Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

כבעל הרכב החשמלי הזה של בטר פלייס אני חייב להסכים איתך. ולכן כאשר אני רואיינתי לטלוויזיה הקפדתי לא לדבר על הרכב בצורה זו. הרכב אכן ייתפס כחזק מאד לאדם רגיל שלא ממש חובב רכבים ויש לו איזה רכב שטות 1600 טיפוסי.

אבל אני כן נהגתי ברכבים חזקים ובהחלט מודע למגבלות. מה שכן, כאשר נהגתי פעם לירושלים, שמתי לב שהרכב נענה לי הרבה יותר בקלות מרכב בנזין בעליות. זה בהחלט היה נחמד.

נראה לי כי נסחפת מעט. אמנם המומנט שופע (יחסית) ולינארי אך הוא דומה לרכב דיזל קטן נפח, האשליה מוגברת עקב השקט הכמעט מוחלט אך להצהיר כי הוא יחשב לחזק לאדם המומצע נראה לי כהגזמה פיראית. נסיעה בינעירונית ממוצעת לא תתאפיין בביצועים מיוחדים.

ד"א, יכולת מובנת ברכבים חשמליים היא יכולת הגדרת מצערת באופנים שונים כגון אי לינאריות בזווית הסיבוב למומנט או להספק (לתנאי קיצון) וחבל כי הרכב המדובר לא שונה כדי להדגיש יחודייות מול רכבים רגילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כתבה שמסבירה קצת על עלויות התפעול והנכסים של בטר פלייס ז"ל:

http://www.themarker.com/dynamo/1.2038520

 

בין היתר:

התחנות מתוחכמות, אך תוכננו במיוחד למכוניות החשמליות של בטר פלייס. לכן, העתקן למדינות אחרות יקרה וחסרת תועלת. גם המשך הפעלתן בישראל לא סביר. עד שלא יהיו בידי בטר פלייס 20 אלף מכוניות חשמליות - הפעלת התחנות תמשיך להיות הפסדית, ולטענת המפרקים, מסתכמים ההפסדים באלפי שקלים ליום לכל תחנה.

 

כנראה שהמכוניות יוכלו לתפקד ככלי רכב נטען לטווח קצר ‏(120-100 ק"מ‏)

 

וגם מבנה הבעלויות בקבוצת בטר פלייס, הזיות גדלות זו התבטאות מאוד עדינה עבור תאגיד של 14 חברות (!!!) שיש לו קצת יותר מאלף לקוחות בכל כדור הארץ:

http://www.themarker.com/polopoly_fs/1.2038635.1370422125!/image/2821491208.jpg_gen/derivatives/original/2821491208.jpg

 

2821491208.jpg

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהגופה של המנוחה בקרוב לא ישאר כלום חוץ מעצמות עבשות שהמפרקים ישאירו לנושים להתנחם בכירסום שלהן.

 

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3604301,00.html

 

בטר פלייס: עו"ד, רו"ח עו"ד, ועוד משרד רו"ח

תיק הפירוק של בטר פלייס תופח. עו"ד סיגל רוזן־רכב מונתה למפרקת ביוזמת השופט ובהסתמך על הוותק שלה בראיית חשבון, אך כעת היא והמפרק הנוסף עו"ד שאול קוטלר מבקשים למנות משרד רואי חשבון חיצוני ש"ילווה" את חברת הרכב החשמלי תמורת 118 דולר לשעה כולל מע"מ ..... זאת בשכר של 118 דולר לשעה של רו"ח רפאל לוי ושל שותף במשרד, 76 דולר לשעת עבודה של רו"ח שכיר או עובד מקצועי, ו־47 דולר לשעת עבודה של כל עובד אחר. כל הסכומים כוללים מע"מ.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמדהים אותי שוב ושוב הוא השיטחיות, חוסר ההבנה והידע של העיתונאים, הכתבה מרגישה שלא בוצעה בדיקה כלשהי על הנתונים שנאמרו. הסבירות כי יהיה ניתן לממש את נכסי החברה בסכומים גבוהים מספיק כדי להתחיל להחזיר את החובות הוא קלוש.

1.

עיקר ההשקעה של בטר פלייס היה בהקמת 38 תחנות להחלפה מהירה של סוללות, בעלות של כ-1.5 מיליון דולר לתחנה.

2.

יזם מהדרום כבר הגיש למפרקים הצעה לרכישת אחת מתחנות ההחלפה ‏(הסמוכה ליבנה‏) תמורת כ-50 אלף שקל, במטרה לפרק את תכולתה למכירת ציוד.
גם זה הרבה מאוד, ציפיתי כי הציוד ימכר למיחזור.

כמה מעובדי בטר פלייס הביעו נכונות לרכוש את מכוניות הליסינג שבהן הם משתמשים גם בקונסטלציה הזו, בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים, ולהשתמש בהן כרכב שני במשפחה. הגיוני, במחיר של כמה עשרות אלפי שקלים (ועמדת הטעינה הביתית שסופקה ללא עלות) יהיה שווה להחזיק רכב כזה. אלא שכדאי לזכור כי מדובר על מקרה בו המחיר יהיה נמוך מ 30 אש"ח (וכמובן שהסוללה לא תהיה כלולה במכירה) כדי שיהיה כדאי ללקוח האחזקה של רכב חשמלי נחשבת עדיין למשתלמת הרבה יותר בעבור נהגים שמבלים שעות על הכביש, בעיקר בזכות הנצילות הגבוהה יחסית של המנוע החשמלי ‏(90%‏) לעומת מנוע הבנזין ‏(32%‏) ובמה הקישקוש הזה קשור?. צריכת האנרגיה של מכונית חשמליית היא כ-0.25 קילו־ואט שעה לכל ק"מ נסיעה. כלומר, קילומטרז' של 30 אלף ק"מ בשנה ידרוש רכישת 7,500 קווט"ש. רכישת החשמל, בחישוב גס, תסתכם לפיכך בטווח 400-300 שקל בחודש - לעומת עלות של 1,500-1,000 שקל בחודש במכונית בנזין.
בחישוב גס, קילומטרז' של 30 אלף ק"מ בשנה משמעו כ 110 ק"מ ליום, טווח המתקרב לטווח המקסימלי של הרכב לכיוון אחד. ללא עמדות הטענה במקור והיעד או שימוש בשני רכבים להלוך ולחזור לא יהיה ניתן לבצע זאת. העלות ברכב בנזין תסתכם בפחות מאלפייה לחודש אפילו אם מדובר על "מאזדה":wink: ולכל רכב אחר יהיה ערך כלשהו כייד שנייה, ערך הפלואנס החשמלית יהיה קרוב למחירה בברזל.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמה הפרטי של העו"ד האחראית לפירוק הוא: עו"ד סיגל רוזן-רכב. :lol:

 

 

היא גם היחידה שתרוויח מהפעילות של בטר פלייס והרבה. כנראה ששם המשפחה אכן נועד לה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מסביבה יש "שירקס", היא כלל לא מוכשרת לתפקיד, מעולם לא פירקה שום חברה, זה התיק הראשון שלה (בד"כ תיקים ראשונים זה פשיטות רגל של עסקים זעירים) והסיבה היחידה שהיא מונתה היא כי היא עשתה סטאג' אצל השופט שהיה אחראי על מינוי המפרק.

 

מעניין כמה כסף עובר מתחת לשולחן ברחיצת הידיים ההדדית הזו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אוי, זה פשוט נהדר. נראה כמו משהו מתוך סרט של מייקל מור.

 

 

מבנה הבעלויות בקבוצת בטר פלייס, הזיות גדלות זו התבטאות מאוד עדינה עבור תאגיד של 14 חברות (!!!) שיש לו קצת יותר מאלף לקוחות בכל כדור הארץ.

 

זה לא בהכרח תאגיד ענק אלא פריסת תשתיות חכמה ונכונה לקראת פרוייקט גדול, רואים שזה תוכנן ע״י מישהו עם ראייה מערכתית טובה שהכין את הקרקע לחברה סקלאבילית ומצליחה. אגב, להקים ולהחזיק עסק רשום בחו״ל לא בהכרח עולה הרבה כסף, זה יכול להיות גם אדם אחד שעובד מהבית ומייצג את החברה. בקיצור, אני לא מכיר את המקרה לגופו, אבל על פניו מהדברים שהצגת פה הייתי אומר שהמסקנות שלך קצת מרחיקות לכת ולא בהכרח מדוייקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה חזרנו לתחילת השרשור: בעלי ה-ZE ירכשו את החשמל במחירי החשמל הביתי.

בסוף הדגם יהפוך כדאי גם בלי Better Place. השאלה אם יהיה מי שישווק ויטפל במכוניות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזו סמכות חברת החשמל דורשת חובות עבר של חברה בפירוק מבעלי מכוניות?

 

לגבי צריכת החשמל מנקודה זו והלאה ברור שזכותה של חברת החשמל להציע ללקוח לשלם או להיות מנותק (כי בטר פלייס לא תשלם את החשבון, זה ברור),

אבל לגבי חובות עבר? WTF?

 

 

ולגבי כדאיות החזקת המכוניות - כן, במחיר קרוב לאפס אולי יש כדאיות.

אם יש פה מישהו שמציע למכירה פלואנס ב 10K ש"ח אז אולי יהיו קונים.

ב10K + עוד 30-40K על הסוללה מקבלים רכב שנוסע כמעט בחינם בכל גוש דן+.

 

זה מייצג ירידת ערך של בערך 90% בחודש אחד...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אוי, זה פשוט נהדר. נראה כמו משהו מתוך סרט של מייקל מור.

 

 

 

 

זה לא בהכרח תאגיד ענק אלא פריסת תשתיות חכמה ונכונה לקראת פרוייקט גדול, רואים שזה תוכנן ע״י מישהו עם ראייה מערכתית טובה שהכין את הקרקע לחברה סקלאבילית ומצליחה. אגב, להקים ולהחזיק עסק רשום בחו״ל לא בהכרח עולה הרבה כסף, זה יכול להיות גם אדם אחד שעובד מהבית ומייצג את החברה. בקיצור, אני לא מכיר את המקרה לגופו, אבל על פניו מהדברים שהצגת פה הייתי אומר שהמסקנות שלך קצת מרחיקות לכת ולא בהכרח מדוייקות.

אע"פ שנכון הוא להקים חברה אחזקות המטפלת באוסף חברות משנה במקום חברה אחת גדולה מאוסף של סיבות (דמיין כי חברה אחת מעבירה את הרכוש לחברה אחרת תמורת אג"ח זמן קצר לפני שהיא מכריזה על פשיטת רגל:wink:) זו לא הנקודה. הגישה בה BP נקטה הייתה מתאימה לחברת ענק כגון פורד לדוגמה, ניהול ושליטה על היצור, המכירות, השירות, הפיתוח וכו' כדאית בזמן בו העלות מתחלקת במספר רב של יחידות מיוצרות ולא לחברה שרק מנסה להקים את השוק אילו היא רוצה לחדור.

להזכירך, BP הצהירו יותר מפעם אחת כי הם מוכרים נסועה בלבד. אופן וצורת ההקמה של אוסף החברות מעידים יותר על ניסיון לשליטה מלאה בשוק הרכבים החשמליים עם סוללה מתחלפת, החל ממימון למכירת הרכב עד רכישתו בסוף ימיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה המעניינת היא כמה תעלה ניסאן ליף.

הליף היא הרי מכונית חשמלית שמתוכננת לנסוע רק 120 ק"מ (בערך) ללא החלפת סוללות.

אם תחנות ההחלפה יסגרו (למשל אם יסתבר שעלות תפעולן היא כ 1000 שקל לחודש לכל לקוח של בטר פלייס) אז הפלואנס ZE של בטר פלייס תהפוך להיות דומה במהותה לניסאן ליף.

 

יהיו הבדלים קטנים:

הליף בעלת טווח נסיעה של כ 10% יותר

הליף בעלת תא מטען נורמלי

יתכן והליף מודרנית יותר ונוחה יותר, לא בטוח.

הפלואנס כבר לא חדשות, וכך גם הסוללות שבתוכן.

 

לכן, אם ניסאן ליף תתומחר ב 150,000 שקל כולל סוללה, ואכן תימחר יפה במחיר כזה, אז הגיוני לדרוש 130,000 לפלואנס חדשה הכוללת סוללה.

שזה בערך 110,000 לפלואנס משומשת כולל סוללה (כלומר כ 70,000 לפלאונס בת שנה + 40,000 לסוללה בת שנה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תימכר יפה?

כמה זה "יפה"?

קרסו פרסמו שהם מכוונים לכ-100 חתיכות בשנה.

זה אולי "יפה" לרכב נישה אבל אם יימכרו 100 ליף חדשות בשנה אז לא ממש יהיו 1300 קונים בחודשים הקרובים (~940 על הכביש והיתר בבונדד) לפלואנס עם מאפיינים דומים.

 

וכשיש עודף של מוכרים המחירים יילחצו כלפי מטה.

למעשה, אני חושב שקרסו צריכים להיות מאוד מודאגים לגבי יעד מכירות הליף - הפלואנס עכשיו תהיה (במחירי מימוש מהיר) מתחרה שתהפוך את הליף ב150K לבלתי רלוונטית.

 

חברות הליסינג לדעתי ישמחו למכור את הפלואנסים הכמעט חדשות שברשותן גם ב40-50K (לפני סוללה), רק להיפטר מהפחית הזו ולא לרשום את ההוצאה בספרים כלגמרי אבודה.

 

ועדיין לא שמענו שום הודעה רשמית מהכונס ו/או מחברת "רנו" לגבי מחיר הסוללה לרכישה במזומן או לחלופין תוכנית לחכירה בעלות חודשית.

כל המספרים שעפים פה (30K? 40K) הם ספקולציות של כותב שורות אלו ושל החברים האחרים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק בכדי לחדד את ההשערות, הליף תימכר ב 120-130K ש"ח ללא סוללה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הפואנטה למכור רכב (שאינו בעל אפשרות החלפת סוללה) ללא סוללה?

כדי להפחית מלאכותית את מחיר הקניה?

 

באותה מידה אפשר למכור מזדה3 ללא מנוע וגיר.

80000 שקל והאוטו שלכם,

חכירת המנוע+הגיר ב800 שקל לחודש.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...