש על גגות בתי ספר או מבנים גדולים אחרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
וכשהקמפיין אשכרה עובד, הם דורשים להעלות את המחיר, בגלל שלא הרוויחו מספיק. מוכר.

זה לא נכון. חברת החשמל ביקשה מהרשות הממשלתית להעלות את מחיר החשמל כיוון שהיא נאלצת לייצר חשמל מדלקים יקרים. כשאין גז טבעי, חייבים לייצר חשמל ממזוט וסולר שיקרים הרבה יותר.

כדי להקטין את השימוש בדלקים היקרים מבקשים מהציבור לחסוך בחשמל בשעות העומס, כי בשעות האלו נאלצים להפעיל את התחנות שצורכות דלק יקר יותר. בשאר שעות היום אפשר להפעיל את תחנות הכוח הפחמיות שזולות הרבה יותר. בכך מקווים שהעלייה בתעריפים תהיה קצת יותר מתונה.

 

אם צריך להעביר קו מאירופה, אפשר לתת ליזם כלשהו להקים תחנה בישראל. אולי עם ניצול הפרשי הגבהים בפרוייקט תעלת הימים, אפשר יהיה להקים תחנה הידרואלקטרית שלא בבעלות ח"ח.

.

אפשר לעשות את זה בעתיד ואפשר לעשות את זה גם בעבר.

בימים אלו בונים תחנת כוח סולארית חדשה ליד הישוב אשלים, שתוקם ותנוהל ע"י יזם פרטי בשיטת BOT. לאחים עופר יש תחנת כוח פרטית במישור רותם שבנגב מזה כמה שנים. אבל אוי לבושה, לא משתלם להם לייצר חשמל במצב השוק הנוכחי אז היא מושבתת למרות מצב החשמל הרעוע במשק. ככה זה כשאתה מסתכל על מצב משק החשמל בארץ דרך החור שבגרוש ולא בראיה כוללת, כפי שעושה חברת החשמל.

 

מה שמרגיז אותי יותר, זה שגם אם אתה החלטת לייצר חשמל בגינה הפרטית שלך, אתה מחויב להזרים אותו לחברת חשמל ולהזדכות על איתם על כך, אתה לא יכול ככה סתם לצרוך ישירות את החשמל שאתה מייצר.

למה מרגיז אותך שמדינת ישראל רוצה לשלם לך על החשמל שלך יותר ממה שאתה משלם על החשמל שאתה צורך?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
זה לא נכון. חברת החשמל ביקשה מהרשות הממשלתית להעלות את מחיר החשמל כיוון שהיא נאלצת לייצר חשמל מדלקים יקרים. כשאין גז טבעי, חייבים לייצר חשמל ממזוט וסולר שיקרים הרבה יותר.

כדי להקטין את השימוש בדלקים היקרים מבקשים מהציבור לחסוך בחשמל בשעות העומס, כי בשעות האלו נאלצים להפעיל את התחנות שצורכות דלק יקר יותר. בשאר שעות היום אפשר להפעיל את תחנות הכוח הפחמיות שזולות הרבה יותר. בכך מקווים שהעלייה בתעריפים תהיה קצת יותר מתונה.

 

 

 

זכור לי לחיוב קטע, תמונה יפה שהועלתה לרשת ותוכנה היה "גנבים בני גנבים ביקשו אישור ממועצת הגנבים לגנוב מאיתנו יותר כי לא גנבו מספיק השנה" או משהו קרוב מאד לזה.

בנימה אישית יותר, אני רוצה להעסיק את היחצ"ן שהצליח להעלים כל זכר אפשרי לתמונה הזו מהאינטרנט בקשר למילים "חשמל" ו"גנבים" באותו משפט. מסתבר שאולי אם הייתי לוחץ לייק על התמונה הזו אז, היום הייתי מוצא אותה (אולי).

בהחלט ייתכן שהוטעיתי והרצון שלהם להעלות מחיר הוא מעלייה בעלויות הייצור.

מה זה כבר משנה? זה לא שיש לנו אלטרנטיבה כלשהיא, שאולי אחד מעלה מחירים והשני לא. יש לנו רק אחד...:roll:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

למה מרגיז אותך שמדינת ישראל רוצה לשלם לך על החשמל שלך יותר ממה שאתה משלם על החשמל שאתה צורך?

 

קראת מה שכתבתי ?

מרגיז אותי שקובעים לי מה לעשות בשטח הפרטי שלי.

מה עסק אביהם מה אני אעשה עם החשמל שאני מסוגל לייצר ?

רוצים לקנות ? סבבה, תנו לאזרח להחליט אם הוא רוצה או לא רוצה למכור,

אבל כשנוטלים מהאזרח את חופש הבחירה של מה לעשות עם רכושו הפרטי (וחשמל המופק באופן פרטי הוא גם רכוש), אותי זה מרגיז.

×
×
  • תוכן חדש...