Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5103 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא אכנס לכל הסיפור, הגעתי למצב שאחרי החלפתת רדיאטור הסתבר שיש עוד נזילה מכיוון המנוע משהו. איש מקצוע אמר לי שצריך פקום ראש להחליף

 

אחר אמר לי שצריך לשפץ ראש מנוע............ כמה עולה כל העסק הזה?

מדובר על יונדאי אקסנט 95 ידני

פורסם

בגדול שני המכונאים אמרו את אותו הדבר.

פקונג ראש הוא אטם שיושב בין ראש המנוע לבין הבלוק. כשמחליפים את האטם אז בדרך כלל גם שולחים את הראש למכון שיפוץ כדי ליישר את פני השטח שמוצמדים לאטם וגם כדי לבדוק/לתקן את מעברי המים.

 

לפי מה שתיארת, בטח הרכב התחמם ממחסור של מים וכשהמנוע מתחמם יותר מדי אז ברוב המקרים ניזוק גם הפאקונג ו/או הראש.

 

הערכת מחיר 2500-5000 תלוי באיזה חלפים משתמשים, באיזה מוסך ומה עוד עושים "על הדרך" (משאבת מים, טיימינג)

  • ספונסר פורום
פורסם

אני ממליץ לך לקבל הצעת מחיר גם ממקום שמתמחה בשיפוץ ראשים (המוסך שלך לא משפץ את הראש מנוע אלא הוא מפרק, שולח למכון שמשפץ את הראש ולוקח בד"כ על השירות הזה עמלה מסויימת) כגון לביא שיפוץ ראשים בבת ים.

תפנה אל גבי ותגיד לו שהגעת מהפורום והוא ידאג לך להצעת מחיר משתלמת.

פורסם

מקום שמשפץ ראשים לא בהכרח מתמחה במכונאות רכב בדר"כ מקומות כאלו מתחילים לפזול לכיוון מכונאות אחרי ירידה בהיקף העבודה במקום.

פורסם
בגדול שני המכונאים אמרו את אותו הדבר.

פקונג ראש הוא אטם שיושב בין ראש המנוע לבין הבלוק. כשמחליפים את האטם אז בדרך כלל גם שולחים את הראש למכון שיפוץ כדי ליישר את פני השטח שמוצמדים לאטם וגם כדי לבדוק/לתקן את מעברי המים.

 

לפי מה שתיארת, בטח הרכב התחמם ממחסור של מים וכשהמנוע מתחמם יותר מדי אז ברוב המקרים ניזוק גם הפאקונג ו/או הראש.

 

הערכת מחיר 2500-5000 תלוי באיזה חלפים משתמשים, באיזה מוסך ומה עוד עושים "על הדרך" (משאבת מים, טיימינג)

חבל להשקיע סכום שכזה שהרכב עולה ככה. אם אין לך בעיה לטפל אצל הבני דודים אני יכול להפנות אותך למישהו שיוכל לעשות לך את זה בלא יותר מ-1500 ש"ח לכל היותר.

פורסם
אני ממליץ לך לקבל הצעת מחיר גם ממקום שמתמחה בשיפוץ ראשים (המוסך שלך לא משפץ את הראש מנוע אלא הוא מפרק, שולח למכון שמשפץ את הראש ולוקח בד"כ על השירות הזה עמלה מסויימת) כגון לביא שיפוץ ראשים בבת ים.

תפנה אל גבי ותגיד לו שהגעת מהפורום והוא ידאג לך להצעת מחיר משתלמת.

 

צודק בהחלט. הפער במחירים הוא אדיר

אני אתן לך דוגמא

פולו שהיתה לאחותי הייתה צריכה ראש מנוע

במוסך הוא דיבר על כ3000 ש"ח

הלכתי למשפץ ראשים בחיפה והוא אמר לי שאם אני מביא את הראש זה 400 ש"ח

בקיצור הוצאתי את האוטו מהמוסך

הבאתי מוסכניק מדרכה תותח על שעובד במוסך מאזדה

לקח 400 ש"ח עבודה שילמנו על הראש 400 ש"ח ועוד סט רודאז? למה קוראים לזה ככה? עלה עוד 200 ש"ח=1000 ש"ח , שמן ומים ירוקים היו לנו אז אני לא מחשיב

בקיצור 2000 ש"ח הבדל

ואם זה לא חיסכון אז אני פורש מהפורום הזה

פורסם

לך תקנה מנגל פח תפתח כיסא ושמשיה באמצע הכביש תכין לך סטייק ותחסוך את הכסף של המסעדה.

 

מוסך עובד לצרכי פרנסה ולא התנדבות. העבודות חסכון האלו עולות ביוקר וההחלפה היא מינימלית. איפה טיימינג איפה שמן שלפעמים צריך וכדאי להחליף?

 

כל הביטוח לאומי האלו שחושבים שהם חוסכים מוציאים פי 2 בעקיפין.

פורסם
לך תקנה מנגל פח תפתח כיסא ושמשיה באמצע הכביש תכין לך סטייק ותחסוך את הכסף של המסעדה.

 

מוסך עובד לצרכי פרנסה ולא התנדבות. העבודות חסכון האלו עולות ביוקר וההחלפה היא מינימלית. איפה טיימינג איפה שמן שלפעמים צריך וכדאי להחליף?

 

כל הביטוח לאומי האלו שחושבים שהם חוסכים מוציאים פי 2 בעקיפין.

 

אהבתי...

פורסם

תודה רבה חבר'ה, בסופו של דבר פניתי לבחור ממש שפיץ בתחום הוא יעבוד על כל הנושא סביב ה1700-2000 כולל הכל

צריך חריטה ושאר ירקות.

 

אם כבר פתחתי פה נושא, אז מישהו יכול לתת עצות לגבי שריטות מכוונות על גבי מכסה המנוע.. כתבו שטויות

לא נראה לי עמוק אני בקושי מרגיש את זה באצבעות, צבע הרכב כסוף.. לא בוהק .. רכב ישן בכל זאת

 

מה הדרך הכי חסכונית לנסות לטפל בבעיה?

פורסם
צודק בהחלט. הפער במחירים הוא אדיר

אני אתן לך דוגמא

פולו שהיתה לאחותי הייתה צריכה ראש מנוע

במוסך הוא דיבר על כ3000 ש"ח

הלכתי למשפץ ראשים בחיפה והוא אמר לי שאם אני מביא את הראש זה 400 ש"ח

בקיצור הוצאתי את האוטו מהמוסך

הבאתי מוסכניק מדרכה תותח על שעובד במוסך מאזדה

לקח 400 ש"ח עבודה שילמנו על הראש 400 ש"ח ועוד סט רודאז? למה קוראים לזה ככה? עלה עוד 200 ש"ח=1000 ש"ח , שמן ומים ירוקים היו לנו אז אני לא מחשיב

בקיצור 2000 ש"ח הבדל

ואם זה לא חיסכון אז אני פורש מהפורום הזה

 

ואם אחרי כל הסיפור הבעיה לא הייתה נפתרת והרכב היה ממשיך להתחמם? מה היית עושה?

המכונאי היה מאשים את משפץ הראשים. משפץ הראשים היה מאשים את המכונאי ואין שום אחריות.

לדעתי עדיף שיהיה גוף אחד שלוקח אחריות על העבודה, אפילו אם זה מכונאי מדרכה ששולח בעצמו את הראש לשיפוץ.

פורסם
ואם אחרי כל הסיפור הבעיה לא הייתה נפתרת והרכב היה ממשיך להתחמם? מה היית עושה?

המכונאי היה מאשים את משפץ הראשים. משפץ הראשים היה מאשים את המכונאי ואין שום אחריות.

לדעתי עדיף שיהיה גוף אחד שלוקח אחריות על העבודה, אפילו אם זה מכונאי מדרכה ששולח בעצמו את הראש לשיפוץ.

אני הולך רק לאנשים אמינים שאני עובד איתם כבר שנים ככה שאף פעם לא היו טענות

זה בסך הכל מכונית, אפשר לתקן הכל ובזול ובאיכות כמו במוסך( ולפעמים מוסך רק מקלקל)

המכונאי שלי לא טמבל, בודק את כל המערכת לפני כדי למנוע את הבעיות האלה

מחיר זול תמיד מפתה . אבל אתה צריך לראות מי עומד מולך. אני עובד עם המוסכניק הזה כבר 9 שנים וגם המלצתי להמון אנשים עליו וכולם אמרו לי תודה,

פורסם

כל עוד אין לך ידע במכונאות אין לך שום דרך לדעת אם המכונאי שלך טוב או לא אם הוא פותר תקלה אחת ויוצר אחרת.

 

לכן צריך להצמד למוסך מומלץ שיש עליו המלצות ולא להתפתות למחירים ברצפה כי זה בא על חשבון איכות חלפים ועבודה.

 

יש מוסכים שאצלם לעשות שיפוץ ראש מנוע גם עולה 1000 עד שהראש מפורק והרכב "לכוד" במוסך.

פורסם

גם אני יכול להעיד על מוסכניק שאני מכיר כבר לא מעט שנים מיקצוען שעושה לפחות 2,3 ראשי מנוע ביום...בעלויות של 1000-1500 ש"ח ומה שמדהים שאתה מגיע בבוקר ועד הצהריים הרכב מוכן. לא מאמינים עד שרואים דבר כזה.

פורסם
גם אני יכול להעיד על מוסכניק שאני מכיר כבר לא מעט שנים מיקצוען שעושה לפחות 2,3 ראשי מנוע ביום...בעלויות של 1000-1500 ש"ח ומה שמדהים שאתה מגיע בבוקר ועד הצהריים הרכב מוכן. לא מאמינים עד שרואים דבר כזה.

 

לא מאמין :) עד שאני יראה

Honda Civic 1997

×
×
  • תוכן חדש...