Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכוניות קטנות – ניתוח מגמות בשוק


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כולנו יודעים שבשנים האחרונות יש צמיחה אדירה בשוק המכוניות הקטנות והחסכוניות. הסיבות לא מעניינות אותי בשרשור הזה. מה שמעניין הוא הת'כלס – איך זה משפיע על השוק.

 

עד לפני כשנתיים-שלוש לא נמכרו בארץ מכוניות מיני (למעט פנדה במחיר שהיום מתברר שהוא מופקע) ומכוניות הסופר-מיני עלו ברובן 100 אלף שקלים ויותר. גרסאות בסיסיות ולרוב ידניות שלהן עלו סביב 90 אלף.

ואז הגיעו מכוניות המיני ובראשן הסוזוקי אלטו, וקבעו תג מחיר של 60-65 אלף לידני, ו-70-80 אלף לאוטומט.

במקביל החלה הוזלה של הסופר-מיני לסביבות 80-70 אלף בגרסאות ידניות מוחלשות ולא מאובזרות.

 

המצב היום הוא שמי שרוצה רכב חדש וזול, יכול לבחור מיני אוטומטית או סופר-מיני ידנית בערך באותו המחיר – שהוא נמוך בעשרות אלפי שקלים מהמחיר שהיה נדרש לשלם רק לפני שנתיים!

 

השאלה – איך זה משפיע על שוק המשומשות. הרי אדם שקנה סופר מיני אוטומטית ב-100-105 אלף שקלים לפני שלוש שנים, ציפה שימכור אותה כיום ב-60-70 אלף בערך. אבל במחיר הזה אפשר לקנות סופר מיני ידנית חדשה מהשקית, או מיני אוטומטית ופחות מאובזרת. מרבית האנשים יעדיפו את המכונית החדשה על פני המשומשת והתוצאה היא פגיעה משמעותית עבור המוכרים (תהליך דומה עובר עכשיו על משפחתיות ליסינג שנמכרות בגרושים - אבל זה כבר נובע גם מהמשבר הכלכלי ומגורמים נוספים).

 

יותר מזה - בחלק מהמקרים הפשרה היא אפילו קטנה מאוד - קחו למשל רנו קליאו 1.2 ידנית מול 1.6 אוטומטית. הפרש המחיר ביניהן עומד על 23 אלף שקלים נכון להיום (פעם זה היה יותר) אבל רמת הגימור היא זהה! ההבדל היחידי, בעצם, הוא ביחידת ההנעה. הביצועים ב-1.2 מעט חלשים יותר, אבל היא חסכונית באופן משמעותי. מי שירצה למכור 1.6 אוטומטית יגלה מהר מאוד שיש לו בעיה רצינית.

 

אצל הפיאסטה של פורד המצב לא פחות חמור: ההפרש בין 1.2 ידנית ל-1.4 אוטומטית הוא 31 אלף שקלים! ההבדלים? מצחיק, אבל הביצועים בידנית אפילו מעט יותר טובים (וצריכת הדלק כמובן עדיפה). ל-1.4 יש יתרון באבזור: פנסי ערפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, ח"ח מאחור, כיוון גובה מושב נהג, גלגל הגה מצופה עור, קונסולה בצבע כסוף וכיס בגב המושב הקדמי. זה שווה 31 אלף שקלים? יודעים מה, נניח והתיבה שווה עשירייה - זה שווה את העשרים הנוספים? ברור שלא (וגם לא ברור למה דלק מוטורס לא מציעה את הדגם הזול עם אבזור מלא, בעוד עשירייה בערך - אני בטוח שיהיו קונים).

 

אפשר לתת דוגמאות נוספות (פאביה/איביזה/פולו בהפרשי מחיר משתנים כתלות במבצעים, קיה ריו ידנית מול אוטומטית ב-18 אלף הבדל, ניסאן מיקרה אפילו עם אותו מנוע - ב-29 אלף הבדל!, אופל קורסה ב-15 אלף הבדל וכן הלאה) אבל השורה התחתונה היא זהה: לא מומלץ לקנות סופר-מיני אוטומטית מאובזרת כיום - פערי המחירים פשוט גדולים מדי. לא כמשומשת (אלא רק הם הורדת המחיר מאוד משמעותית) ובטח ובטח לא כחדשה. ואני אפילו לא רוצה לדבר על מכוניות כמו הונדה ג'אז שמתומחרות בצורה מגוחכת כלפי מעלה.

 

יותר מזה - אפשר גם לטעון שלא באמת משתלם לקנות מכונית מיני כיום, אלא רק אם הדרישה היא לאוטומט בלבד. הסיבה היא שמכוניות המיני נמכרות כיום במחירים שנעים סביב 60-70 אלף לידניות, ו-70-80 אלף לאוטומטיות, כשסופר-מיני ידניות יעלו 70-75 אלף. אין שום ספק ששווה להשקיע את התוספת הזו של 10-15 אלף שקלים בשביל לקבל מכונית גדולה, מרווחת, בטיחותית, נוחה, חזקה, נעימה ושימושית יותר - ולרוב גם לא פחות מאובזרת.

 

זה גם ישפיע על היד השנייה של מכוניות המיני - הן יפלו משמעותית במחיר, כי קצת למעלה יש מכוניות עדיפות (אם אלטו בת 3 תעלה 40 אלף וכך תעלה גם קליאו/פאביה/פיאסטה בת 3, מה תעדיפו?).

 

מה דעתכם?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מסכים עם הרוב הגדול של מה שכתבת חוץ מפרט אחד, עניין כדאיות קניית רכב מיני.

 

לדעתי לרכבי המיני שהחלו במהפך המבורך הזה יש היום יותר מקום בשוק מאי פעם ובעיקר הדבר אמור לגבי המיני הידניות.

אנשים שנעים לבד או מקסימום בזוג, שרוצים רכב חסכוני בהוצאות הדלק, והחיסכון בין 107 או פיקנטו לדוגמה, לבין פאביה בעיקר בעיר הוא גדול. למי שמעוניינים במינימום הוצאות בכל הקשור לענייני תחזוקה שוטפת, חלקים, טיפולים וביטוחים (שוב עיין ערך ביטוח וחלקים לפנדה או i10 לעומת איביזה או פביה), קטגוריית המיני הידנית עונה בדיוק על הצרכים.

ב60000-62000 אלף ש"ח לפעמים כולל אגרת טסט, מקבלים רכב חדש שהוא חסכוני בכל פרמטר, ומגיע עם אבזור סביר עד מצוין (כאשר הפיקנטו בולטת בסעיף זה).

 

לטעמי 10000-15000 ש"ח הבדל, רק בשביל כמה ס"מ או עוד שנייה וחצי מ0-100 כאשר אין באמת נחיצות למי מאלה, הוא הפרש גדול מידי הן בכסף והן באחוזים. זה הבדל משמעותי ממש כמו ההבדלים שהצגת בין הידני לאוטומט בקטגוריית הסופר מיני.

 

בכל אופן המאמר הוא מתבקש כמעט מאליו ובהחלט מצביע על נקודות חשובות ונכונות ומעלה בעיה שאת ניצניה אנו רואים כבר עכשיו בכל שישרור שני שנפתח על הקושי הרב במכירת רכב במצב טוב מאוד שעד לפני כמה שנים היה נחטף במחיר מחירון. בכל זאת, אין ספק שהמהפך שהחל ברכבי המיני והביא איתו לשינוי בכל שאר הקבוצות, יחד עם ה"רנסנס" שחווה הגיר הידני הוא מבורך.

אני כולי תקווה שהוא רק ילך וישתפר לטובת תמחור הגיוני ו"נכון" של רכבים סטנדרטים. כך כולנו ננהג איש ע"פ יכולותיו וצרכיו, ברכבים מודרניים יותר, בטיחותיים יותר, חסכוניים יותר וממוצע הגיל של הרכבים על הכביש ילך ויקטן כמו באירופה המערבית.

 

שבוע טוב.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוניות קטנות אוטומטיות עדיין נשארו יקרות, יחסית.

יש לא מעט אנשים, ובעיקר נשים, שלעולם לא יסכימו לנהוג במכונית ידנית, וכל היבואנים מודעים לכך היטב, וזו כנראה הסיבה להפרש המחיר הגדול מידי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר מזה - בחלק מהמקרים הפשרה היא אפילו קטנה מאוד - קחו למשל רנו קליאו 1.2 ידנית מול 1.6 אוטומטית. הפרש המחיר ביניהן עומד על 23 אלף שקלים נכון להיום (פעם זה היה יותר) אבל רמת הגימור היא זהה! ההבדל היחידי, בעצם, הוא ביחידת ההנעה. הביצועים ב-1.2 מעט חלשים יותר, אבל היא חסכונית באופן משמעותי. מי שירצה למכור 1.6 אוטומטית יגלה מהר מאוד שיש לו בעיה רצינית. מנוע טיפה יותר חזק, ברור שאינו שווה 23,000 ש"ח במכונית כמו קליאו. אני מאמין שקרסו ישכילו להבין זאת בעתיד הקרוב.

 

אצל הפיאסטה של פורד המצב לא פחות חמור: ההפרש בין 1.2 ידנית ל-1.4 אוטומטית הוא 31 אלף שקלים! ההבדלים? מצחיק, אבל הביצועים בידנית אפילו מעט יותר טובים (וצריכת הדלק כמובן עדיפה). ל-1.4 יש יתרון באבזור: פנסי ערפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, ח"ח מאחור, כיוון גובה מושב נהג, גלגל הגה מצופה עור, קונסולה בצבע כסוף וכיס בגב המושב הקדמי. זה שווה 31 אלף שקלים? יודעים מה, נניח והתיבה שווה עשירייה - זה שווה את העשרים הנוספים? ברור שלא (וגם לא ברור למה דלק מוטורס לא מציעה את הדגם הזול עם אבזור מלא, בעוד עשירייה בערך - אני בטוח שיהיו קונים).

בדיוק כמו במקרה של הקליאו, רק באופן מוקצן אף יותר. אגב, עד לא מזמן פיאסטה כלל לא הייתה חלק מהמשחק. מה עם המאזדה 2, איפה היא בכל הסיפור הזה? אה נכון, אצל חברות הליסינג.

דלק מתחילים לאבד גובה (לטובת יונדאי, קיה וטויוטה) ואני מאמין ומקווה שבעתיד הקרוב הם יגלו מחדש את השוק הפרטי. האמת שניצנים של תהליך זה ניתן לראות כבר עכשיו.

 

אפשר לתת דוגמאות נוספות (פאביה/איביזה/פולו בהפרשי מחיר משתנים כתלות במבצעים, קיה ריו ידנית מול אוטומטית ב-18 אלף הבדל, ניסאן מיקרה אפילו עם אותו מנוע - ב-29 אלף הבדל!, אופל קורסה ב-15 אלף הבדל וכן הלאה) אבל השורה התחתונה היא זהה: לא מומלץ לקנות סופר-מיני אוטומטית מאובזרת כיום - פערי המחירים פשוט גדולים מדי. לא כמשומשת (אלא רק הם הורדת המחיר מאוד משמעותית) ובטח ובטח לא כחדשה. ואני אפילו לא רוצה לדבר על מכוניות כמו הונדה ג'אז שמתומחרות בצורה מגוחכת כלפי מעלה. מסכים בהחלט. אגב, הונדה במרבית הדגמים שלהם מתומחרת באופן הזוי לחלוטין, זה כמעט מדהים כמו העובדה שיש אנשים שמוכנים לספוג את התמחור הזה כדי לקבל הונדה (!)

 

יותר מזה - אפשר גם לטעון שלא באמת משתלם לקנות מכונית מיני כיום, אלא רק אם הדרישה היא לאוטומט בלבד. הסיבה היא שמכוניות המיני נמכרות כיום במחירים שנעים סביב 60-70 אלף לידניות, ו-70-80 אלף לאוטומטיות, כשסופר-מיני ידניות יעלו 70-75 אלף. אין שום ספק ששווה להשקיע את התוספת הזו של 10-15 אלף שקלים בשביל לקבל מכונית גדולה, מרווחת, בטיחותית, נוחה, חזקה, נעימה ושימושית יותר - ולרוב גם לא פחות מאובזרת. כן, בשלב הראשון המיני הקטנות נמכרו כמו לחמניות קטנות עד שמכוניות כמו איביזה, קליאו, פאביה ושות' נכנסו לתמונה. נצטרך להמתין ולראות מה יהיה השלב הבא.

 

זה גם ישפיע על היד השנייה של מכוניות המיני - הן יפלו משמעותית במחיר, כי קצת למעלה יש מכוניות עדיפות (אם אלטו בת 3 תעלה 40 אלף וכך תעלה גם קליאו/פאביה/פיאסטה בת 3, מה תעדיפו?).

 

מה דעתכם?

 

רוני

בגדול, לדעתי אנחנו בעיצומו של תהליך ולכן אנחנו לכל היותר יכולים לעשות סיכום ביניים. אף אחד מהשחקנים הגדולים במשק עדיין לא אמר את המילה האחרונה ואני חושב שלא הגענו לשיווי משקל.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי 10000-15000 ש"ח הבדל, רק בשביל כמה ס"מ או עוד שנייה וחצי מ0-100 כאשר אין באמת נחיצות למי מאלה, הוא הפרש גדול מידי הן בכסף והן באחוזים. זה הבדל משמעותי ממש כמו ההבדלים שהצגת בין הידני לאוטומט בקטגוריית הסופר מיני.

 

זה לא כל ההפרש. במרבית המקרים מכוניות הסופר-מיני הן בטוחות יותר, פרקטיות יותר, נוחות יותר ונעימות יותר לנסיעות ארוכות. הדברים האלה הם משמעותיים. עניין החסכון בדלק הוא אולי משמעותי בשביל מי שנוסע הרבה, אבל אם זה לא העניין - לדעתי הוא מתאזן במידה מסוימת מול היתרון הכלכלי בעת המכירה (מכוניות מיני ידניות יאבדו יותר משווין ממכוניות סופר-מיני ידניות עם חלוף השנים).

 

מכוניות קטנות אוטומטיות עדיין נשארו יקרות, יחסית.

יש לא מעט אנשים, ובעיקר נשים, שלעולם לא יסכימו לנהוג במכונית ידנית, וכל היבואנים מודעים לכך היטב, וזו כנראה הסיבה להפרש המחיר הגדול מידי.

 

נכון, אבל כאן יש שתי אפשרויות: להפסיד הרבה כסף בקניית חדשה (תחשוב כמה קשה יהיה למכור קנו קליאו אוטומטית במחיר מחירון, כשיש גם ידנית חדשה באותו המחיר או במחיר קרוב - שווי ריאלי של מכונית כזו אוטומטית יהיה נמוך משמעותית מאיבוד הערך הממוצע לדגם). לחילופין - פשוט לקנות מכונית משומשת (וזה יקטין את השוק של הקטנות האוטומטיות החדשות).

 

יודע מה, אני אסתכן ואגיד שכל מי שקונה היום סופר מיני אוטומטית חדשה, אפילו כזו שאין לה אחות ידנית במחיר מוזל, מסתכן באיבוד ערך משמעותית גדול משהוא ציפה לו. המחירים בשוק היד שנייה יורדים משמעותית, וזה ישפיע גם על מכוניות כמו מאזדה 2 וסוזוקי סוויפט.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בסופר מיני האוטומטיות, היא אותה בעיה של המשפחתיות.

 

הרבה סופר מיני אוטומטיות כמו: מאזדה 2, יונדאי i20, קיה ריו, ניסאן מיקרה, סיאט איביזה...נמכרו לחברות ליסינג.

כידוע, הורדת המחיר של הסופר מיני האוטומטיות תפגע בערך הגרט של חברות הליסינג ואז יתחיל הלחץ של החברות ליסינג.

 

למעשה כבר יש ייבואניות שמוכרות פחות לחברות ליסינג שהורידו מחירים/יצאו במבצעים, כמו רנו קליאו אוטומטית ב-90K, סיטרואן C3 במבצעים נמכרת במחיר זהה, פיג'ו 207 בנמכרת בפחות מ-90K...

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נקודה מאוד חשובה שלא ציינת:

(כמעט) כל הרכבים עם הגיד הידני נמכרים לשוק הפרטי.

רוב הרכבים עם הגיר האוטומטי נמכרים לליסינג, השאר ללקוחות פרטיים ב"ימי מכירות" ומבצעים, ומיעוט ממש קטן לפראיירים שמשלמים את המחיר הנקוב.

 

הפער העצום במחיר בין הדגם הידני לאוטומט הוא פיקטיבי, ונועד להגן על מחיר הרכב המשומש של חברות הליסינג.

 

חברות ההשכרה והליסינג יודעות שהביקוש לרכבים משומשים עם גיר ידני בארץ הוא כמעט אפסי ופשוט לא מתעסקות עם זה.

 

הסיבה שכ"כ הרבה אנשים רוכשים מיני/סופר מיני ידנית היא כי זאת האפשרות היחידה שלהם לרכוש רכב חדש. כשאתה מחפש רכב משומש אין טעם לעשות את הפשרה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם רוב התובנות שרוני מעלה , אולם דווקא מטבע התבונה שבהם נובעת הסתייגותי.

 

הניתוח של רוני הוא רציונלי ונובע משכל ישר והיכרות עם עולם הרכב ומאפייניו. אולם , חלק גדול , אם לא רוב הצרכנים בארץ אינם

 

בהכרח חכמים גדולים או מבינים בתחום הרכב. קניית רכב אצל רוב הצרכנים מונעת ממספר מניעים מרכזיים.

 

1. מקובעות ותדמית.

2. הקשבה ל"יועצים/ממליצים" - חברים , קרובים , ה"מוסכניק" וכו'.

3. שמרנות של הרגלים ותדמיות/דעות קדומות וחוסר רצון/יכולת לנתח רציונלית צרכים, אילוצים,נתונים אמיתיים ופעולה רצויה הנובעת

מאינטגרציה של הנ"ל.

 

מעבר למילים הגבוהות שהשתמשתי , אתן דוגמא מעשית :

 

רוני כותב :

 

לא מומלץ לקנות סופר-מיני אוטומטית מאובזרת כיום

 

נכון לוגית אבל רק תאורטית. רב הצרכנים (הצרכניות ?) שרגילים לרכב אוטומטי עדיין נרתעים לעבור לידני ,למרות היתרונות.

רב הצרכנים שקנו סופר מיני אוטומטי עדיין נרתעים לעבור לרכב מיני אוטומטי בגלל שינמוך הגודל.

רב הצרכנים די מקובעים על מותג או "מוצא" ולא ישנו הרגל ודעה בגלל שיקול כלכלי/רציונלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כל ההפרש. במרבית המקרים מכוניות הסופר-מיני הן בטוחות יותר, פרקטיות יותר, נוחות יותר ונעימות יותר לנסיעות ארוכות. הדברים האלה הם משמעותיים. עניין החסכון בדלק הוא אולי משמעותי בשביל מי שנוסע הרבה, אבל אם זה לא העניין - לדעתי הוא מתאזן במידה מסוימת מול היתרון הכלכלי בעת המכירה (מכוניות מיני ידניות יאבדו יותר משווין ממכוניות סופר-מיני ידניות עם חלוף השנים).

רוני

 

שים לב, כתבתי שה"מיני" כדאי למי שלא צריך את ה"פרקטיקה" שציינת וחושב בראיה מושכלת (לטעמי), ולא "טוב נו עוד 14000 אלף, אבל יש לי אוטו-אוטו" (כמובן שאיני בא לפגוע בכל מי שזה השיקול שלו, זו פשוט הזוית שלי לעניין).

כמו כן ההבדל כפי שכתבתי לא מסתכם רק בהפרש במחיר ההתחלתי ובדלק, כי אם בכל פרמטר אחר שקשור ברכב ובחישוב שנתי זה הרבה כסף בטח למי שאמור להיות קהל היעד של הרכבים האלו.

מנסיעה הן בפיקנטו והן בפנדה למרחקים ארוכים והן בi10 לזמן קצר יותר, הנוחות וההרגשה הכללית טובה מאוד ובטח לא הרגשה של "חוסר" במשהו ואני מאמין שזה רק ילך וישתפר עם השנים (ואני נוהג בB4 ביום יום). הבטיחות (חוץ מהאלטו) טובה עד מצוינת (פיקנטו), בטח לרכב שאמור להתנייד ברוב חייו בעיר.

 

אני דווקא צופה "צלילה" חדה במחירי ה"סופר מיני" ובכלל קושי ענק למכור. למשל את האיביזה הנפוצה שחוותה שלל מבצעים ומחירים. את הקליאו (שכנראה זו הייתה העדפה שלי מבין כל המוצעות במבצע) שגם כך לא נהנית מביקושים גדולים ובטח לאחר 3-4 שנים שיהיו אלטרנטיבות טובות יותר וחדשות יותר. את המיקרה שהיא "מיני" במחיר "סופר מיני" ונמכרה גם מעל זה, כאן בכלל אני חושב שהיא תלך לאיבוד.

 

דווקא נראה לי שבאחוזים, רכבי ה"מיני" ירדו באופן פחות דרסטי ו"יקרצו" יותר בשוק היד שנייה בגלל מחיר אטרקטיבי יותר, שימושיות כמעט זהה ליחיד או זוג, חסכון בכל פרמטר (חישוב של הכי הרבה תמורה לכסף) ובגלל שהם מכווני מטרה.

אולי הם לא יהפכו ל"אטוס" (היונדאי הספרטנית, עם 55 כ"ס, שנמכרה כמעט תמיד מעל למחירון), אבל (שוב ללא יכולות נבואה רק ספקולציות) ימכרו בקלות יותר.

 

אם אני סטודנט, זוג צעיר, זוג שכל ילדיו עזבו את הבית והוא מתנייד בעיקר בעיר, בעוד נניח 3 שנים, אין לי ספק ששלל רכבי המיני היו בעדיפות ראשונה אצלי והיו משאירים לי הכי הרבה תמורה ביד וגם הכי הרבה כסף, מבלי שנפגע לי משהו (או אם תרצו- בפגיעה מינורית) ביכולות ההתניידות.

 

שבוע טוב.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כול מי שקונה היום מיני או סופר מיני יכול להגיד תודה ענקית לאלטו,רכב שהכי לא מתאים לשוק ה 1600 אוטומט סדאן וגרם לכול זה.

 

מה שאני חושב שיקרה לשוק עם הזמן הוא ועם מצב התמידי של עליית דלק,שאנשים יעדיפו לקנות גם רכב מיני משומש,במיוחד מליסינג ששם יתקבל רכב כמעט חדש במחיר זול.

לכן לדעתי בעתיד מחירי הסופר מיני ירדו בצורה חדה יותר,אני מדבר בעיקר על הגירסאות האוטומטיות שיצמצו את הפער בצורה יותר דרסטית מהידנית,ולא יהיו הבדלים של 20 אלף שקל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מכשירי תנועה יבואני סוזוקי , שנשכבו על הגדר עם מחירי האלטו וגרמו לשינוי ההתיחסות למיני ידנית, נשארו עכשיו מאחור כשה- Splash וה- Swift האוטומטיות מתומחרות גבוה מאוד במחירון הרשמי.

האלטו נחותה באופן משמעותי מהקיה פיקנטו, למשל, וחסרת משיכה לעומת ה-107/C1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי (וכמו שכבר אמרו כאן לפניי) עדיין לא הגענו לנקודת האיזון החדשה של השוק. כל המכוניות שבין סופר-מיני אוטומטיות (או בכלל סופר מיני שעדיין לא הוזלו) לבין מה שנקרא בארץ "מכוניות מנהלים" (משפחתיות גדולות) נמחצות כעת במלחציים שעוטפים אותן מבחוץ - מצד אחד מחירי מיני וסופר-מיני ידניות נמוכים בעשרות אליפי שקלים מהסופר-מיני האוטומטיות, ומהצד השני מחירי מכוניות יוקרה חדשות שצונחים בעקבות המהלך של דלק מוטורס.

לפי דעתי ה"זליגה" של הורדת המחירים, שהתחילה מהאלטו ועברה בינתיים לסופר-מיני הידניות תהיה חייבת להמשיך לזלוג לעבר הסופר-מיני האוטומטיות (ועם כל הכוח של חברות הליסינג על היבואנים, הן נחלשות לאט לאט וכבר רואים יבואנים כמו לובינסקי שמורידים מחירים של סופר-מיני אוטומטיות איכותיות. בסופו של דבר יהיה חייב להיות יבואן שיעשה כאן "מעשה אלטו". אין מזה מנוס. ובינינו, אף גרסה אוטומטית, אפילו עם מנוע עדיף, לא שווה 20-30K שקלים יותר מהגרסה הידנית, והפרשים כאלה לא קיימים בכמעט שופ מקום בעולם). כמו כן, גם המכוניות המשפחתיות-קומפקטיות יאלצו להצטרף לחגיגה. את המבצעים כבר ראינו (לאון, אוקטביה) ואפילו מחיר מחירון אטרקטיבי יחסית למספר מצומצם של מכוניות קומפקטיות ידניות (אני חושב בעיקר עלייך, פוקוס) וגם שם זה יזלוג קודם לכלל היבואנים ולאחר מכן גם למכוניות אוטומטיות.

אם דלק מוטורס לא היתה עושה את המהלך שלה עם ב.מ.וו (ובעקבותיו המבצעים שאנחנו רואים על שאר מכוניות היוקרה) כאן בערך הייתי חושב שזה ייגמר. אבל היום, כשמישהו שיכול להרשות לעצמו פאסאט (לדוגמה) אבל לא צריך את הגודל יכול באותו מחיר לקנות ב.מ.וו סדרה 1 מאובזרת בכל טוב (או אפילו בזול יותר גרסה קצת פחות חזקה וקצת פחות מאובזרת) השוק של מכוניות "המנהלים" הולך להפגע קשות, כאשר מצד אחד אפשר יהיה לחסוך כסף רב ולקנות קומפקטית איכותית, או מצד שני באותו מחיר של "מנהלים" לקנות רכב יוקרה (קצת יותר קטן) של ממש. גם כאן לא תהיה ליבואנים ברירה אלא להוריד מחירים. לצערי, בסגמנט הזה קשה לי לראות כניסה מאסיבית של מכוניות ידניות (ככל שעולים בסגמנט כך יהיה יותר קשה לתיבה הידנית לבצע קאמבק. אם בסופר מיני זה נהיה מקובל לחלוטין, אני מאמין שבמשפחתיות תיבה ידנית יכולה להכנס חזק אבל פחות. ב"מנהלים" זה יהיה מאוד קשה).

 

בקשר למחירים של המשומשות - השוק ייאלץ אותם להתאים את עצמם כמובן למחירי החדשות. אכן למי שיש 40K לרכב, קשה לי לראות אותו מעדיף קליאו אוטומטית בת חמש על קליאו ידנית בת שנתיים, בעיקר לאור העובדה שהידנית גם צורכת פחות דלק (וזה נכון במידה כזאת או אחרת לכל ההשוואות של ידני מול אוטומט על אותו דגם), וכשמדובר על תקציבים כאלה תקציב הדלק הוא לא דבר שאפשר לזלזל בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי, פותח השרשור צודק בטיעוניו וכך המגיבים, אוסיף מיספר דגשים.

לא כולם נוסעים בידני[אולי המחיר יזלוג גם לאוטומטי ברגע שהראשון יחל בכך]

הזליגה ממיני לסופר מיני לא חייבת לעצור שם.

באשר לחדש ומשומש, יש "סכנה" כלשהי גם למחירי משפחתיות, מה גם שיש תנועת מלקחיים: מחירי חדשות יורדים ויש מימון בעוד מחירי חלפים מרקיעי שחקים.[אגב, בשל כך אנשים מתפשרים על שיפוצים חפריים ולעיתים גם על בטיחות, חישבו מי אשם בכך]

בהמשך לסעיף קודם, מה עלה בגורל מחקר מחירי החלפים שנערך, כמדומני על ידי פותח השרשור? לא רק מענין, גם חשוב. אשמח לדעת.

לבסוף, כפי שנאמר , פותח השירשור מניח רציונליות, אולי הוא משליך משיקול דעתו על אחרים ומצפה מהם להתנהגות דומה.

אני חוזר ומזכיר, שני ישראלים לשעבר זכו בנובל על חקר אי רציונליות בקבלת החלטות. סוד קטן: אנשים מקבלים החלטות גרועות בשלל נושאים, כולל קיומיים . בנוסף ישנה חשיבת יחדיו, טעויות צירוף וסתם עדר. אחרת, מהו ההסבר לשלל תופעות במציאות הישראלית? הן גרועות בהרבה מרכישת רכב לא אופטימלי.

 

נ.ב באמצעות כתיבה איכותית על רכב, ניתן להאיר תחומים נוספים.

זה לא גורע, ההיפך. בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נקודה מאוד חשובה שלא ציינת:

(כמעט) כל הרכבים עם הגיד הידני נמכרים לשוק הפרטי.

רוב הרכבים עם הגיר האוטומטי נמכרים לליסינג, השאר ללקוחות פרטיים ב"ימי מכירות" ומבצעים, ומיעוט ממש קטן לפראיירים שמשלמים את המחיר הנקוב.

 

הפער העצום במחיר בין הדגם הידני לאוטומט הוא פיקטיבי, ונועד להגן על מחיר הרכב המשומש של חברות הליסינג.

 

חברות ההשכרה והליסינג יודעות שהביקוש לרכבים משומשים עם גיר ידני בארץ הוא כמעט אפסי ופשוט לא מתעסקות עם זה.

 

הסיבה שכ"כ הרבה אנשים רוכשים מיני/סופר מיני ידנית היא כי זאת האפשרות היחידה שלהם לרכוש רכב חדש. כשאתה מחפש רכב משומש אין טעם לעשות את הפשרה הזאת.

 

צודק מאה אחוז וטוב שהעלית את זה. עם זאת, לדעתי גם בתור משומשות יש מקום לידניות ולו כי אנשים מבינים את החסכון ומתחילים להתרגל מחדש לגיר הידני.

 

אם אני סטודנט, זוג צעיר, זוג שכל ילדיו עזבו את הבית והוא מתנייד בעיקר בעיר, בעוד נניח 3 שנים, אין לי ספק ששלל רכבי המיני היו בעדיפות ראשונה אצלי והיו משאירים לי הכי הרבה תמורה ביד וגם הכי הרבה כסף, מבלי שנפגע לי משהו (או אם תרצו- בפגיעה מינורית) ביכולות ההתניידות.

 

שבוע טוב.

 

אם אתה רוצה רק אוטומט - אז כן, מיני תתאים. אם אין לך בעיה עם ידני, לדעתי ההפרש בין מיני לסופר מיני יהיה קטן מספיק בעוד 3 שנים. עניין של אלפי שקלים בודדים שתמורתם מקבלים מכונית טובה יותר בכמעט כל מובן.

 

להבנתי, פותח השרשור צודק בטיעוניו וכך המגיבים, אוסיף מיספר דגשים.

לא כולם נוסעים בידני[אולי המחיר יזלוג גם לאוטומטי ברגע שהראשון יחל בכך]

הזליגה ממיני לסופר מיני לא חייבת לעצור שם.

באשר לחדש ומשומש, יש "סכנה" כלשהי גם למחירי משפחתיות, מה גם שיש תנועת מלקחיים: מחירי חדשות יורדים ויש מימון בעוד מחירי חלפים מרקיעי שחקים.[אגב, בשל כך אנשים מתפשרים על שיפוצים חפריים ולעיתים גם על בטיחות, חישבו מי אשם בכך]

בהמשך לסעיף קודם, מה עלה בגורל מחקר מחירי החלפים שנערך, כמדומני על ידי פותח השרשור? לא רק מענין, גם חשוב. אשמח לדעת.

 

לא זוכר שעשיתי מחקר מחירי חלפים. כן הצעתי לעשות זאת לא פעם, אבל זה לא פשוט לביצוע.

מי אשם במחירי החלפים? היבואנים, כמובן. יבואנים כמו דלק מוטורס הם מונופול בייבוא חלפים ארצה לדגמי מכוניותיהם והעלויות גבוהות. השוק לא פתוח לתחרות והצרכן סובל. צרף את זה למצב כלכלי קשה יחסית ותגלה מוסכים ריקים ואנשים שנוסעים במכוניות במצב תחזוקתי רעוע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...