Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידה מהארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

WASP זה בכלל We Are Sexual Perverts.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 964
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

צריך לשים דברים על השולחן מבחינת ביטוח הבריאות בארץ לעומת ארה"ב - בארץ בשקט בשקט, כל משפחה משלמת 5% מההכנסת ברוטו לביטוח בריאות. נניח שזוג מרוויח ביחד 30,000 ש"ח לחודש, אנחנו מדברים כאן על הוצאה של 1500 ש"ח (בערך 400 דולר) מדי חודש בחודשו רק על בריאות, לפני הרחבות כלשהן. כן, רוב הסיכויים שבארה"ב זה יהיה יקר יותר, אבל זה לא שאנחנו מקבלים את זה כאן בחינם...

No worries 8)

פורסם
צריך לשים דברים על השולחן מבחינת ביטוח הבריאות בארץ לעומת ארה"ב - בארץ בשקט בשקט, כל משפחה משלמת 5% מההכנסת ברוטו לביטוח בריאות. נניח שזוג מרוויח ביחד 30,000 ש"ח לחודש, אנחנו מדברים כאן על הוצאה של 1500 ש"ח (בערך 400 דולר) מדי חודש בחודשו רק על בריאות, לפני הרחבות כלשהן. כן, רוב הסיכויים שבארה"ב זה יהיה יקר יותר, אבל זה לא שאנחנו מקבלים את זה כאן בחינם...

 

והשאלה גם מה מקבלים עבור ה 5% האלה ? בתי חולים בתפוסה של 300% שסוגרים את השערים בגלל חוסר אפשרות לדחוף אפילו חולה אחד ? חדר עם עוד 6-8 חולים, מחלקות פנימיות שהסיכוי לחטוף חיידק עמיד גבוה מהסיכוי להחלים ממה שהגעתם איתו.

 

סתם דוגמה [h=1]אשה שלקתה באירוע מוחי עברה צינתור רק לאחר 7 שעות[/h]ששמעתי לאחרונה שמראה את הצד ה"יפה" של "מערכת הבריאות הטובה בעולם" שמישהו כאן כינה.

פורסם

(בהמשך ל-tzahico) ->

נכון מאוד. מה שהשיטה האמריקנית מאפשרת לך הוא ניהול סיכונים.

בארץ, בדומה למדינות רבות עם מנגנונים סוציאליים/סוציאליסטיים, חופש הבחירה ניטל ממך (גם) בתחום הזה.

יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן. מה שכן מפותח בארה״ב ולא זוכה כמעט לסיקור מטעמים השמורים

עם המדיות שנוטות לכיוון פוליטי מסוים, הוא הרפואה הקהילתית שנתמכת על ידי נדבנים פרטיים,

בהמשך ישיר לסגנון שהחל במאה ה-19. זה ייחודי לארה״ב, למרות שהמודל הבליח גם באירופה

באיזה שהוא שלב. אי אפשר לחקות את זה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
בנצי, קצת אופטופיק לנושא,

אבל ראיתי שאתה מקליפורניה וחובב הופעות-

האם אתה מתכנן ללכת לפסטיבל הרוק הגריאטרי באינדיו?

אני רוצה ללכת, מכירת הכרטיסים תחל מחר אך מאוד קשה להשיג כרטיסים, חברות הספסרות רכשו את הרוב במכירה מוקדמת.

להוציא מעל $2000 לפני לינה זה קצת מוגזם גם בעיני, ולפי חברות הכרטיסים, מה שאני רוצה יעלה גם יותר מכפול...

זאת לא מתכונת של פסטיבל, 2 אמנים ביום במשך שלושה ימים משמעו המון זמן פנוי...

haters will hate

פורסם
צריך לשים דברים על השולחן מבחינת ביטוח הבריאות בארץ לעומת ארה"ב - בארץ בשקט בשקט, כל משפחה משלמת 5% מההכנסת ברוטו לביטוח בריאות. נניח שזוג מרוויח ביחד 30,000 ש"ח לחודש, אנחנו מדברים כאן על הוצאה של 1500 ש"ח (בערך 400 דולר) מדי חודש בחודשו רק על בריאות, לפני הרחבות כלשהן. כן, רוב הסיכויים שבארה"ב זה יהיה יקר יותר, אבל זה לא שאנחנו מקבלים את זה כאן בחינם...

בארה"ב משלמים לא מעט מיסים מהמשכורת, אני משלם 33 אחוז(לא מדרגות מס, אלא אחוז המס הכולל שיורד לי מהמשכורת) שכוללים ביניהם גם תשלום MEDICARE שהוא תשלום על ביטוח הבריאות הממשלתי(המיסים האלה הם רק חצי מהמס הכולל שהמדינה מקבלת. את החצי השני משלם המעסיק). זה בנוסף לבערך 350$ דולר ביטוח בריאות חודשי ו 1500$ שאני צריך להוציא מהכיס, לפני שהביטוח בריאות שלי בכלל מתחיל לכסות לי משהו. אז לי יש מזל והעבודה מכסה לי את הביטוח בריאות במלואו, כולל ההוצאה מהכיס, אבל לא אצל כולם יש את ההטבה הזאת.

כשאתה מגיע למרפאה, אתה לא יודע כמה הביקור הולך באמת לעלות לך. את הדרישה לתשלום אתה מקבל בדואר מאוחר יותר ואז צריך לריב עם הביטוח בריאות בקשר לכיסוי שמגיע לך.

 

אני מסתכל על הטיפול הרפואי שניתן בארץ לשני ההורים שלי(גילוי מחלות מסכנות חיים והטיפול שנעשה), לעומת הטיפול שניתן פה לקרובים שלי ואחד הדברים שבאמת מפחידים אותו פה זה רמת ועלות השירותים הרפואיים.

 

בנוסף, פה אין פיצויי פיטורים וגם לא מחוייבים להודיע מראש, גם משהו שאמור להכנס לחשבון. אצלי ההפרשה לפנסיה נמוכה מהנהוגה בארץ. ואם ארצה להמשיך ללמוד, אצטרך להוציא סכומים מטורפים מהכיס.

 

לשם הבהרה,

אני לא בא לבאס את האנשים שחולמים לרדת מהארץ, רק אל תחשבו שהכל באמת כזה וורוד וקל כמו שזה נראה משם. ואם מצאתם את הדרך, תעשו בדיקה ותבינו למה אתם נכנסים.

 

אצלי ההחלטה הייתה קלה, כי ההזדמנות נפלה לי בדיוק בנקודה בחיים שהייתי יכול(והייתי צריך) לשים הכל על השהייה ובמקרה הגרוע לחזור ולהמשיך משם. בנוסף, היה לי איפה לנחות ולבלות את החודשים הראשונים עד שאצליח לעמוד על הרגליים או אוותר. ראיתי בזה הרפתקה ונסיון חיים, במקרה הגרוע אעלה על מטוס חזרה ואמשיך את חיי מהנקודה בה נפסקו.

 

אחרי שנתיים שבהם הצלחתי למצוא את דרכי מבחינה כלכלית, אני עדין לא בטוח איפה ארצה באמת לבנות את חיי בעתיד. למרות שהשגתי פה בשנתיים מה ששם היה לוקח לי הרבה יותר, אני עדין לא שולל את האפשרות לחזור לארץ בעוד כמה שנים. המעבר דווקא גרם לי לאהוב את ישראל הרבה יותר, למרות כל החרא.. ולהבין שחרא קיים בכל מקום.

פורסם

בנוסף, פה אין פיצויי פיטורים וגם לא מחוייבים להודיע מראש, גם משהו שאמור להכנס לחשבון. אצלי ההפרשה לפנסיה נמוכה מהנהוגה בארץ. ואם ארצה להמשיך ללמוד, אצטרך להוציא סכומים מטורפים מהכיס.

 

אחרי שנתיים שבהם הצלחתי למצוא את דרכי מבחינה כלכלית, אני עדין לא בטוח איפה ארצה באמת לבנות את חיי בעתיד. למרות שהשגתי פה בשנתיים מה ששם היה לוקח לי הרבה יותר, אני עדין לא שולל את האפשרות לחזור לארץ בעוד כמה שנים. המעבר דווקא גרם לי לאהוב את ישראל הרבה יותר, למרות כל החרא.. ולהבין שחרא קיים בכל מקום.

 

מה שרשמת הוא רק חצי אמת.

שנדבר על נושא הפיצויים והפנסיה ? אני לא יודע אם אתה מדבר מבורות או סתם חוסר הבנה של הנושא, אבל כבר מזמן אין פיצויים בישראל. ה"פיצויים" הם למעשה חלק מהפנסיה, כלומר אתה יכול לבקש לפדות אותם אבל הממשלה סידרה לנו מנגנון שאם תעשה (פדיון החלק הפטור ממס כמובן) את זה זה יפגע לך כל כך קשה בקצבת הפנסיה שממש ממש לא כדאי לך לפדות פיצויים. אז אין בישראל פיצויים.

לגבי הפנסיה, גם על זה דיברנו ארוכות כאן בפורום, הסיכוי שתהיה לך פנסיה סבירה לא ממש קיים.

 

לגבי ההשוואה שלך על המיסים בארה"ב מול ישראל, הזכרת רק את מס ההכנסה, והבריאות, איפה מע"מ 17%, ביטוח לאומי 7%, איפה כל המיסים העקיפים שמספרם ככוכבים שבשמיים ? למשל מיסי הרכב, שכוללים מס 100% על קניית רכב, על הדלק בלו+מע"מ, אגרת טסט + רדיו,

וכל אלה עוד לפני שהתחלנו בכלל לדבר על השוק הריכוזי בישראל שמורכב ממספר גדול של קרטלים בתחומים שונים ובחסות הממשלה, למשל מלט לבנייה, למשל שוק החלפים לרכב, מה שגורם למחירים כאן להיות גבוהים בצורה לא סבירה ביחס לשווקים אחרים.

 

אם אתה כבר עושה השוואה בין המס בישראל לארה"ב לפחות תעשה עבודה מקיפה. לא חוכמה להשוות רק מס אחד או שניים.

אולי בגלל שאתה שם לא יצא לך לראות את הסדרה "מגש הכסף" ? אם לא יצא לך , רוץ מהר תוריד את שלושת הפרקים.

 

המשפט האחרון שלך קצת מאזן, אני מסיק ממנו שהיה לך טוב בישראל גם קודם, אני מניח שעבדת בתחום שהכניס לך סכום חדשי יפה והסתדרת לא רע גם בישראל. יש הרבה אנשים שהיו מאד רוצים להיות במצב הזה בישראל ולא לחשוב על להתרחק מהחברים והמשפחה כדי לחיות ברמת חיים שתואמת את מה שהם מסוגלים לתת לעצמם.

פורסם
שנדבר על נושא הפיצויים והפנסיה ? אני לא יודע אם אתה מדבר מבורות או סתם חוסר הבנה של הנושא, אבל כבר מזמן אין פיצויים בישראל. ה"פיצויים" הם למעשה חלק מהפנסיה, כלומר אתה יכול לבקש לפדות אותם אבל הממשלה סידרה לנו מנגנון שאם תעשה (פדיון החלק הפטור ממס כמובן) את זה זה יפגע לך כל כך קשה בקצבת הפנסיה שממש ממש לא כדאי לך לפדות פיצויים. אז אין בישראל פיצויים.

 

זה המצב החוקי:

- בארה"ב אתה לא מקבל פיצויים בכלל.

- בישראל אתה מקבל 8.33% מהמשכורת שלך (כלומר כמשכורת אחת בשנה). הכסף נזיל בכל עת. מותר לך למשוך עד כ-12230 ש"ח לשנה ללא מס. עקב עליית תוחלת החיים משרד האוצר ממליץ לך לא לגעת בכסף כדי שישאר לך יותר כסף בתקופת הפנסיה.

המסקנה שלך: אין פיצויים.

זו טענה חלשה שמערבבת בין הגורמים שמחלישים את החסכון הפנסיוני (עלייה בתוחלת החיים וסביבת ריבית נמוכה) לבין הגורמים שמחזקים אותו (חוקי המדינה). זה יותר גרוע מבורות, זו דמגוגיה.

 

אולי בגלל שאתה שם לא יצא לך לראות את הסדרה "מגש הכסף" ? אם לא יצא לך , רוץ מהר תוריד את שלושת הפרקים.

 

במיוחד את הפרק של דני גוטווין, פרופסור להסטוריה ללא כל השכלה פורמלית בתחום הכלכלה (ויקיפדיה) שאת מרבית טענותיו ניתן להפריך בקלות - הנה למשל מאמר בנושא מאת פרופסור לכלכלה עומר מואב.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם (נערך)

כמעט כל מה שנרשם בשרשור הזה חצאי אמיתות, כי כל אחד מתייחס למשהו מסויים. בהתייחסות ברוב התגובות גם אין הסבר יחסי למה שקורה בחו"ל, כי אנשים לא באמת יודעים, ברוב התגובות הטענות הם יותר בכיוון שמועות.

כמו שלא התייחסתי למיסים נוספים בארץ, גם לא התייחסתי למיסים נוספים שקיימים בארה"ב. ישנן עליות גבוהות יותר מבארץ בתחומים מסויימים וקיימות בעיות נוספות שלא קשורות לכסף.

לא ניסיתי לעשות לכם מאמר מקיף על מערכת המיסים האמריקאית או על כמה רע פה. לא הייתה לי שום מטרה ללכלך על ארה"ב, אלא לשים דגש על התמימות/ הראיה הצרה של אנשים לגבי החיים בחו"ל. אנשים רואים שיש דברים יותר טובים ונתפסים אליהם. לא מבינים שמעבר לטיולים ולשמועות, ישנם פרמטרים נוספים שיש לקחת לפני שמחליטים בכזאת פשוטת שאיפשהו יותר טוב(הדשא של השכן ירוק יותר).

 

ראיתי את מגש הכסף, לא חידש לי כלום. זה ידוע כבר שנים, אבל אנשים אוהבים לטמון את הראש בחול(בארה"ב זה הרבה יותר נפוץ מבארץ). ד"א מגש הכסף נכון גם לגבי ההתנהלות בארה"ב. הרעיונות להרבה שינויים שפוגעים במדינה מגיעים היישר מארה"ב. השינויים במערכת הבריאות, למשל, שלאט לאט מחלחלים, הם נסיון להתקרב למודל האמריקאי. שהישראלים כל כך חולמים עליו.

 

בישראל לא היה לי כזה טוב. הייתי בשלב אחר בחיים, אז קצת קשה להשוות יחסית לרמת החיים שלי. אני משווה את האפשרויות יחסית למה שההורים שלי הצליחו להשיג, עולים שהגיעו לארץ בלי כלום ולמרות שקיבלו את היחס המפלה, מה הצליחו להשיג.

אני משווה את הטיפול הרפואי שהם מקבלים עכשיו, לעת זקנה, יחסית למה שהקרובים שלי מקבלים פה.

אני משווה את איך שגדלתי/ ראיתי ילדים גדלים בישראל, לעומת ילדים פה ומה נראה לי יותר נכון.

 

אני הייתי הראשון שצעק שאין מה לחפש בישראל ושהכל חרא שם. עשיתי את הצעד, עזבתי וראיתי שגם במקומות אחרים יש בעיות שלא רואים משם. מודה, זה גרם לי להרגיש הרבה יותר קרוב לישראל.

 

קראתי המון הודעות שמלכלכות על ישראל ומפארות את ארה"ב במשך כמה ימים. יצא לי להגיב רק עכשיו, אז הגבתי להודעה האחרונה שהתייחסה לזה. אני מאמין שבאותה צורה, אם היו מלכלכים ככה על ארה"ב ומפארים את ישראל, הייתי לוקח את הצד השני. אני רואה את הדברים הטובים והרעים בשתי המדינות ומנסה לגרום לאנשים לפתוח קצת את העיניים ולא לכתוב דברים כל כך חד צדדים, במיוחד כשאין להם מושג על איך דברים עובדים בצד השני.

 

ואם זה לא היה ברור עד עכשיו, אני לא מנסה לשכנע אף אחד שישראל זה טוב והגירה זה רע (בכל זאת, למרות ההתלבטויות, אני עדין בנכר), רק מנסה להעביר שאנשים לא יחיו בפנטזיה שכל הרע שיש בישראל לא קיים במקום אחר.

עריכה אחרונה על ידי yaba
פורסם (נערך)
צריך לשים דברים על השולחן מבחינת ביטוח הבריאות בארץ לעומת ארה"ב - בארץ בשקט בשקט, כל משפחה משלמת 5% מההכנסת ברוטו לביטוח בריאות. נניח שזוג מרוויח ביחד 30,000 ש"ח לחודש, אנחנו מדברים כאן על הוצאה של 1500 ש"ח (בערך 400 דולר) מדי חודש בחודשו רק על בריאות, לפני הרחבות כלשהן. כן, רוב הסיכויים שבארה"ב זה יהיה יקר יותר, אבל זה לא שאנחנו מקבלים את זה כאן בחינם...

 

סליחה, חבר, אבל זוג שמרוויח 30,000 ש"ח נמצא אי שם בעשירון העליון. עניים בישראל משלמים 160 ש"ח בחודש ביטוח לאומי ומס בריאות. עניים בארצות הברית משלמים את אותם 400$ בחודש לאדם. בעקבות רפורמת Obamacare כל אזרח מחוייב לרכוש ביטוח בריאות (קיימים פטורים, צריך לבחון את הנושא פרטני) אחרת חוטפים קנס אסטרונומי בדו"ח האישי.

 

והשאלה גם מה מקבלים עבור ה 5% האלה ? בתי חולים בתפוסה של 300% שסוגרים את השערים בגלל חוסר אפשרות לדחוף אפילו חולה אחד ? חדר עם עוד 6-8 חולים, מחלקות פנימיות שהסיכוי לחטוף חיידק עמיד גבוה מהסיכוי להחלים ממה שהגעתם איתו.

 

סתם דוגמה אשה שלקתה באירוע מוחי עברה צינתור רק לאחר 7 שעות

 

ששמעתי לאחרונה שמראה את הצד ה"יפה" של "מערכת הבריאות הטובה בעולם" שמישהו כאן כינה.

 

בארצות הברית יש צד אפל מאוד למערכת הבריאות. תקרא פחות כתבות מטופשות בצהובון טמקא שמטרתן היחידה לעשות כמה שיותר רעש וצלצולים במטרה לזרים כספים לקופה הריקה של ידיעות אחרונות.

 

הכל תלוי ב-state of mind שלך. חרא יש בכל מקום. מי שמחפש חסרונות ימצא אותם גם במדינה הכי טובה בעולם.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
כמעט כל מה שנרשם בשרשור הזה חצאי אמיתות, כי כל אחד מתייחס למשהו מסויים. בהתייחסות ברוב התגובות גם אין הסבר יחסי למה שקורה בחו"ל, כי אנשים לא באמת יודעים, ברוב התגובות הטענות הם יותר בכיוון שמועות.

כמו שלא התייחסתי למיסים נוספים בארץ, גם לא התייחסתי למיסים נוספים שקיימים בארה"ב. ישנן עליות גבוהות יותר מבארץ בתחומים מסויימים וקיימות בעיות נוספות שלא קשורות לכסף.

לא ניסיתי לעשות לכם מאמר מקיף על מערכת המיסים האמריקאית או על כמה רע פה. לא הייתה לי שום מטרה ללכלך על ארה"ב, אלא לשים דגש על התמימות/ הראיה הצרה של אנשים לגבי החיים בחו"ל. אנשים רואים שיש דברים יותר טובים ונתפסים אליהם. לא מבינים שמעבר לטיולים ולשמועות, ישנם פרמטרים נוספים שיש לקחת לפני שמחליטים בכזאת פשוטת שאיפשהו יותר טוב(הדשא של השכן ירוק יותר).

 

ראיתי את מגש הכסף, לא חידש לי כלום. זה ידוע כבר שנים, אבל אנשים אוהבים לטמון את הראש בחול(בארה"ב זה הרבה יותר נפוץ מבארץ). ד"א מגש הכסף נכון גם לגבי ההתנהלות בארה"ב. הרעיונות להרבה שינויים שפוגעים במדינה מגיעים היישר מארה"ב. השינויים במערכת הבריאות, למשל, שלאט לאט מחלחלים, הם נסיון להתקרב למודל האמריקאי. שהישראלים כל כך חולמים עליו.

 

בישראל לא היה לי כזה טוב. הייתי בשלב אחר בחיים, אז קצת קשה להשוות יחסית לרמת החיים שלי. אני משווה את האפשרויות יחסית למה שההורים שלי הצליחו להשיג, עולים שהגיעו לארץ בלי כלום ולמרות שקיבלו את היחס המפלה, מה הצליחו להשיג.

אני משווה את הטיפול הרפואי שהם מקבלים עכשיו, לעת זקנה, יחסית למה שהקרובים שלי מקבלים פה.

אני משווה את איך שגדלתי/ ראיתי ילדים גדלים בישראל, לעומת ילדים פה ומה נראה לי יותר נכון.

 

אני הייתי הראשון שצעק שאין מה לחפש בישראל ושהכל חרא שם. עשיתי את הצעד, עזבתי וראיתי שגם במקומות אחרים יש בעיות שלא רואים משם. מודה, זה גרם לי להרגיש הרבה יותר קרוב לישראל.

 

קראתי המון הודעות שמלכלכות על ישראל ומפארות את ארה"ב במשך כמה ימים. יצא לי להגיב רק עכשיו, אז הגבתי להודעה האחרונה שהתייחסה לזה. אני מאמין שבאותה צורה, אם היו מלכלכים ככה על ארה"ב ומפארים את ישראל, הייתי לוקח את הצד השני. אני רואה את הדברים הטובים והרעים בשתי המדינות ומנסה לגרום לאנשים לפתוח קצת את העיניים ולא לכתוב דברים כל כך חד צדדים, במיוחד כשאין להם מושג על איך דברים עובדים בצד השני.

 

כתבת יפה! זה מה שאני מנסה להגיד כבר מספר ימים בחוסר הצלחה. אין ספק שבארה"ב יש המון דברים טובים אבל חלק ניכר מהמהגרים בטוחים שהזהב צומח שם על העצים ולא כך היא.

 

צפה להתקפות מכל הכיוונים על כך שסטית מהקו של "בישראל הכל גרוע".

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
הכסף נזיל בכל עת. מותר לך למשוך עד כ-12230 ש"ח לשנה ללא מס.

 

תיקון טעות סופרים: הכסף נזיל בכל עת, לאחר שהסתיימו יחסי עובד\מעביד כמובן.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם (נערך)

המסקנה שלך: אין פיצויים.

זו טענה חלשה שמערבבת בין הגורמים שמחלישים את החסכון הפנסיוני (עלייה בתוחלת החיים וסביבת ריבית נמוכה) לבין הגורמים שמחזקים אותו (חוקי המדינה). זה יותר גרוע מבורות, זו דמגוגיה.

 

 

 

במיוחד את הפרק של דני גוטווין, פרופסור להסטוריה ללא כל השכלה פורמלית בתחום הכלכלה (ויקיפדיה) שאת מרבית טענותיו ניתן להפריך בקלות - הנה למשל מאמר בנושא מאת פרופסור לכלכלה עומר מואב.

 

פיספת משהו בנוגע לקשר שקיים בישראל בין פיצויים לפנסיה. אני מקווה בשבילך שלא נגעת בכספי הפיצויים שלך בעבר כי אתה יכול לאבד בגלל זה אפילו חצי מהפנסיה שלך וזה לא קשור לריבית או לעליית תוחלת החיים, אלא להחלטת ממשלה בנוגע לכספים האלה.

תקרא שוב :

איך תשפיע משיכת כספי הפיצויים על הפנסיה?

[TABLE=width: 220]



[TR]

[TD=colspan: 3][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

באופן כללי ופשטני, החלק של הפיצויים במרכיב בחיסכון הפנסיוני עשוי להגיע באופן גס ל־30%–50% מכלל החיסכון הפנסיוני. ניתן לומר בפשטנות כי משיכת פיצויים בעת עזיבת עבודה תגרום לכך שהפנסיה החודשית בגיל הפרישה תקטן בשיעור זה - קרי, בשליש עד מחצית מגובה הקצבה הצפויה ללא משיכת הפיצויים. זאת בלי לבצע חישוב מורכב יחסית של השפעת משיכת הפיצויים הפטורים ממס במהלך שנות עבודתו של השכיר על גובה המס שיצטרך לשלם כשיגיע לגיל הפרישה ויתחיל לקבל את קצבת הפנסיה החודשית. ניתן לומר שככל שהעובד ימשוך יותר פיצויים שפטורים ממס, כך המס שיצטרך לשלם על הפנסיה החודשית שלו בגיל הפרישה יהיה גבוה יותר.

 

אם אתה רוצה את זה ביותר קצר וברור תראה את ההנחה השלישית בסירטון של אמסטרדמסקי .

תסתכל מדקה 3:00

 

בנוגע לפרופסור דני גוטווין אני לא מכיר אותו אבל בשביל לעשות ניתוח הסטורי כלכלי לא צריך להיות פרופסור לכלכלה, וגם בלי "השכלה פורמלית" אפשר לטעון טענות הגיוניות כל עוד מבססים אותן. אם אתה רוצה לסתור אותו תתיחס לגוף הדברים במקום להביא כתבה משמיצה מאתר הארץ שאי אפשר לקרא בגלל שהאתר דורש כסף בשביל לקרא את הכתבה הזו.

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם
וזה לא קשור לריבית או לעליית תוחלת החיים, אלא להחלטת ממשלה בנוגע לכספים האלה.

 

איזו החלטת ממשלה וממתי?

מה אתה טוען, שהממשלה החליטה לפגוע לך בפנסיה הגבוהה שהיתה לך קודם ולכן שלחה את ידיה בכספי הפיצויים?

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...