Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5404 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאור היתפתחות השירשור ברצוני לשאול שאלה:

כדי לנקז נוזל בלמים ישן ללא משאבה ניתן גם לפתוח את ברגי הניקוז בכל בלם ואז פשוט לפמפם. אם אני דואג לזה שבזמן הפימפום אני ממלא נוזל בלמים חדש דרך המיכל בתא המנוע אז מה שקורה הנוזל הישן מיתחלף תוך כדי הפימפום בחדש ככה עד שכל הנוזל הישן מיתנקז לו אחוצה ולסיום אני מנקז אויר בכל בלם. התוצאה - החלפת השמן הישן בחדש לחלוטין. אומנם זה ייצרוך קצת יותר שמן חדש כי גם הוא באיזשהו שלב ינוקז אחוצה אבל התהליך יהיה תקין. האם זה באמת אפשרי ותקין?

:)
פורסם

אני מעדכן את השרשור-אחרי שיחה עם מנהל השירות של המוסך (ארז), נאמר לי שההחלפה צריכה להיות מבוצעת ע"י מכונה ייעודית והם מוכנים שאגיע עם היאריס כדי שנבצע אותה, ואראה את ההחלפה המבוצעת על פי הספר :-D אני מקווה שלא יהיו הפתעות וההחלפה תהיה על חשבונם.

אנסה לצלם את התהליך לטובת כולם בפורום כשאגיע למוסך.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

טוב, אז כפי שהבטחתי-הייתי היום במוסך עוד פעם, כדי לבצע החלפה מלאה של נוזל הבלמים.

ההחלפה בוצעה ע"י שאיבה ממיכל העודפים, וגם ע"י ניקוז אוויר מהמערכת בכל נקודה מארבעת הנקודות של מגברי הבלם.

הוחלף גם שמן הגיר הרובוטי לאחר שנתיים, אך זה נושא לפוסט אחר.

המכונה מתחברת בתנינים אל מצבר הרכב.

סדר הפעולות הוא:

1. פתיחת מיכל העודפים (היה בו נוזל בלמים פזבו דוט 4 בצבע צהוב דלוח) ושאיבת כל הנוזל ממנו ע"י המכונה.

2. הכנסת נוזל בלמים חדש למכונה.

3. ניקוז האוויר מכל מגבר בלם.

4. הכנסת נוזל בלמים טרי בסירקולציה למערכת, המתנה עד שהנוזל הצהוב יהפוך ללבן בהסתכלות על הנוזל בצינור.

5. סגירת שסתום האוויר לאחר שינוי צבע הנוזל.

ההחלפה התבצעה על חשבון המוסך אחרי שההחלפה הקודמת בוצעה ע"י שאיבה ממיכל העודפים בלבד, ולקחה כעשרים דקות.

אני מתנצל מראש על איכות התמונות, הפלאפון שלי ישן וניסיתי לצלם בלי שאפריע למוסכניק לעבוד.

תמונה041.jpg

תמונה042.jpg

תמונה043.jpg

תמונה044.jpg

תמונה046.jpg

תמונה047.jpg

תמונה048.jpg

תמונה049.jpg

פורסם

ככה עושים החלפה כמו שצריך, החלפת הנוזל בכוסית היא "בשביל הפרוטוקול".

 

המכונה לא מנקזת אוויר, אני משער שהתכוונת שהיא שואבת נוזל ישן ומכניסה לכוסית נוזל חדש. אוויר לא אמור להיכנס למערכת בשום שלב. בשורה התחתונה ההחלפה עם המכונה פשוט חוסכת את הפמפום עם הדוושה והסכנות בכניסת אוויר מפטמות הניקוז או קריעת הדיאפרגמה שלה.

 

איזה מוסך זה? בכור?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

המכונה לא מנקזת אוויר-המוסכניק ביצע את הניקוז ע"י פתיחת שסתום מגבר הבלם, ולאחר מכן שאיבת הנוזל הישן והכנסת החדש בסירקולציה.

 

אציין כי הנוזל שהיה ברכב (פזבו דוט 4) היה ברכב כשלושה שבועות בלבד, ויצא בצבע צהוב דלוח. המוסכניק הפסיק את הכנסת הנוזל כאשר הנוזל בצינורית נהפך מצהוב ללבן (הצבע של נוזל הבלמים החדש?).

 

ההחלפה בוצעה במוסך רייכמן בבני ברק.

×
×
  • תוכן חדש...