Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5329 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב הוא סיאט איביזה 1600 מודל 2002

 

היום בדרכי הביתה מבית הספר, נכנסתי לכביש של הרחוב שלי, שמתי לב שאני מתקרב לקטע ממש ממש רטוב, ברגע שעליתי על הקטע הרטוב שמתי קצת ברקס במטרה להאט (היית בערך על 45 קמ"ש) ונחשו מה? הABS התחיל לפעול בצורה מטורפת, הדבקתי את דוושת הברקס עד הסוף ופשוט כלום, האוטו ביקושי מאט ואני ממשיך בקו ישר (יש לציין שהיה לי היגוי) והגעתי למצב שבגלל שלא הצלחתי לעצור פספסתי את החניה של הבית שלי...

 

במילים אחרות, על מהירות 45 קמ"ש לקח לי בסביבות ה-50 מטר לעצור.

 

עשיתי עוד סיבוב עם האוטו, ירדתי מהקטע ה"רטוב" וניסיתי לבלום, האוטו עצר מיידית, עוד כמה ניסיונות בלימה על טווח רחב של מהירויות והאוטו פשוט בלם בצורה מכובדת.

 

חזרתי לאותו הכביש של הרחוב שלי, לוחץ טיפה על הבלם והופ - אין ברקסים... האוטו ממשיך ישר ובולם בצורה ממש אבל ממש מזערית והABS משתגע. זה הגיע למצב שביקושי ולחצתי ברקס ושמעתי את הגלגל השמאלי ננעל ל2 שניות..

 

יכול להיות שהכביש ה"רטוב" הזה זה בעצם היה שמן על הכביש?

 

או רעיונות?

פורסם

כאשר יש שמן על הכביש, בטח כאשר הוא מעורבב עם מים, רואים ספקטרום של הרבה צבעים (עקב התאבכות האור דרך השכבה הדקה של השמן) ולכן אם לא ראית שמן - כנראה שלא היה. במקרה של ריכוז גדול של שמן אפשר אפילו להריח אותו מרחוק אם החלון מעט פתוח. מה שכן ייתכן זה שהיה שם בוץ או אפילו סתם קטע עם הרבה מים. מעבר לכך, קשה לי להאמין שהרכב תקין לחלוטין: בדוק לחץ אוויר, צמיגים ובולמי זעזועים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
כאשר יש שמן על הכביש, בטח כאשר הוא מעורבב עם מים, רואים ספקטרום של הרבה צבעים (עקב התאבכות האור דרך השכבה הדקה של השמן) ולכן אם לא ראית שמן - כנראה שלא היה. במקרה של ריכוז גדול של שמן אפשר אפילו להריח אותו מרחוק אם החלון מעט פתוח. מה שכן ייתכן זה שהיה שם בוץ או אפילו סתם קטע עם הרבה מים. מעבר לכך, קשה לי להאמין שהרכב תקין לחלוטין: בדוק לחץ אוויר, צמיגים ובולמי זעזועים.

 

הרכב שבוע שעבר עבר טסט, לחץ אוויר תקין.

 

ד"א לפני כחצי שנה הייתה לי תאונה קטנה על הקטנוע, כמו אותה פעם, ראיתי מין קטע "רטוב במיוחד" ופשוט חשבתי שזה מים, לא ראיתי שום צבעים, בדיוק כמו מה שיש ברחוב שלי עכשיו, אם אתה שואל את עצמך מה קרה באותו אירוע, מכוון שחשבתי שזה מים - פשוט עליתי על זה והתרסקתי אבל זה לא הדיון שלנו.

פורסם

אם ה-ABS נכנס לפעולה ברכב תקין , הבעיה היא לא בבלמים אלא באחיזה .

אם הצמיגים טובים (לא זבל , לא שחוקים ולחץ האוויר נכון) , ושוב גם הרכב תקין (מתלים , כיוון פרונט) , זה בדיוק מה שאמרת - קטע כביש חלק מאוד .

זה שהרכב בלם טוב על קטעי כביש אחרים לא מחייב תקינות של דבר (ובטח לא זה שהוא עבר טסט) , אבל כן מעלה את הסבירות .

 

בעצמך אמרת ששמת לב שאתה מתקרב לקטע הזה , פעם הבאה תאט לפניו (אם היה קופץ לך מיהו לכביש באמצע הקטע החלק...) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם
הרכב שבוע שעבר עבר טסט, לחץ אוויר תקין.

 

ד"א לפני כחצי שנה הייתה לי תאונה קטנה על הקטנוע, כמו אותה פעם, ראיתי מין קטע "רטוב במיוחד" ופשוט חשבתי שזה מים, לא ראיתי שום צבעים, בדיוק כמו מה שיש ברחוב שלי עכשיו, אם אתה שואל את עצמך מה קרה באותו אירוע, מכוון שחשבתי שזה מים - פשוט עליתי על זה והתרסקתי אבל זה לא הדיון שלנו.

 

זה שהרכב עובר טסט זה לא אומר הרבה. כבר אמרתי זאת הרבה פעמים ואומר זאת שוב: בטסט בודקים שהצמיג "תקין." מה זה תקין? שהוא לא הולך להתפוצץ במהלך נסיעה בתנאים סבירים. בטסט לא בודקים מה מצב הצמיגים מבחינת אחיזתם בכביש. צמיגים בני שש שנים יכולים לעבור טסט, כאשר בפועל אחיזתם צנחה במידה כזאת שהיה שווה להחליפם כבר בגיל שנתיים וחצי.

 

אז חשוב כמה זמן הצמיגים מורכבים על הרכב (שנים וקילומטרים) וגם בדוק מה גיל הצמיגים עצמם ובדוק את עומק החריצים והתרשם ממצב הגומי (שחיקה, יובש וסדקים). את רוב הצמיגים כדאי להחליף אחת ל-60 אלף או שלוש שנים - המוקדם מביניהם ועדיף עוד קודם. הצמיגים עצמם גם צריכים להיות טובים (מבית טוב).

 

לגבי המשטח עצמו: לא צריך כל כך הרבה כדי שהרכב יחליק, לא תמיד חייב להיות שמן מעורב בדבר. מספיק רק מים, אם הם מספיק עמוקים: שלולית עמוקה שגורמת לציפה היא הרבה יותר חלקה מכתם שמן. העיקר זה לקרוא את הכביש, לזהות את הקטע החלק במיוחד ולעבור סביבו או להאט ככל האפשר לפניו, ולא עליו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
זה שהרכב עובר טסט זה לא אומר הרבה. כבר אמרתי זאת הרבה פעמים ואומר זאת שוב: בטסט בודקים שהצמיג "תקין." מה זה תקין? שהוא לא הולך להתפוצץ במהלך נסיעה בתנאים סבירים. בטסט לא בודקים מה מצב הצמיגים מבחינת אחיזתם בכביש. צמיגים בני שש שנים יכולים לעבור טסט, כאשר בפועל אחיזתם צנחה במידה כזאת שהיה שווה להחליפם כבר בגיל שנתיים וחצי.

 

אז חשוב כמה זמן הצמיגים מורכבים על הרכב (שנים וקילומטרים) וגם בדוק מה גיל הצמיגים עצמם ובדוק את עומק החריצים והתרשם ממצב הגומי (שחיקה, יובש וסדקים). את רוב הצמיגים כדאי להחליף אחת ל-60 אלף או שלוש שנים - המוקדם מביניהם ועדיף עוד קודם. הצמיגים עצמם גם צריכים להיות טובים (מבית טוב).

 

לגבי המשטח עצמו: לא צריך כל כך הרבה כדי שהרכב יחליק, לא תמיד חייב להיות שמן מעורב בדבר. מספיק רק מים, אם הם מספיק עמוקים: שלולית עמוקה שגורמת לציפה היא הרבה יותר חלקה מכתם שמן. העיקר זה לקרוא את הכביש, לזהות את הקטע החלק במיוחד ולעבור סביבו או להאט ככל האפשר לפניו, ולא עליו.

 

תקינות של צמיג נמדדת ונקבעת בהתא לפרמטרים ואינדיקציות של היצרן ולא לפי מצב הרוח של הבוחן אז אל תכתוב שטויות סתם. מכון בדיקה או מוסך מנועים על פי חוק מלאפשר לרכב המשך נסיעה במידה והצמיגים או הבלמים אינם תקינים.

פורסם

יכול ליהיות הכל.

 

יום אחד חזרתי מיציאה ב4 בבוקר, אחרי שהיה גשם (מצרך נדיר בב"ש), בכביש שמותר 90 או 100, נסעתי על 80, קיצור מגיע הרמזור (לא חיכיתי כדי לבלום, מרחוק התחלתי לבלום, מוקדם מהרגיל), ברבע ברקס הABS מפמפם לי, אני לא מבין מה קורה, קיצור הרמתי את הרגל ולחצתי עוד פעם רבע, הוא פמפם לכמה שניות נוספות והפסיק ב40 קמש בערך.

(באותו יום גם החלקתי ועפתי בפניה, כמעט פגעתי במדרכה, והייתי רק ב20 קמש, פניה לא חדה).

 

אכן זה מלחיץ, כנראה שאצלך ברחוב יש רכבים מוזנחים נוטפים שמן, ולכן הוא לא עצר לך.

פורסם
תקינות של צמיג נמדדת ונקבעת בהתא לפרמטרים ואינדיקציות של היצרן ולא לפי מצב הרוח של הבוחן אז אל תכתוב שטויות סתם. מכון בדיקה או מוסך מנועים על פי חוק מלאפשר לרכב המשך נסיעה במידה והצמיגים או הבלמים אינם תקינים.

 

כתבת את אחד הדברים היותר חסרי אחריות ומטעים באופן מסוכן שאפשר .

רכב יכול לבלום מצויין (מספיק כדי לעבור טסט זה בטוח) גם עם צלחות בלימה סדוקות , רפידות מתפוררות\שחוקות לחלוטין , נוזל בלימה שכבר איבד את תכונותיו וכו' - והסבירות שבוחן\מוסך לא יעלו על זה עצום (זו תופעה שמכוניות מפתחות נזקים קטלניים במערכת הבלימה בזמן ימי מסלול , למרות שהן ממשיכות לתפקד מצויין בזמן הנהיגה והנזקים מתגלים רק לאחר יום המסלול , לעתים רק כשמפרקים את הגלגלים) .

מה לגבי צמיגים , אתה חושב שבאמת הבוחן עולה על כל קרע אפשרי בדופן? או צמיגים שנסעו עליהם מרחק רב עם פנצ'ר , וכל החלק הפנימי שלהם מתפורר? לעזאזל עם זה , היה לי טסט שלאחריו הלכתי להחליף צמיגים ורק ככה גיליתי שעברתי את הטסט עם בורג בגודל שתקעו לפרנקנשטיין בסולייה .

בלי להתאמץ אני יכול למנות מספר גבוה של טסטים\ביקורים במוסך בהם נתקלתי בדיוק במקרים כאלה (סדקים בצלחות , רפידות גמורות לחלוטין , קרעים בדפני הצמיג , אפילו נזכרתי במקרה של מכונית ספורט מאוד מאוד מאוד יקרה שיצאה מהמוסך עם קליפר תפוס) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם
תקינות של צמיג נמדדת ונקבעת בהתא לפרמטרים ואינדיקציות של היצרן ולא לפי מצב הרוח של הבוחן אז אל תכתוב שטויות סתם. מכון בדיקה או מוסך מנועים על פי חוק מלאפשר לרכב המשך נסיעה במידה והצמיגים או הבלמים אינם תקינים.

 

מה שיצרן צמיגים\מכון בדיקה\מוסך\תקריה בודקים זה "תקינות" או "שמישות" של הצמיג. כל עוד בתנאי נסיעה סבירים פחות או יותר, הצמיג אינו בסכנה מבנית (כלומר, אינו עומד להתפרק) הוא יעבור תקינה. אבל, אלו שיקולים של מכונאי או צמיגאי, לא של נהג! נהג מחפש בצמיג שלו אחיזה ויכולות דינמיות וגם עוד כמה דברים. כך למשל, צמיג בן 6 יכול להיות תקין כיון שהוא עדיין לא מספיק ישן על מנת ששכבותיו יתחילו להיפרד, אבל בפועל אותו צמיג כבר בגיל 3 שנים כבר לא היה ראוי לשימוש מבחינת האחיזה שהוא מספק, עקב התיישנות הגומי.

 

אותו דבר חל על עומק החריצים, כאשר עומק מינימלי של 1.6 מ"מ - שהוכח בשלל ניסויים כבלתי בטוח בעליל - מספק על מנת למנוע מן הצמיג לגרוף כל מיני חפצים מהכביש או להתחמם יתר על המידה, אבל לחלוטין לא מספיק על מנת לייצר רמה מסברת של אחיזה על כביש רטוב. גם מבחינת נסועה - צמיג כביש במכונית לרוב יאבד מתכונותיו באופן קריטי לאחר 50 עד 80 אלף קילומטרים, ולא יהיה ראוי לשימוש, מפני שבמצב של בלימת חירום הוא לא יאפשר לעצור במרחקים שנחשבים סבירים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לפי האתר הבא מרחק הבלימה ב50 קמ"ש בכביש רטוב הוא 35 מטר.

רק בשביל הדיון - זה נחמד לקבל קנה מידה מסויים , אך האם הפורשה שלך שנועלת צמיגים דביקים במיוחד , בולמת כמו המאזדה 3 של השכן עם הצמיגים הסבירים , וכמו הפיאסטה של השכנה עם הצמיגים בני 8?

הכוונה היא לא להתחכם , אלא להבהיר את הצורך הבסיסי להכיר את יכולות המכונית , אך היות ורובם המוחלט של הנהגים רחוק מכך (ולא , נסועה של משאית עם ותק של נהג מונית לא מספיקה , רק כי בשנת 78 יצא למישהו לבצע בלימת חירום) , פשוט לשמור מרווח ביטחון גדול ממה שנראה .

 

שוב , בשביל הדיון , לא כדי להתחכם :-D

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

×
×
  • תוכן חדש...