Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה - פנסי ערפל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8569 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתי, מבחינה חוקית, מותר לי להדליק פנסי ערפל קדמיים / אחוריים (מקוריים ומיועדים לרכב)? האם רק כאשר יש ערפל או גם במקרה כללי יותר של "ראות נמוכה"? האם אני אמור להפעיל שיקול דעת?

 

Serpent

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ראות נמוכה תתכן רק במקרה של ערפל.

:shock:

 

מה עם... גשם???

 

הראות יורדת בצורה מאוד מאוד משמעותית ברגע שמתחיל לרדת גשם.

 

בסופה שהייתה לפני שבועיים הראות ירדה לבערך 20 מטר בלבד, נסעתי בגהה בנתיב הימני על 40 קמ"ש בערך. זה לא הפריע לרוב המוחלט של הנהגים לעקוף אותי על 90 בנתיב האמצעי ולמשאית צבאית אחת על 110 בערך :shock: בשמאלי!

 

כנ"ל לגבי יום חמישי בלילה, אני נוסע באיילון, הכביש רטוב ובגלל זה אני משתדל לא ליסוע מהר יותר מדי ושומר מרחק מהמכוניות שלפני. לפתע מתחיל לרדת גשם זלעפות ובנוהל אני יורד ל70 קמ"ש בנתיב הימני, פשוט מסוכן ליסוע בתנועה שהייתה אז יותר מזה. כמובן שעדר הבאלנוים המאזדות והאימפרזות ליסינג דבוקות לשמאלי על 130... :? שמירת מרחק? מה זה בכלל?! :?:?:?

 

עם ישראל פשוט לא יודע לנהוג בגשם! :mad:

 

פלא שהיו היום בבוקר כ"כ הרבה תאונות... :roll:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

אז תרשה לי לחדש לך.

 

מותר להשתמש בפנסי ערפל ב"גשם שוטף" כהגדרת החוק.

 

מעבר לכך - גשם כבד כמו שכתבתי בהודעה הקודמת שלי בהחלט מסוגל להוריד את הראות בצורה מאוד משמעותית, עד כדי כך שתזדקק לכל אמצעי שיוכל לשפר אפילו במעט את תנאי הדרך, כאן נכסים פנסי הערפל.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
אז תרשה לי לחדש לך.

 

מותר להשתמש בפנסי ערפל ב"גשם שוטף" כהגדרת החוק.

 

מעבר לכך - גשם כבד כמו שכתבתי בהודעה הקודמת שלי בהחלט מסוגל להוריד את הראות בצורה מאוד משמעותית, עד כדי כך שתזדקק לכל אמצעי שיוכל לשפר אפילו במעט את תנאי הדרך, כאן נכסים פנסי הערפל.

 

טוב... אני אאמין למה שאתה אומר במסגרת תוכנית ה"כל יום לומדים דבר חדש" ו"מכל מלמדי השכלתי" של הקוסם ;-)

 

בכל מקרה, אני עוד לא נתקלתי בצורך (בניגוד לחשק\רצון) להדליק פנסי ערפל בתנאים של גשם בלבד, חזק ככל שיהיה.

פורסם

רועי צוקרמן כתב:

בכל מקרה, אני עוד לא נתקלתי בצורך (בניגוד לחשק\רצון) להדליק פנסי ערפל בתנאים של גשם בלבד, חזק ככל שיהיה.

 

אצלי השימוש בפנסי ערפל אח' הוא אך ורק לצורך הרחקת נודניקים אשר נדבקים אליך לתחת מבלי לשמור מרחק.

במקום ללחוץ קלות עך הבלמים ובכך להאט את מהירות נסיעתי, לחיצה על מתג אור הערפל נותנת את אותה תמורה, הנהג מאחור בולם ובא לציון גואל.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

תקנות התעבורה [תיקון אחרון: 29/5/01] . .

========================================

הותקנו ברכב פנסי ערפל כאמור בתקנות 347 ו-347א מותר להפעילם רק במקרה של ערפל או כשיורד גשם שוטף או שלג.

zx וולקן

פורסם
תקנות התעבורה [תיקון אחרון: 29/5/01] . .

========================================

הותקנו ברכב פנסי ערפל כאמור בתקנות 347 ו-347א מותר להפעילם רק במקרה של ערפל או כשיורד גשם שוטף או שלג.

 

עו"ד גרפ. ינקל - ומה בנוגע להגדרת מידתיות "גשם שוטף" ?

פורסם

אני חושב שזו שטות כל החוק הזה.

פנסי ערפל אורגינליים שבאים עם הרכב לא מסנוורים אף אחד ואין הצדקה למנוע הדלקתם.

התקנה ערבית של פנסי ערפל בכל מיני דיהטסו שרייד למיניהן זה מה שבאמת מסנוור.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

בחלק מהמכוניות החדשות פנסי הערפל כלולים בתוך מערכת האורות הראשית. שוטר לא יכול להבחין אם אורות ערפל דולקים או לא.

 

בכך מתקיים אי שוויון בפני החוק שנולד מטעם משל מעצב רכב זה או אחר.

 

בפיג'ו 307 זה בפנס הראשי ואצלי לא. אנחנו מיצרים את אותה התאורה אבל אני אשלם על זה קנס :evil: .

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

פורסם
בחלק מהמכוניות החדשות פנסי הערפל כלולים בתוך מערכת האורות הראשית. שוטר לא יכול להבחין אם אורות ערפל דולקים או לא.

 

בחלק מהרכבים מתג ההפעלה של פנסי הערפל הקד' נמצא ממש בצומוד לתאורה הראשית(רנו לדוגמא), וחלק ניכר מציבור הנהגים אינם מודעים לכך שהינם מפעילים אותם.

השוטרים פשוט חוגגים עליהם.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
עוד לא נתקלתי בגשם - לא בארץ ולא בארופה - שדרש ממני או מנהג אחר על הכביש הדלקת אורות ערפל.

גם הגשם החזק ביותר לא מוריד את הראות לרמת ערפל כבד והשימוש בפנסי ערפל בגשם אסור.

 

גשם לא , אבל הספריי שעולה מהגלגלים בהחלט מצדיק לעיתים הדלקת אור ערפל אחורי.


×
×
  • תוכן חדש...