Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5576 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צביקה אין ספק שאתה צודק בהבחנה, פשוט ברגע של חימום יתר יש מצבים שהטרמוסטט נדפק מזה ומפסיק לתפקד, ככה שאם הבחור מסדר את המאווררים ועדיין הרכב מתחמם יש לשלול את בעיית הטרמוסטט ע״י בדיקה פשוטה.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אביתר שלום רב !

אין לי כלל וויכוח איתך,השאלה שנשאלת היא מה קדם למה (הביצה לתרנגולת?), התחממות המנוע, בגלל תרמוסטט תפוס, ועקב כך הלחצים במערכת, שגרמו להתפוצצות הרדיאטור הפנימי, גרמו לקצר\ ולשריפת הנתיך של המאוור?

או שבלי קשר לקצר שהחל לפתע לאחר הפעלת מערכת חימום פנימית, שבורר המהירות בו, גרם לקצר?!

את תפקוד התרמוסטט, ותפקוד המאורר, יש לבדוק בכל מקרה !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

בהחלט מצדיק את אביתר ואם הרכב עדיין מתחמם כאשר המאווררים עובדים כמו שצריך יש לבדוק טרמוסטט כי בהרבה מקרים ברגע שהרכב היתחמם מעבר לטמפרטורה בה הטרמוסטט אמור להיפתח היא פשוט מעוותת אותו ועלולה לגרום לבעיות כמו היתפסות במצב סגור או חצי היתפסות.

:)
פורסם

פותח השרשור נאלם דום, והשרשור מתנהל משום מה בלעדיו, למרות שמתבקש שפותח השרשור יחזור להגיב ולהשיב, האם המאווררים עובדים, ולמרות זאת המנוע מתחמם ומאבד מי קירור?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

היי סליחה על ההיעלמות המאוורררים פעלו לאחר התקלה. איך אפשר לבדוק את התרמוסטס? והמנורה של נורית המים דולקת קבוע כבר מרגע ההנעה למרות שהמיכל מלא.. האם הנורה מחווה על משהו נוסף חוץ ממפלס מים נמוך?

פורסם

היי סליחה על ההיעלמות המאוורררים פעלו לאחר התקלה. איך אפשר לבדוק את התרמוסטס? והמנורה של נורית המים דולקת קבוע כבר מרגע ההנעה למרות שהמיכל מלא.. האם הנורה מחווה על משהו נוסף חוץ ממפלס מים נמוך? ובעבר לא פעם קרה לי שיצא אדים מפתחי האוורור וכששאלתי במוסך נאמר לי שזה בסדר וזה רק אוויר חם שיוצא מהמנוע וזה לא יגרום לזנק. ממש. האם אני צריך לשנות את הבורר למצב חימום/קירור?

פורסם

אם המנוע מתחמם לאחר ניתוק וגישור הרדיאטור חימום, הייתי מהמר על זה שהרדיאטור חימום הפנימי התפוצץ כתוצאה מלחץ גבוה מידי במערכת (שמעיד על מנוע מתחמם) ורדיאטור חימום עייף שכבר לא יכל לעמוד בעומס.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מרק ידידי, מה הקשר לגודל המנוע, הרכיבים זהים לדעתי בשני סוגי המנועים !

את בדיקת תקינות התרמוסטט, תוכל לבדוק בנקל,על ידי מישוש צינורות המים הראשי העליון והתחתון.

לאחר כשתי דקות צינור אחד יהיה פושר ושני קר.

לאחר כחמש דקות שתי הצינורות יהיו חמים במידה שווה.

במידה ולא כיס האוויר הכלוא במערכת ידליק לך נורת אזהרה אדומה, הצינורות יתנפחו, והצינור הבודד שיתממם ירתח.

הלחץ בצנרת יפוצצץ לך צנרת מים בלויה ישנה וחלשה.

החלפת התרמוסטט, תאפשר הצלת המנוע, בתקווה שעדיין לא נגרם נזק.

התרמוסטט נמצא עד כמה שזכור לי בקצה הצינור מים העליון בצמוד לראש המנוע.

הברגים רגישים לשבירה, יש לפתוח את ברגי בית התרמוסטט בזהירות, תוך שימון מסיבי של הברגים בנוזל נגד חלודה, ובמכות קלות עם פטיש לשחרור הקורוזייה.

חובה להרכיב תרמוסטט חדש ולא לבטלו בלבד.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מעלה את הנושא שוב כיון שלא היה לי זמן להיכנס לפורום. המנוע הוא 1.6 ליטר. מאז שהרכב אצלי תמיד שהפקק היה פתוח יצאו מים ממנו- האם זה מעיד על תקלה? כמו שזה נראה יש בעיה אחרת שאני מפספס וזה גם מה שגרם לפיצוץ בסוף. האם זה נראה לכם כמו בעיית טרמוסטט או שיש משהו אחר? לרכב משאבת מים בת חודש הצינורות לא יבשים ואני משתמש בנוזל קירור.

המים שיצאו מהרדיאטור יצאו בזרם חזק - האם יתכן שזה צינור שהתפוצץ?

תודה על התשובות

פורסם

ברגע שהמיים נמצאים במיפלס התקין שלהם ובטמפרטורת עבודה מתחילים לגלוש זה לא תקין כלל וככל הניראה המעצור הוא אכן הטרמוסטט שלא נותן את הגישה בין המנוע לרדיאטור על מנת שהמיים ייתקררו ויחזרו בטמפרטורה נמוכה יותר למנוע. במיקרה זה הטרמוסטט שככל הניראה נישאר תפוס על סגור משמש כמחסום למיים בנקודה שהיא ממש ממש רותחת כך שהמיים יעשו הכל כדי למצוא פירצה גם אם זה לפוצץ צינורות וליגלוש מכל מקום אפשרי.

:)
פורסם

כנראה שפרץ אטם ראש והמים פורצים החוצה בגלל שיש בריחת קומפרסיה למערכת הקירור.

כך כפפת לטקס תלביש על הפתח של הרדיאטור ותראה האם היא מתנפחת, אבל כשכתבת שיצא עשן לבן מהאגזוז זה די מאפיין את התקלה.

פורסם

גם אם אין פריצה של אטם הראש הכפפה תתנפח. ברגע שהנוזל מתחמם, גם האויר שבמיכל העיבוי מתחמם, מה שגורם למולקולות שלו להתרחק זו מזו, ולכן בכל מקרה אתה תראה שהכפפה תתנפח - ממש כמו בסיר לחץ.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אני יהיה ליד הרכב בסופ"ש ואני אבדוק, אבל אם האטם הלך אני אמור לראות את מפלס השמן עולה ושהמרקם שלו משתנה.

בכל אופן נראה לי שהטרמוסטט הלך מזמן והיה לחץ בצנרת ולכן שהעברתי את בורר החימום לכיוון הגוף התפוצצה החוליה החלשה - שבמקרה היא ליד הרדיאטור חימום או ממנו.

בכל אופן האם עליי לגרור את הרכב או שאפשרי לנסוע כך למוסך (נסיעה של 10 דקות)?

וכמה אמור לעלות התיקון?


×
×
  • תוכן חדש...