Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם שי אגסי צריך לחשוש מרנו פלואנס דיזל?


yehuda-k
שימו לב! השרשור הזה בן 4554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מסכים עם vladcar .

 

ובכל זאת הערה.

 

הפלואנס החשמלי מיועד כנראה לליסינג בלבד. המחיר שלו כחדש הוא הזוי וכנראה נקבע כך כדי שבסיום 3 שנות הליסינג אפשר יהיה למכור אותו ב"הנחה" יחסית למחירון של המשת"פ יצחק לוי. זה אותו תרגיל שעושים שברולט קרוז ודומיו.

 

בענין איכות הסביבה, נראה שאגסי כבר הצליח לשטוף לנו את המוח. הרכב לא מזהם, אך יצור החשמל כן מזהם. כלומר הזיהום לא יורד, אלא הוא עובר לאיזור תחנת הכוח. שלוחי אגסי פה בפורום מכרו סיפורים על חשמל מאנרגיה חליפית, על טעינה בלילה של מצברי המכוניות שביום יחזירו חשמל ועוד כל מיני שטויות הזויות.

בשורה התחתונה, אין פה בשורה מבחינת זיהום האויר.

 

אז מה כן יש ברכב הזה?

 

יהודה

 

 

יהודה רק לתיקון טעות - הטעינה בלילה היא לא מצורכי איכות הסביבה, אלא בגלל המחיר הזול של עלות קילוווט לשעה בתעריף לילי זול יותר משאר אמצע היום ולכן הדרישה היא לטעון בלילה, אבל העלות לצרכן נשארת זהה.. המרוויח הוא BP.

 

לגבי אנרגיה חילופית אתה צודק, בפרוייקט הנ"ל או במשרד התשתיות אין שום כוונה להשתמש במקורות אלטרנטיבים לטעינה, לא בבנית תחנות סולאריות בנגב, לא בבניית עמדות סולריות בעמדות הטעינה של BP, לפי דעתי חברת BP עושה טעות ענקית שתעלה לה ביד וברגל על כך שהיא לא מנצלת את השמש בארץ לצורך טעינה של הסוללות בעמדות הטעינה, הדבר מאוד פראקטי גם עם אין לך כמות אדירה של שטח, עדיין מערכות PV עדיפות בטעינה ביום שכן עלות פנל זניחה לפרוייקט העצום ואורך החיים הוא 25 שנה.

,הכוונה לעמדות החלפת הסוללות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז מה כן יש ברכב הזה?

 

יהודה

 

 

יש בו בדיוק את מה שיש ברכבים היברידיים. בעיקר יחסי ציבור ופוזה של שמירה על איכות סביבה. הפלואנס דיזל, מאידך, נראית כמו אחת הרכישות היותר הגיוניות למי שצריך רכב משפחתי ונוסע הרבה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גבי אנרגיה חילופית אתה צודק, בפרוייקט הנ"ל או במשרד התשתיות אין שום כוונה להשתמש במקורות אלטרנטיבים לטעינה, לא בבנית תחנות סולאריות בנגב, לא בבניית עמדות סולריות בעמדות הטעינה של BP, לפי דעתי חברת BP עושה טעות ענקית שתעלה לה ביד וברגל על כך שהיא לא מנצלת את השמש בארץ לצורך טעינה של הסוללות בעמדות הטעינה, הדבר מאוד פראקטי גם עם אין לך כמות אדירה של שטח, עדיין מערכות PV עדיפות בטעינה ביום שכן עלות פנל זניחה לפרוייקט העצום ואורך החיים הוא 25 שנה.

,הכוונה לעמדות החלפת הסוללות.

 

תיקון טעות - במערכות סולריות עם המרה ישירה (קרינה לחשמל) הדבר אינו נכון ואינו כלכלי, לכן "מקומטוב" אינם מתרכזים שם.

 

כדאי שתבדוק את הנתונים לפני שאתה יוצא בהצהרות כאלה:

-עלות פנל זניחה לפרוייקט העצום? סך כל העלות לפנל (החל מרכישה, הקמה תחזוקה, ביטוח וכו') יקרה יותר מיצור חשמל קונוונציונלי, יצור חשמל סולרי ביתי היום מתאפשר הודות לסובסידייה הניתנת ליצרנים הבתיים (רכישת החשמל במחיר גבוה פי ארבע מעלות חשמל קונוונציונלי).

-אורך החיים הוא 25 שנה? מהמערכות שאני מכיר היום מדובר על כ 10 שנים בממוצע, וזאת לפני שמתחשבים בירידת ההספק לאורך זמן, נזקי מזג אוויר, גניבה וונדליזים וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה רק לתיקון טעות - הטעינה בלילה היא לא מצורכי איכות הסביבה, אלא בגלל המחיר הזול של עלות קילוווט לשעה בתעריף לילי זול יותר משאר אמצע היום ולכן הדרישה היא לטעון בלילה, אבל העלות לצרכן נשארת זהה.. המרוויח הוא BP.

צודק. בכל זאת , שלוחי אגסי פה בפורום הציגו מין רעיון "ירוק" (והזוי) של טעינה בלילה והחזרת טעינה לרשת, במשך היום, או משהו דומה.

תיקון טעות - במערכות סולריות עם המרה ישירה (קרינה לחשמל) הדבר אינו נכון ואינו כלכלי, לכן "מקומטוב" אינם מתרכזים שם.

נכון מאוד

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה הפלואנס החשמלית גם ארוכה יותר (20ס"מ אם אינני טועה) משמעותי בחניה בעיר צפופה כגון מרכז ת"א

 

גם לי לא נראה שיהיו הרבה "קופצים" על מיזם כנופיית עפר-אגסי,

למרות שהייתי מוכן לקחת סט סוללות כאלו בארגז של הטנדר לטובת מערכת שתגרום לאלספלט להסדק :-P

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהפלואנס דיזל יותר הגיונית כלכלית ביחס למחירי הנפט של היום. מצד שני, כל מה שבטר פלייס צריכים זה למכור 25,000 מכוניות והם מאוזנים על התשתית, שזה אומר כמה אלפי מכוניות לירוקים למיניהם ועוד 10-20 אלף לציי רכב. לכן הם בכלל לא מתאמצים בשלב זה בלהציע מחיר משתלם ללקוחות פרטיים.

 

עוד דרך להסתכל על זה היא שמחירי הנפט ככל הנראה יעלו עם הזמן, אבל עלות הסוללות של הרכבים החשמליים תרד. אם יווצר הבדל כלכלי משמעותי בין דלק לסוללה לטובת הסוללה, יקרו שני דברים - גירסת הדיזל כבר לא תהיה ממש משתלמת, והמחירון של אותו רכב יחטוף את ההפרש.

 

אגב, לעומת דיזל חשמלית גם לא מייצרת רעש.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. בכל זאת , שלוחי אגסי פה בפורום הציגו מין רעיון "ירוק" (והזוי) של טעינה בלילה והחזרת טעינה לרשת, במשך היום, או משהו דומה.
הרעיון (Vehicle-to-grid V2G) אינו ירוק או הזוי, הוא בניסיונות ראשוניים במספר מקומות (ובהצלחה חלקית). בדרך כלל מנועי רכב חשמלי עובדים במתחים הקרובים למתחי רשת תלת-פאזית ועם שלוש (ובמקרים מסוימים עם שש) פאזות כך שניתן להמיר את מתח הסוללות למתח רשת תלת-פאזית ללא בעיות מיוחדות (כפי שתאים סולריים מספקים מתח לרשת).

 

הרעיון מאחורי V2G הוא שיהיה ניתן לפצות בעזרת האנרגיה האצורה במכוניות את צריכת היתר במשך היום וכך לחסוך במספר תחנות הכוח שיש להקים. תיאורטית זה נשמע נכון אלא שאין הסכמה מה יהיה העלות והרווח של מערכת כזו, גופים שונים (ואינטרסנטים) מעלים מספרים שונים כך שקשה לדעת כמה זה כלכלי. בנוסף, הרעיון אינו ממש ירוק (למעט אפשרות השימוש במקורות אנרגייה לא קבועים כגון טורבינות רוח).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון של V2G גם בעייתי בכך שהוא פוגע עוד יותר בטווח הסוללה של הרכב החשמלי ובזמינות של הרכב למשתמש.

 

נניח שהגעתי לעבודה בבוקר והשארתי את הרכב מחובר לעמוד בחניון של המשרד.

כשחיברתי אותו הסוללה היתה 60% מלאה. (40% בוזבזו בנסיעה מהבית לעבודה)

נניח גם שהיום התאריך הוא ה15 באוגוסט וב2 בצהריים נרשם שיא ביקוש החשמל של כל הזמנים.

מערכת V2G תשאב אנרגיה במצב כזה מהרכבים שמחוברים לרשת, וכך תספק את הביקושים הגבוהים.

הקונספט הוא שבשביל הכמה ימים הקשים האלו בקיץ (ובחורף, בשעות הערב) חבל לבנות תחנות כח נוספות.

עכשיו תארו לעצמכם מה קורה אם ב15:30 מתקשרים מהצהרון של הצאצא ומודיעים שהוא לא מרגיש טוב וצריך לבוא לאסוף אותו.

לכאורה בשעות שחלפו מהבוקר הרכב כבר היה אמור להיטען לחלוטין נכון? במערכת טעינה "רגילה" בוודאי שמילוי 40% קיבולת יקח הרבה פחות מ6 שעות.

אבל מה מתברר? החשמל נשאב בשעה וחצי האחרונות מהסוללה של הרכב לטובת התמודדות עם שיא הצריכה הקייצי, והרכב כרגע עומד על 30% טעינה. הביתה כבר לא נגיע היום...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן פרטי הרכב ימכר רק למי שהוזה שהוא "ירוק".

כמות הליתיום שיש במכוניות האלו בטח שלא תעשה טוב לסביבה שהסוללות יתחילו להתפגר.....

בכלליות, הטכנולוגיה לדעתי עוד לא מוכנה. לסוללות אין קיבולת מספיק גבוהה עדיין, ו 160 ק"מ על סוללה זה פשוט לא זה.

אולי שהטווח הממוצע יעלה ל 250~ באמת יהיה אפשר לשקול את זה ברצינות, עד אז? סתם מסחטת כספים, במיוחד במחירים שהוצגו.

אני רק מחכה לראות את היום שבו מישהו יוציא מתאם פיראטי לטעינה משקע ביתי רגיל במקום "חשמל אגסי" שעלותו פי 50 ויותר מהמחיר הממוצע של חשמל במדינת ישראל.... אז נראה מה יהיה לאדון הנכבד להגיד לגבי תמחור החבילות ההזוי שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטר פלייס גייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר; המנכ"ל והמייסד: "אם נצליח, נשבור את קרטל הנפט"

מה הקשר? הרי הרכב שלו צורך גז, פחם, מזוט דרך תחנת הכוח, וגם אלה מוצרי נפט.

 

ובהודעת החברה:

 

Better Place today announced that it has secured $200 million through a Series C equity financing from a consortium of top-tier investors and partners...

The Series C financing transaction is expected to close in the fourth quarter of 2011.

כלומר , המימון לא סגור עדיין, בניגוד לכתוב בכותרת.


 

Better Place team has the talent and technology to rapidly deploy its electric car network on a global scale


באותה אמינות של הבטחת אגסי קודמת, שכבר ב 2010 (לזכרוני) היינו אמורים לראות חברה פועלת.

 

Better Place will launch initial commercial service to a select group of customers in Israel and Denmark in the first quarter of 2012,



מישהו מאמין לאלוף ההבטחות?


 

Better Place’s goal is to help make the switchable battery electric car the top selling car in the markets it enters.


מי מאמין?


 

In Israel, Better Place has seen strong market demand from both fleets and consumers, as over 400 corporations, representing a potential of 80,000 employee cars, have signed letters of intent to begin switching their fleets to Better Place as the cars and the service become available.






זה לא מוגזם קצת?


 

לי נראה שאגסי הוא המלך, מהסיפור של אנדרסן "בגדי המלך החדשים".

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין למה הרעיון של רכבים מונעים אוויר דחוס עוד לא עלה:

http://www.youtube.com/watch?v=qEHju9-Ozgs&feature=related דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל דאגה מישהו ילחץ על איזה כפתור ויפעיל לובי להפוך את הפלואנס דיזל ליקרה ולא כדאית לרכישה...ושוב החשמלית רלוונטית.

 

+1

הרי כבר התפרסמו הודעות על העלאת המיסוי על רכבים קטנים וחסכוניים בדלק...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטר פלייס גייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר; המנכ"ל והמייסד: "אם נצליח, נשבור את קרטל הנפט"

מה הקשר? הרי הרכב שלו צורך גז, פחם, מזוט דרך תחנת הכוח, וגם אלה מוצרי נפט.

 

יהודה







 

גז טבעי, פחם, אורניום וכו' אינם תוצרי נפט.

נכון שגז טבעי ופחם הם דלק מאובנים ותורמים לאפקט החממה, אבל הם נשאבים מהאדמה (בדומה לנפט), ולא מזוקקים מנפט.

 

הרוב המוחלט של ייצור חשמל בארץ הוא מגז טבעי ומפחם.

 

בעולם משתמשים לייצור חשמל גם באורניום (בכורים גרעיניים), באנרגיות מתחדשות (גיאותרמי, הידרואלקטרי, סולרי, רוח) - לכל אלו אין שום קשר לנפט או דלק מאובנים בכלל.

 

רק אחוז זעיר מייצור החשמל (בארץ וגם בעולם), בעיקר בשעות השיא הכי עמוסות, הוא ממזוט או מסולר שהם תוצרי זיקוק של נפט.

 

כך שמכונית חשמלית כן מצמצמת את צריכת הנפט. זה אי אפשר להכחיש.

 

מה שנכון - מכונית חשמלית לא מצמצמת את פליטת גזי החממה ברוב מדינות העולם (כולל ישראל), כי הייצור מתבסס ברובו על שריפת דלק מאובנים שמייצרת גזי חממה. בעיקר פחם וגז טבעי.

 

במדינות כמו צרפת ויפן, בהן חלק ניכר מייצור החשמל הוא מאנרגיה גרעינית, רכב חשמלי באמת מייצר פחות גזי חממה מרכב בנזין.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...