Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5940 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תתחדש על הצמיגים.

לפי דעתי, בגאלאנט "ספורט", חוץ מהשם אין שום דבר ספורטיבי בה - סתם משפחתי גדולה, כבדה ואוטומטית(אל תעלב, לא אתה בנית את הרכב... :) ).

הרכב במהותו הוא רכב יום יומי, לא?

אם אתה רוצה לשפר את האחיזה, אני ממליץ ללכת מהבסיס לקצה, כמו בכל דבר:

תעבור על כל ה"גומיות" ברכב("בושינגים" או "בוקסות") - כל החיבורים של משולשים, מוטות מייצבים, זרועות מתלה וכו'..

הכי טוב להחליף את כולם, ואם יש לך כסף אז עדיף להחליף לבוקסות מפוליאוריטן. אתה לא תאמין איזה שינוי יהיה לך באחיזה וההתנהגות.

אח"כ, תשקול התקנה של מוט גישור קדמי, מה שימנע את הפיתול של השלדה בפניות חזקות וישמור על האחיזה של הצמיגים והגיאמטריה של המתלים גם בסיבוב.

לבסוף, אחרי שביצעת את כל אלה - תחליף בולמים לספורטיביים - אני ממליץ על קוני ספורט, שבשילוב עם קפיצים סטנדרטיים עדיף שיכוונו למצב הכי רך.

בסוג הרכב שלך וברמת הביצועים שלו, אין הרבה טעם או צורך להתקין קפיצים ספורטיביים(קשים או הנמכה) כי השינוי עדיין לא מצדיק את חוסר הנוחות שיהיה לך על כבישי הארץ ונזקי הגוף שיהיו מההנמכה.

אחרי שתעשה את כל אלה, אני מאמין שהרכב יהיה לשביעות רצונך, אם לא יותר, מבלי להתפשר יותר מדי על הנוחות והשימושיות היומיומית.

זה בדיוק מה שעשיתי ברכב שלי, אלפא רומיאו 33, שהיתה סטנדרטית לחלוטין - לאחר החלפת כל הבוקסות ברכב לפוליאוריטן, התקנת מוט גישור, החלפת הבולמים לקוני ספורט ו4 צמיגי יוקוהמה חדשים - העליתי את מהירויות הפניה שלי ב 30 קמ"ש בפניות מסויימות, עם הרבה יותר בטחון והרבה פחות דרמה.

שיהיה בהצלחה!

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ושוב אם תקרא כתבתי שלא נכנסתי לסיבוב במהירות והיה בחור שלחץ על הברקס חזק מלפני,

אני מאמין שלהוסיף גז בשביל להכנס בו זה לא הפתרון האולטימטיבי.

 

אני לא יכול לתת גז ואפילו לא טיפת גז ברגע שרכב מלפני נופל על הברקס בכבדות

 

מכיוון שכבר החלפת צמיגים וטיפלת בתקלות פרונט ומתלים, נשאר לשפר את הנהג, קורס נהיגה מתקדמת מתחיל תמיד בפרק "צפי ותכנון", מה שכנראה מאד חסר לך, ואין קשר לוירטואוזיות שלך בעולם הטרקטורונים...

 

סט מתלים ספורטיבי (לא חייבים להנמיך הרבה) משפר מעט את ההתנהגות, אבל במצבי קיצון כמו שהיית בהם, יתקבל רכב עצבני הרבה יותר והתוצאה הייתה עלולה להיות קשה יותר, כמובן שאם תשפר את מה שהצעתי בפסקה הראשונה, יהיה לך קל יותר במצבים כאלו.

 

My 2 Cents

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

פרסומת לקורס נהיגה? הדבר היחיד שאני יכול לעשות לו פרסומת זה אנטי וירוס וגם אז אני דיי משוחד :-D

יכולות הנהיגה שלך בטרקטורון אינן קשורות כלל לרכב עליו פתחת את הט'רד, אלו שני כלים שונים לגמרי.

 

אמרתי קורס נהיגה על הרכב שלך ולרגע לא באתי לזלזל ביכולות הנהיגה שלך.

 

המצב אליו נקלעת יכל להגמר הרבה יותר גרוע, ההחלטות שקיבלת מלכתחילה היו שגויות ולמרות שאתה אומר שלא נכנסת מהר לסיבוב, כנראה שהרכב שלך במצבו חשב אחרת.

 

בקיצור, תעשה מה שבא לך, אתה יכול לקבל את מה שאני אומר ואתה יכול גם לדחות על הסף, זו זכותך, רק שמור על עצמך וסע בזהירות.

***Skodillac***

פורסם

לפותח השרשור,

 

המליצו לך פה על קורס נהיגה ספורטיבית לא בגלל שנכנסת מהר מדי לפנייה או בלמת חזק מדי,ממליצים לך על זה כי זה ייתן לך את הכלים הבאים:

 

1.איך להמנע ממצבים כמו זה שנקלעת אליו (איבוד אחיזה פתאומי של אחד הצירים ברכב).

2.איך להתמודד עם מצבים כאלה במידה וכבר נקלעת אליהם.

3.איך ליצור פרובוקציה שתכניס אותך במודע למצבים האלה ובצורה יותר נשלטת.

 

הבונוס הכי גדול הוא שאת שלושת אלה אתה לומד על הרכב שלך,שההתנהגות שלו לא זהה להתנהגות של רכב אחר,והתוצאה היא שיכולות הנהיגה שלך משתפרות באופן כללי ובפרט על הרכב שלך.

 

אל תיהיה שלילי לגבי זה,רוב אלה שהמליצו לך על קורס כזה עברו אותו בעצמם כדי לשפר את יכולתיהם (כולל אנוכי).

 

הסרטון שצירפת נכון בחלקו, הוא באמת נכון למי שאין כישורי נהיגה מיוחדים ומנסה ללמוד נהיגה בהתכתבות או מצפייה באינטרנט, או אז באמת התגובה הנכונה לאיבוד אחיזה תיהיה "לרדת על הבלמים" עד עצירה.

מי שלומד נהיגה נכונה מעשית (לא בהתכתבות) יודע שהסרטון הזה לא רלוונטי לפניו,כי בהחלט ניתן ללמוד איך לצאת מההחלקה של הרכב בסרטון (שהיא ממש לא החלקה חריפה,אגב) ולהמשיך את הנסיעה ללא עצירה וכו'.

 

אם קראת בין השורות של מה שכתבתי בפסקה האחרונה אז אני מניח שהבנת שנהיגה-לא לומדים בהתכתבות.

 

אגב אביחי (הבחור עם הלאנטיס של הדריפטים),אם תלך לראות AVATAR אולי בהפסקה תוכל לראות גם את הסרט שאתה חי בו בתלת מימד....

 

:)

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

אוקי, עבר חודש- מאז עברתי קורס נהיגה על הרכב.. למדתי לשלוט בו הרבה יותר טוב ולנצל אותו כמו שצריך באמת.

טעיתי כנראה בכך שאמרתי שמיומנות בעולם השטח תופסת גם על התנהגות הכביש,

אבל, בכל זאת אני רוצה להביא את הרכב עוד כמה שלבים קדימה באחיזה, בכל זאת האחיזה של הרכב לא ממש מספיקה

גם אחרי קורס נהיגה הרכב לא מרגיש דבוק לכביש.

 

יש לכם המלצות עכשיו אחרי שעשיתי מה שהמלצתם בראש ובראשונה לשפר?

גומיות ותושבות מפוליאוריתן? אולי לעבור למידה 215/45R17 שהיא מתאימה לרכב שלי עם 0% סטיה מהגודל המקורי?

קפיצים משופרים או אולי מוטות מייצבים\גישור?

 

אשמח לתשובות, תודה והמשך יום טוב :wink:

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם
קודם כל לרכב יש בריחת אוויר בגלגל השמאלי אחורי.

 

הכביש היה מאד מאד יבש אתמול נכנסתי פשוט לסיבוב שאני רגיל לתקוף במהירויות גבוהות פי כמה

 

כן הייתה נגיעה בבלמים לא בגלל שהרגשתי שאני נכנס מהר אלא בגלל שרכב מלפני משהו כמו 20 מטר החליט שהוא נוגע בברקס לא בעדינות מה שנקרא לכמה שניות וכתוצאה מזה אני גם השתמשתי בברקס וזה כנראה מה שקרה,

 

טוב, אחרי ששיפרנו את הרכב ואת יכולות הנהג, כל שנשאר לשפר הוא את שיקול הדעת של הנהג, כי לתקוף סיבובים במהירות גבוהה עם פנצר בצמיג ועוד כשיש רכבים קרובים לפניך זה מתכון בדוק שכל המדינה תקרא עליך בקרוב, נקווה שלא תיקח איתך מישהוא בדרך!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ואם היית מסתכל וקורא שוב היית רואה שהחלפתי 4 צמיגים חדשים :roll:

אגב, זה לא היה פנצ'ר זה היה סוג של סדק בצמיג מבפנים, לא משהו שאפשר לראות ויזואלית..

יום לאחר שזה התגלה הוחלפו כל ארבעת הצמיגים ומרגע שזה התגלה הרכב עמד בבית, תקרא את ההמשך של השרשור..

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם

קראתי את כל השרשור כבר בפעם הראשונה ואני שוב אומר, ידעת שיש לך בריחת אויר בצמיג מסוים ואתה תוקף במצב הזה סיבובים במהירות גבוהה ועוד עם רכבים קרובים אליך (הכל עפ"י עדויות שלך) ומאבד שליטה על הרכב, כל זה מצביע על ילד מתלהב שמשתולל בכביש!

 

אז תשפר את הרכב בכיף, תשפר את יכולות הנהיגה שלך אבל על הדרך, תתבגר ותפסיק לעשות שטויות על הכביש!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לא אמרתי שתקפתי, אמרתי סיבובים שאני רגיל לנסוע בהם הרבה יותר מהר

ומכאן נובע שלא נסעתי בכלל מהר עם הפנצ'ר... שטויות אני ממש ל-א עושה על הכביש.

אגב, את הבריחת אוויר מהגלגל האחורי מצאתי רק לאחר האירוע שהיה לי בסיבוב!

 

והנה לך עדות

בקשר להחלקה, התכוונתי שהרכב זרק תחת

הסיבוב היה בירידה ולא נכנסתי אליו במהירות כלל ולא נתתי הגה חריף מידי שיגרום לדבר כזה לקרות.

אני מאמין שהרכב באמת החליק מחוסר אוויר רציני בגלל האחורי

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם

רשימת השיפורים שלי (לפי סדר):

1) הנמכה (ע"י סט קוילאובר או בולמים/קפיצים מתאימים לפי מה שהכי מומלץ לרכב ולדרישות שלך).

2) מוטות מייצבים (גישור).

3) בושינגים מפוליאריתן.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

הבעיה היא שלאף אחד מסדנאות הרכב שמסתובבות פה בארץ\פורום אין במלאי דברים שמתאימים לגאלאנט :shock: אולי קפיצים

בקשר להנמכה, אני אוכל להנמיך את הרכב אבל זה אומר שאני מתחיל לעבור על באמפרים ב 5 קמ"ש לכל היותר.

מה בקשר להגדלת מידה ובידי כך הגדלת הרוחב ? (215/45R17) , המקורי הוא 195/60R15

 

חשבתי להעביר את הצמיגים החדשים מהרכב שלי לרכב של ההורים ( אותה מידה בדיוק )

ואמרתי לעצמי שאם אני יעבור כבר למידה של 17" אני ארכוש את ה Goodyear eagle F1.

יש למישהו ניסיון עם הצמיג הזה מבחינת כמה דביק הוא וכמה הוא אוחז ?

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם

אולי אין במלאי אבל מהכרות עם חלק מהן, אני משוכנע שאם תזמין, יביאו לך מה שאתה צריך.

 

מאחר ואתה נוהג על צמיגים טובים ואיכותיים, אין שום סיבה להחליף אותם עכשיו.

 

בולמים או מוטות למיניהם לא יגדילו לך את האחיזה, רק את השליטה על המגבלות. לשיפור האחיזה - צמיגים איכותיים ובעלי סוליה רחבה, וכמובן לחץ אוויר תקין.

 

 

על דעת ידידי היקר אני נאלץ לחלוק.

אם היה מדובר ברכב חדש, אין בכלל עוררין שהוא צודק אבל כאשר מדובר בבולמים בני 10 שנים, שככל הנראה עובדים לא מעט, אני בטוח שהם מראים עייפות לא קטנה ולכן פוגעים מאחיזת הכביש המקורית של הרכב.

הרכבת בולמים משופרים, בראש ובראשונה תחליף חלקים עייפים בחדשים (ונעזוב לרגע את עניין ה"משופרים") ותשפיע בצורה משמעותית על התנהגות הרכב.

 

 

מה בקשר להגדלת מידה ובידי כך הגדלת הרוחב ? (215/45R17) , המקורי הוא 195/60R15

 

אני חסיד קטן מאוד של צמיגים במידות מפלצתיות. הרי ברור לחלוטין שאין שום צורך במידה הזאת ברכב הזה ומה שהמידה המקורית לא נותנת לך, בטח לא תקבל במידה הענקית הזאת שתגביר בצורה מאוד משמעותית את המשקל הבילתי מוקפץ, תעמעם לחלוטין את ההיגוי (שגם ככה לא חד), תגביר את החיכוך ואת צריכת הדלק ותאט את הרכב בכל הפרמטרים (חוץ ממהירות סופית).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אז ככה, בקשר ללהחליף חלקים ישנים ברכב, אני מעדיף להחליף אותם ישר למשופרים מהסיבה הפשוטה

שחבל לזרוק כסף על חדשים ועוד חודש חודשיים להחליף למשופרים.

יש המלצות כלשהן לבולמים + קפיצים שאני אוכל לרכוש? (משופרים)

 

בקשר למידת הצמיג שהעלתי (215/45R17) היא מפלצתית? :shock: אגב, במידה הזו יש הבדל ברוחב הסוליה

משמע, שתהיה לי יותר אחיזה(או שאני טועה?), חוץ מזה המידה המקורית של הרכב שלי מרגישה כמו צמיגים של אופניים :oops:

לעומת גודל הרכב עצמו.. נראה קצת מוזר לראות רכב כזה יושב על רוחב 195 :oops: אני במקום היצרן הייתי דוהר ישר לכיוון ה 255 :twisted:

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם
הקפצונת, אשמח אם תענו לי על ההודעה שמעל

דבר עם דודי מפיט סטופ לגבי הבולמים המשופרים והוא יוכל לייעץ לך גם לגבי הצמיגים.

מקווה שעזרתי.

AUDI S3 2008

APR STAGE +2


×
×
  • תוכן חדש...