Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידה מהארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ככל שאני יודע, המנגנון הזה לא רלוונטי במידה ואתה באמת מפוטר, להבדיל ממישהוא שהתפטר או מישהוא שסתם רוצה למשוך מהם, אני טועה?

 

אין הבדל מיסוי. משכת בפטור עכשיו, מקטין לך את הפטור בעתיד.

אגב, המספרים שרשמתי הם בערך, עברתי על החומר הזה לפני שנתיים שלוש. יכול להיות שעשו בינתיים קצת פיין טיונינג לסכומים. אבל לדעתי לא צריכים להיות הבדלים גדולים.

  • תגובות 964
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה שאתה זכאי לכספים מבחינת המעסיק בין את התפטרת, פוטרת או התפוטרת זה דבר אחד ותשלום מס למדינה זה דבר אחר לגמרי.

 

אדם שהיום מפוטר, לא מוצא עבודה ורוצה להשתמש בכספי הפיצויים למטרתם, קשה לי להאמין שהוא משלם 30% מס על הכספים.

 

אם כבר, אני זוכר שעל סעיף הפיצויים שנכנסים לך במשכורת האחרונה יש אחוז מיסוי נמוך.

 

אולי אנחנו מדברים על שני דברים שונים?

 

מצד אחד עובד היי-טק שעבד 10 שנים וכספי הפיצויים מופרשים לו לתיק הפנסיה מול עובד בחנות ירקות שפוטר אחרי 10 שנים ומקבל מהמעסיק במשכורת האחרונה משכורת ממוצעת בחודשים האחרוניםX 10.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

למה משלם מס? לא כתבתי בשום מקום שהוא משלם מס. יכול למשוך בפטור ממס עד כ 12 אלף ש"ח לכל שנת עבודה. אבל, כל סכום שהוא מושך פוגע בפטור ממס על הקצבה בגיל הפרישה לפי הנוסחה שרשמתי בערך.

 

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

פורסם

זה מה שכתבת:

כדי לעשות זאת, המדינה מענישה אותך בעת משיכת כספי הפיצויים במנגנון הפטור ממס... אם תמשוך היום 100,000 ש"ח מכספי הפיצויים בפטור ממס, הבנק שלך יקטן ב- 100,000 ש"ח בתוספת 30% (זה העונש), צמוד למדד.

עזוב פטור ממס עתידי, הבחור עבד בחנות ירקות 10 שנים, אין פנסיה, אין כלום!

 

אחרי 10 שנים פוטר ומגיע לו 10 כפול בא ניגד 4500 ש"ח.

 

איפה נכנס פה ה 30%?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אם אין לו פנסיה, או הכנסות כלשהן בגיל הפרישה, לא רלוונטי אם כך.

אם יש לו הכנסות בגיל הפרישה, סך כל הפטור ממס קטן ב- 45,000 ש"ח כפול 1.3 כפול המדד עד גיל הפרישה. כלומר, יקבל פחות פטור ממס על ההכנסות שלו בפנסיה. אם הן קטנות או לא קיימות, אז זה לא ישפיע עליו.

פורסם
מה שרשמת הוא רק חצי אמת.

שנדבר על נושא הפיצויים והפנסיה ? אני לא יודע אם אתה מדבר מבורות או סתם חוסר הבנה של הנושא, אבל כבר מזמן אין פיצויים בישראל. ה"פיצויים" הם למעשה חלק מהפנסיה, כלומר אתה יכול לבקש לפדות אותם אבל הממשלה סידרה לנו מנגנון שאם תעשה (פדיון החלק הפטור ממס כמובן) את זה זה יפגע לך כל כך קשה בקצבת הפנסיה שממש ממש לא כדאי לך לפדות פיצויים. אז אין בישראל פיצויים.

לגבי הפנסיה, גם על זה דיברנו ארוכות כאן בפורום, הסיכוי שתהיה לך פנסיה סבירה לא ממש קיים.

 

לגבי ההשוואה שלך על המיסים בארה"ב מול ישראל, הזכרת רק את מס ההכנסה, והבריאות, איפה מע"מ 17%, ביטוח לאומי 7%, איפה כל המיסים העקיפים שמספרם ככוכבים שבשמיים ? למשל מיסי הרכב, שכוללים מס 100% על קניית רכב, על הדלק בלו+מע"מ, אגרת טסט + רדיו,

וכל אלה עוד לפני שהתחלנו בכלל לדבר על השוק הריכוזי בישראל שמורכב ממספר גדול של קרטלים בתחומים שונים ובחסות הממשלה, למשל מלט לבנייה, למשל שוק החלפים לרכב, מה שגורם למחירים כאן להיות גבוהים בצורה לא סבירה ביחס לשווקים אחרים.

 

אם אתה כבר עושה השוואה בין המס בישראל לארה"ב לפחות תעשה עבודה מקיפה. לא חוכמה להשוות רק מס אחד או שניים.

אולי בגלל שאתה שם לא יצא לך לראות את הסדרה "מגש הכסף" ? אם לא יצא לך , רוץ מהר תוריד את שלושת הפרקים.

 

המשפט האחרון שלך קצת מאזן, אני מסיק ממנו שהיה לך טוב בישראל גם קודם, אני מניח שעבדת בתחום שהכניס לך סכום חדשי יפה והסתדרת לא רע גם בישראל. יש הרבה אנשים שהיו מאד רוצים להיות במצב הזה בישראל ולא לחשוב על להתרחק מהחברים והמשפחה כדי לחיות ברמת חיים שתואמת את מה שהם מסוגלים לתת לעצמם.

סליחה?

 

המושג פיצויי פיטורים מתייחס אולי לכמה מרכיבים. יש פיצויים שאפשר למשוך מהפנסיה באחוז מס מסויים בתנאים מסויימים, יש פיצויי הודעה מוקדמת (אם מודיעים לך על פיטוריך המידיים לאחר שימוע אתה מקבל משכורת אחרונה ויושב בבית) או ממשיך לעבוד חודש אחרון ומקבל עליו תשלום מלא, יש פדיון ימי חופשה והבראה שמשולמים לך לחשבון הבנק, יש את הפיצויים מהמעסיק שהם משכורת אחרונה כפול וותק.

 

ולכל מה שציינתי יש סייגים שונים אבל להגיד שאין דבר כזה פיצויי פיטורים זו טעות.

 

בישראל חוקי העבודה הם הרבה לטובת העובד - חובת שימוע לפני פיטורים, חובת הודעה מוקדמת על פיטורים, חובת החזרה למועמד לאחר ריאיון עבודה, ועוד ועוד ועוד.

 

לגבי ארה"ב אין לי מושג, ואני אשמח שמישהו יסביר על זה.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

פורסם
קצת סדר:

משיכת כספי הפיצויין לא פוגעת בפנסיה כי האוצר החליט. כספי הפנסיה הם עדיין כספי הפנסיה. הבעיה היא שבסביבת התשואה הנוכחית ותוחלת החיים הנוכחית הפנסיה שתגזר מכספים שהופרשו לפנסיה תהיה זעומה לרוב האנשים. לפיכך, יש אפשרות "לתגבר" את הפנסיה בעזרת כספי הפיצויים. לפיכך הממשלה מעודדת השארת כספי הפיצויים בקרן הפנסיה כך שתהיה קצבה גדולה יותר בעת זקנה.

כדי לעשות זאת, המדינה מענישה אותך בעת משיכת כספי הפיצויים במנגנון הפטור ממס. הטבת המס בעת זקנה מוגדרת היום כסוג של בנק כולל של פטור ממס. למיטב זכרוני לפני מספר שנים היה מדובר בכ- 600,000 ש"ח. הבנק הזה הוא מאוחד לכספי הפרישה ולכספי הפיצויים. אם תמשוך היום 100,000 ש"ח מכספי הפיצויים בפטור ממס, הבנק שלך יקטן ב- 100,000 ש"ח בתוספת 30% (זה העונש), צמוד למדד.

 

אל תנסה לבלבל פה את האנשים עם העובדות. זה הרי מה שאני כתבתי.

כאן הכותבים בדעה שהמדינה גונבת לנו את הפנסיה והפיצויים בדרכי עורמה שאף אחד לא מבין, ואילו בארה"ב איפה שהחוק לא מחייב פיצויים זה הרבה יותר טוב.

 

השיטה הישראלית מניחה שהאזרח לא יחסוך לבד ולכן היא מכריחה אותו. כיוון שהכסף שנחסך לפנסיה אינו מספיק החליטו להכריח את האזרח לחסוך גם את הפיצויים ולקרוא גם לזה "פנסיה". השיטה הזאת מתאימה לאנשים חסרי אחריות או הבנה כלכלית.

השיטה האמריקאית לא מחייבת את האזרח לחסוך לפנסיה. השיטה הזאת מתאימה יותר לאנשים בעלי אחריות כלכלית מפותחת, כי אתה צריך להיות אחראי מספיק לחסוך בצד עבור הפנסיה שלך.

איזו שיטה עדיפה? לא יודע. אבל להגיד שבישראל אין פנסיה זו איוולת, לא פחות.

הנה למשל מה ה-OECD חושב על הפנסיה בישראל (רמז: מצב לא רע, אפשר יותר טוב).

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
למה משלם מס? לא כתבתי בשום מקום שהוא משלם מס. יכול למשוך בפטור ממס עד כ 12 אלף ש"ח לכל שנת עבודה. אבל, כל סכום שהוא מושך פוגע בפטור ממס על הקצבה בגיל הפרישה לפי הנוסחה שרשמתי בערך.

 

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

 

 

במילים אחרות הוא משלם מס רק בפנסיה ובצורה של פגיעה בקיצבה.

פורסם

אכן, משלם מס בסוף. אבל, לדעתי אפשר גם לתכנן את זה. אם למשל המפוטר/מתפטר לא מתכוון לעבוד במשך מספר שנים, יכול למשוך פיצויים בגובה שכר מינימום עבור התקופה שהוא מתכנן לא לעבוד בה, לא לנצל את הפטור ולבקש לפרוס את המס על הפיצויים לאותה תקופה. בפועל אין מס אם כך ולא נוצל כל חלק מהפטור. אני לא סגור על כך שזה תכנון אפשרי - אבל למי שצריך שווה בדיקה.

פורסם

הוא משלם מס בפנסיה כאילו מדובר בהכנסת עבודה ונגד המס יש נקודות זיכוי. כלומר אדם שמקבל 4,000 ש"ח פנסיה לא יגיע לחבות במס בתנאי שאין לו הכנסות נוספות.

פורסם (נערך)
והשאלה גם מה מקבלים עבור ה 5% האלה ? בתי חולים בתפוסה של 300% שסוגרים את השערים בגלל חוסר אפשרות לדחוף אפילו חולה אחד ? חדר עם עוד 6-8 חולים, מחלקות פנימיות שהסיכוי לחטוף חיידק עמיד גבוה מהסיכוי להחלים ממה שהגעתם איתו.

 

סתם דוגמה אשה שלקתה באירוע מוחי עברה צינתור רק לאחר 7 שעות

 

ששמעתי לאחרונה שמראה את הצד ה"יפה" של "מערכת הבריאות הטובה בעולם" שמישהו כאן כינה.

 

תגיד, אתה חשוב שכל בית חולים בארה"ב הוא Mayo Clinic ובכל מקום עומדים בתור מצנתרים וחדרי צנתור פנויים בכל עת? שמע חידוש: בארה"ב הרבה מאוד בתי חולים זעירים עם 50 מיטות ו-4 רופאים, שמהם, במידת הצורך, מפנים את החולים למרחק עשרות ומאות קילומטרים למרכזים הגדולים. השיטה של צנתורי מוח היא עניין די חדש ומעטים בעלי המקצוע בתחום. אם תסתכל על המקביל בקרדיולוגיה - שמקדימה את הנאורולוגיה בתחום זה בכמה עשרות שנים - זמני ההמתנה לצנתור דחוף במרבית בתי החולים קצרים והתמותה מהתקפי לב היה מהנמוכות בעולם.

 

וסיפור קטן על זמינות שירותי רפואה, שקראתי באיזה עלון שדווקא עסק בביטוח: זוג אנגלים צעירים פנה לרופא כדי לקבל מכתב על מצבה הרפואי של האשה - היא בהריון, והזוג עומד לעשות רילוקיישן לפלורידה. הרופא צייד אותם בכתב רפואי ואיחל להם הצלחה. במכתב הראשון הזוג סיפר לרופא שטרם מצאו רופא מיילד ליעקוב אחר ההריון. במכתב השני סיפרו שהאשה ילדה על הספה בביתם, כאשר המילד היה הבעל. עד הלידה לא מצאו לא רופא ולא מיילדת שיטפלו באשה. הבעיה היתה מחסור חמור בגיניקולוגים בפלורידה. הסיפור שעומד מאחורי המקרה, ובגללו גם הגיע לעיתון של ביטוח, הוא שפרמיות ביטוח האחריות המקצועית של רופאים גבוהות מאוד, ושל גיניקולוגים במיוחד (יכולות להגיע למאות אלפי דולרים בשנה!) גורמות לאנשים להמנע מלעסוק במקצועות "מסוכנים", וזו גם סיבה מרכזית (יחד עם חמדנותם של לא מעט גורמים במערכת) לעלויות העצומות של רפואה בארה"ב. זה גם גורם ללא מעט שחיתות במערכת.

 

גם בחלק נכבדל מארמות אירופה תורים לרופאים יועצים ארוכים מאד. פגשתי ישראלים היושבים באירופה דואגים לרצף ביטוח הבריאות בישראל ומגיעים כל כמה חודשים כדי לקבל כאן את טיפול שהם מתקשים לקבל באירופה בגלל התורים והמחיר.

 

למי שציין את מחיר הביטוח הרפואי בארץ לעומת ארה"ב - חוץ מעניין ההצמדה לשכר (סטודנט בישראל משלם ביטוח רפואי בסיסי כ-60 שח בחודש) יש גם עניין ההשתתפות העצמית, שבארה"ב הרבה יותר גבוה מאשר בארץ, ואני לא יודע אם יש לו גג כמו אצלנו (דומני 400 ש"ח לחודש למשפחה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אני יודע להגיד מה רע פה, נתקלתי אישית בלא מעט חוליים של המערכת.

אני לא חי בארה"ב ואני לא יכול לספר אלא רק דברים ששמעתי מגוף שלישי, קרובי משפחה שחיו שם תקופות, התמודדו עם מחלות ולידות והם זכו לשירותים ברמה גבוהה והיו מאד מרוצים.

המקרה האחרון היא אחות של חבר שעשתה רילוקיישן וגילתה שם שהיא חולה בסרטן, ועברה את כל המסלול עד להבראה, והתרשמה מאד מהמערכת בבית החולים שם.

 

כשאני אגיע לשם אוכל אולי לספר יותר גם על הצדדים השליליים.

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם

גם אני מכיר אישית 2 סיפורים של שני קרובי משפחה של אישתי, האחד ישב בפנסילבניה והיה מגיע לארץ כדי לקבל טיפולים רפואיים לביתו ולו עצמו, ולבסוף ביצע עלייה חזרה לארץ (עבד שם ב- SAP, במישרה חלומית). היינו שולחים לו שפורפרת משחה מהקטנות הללו, בדואר, בגלל שבארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות דרשו ממנו כמעט 100$ לשפורפרת. כ"כ לא האמנתי לו ששלחתי אותו להביא לי את זה בכתב.

השני שלו יש רשת מוסכים ושתי דירות במנהטן, היה מבצע ביקורים קבועים לטובת טיפולי שיניים וגם טיפולים אחרים שלא נדע, והבנאדם ירד לשם בתחילת שנות ה- 70, כן?

גם הוא אגב ביצע עלייה לפני כחמש שנים...

 

לא כל הנוצץ זהב הוא.

פורסם

הרבה אנשים עוברים לארה״ב על מנת להתבסס וכאשר צוברים הון מסויים חוזרים לארץ.

האסטרטגיה הזאת גם נותנת את כל הפינוקים של ״תושב חוזר״ שזוכה במספר הטבות בתחום המס וסל קליטה.

Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth

פורסם
הרבה אנשים עוברים לארה״ב על מנת להתבסס וכאשר צוברים הון מסויים חוזרים לארץ.

האסטרטגיה הזאת גם נותנת את כל הפינוקים של ״תושב חוזר״ שזוכה במספר הטבות בתחום המס וסל קליטה.

 

מבין היטב מה אתה אומר, אבל האנשים הללו לא תכננו זאת כאסטרטגיה כאשר ירדו...

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...