Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5400 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

בטיפול ה30,000 שעשו לי ביאריס הוחלף גם נוזל הבלמים. הטיפול נעשה במוסך מורשה יבואן. כששאלתי את המוסכניק איך מתבצעת ההחלפה, הוא אמר לי ששואבים את נוזל הבלמים ממיכל העודפים ושמים נוזל חדש.

נוזל הבלמים ששמו לי הוא "פזבו דוט 4", וששאלתי האם יש להם נוזל נוסף מחברה אחרת, נעניתי שלא.

 

אחרי חיפוש פה בפורום, קראתי גם שנוזל בלם שנשאר ולא מוחלף יכול לגרום לבעיות שונות לאחר מכן עקב איבוד יעילותו. הבנתי ש"ככה לא בונים חומה" ונוזל הבלמים צריך להיות מנוקז מהמערכת ע"י פתיחת בורג כלשהו ו"פמפום" של דוושת הבלם עד ליציאת הנוזל מאזור צינורית הבלם-וזהו תהליך טכני, לעומת מה שהמוסך שלי עשה.

 

האם מוסך היבואן שבו טיפלתי טיפל על פי הספר או שהם חיפפו?

במידה וההחלפה לא בוצעה תקין-האם אדם יכול לבצע זאת לבד או שחייבים את הכלים שיש במוסך?

האם כדאי לחזור למוסך שבו טיפלתי ולדרוש החלפה נוספת של הנוזל by the book?

ובקיצור-מה אתם הייתם עושים? למי אני יכול לפנות בנושא?

פורסם

לא, ככה לא מחליפים נוזל בלמים. זו החלפה חפיפניקית שאופיינית למוסכי ארץ הקודש, גם למורשים.

 

החלפה מלאה כוללת התקנת מכונה ייעודית על פטמות הניקוז הייעודיות בגלגלים והחלפת כ-ל הנוזל במערכת. המינימום הוא צינורית עם שסתום על-חזור על הפטמה, פמפום הדוושה וניקוז הנוזל הישן עד החלפת כל הנוזל הישן בצנרת.

הבעייה היא שתהליך כזה אורך זמן, וזמן עולה למוסך כסף. מאחר וזה משהו שאין ללקוח שום דרך לוודא שבוצע מרבית המוסכים מעגלים פינה ומחליפים רק את הנוזל בקופסית שבתא המנוע, "שיראה חדש".

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אוקיי, תודה על ההבהרה. אז מה ניתן לעשות, לדעתך? האם אני צריך לחזור למוסך ולדרוש החלפה נוספת "by the book"? האם אתה מכיר מוסך שעושה זאת באמצעות מכונה יעודית?

פורסם

שלום רב

החלפת נוזל בלמים כשמה צריך להחליף את כל הנוזל הישן בנוזל טרי וחדש בעל אותו תקן ( אני לדוגמא משתמש אך ורק בנוזל דוט 4 סינטטי מכיוון שנקודת הרתיחה שלו היא ב260 מעלות ולא 140 כמו נוזל רגיל )

 

אני תמיד נזכר בכך שאים יש לך מימיה של מים לשתייה רצוי להחליף את כל המים לנקיים ולא לשפוך קצת מים מלמעלה ולמלא מעט מים נקיים מכיוון שרוב המים המלוכלכים ילכלכו את הקצת החדשים .

לגבי צורת ההחלפה כל רכב בעל מערכת abs מחוייב להחליף עם מכשיר החלפה ולא ל"פמפם" עם הדוושה .דבר שגורם להרס עתידי של המשאבה המרכזית .

בברכה זיסו יוסי

פורסם

זיסו, כול נוזל בלמים המתאים לתקן DOT 4 נקודת הרתיחה שלו היא 260-280 מעלות צלזיוס והנוזל אינו סינטטי אלא מבוסס על פוליטילן גליקול.

DOT 5.0 הינו נוזל סיליקוני.

אולי יצא נוזל חדש שאינני מכיר ? איפה קראת שהנוזל סינטטי אולי אני מפספס משהו.

 

תודה

איזה כייף לי :)

פורסם

ראיתי וקראתי את דף הנתונים של DOT3,4 וכתוב במפורש שטמפ' הרתיחה הינה 250 מעלות צלזיוס כמו נוזל בלמים תיקני DOT4.

 

נוזל בלמים DOT 5.1 סינטטי טמפ' הרתיחה מעט יותר גבוהה כ-270 מעלות צלזיוס.

 

בקיצור לא שונה הרבה מהנוזל שאני משתמש איתו תוצרת ATE הנקרא SL.6 (לא יודע אם הוא סינטטי) שטמפ' הרתיחה שלו 265 מעלות צלזיוס.

איזה כייף לי :)

פורסם
לגבי צורת ההחלפה כל רכב בעל מערכת abs מחוייב להחליף עם מכשיר החלפה ולא ל"פמפם" עם הדוושה .דבר שגורם להרס עתידי של המשאבה המרכזית .

בברכה זיסו יוסי

 

אני לא חושב שזה קשור ל ABS, לדעתי זה קשור לכך שהשחיקה של צילינדר המשאבה אינו אחיד לכל אורכו. ברגע שלוחצים את הדוושה עד הסוף הבוכנה מגיעה לקצה המהלך, איזור שהוא ללא שחיקה, מה שמוביל לשחיקת הגומי והרס המשאבה. אם שמים מעצור לדוושה ונתונים פמפומים קלים וקצרים לדעתי לא יגרם שום נזק.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

באופן עקרוני ניתן לפמפם כדי להוציא אויר גם ברכבים עם ABS ללא בעיות אך יש דגמים שזה לא כך

למשל ברנו עם \ESP חייבים להשתמש במכשיר ספוטניק

פורסם

מה הסיבה? אם מבצעים הכל לפי ההוראות (משתמשים בשסתום אל חוזר, דואגים שהכוסית כל הזמן תהיה מלאה) אין סיבה שיכנס אוויר למערכת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

חברים, תודה רבה על העצות וההע(א)רות-אך מה לדעתכם אני צריך לעשות עכשיו? ללכת למוסך ולדרוש החלפה תקינה במידה וקיים אצלהם המכשיר? להמתין? לבצע החלפה במוסך שכן יש לו את המכשיר?

פורסם
מה הסיבה? אם מבצעים הכל לפי ההוראות (משתמשים בשסתום אל חוזר, דואגים שהכוסית כל הזמן תהיה מלאה) אין סיבה שיכנס אוויר למערכת.

 

איתמר.

לא יודע מה הסיבה אבל...עובדתית זה מצליח רק עם ספוטניק

לגבי החלפת נוזל בלמים פנה למוסך שיעשו עבודה כמו שצריך ואם צריך לערב את שירות הלקוחות של היבואן

פורסם

dan-idin תודה.

 

שלחתי מייל למוסך, נקווה שאקבל תשובה מדוע הם חיפפו ככה. אציין שיש ברשותי ספרות של יאריס משנתון 2007 ואכן מתוארת שם החלפה שלא ע"י שאיבה ממיכל העודפים.

משום מה, אני סקפטי לגבי העניין-לא נראה לי שמוסכים רוצים להתעסק יותר מדי בעניינים שכאלו עם לקוחות קפדניים, ועל אחת כמה וכמה שירות הלקוחות של היבואן.

 

בכל מקרה, אעדכן לגבי התפתחויות.

פורסם
dan-idin תודה.

 

שלחתי מייל למוסך, נקווה שאקבל תשובה מדוע הם חיפפו ככה. אציין שיש ברשותי ספרות של יאריס משנתון 2007 ואכן מתוארת שם החלפה שלא ע"י שאיבה ממיכל העודפים.

משום מה, אני סקפטי לגבי העניין-לא נראה לי שמוסכים רוצים להתעסק יותר מדי בעניינים שכאלו עם לקוחות קפדניים, ועל אחת כמה וכמה שירות הלקוחות של היבואן.

 

בכל מקרה, אעדכן לגבי התפתחויות.

 

שליחת מייל למוסך לא תקדם אותך מאומה. גש למוסך עם הרכב ודבר עם מנהל/מנהלת השירות.

איזה כייף לי :)

פורסם
באופן עקרוני ניתן לפמפם כדי להוציא אויר גם ברכבים עם ABS ללא בעיות אך יש דגמים שזה לא כך

למשל ברנו עם \ESP חייבים להשתמש במכשיר ספוטניק

שלום רב לכול המומחים

ראשית אפשר לעשות הכול ללא כלים יעודיים .

אני מזמין את כל החברים לתצוגה של נוזל בלמים דוט 4 סנטטי מלא .( נא לתאם מראש מכיוון שיש סה"כ 3 מופעים ).

אני מנסיוני כנותן יעוץ אבחון למוסכים ( יועץ טכני ראשי של וירט ישראל ) רואה מוסכי שרות אשר אין להם עובדים או כלים לביצוע עבודות מסוימות ונתקלתי כבר במנהל טכני ברשת מכובדת שאמר כי מחליפים נוזל בלמים כי במיכל הוא בא במגע עם אוויר ואז הוא מחליף רק את הנוזל במיכל ( הבחור סה"כ מכונאי ולא פיזיקאי ) .

אני ברכבי או מחליף נוזל מסוים או לא . אפרופו נתקלתי במוסך שהחליף שמן גיר ע"י פתיחת בורג עוקה בלבד וחייב עבור 7 ליטר .

 

נ.ב האם הבחור שמוציא אוויר ע"י פמפום יודע כמה אורך ללחוץ על הדוושא הרי לכול משאבת בלם מרכזית יש אורך שונה .

 

בברכה זיסו יוסי

×
×
  • תוכן חדש...