Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5941 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לך ידידי.

אני שמח שהחלטת קודם כל לקחת קורס נהיגה מתקדמת, זה תמיד טוב.

דבר שני - אל תתרגש מכל השופטים/חבר מושבעים/תליינים שיש כאן שכ"כ מתלהבים בזה שאולי עשית טעות בנהיגה, שהם מפספסים את הפואנטה של השרשור ושל השאלות שלך...

 

אני עדיין מחזיק בדיעה שלשפר/לשדרג דברים עושים מהבסיס אל הקצה. אתה יכול להחליף קפיצים, קוילאוברים בלאגנים עד מחר, אבל אם החיבור שלהם לרכב עצמו מעפן, הם יהיו בזבוז כסף מיותר.

הדבר שהכי מתעייף בכל רכב והכי מועד לפורענות הם הגומיות/בוקסות - חד וחלק.

דבר שני - קפיצים ובולמים קשים לא יביאו לך כלום אם השלדה לא מחוזקת ע"י מוט גישור ואולי מוטות מייצבים עבים יותר - שכן קפיץ קשה מעביר יותר אנרגיה לשלדה, וזאת פשוט תתעוות יותר אם היא לא מחוזקת ואתה נשאר עם שינוי שבקושי מורגש.

לרוב אנשים שוכחים מכל זה וישר רצים לקנות את סט ההנמכה הכי יקר, וחבל.

פירמידה בונים עם השפיץ למעלה או למטה?

1*)צמיגים טובים, אפילו במידה סטנדרטית. 1**)כיוון פרונט פרפקט

1) מוט גישור 2)בוקסות פוליאוריתן 3)בולמי זעזועים מרסנים יותר (דוגמת קוני ספורט שניתנים לכיוונון והתאמה לקפיצים מקוריים) 4)קפיצי הנמכה הכי "גבוהים" שאפשר(הכי פחות הנמכה) כי הרכב גם ככה מגרד הרבה דברים, ומה שחשוב להשיג יותר משינוי במרכז הכובד שהוא זניח זה קשיחות קפיץ גדולה יותר.

בהצלחה!

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

צמיגים חדשים ואיכותיים זה תמיד מבורך. שיפור מתלים ומה לא, זה לא ממש מתקשר למה שאתה מחפש. אלא אם אתה מתכוון לתקוף סיבובים וזה מיותר לחלוטין ברכב הנ"ל ובכבישים ציבוריים.

אוסיף ואומר שהיות והיית צריך לבלום חזק, נסעת מהר מדי וקרוב מדי לרכב שלפנייך. כמו שנאמר פה, בגלל שבלמת ועוד בירידה, המשקל עבר לפנים הרכב ולכן החלק האחורי החליק. במידה ותשמור מרחק ולא תיסע מהר, תמנע מדברים כאלו.

אני לא מעביר עלייך ביקורת אבל זו עצה שכדאי להתייחס אליה.

תזכור - כל מי שנותן לך פה עצות ואומר את דברו בשרשור הזה, לא עושה את זה נגדך. ההפך, זה נעשה לטובתך. התייחס לזה כך.

 

סע בזהירות.

פורסם

חבוב, אני לא יגיד את זה שוב פעם כי באמת נמאס כבר להגיד את זה:

אמרתי והדגשתי שלא נסעתי מהר, אמשיך בזה שלא בלמתי חזק ואסיים בזה שלא נסעתי בכלל קרוב לרכב שמלפני,

הוא פשוט ירד על הבלמים לרגע מה שגרם לי גם לגעת בהם גם, אבל לא בחוראניות ולא בחוזקה!

הנושא של השרשור הוא לא איך לנהוג בירידות הוא בנושא האיך לשפר את האחיזה של הרכב, לא יותר מזה.

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם
הבעיה היא שלאף אחד מסדנאות הרכב שמסתובבות פה בארץ\פורום אין במלאי דברים שמתאימים לגאלאנט :shock: אולי קפיצים

 

כל עוד אתה מוצא את החלק שמתאים לך בקטלוגים והוא קיים במלאים + אתה מוכן לשלם את הכסף מראש (וכמובן לחכות מספיק זמן להזמנה המיוחדת) יביאו לך כל מה שאתה רוצה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

מבחינת הנושא של רשימת הדברים שאצטרך לבצע העניין סגור,

מה בעל משקל יותר משמעותי בנושא האחיזה אותה אני רוצה מאד לשפר? הסט בוקסות מפוליאוריתן? או אולי מוטות גישור?

או שזה בכלל קשור לבולמים+קפיצים שאותם יש להחליף במשופרים\חדשים?

אני בגדול שואל מאיפה להתחיל את העבודה, באיזה חלקים כדאי קודם להשקיע?

 

וכמובן איזה חברות מומלצות לאיזה חלקים?

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם

COPIA

 

1. אינני רואה צורך אמיתי בשינוי מידות הצמיג שלך. באופן פרדוקסלי לכל העצות, ראשית אתה צריך לבדוק את סוג הגומי (קומפאונד) שעליו תסע, סוג הצמיג ואז לראות את מידות הזמינות.

 

2. הקשחת המתלים והצמיגים (הורדת פרופיל) משפרת את האחיזה והשליטה ברכב על המסלול ולא משפרת את האחיזה בכביש ציבורי! פני השטח "החלקים והמשובחים" של כבישי ארצינו מצריכים מתלים רכים יותר שתדר התגובה שלהם נמוך יותר ורוחב הסרט גדול יותר.

 

3. המכונית הנוכחית שלך כבדה, ההמלצה העיקרית הינה לקנות מכונית ספורטיבית מסגמנט B, משקל עד 1300 ק"ג, ואז להתחיל לשחק.

 

4. לפני כל שיפורי השילדה והמתלה יש לשפר את הנהג, ואז את הצמיגים ואת הבלמים. עזוב את המתלה לנפשו עד שרמת הנהיגה שלך תיהיה כזו שתוכל דעת מה יש לשנות בכדי לקבל איזו תגובה. עד אז התמקד בלילמוד את הרכב ויחסי הגומלין רכב-נהג-נהיגה.

 

עומר

פורסם
2. הקשחת המתלים והצמיגים (הורדת פרופיל) משפרת את האחיזה והשליטה ברכב על המסלול ולא משפרת את האחיזה בכביש ציבורי! פני השטח "החלקים והמשובחים" של כבישי ארצינו מצריכים מתלים רכים יותר שתדר התגובה שלהם נמוך יותר ורוחב הסרט גדול יותר

 

את הסעיף הזה אתה חייב להסביר לי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בגירה,

 

סליחה שאני לא מבין מה אתה לא מבין... מה לא ברור במה שכתבתי?

 

חשוב, אילו הכביש היה מסלול מעבדה ללא כל גליות על פני השטח לא היית צריך מתלה כלל ועיקר. מדוע שלא נחבר את הגלגלים באופן קשיח למרכב? מדוע שנטרח לתכנן את כל המערכת הזו? מה מותר המכונית מקארט? אז מה תפקיד המתלה?

 

תפקיד המתלה הוא לעקוב אחרי פני שטח של הכביש.

מתלה קשיח מידי לא יגיב לפני שטח כי התדר העצמי שלו גבוה מידי ורוחב הסרט צר מידי (רוחב סרט = טווח התדרים להם יגיב המתלה בין נקודות חצי הספק, הסברים על זה במקום וזמן אחר).

לפישוט העניין חשוב על משאית גדולה ריקה הנוסעת על כביש משובש, הגלגלים מקפצים ולא אוחזים בכביש). מסלול מירוץ סלול ללא כל גליות (מהמילה גל - WAVE) על פני השטח. המתלה לא צריך להגיב להפרעות נמוכות תדר ולכן יכול להיות קשיח יותר (תדר עצמי גבוה) מה שיבטיח תגובה טובה יותר לשינויי כיוון צידיים (תדר גבוה = זמן תגובה אופייני קצר יותר = שיהוי קטן = תחושה מידית יותר של תגובה). אני מנסה לתרגם לך שפה "הנדסית" ללשון פופולרית. אם נכשלתי בתרגום (1) סלח לי (2) קבל את זה שלא כל דבר נכון ומדוייק ניתן להסביר במסגרת המצומצמת כאן (3) זה לא אומר שאני טועה - רק שאני עילג ביחס לקהל המטרה (4) אולי זה רעיון טוב ללכת ללמוד הנדסה ולהבין דברים לעומקם...

 

עומר

פורסם

המכונית כרגע כבדה (1400KG), אבל שיפור הנהג כבר בוצע ע"י קורס מתאים..

לקנות רכב חדש לא בא בחשבון, למרות שאתה אומר שהמכונית כבדה מאד ואין לה עתיד, אני יכול להגיד לך בלב שלם

שרצים אצלי כבר כמה פרוייקטים לא קטנים בקשר לעתיד הרכב הנ"ל כאשר אני אסיים עם נושא האחיזה, שהוא כרגע דיי חשוב

להתחלה, אני מאמין שהרכב בעתיד הלא רחוק ישמש בין היתר לא רק לשימוש יום יומי ורגוע בכבישי הארץ.

אבל כן, צריך להתחיל לעשות דיאטה לרכב.

אחח.. כמה חבל שהגאלאנט VR-4 לא שווקה בארץ :oops: (המנוע 2500 טורבו לאלה שלא יודעים), נצטרך

לעשות את זה בדרך הקשה. אגב יש פה בחור בפורום שעשה יבוא אישי ל VR-4 :twisted:

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם
COPIA

2. הקשחת המתלים והצמיגים (הורדת פרופיל) משפרת את האחיזה והשליטה ברכב על המסלול ולא משפרת את האחיזה בכביש ציבורי!

 

עומר,

 

ביקשתי שתסביר מה אתה מתכוון למרות שמיד הבנתי מה כוונתך אבל בצורה שכתבת את זה, יצא קשקוש אחד מושלם.

 

אתה תופש את מערך המתלים בעולם מושגים של ON-OFF, או שהוא רך או שהוא קשיח, אבל מה לעשות, יש הרבה דרגות ביניים בין בולם מקורי לבין בולם מרוץ והחלפת הבולמים והקפיצים לחלקים משופרים שמיועדים לכביש תגביר את אחיזת הכביש בצורה משמעותית ביותר!

 

 

בקשר למכונית "כבדה מידי, ככל הידוע לי, היא קלה מ S65 ומקונטיננטל R שיש להן דווקא יכולות דנמיות לא רעות, הסקודה פליסיה של סבתא שלי הרבה יותר קלה מהמיצובישי, זה מקנה לה אחיזת כביש משופרת?

 

בכלל, ממתי משקל הרכב הוא פרמטר ליכולות הדינמיות שלה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
עומר,

 

ביקשתי שתסביר מה אתה מתכוון למרות שמיד הבנתי מה כוונתך אבל בצורה שכתבת את זה, יצא קשקוש אחד מושלם.

 

אתה תופש את מערך המתלים בעולם מושגים של ON-OFF, או שהוא רך או שהוא קשיח, אבל מה לעשות, יש הרבה דרגות ביניים בין בולם מקורי לבין בולם מרוץ והחלפת הבולמים והקפיצים לחלקים משופרים שמיועדים לכביש תגביר את אחיזת הכביש בצורה משמעותית ביותר!

 

 

בקשר למכונית "כבדה מידי, ככל הידוע לי, היא קלה מ S65 ומקונטיננטל R שיש להן דווקא יכולות דנמיות לא רעות, הסקודה פליסיה של סבתא שלי הרבה יותר קלה מהמיצובישי, זה מקנה לה אחיזת כביש משופרת?

 

בכלל, ממתי משקל הרכב הוא פרמטר ליכולות הדינמיות שלה?

 

 

בגירה

 

אני לא תופס את העולם ב ON-OFF, אולי זו התפיסה שלך - תודה.

 

משקל הוא הפרמטר הראשון במעלה לתכונותיה הדינמיות של המכונית, כל תפיסת השיפורים של לוטוס למשל נשענה על כך. אני יכול להראות לך (אופס הייתי יכול להראות לך לפני הודעתך הקודמת) פורזה 356 משופרת עם 130BHP שעוקפת על המסלול 911TURBO עם כמעט פי שלושה הספק.

 

כתבתי באופן ברור לחלוטין, אם מייד הבנת לא היית צריך לשאול והרי שהקישקוש המושלם הוא פרי תפיסתך. לפיכך, "תודתי" לך על שאתה מבקר את איכות כתיבתי, לאור שירותך לציבור בביטול זנמי אתה מוזמן לכתוב פרשנות בעצמך ללא עזרתי... היה גאה לפתוח את ה ignore list שלי.

 

עומר

פורסם

שמע, להעלב ולשחק ברוגז זה הכי קל בעולם!

להגן על העמדות שלך זה הרבה יותר קשה אבל הרבה יותר ממאתגר ומעניין אז תשמע, אני אתן פה מספר ציטוטים שלך ואת דעתי עליהם, תרצה להגיב ולפתח דיון? אהלן וסהלן. תרצה לשחק צ'ילבות? גם מקובל!

 

 

 

הקשחת המתלים והצמיגים (הורדת פרופיל) משפרת את האחיזה והשליטה ברכב על המסלול ולא משפרת את האחיזה בכביש ציבורי!

 

רכב עם מיתלים רכים "נוסק" בתאוצה, צולל בבלימה ורוכן לצדדים (מה נקרא זוית גלגול) בפניות בצורה מוחשית ואגרסיבית.

למה לדעתך הקשחה מסוימת של המתלים שתצמצם בצורה מוחשית את כל הרכינות האלה לא תתרום לאחיזת הכביש ולשליטה ברכב?

 

בצמיגים למשל, דופן נמוכה (מה נקרא חתך נמוך) יש פחות תזוזות לצדדים של הדופן שגורמות להעברת משקל של כל הרכב, אז תסביר לי למה זה עובד במסלול ולא בכביש?

 

המכונית הנוכחית שלך כבדה, ההמלצה העיקרית הינה לקנות מכונית ספורטיבית מסגמנט B, משקל עד 1300 ק"ג, ואז להתחיל לשחק.

 

שוב, יש מכוניות קלות משקל ומאוד ספורטיביות (ציינת בעצמך את לוטוס), ויש גם רנו 4 שמאוד קלת משקל אז זה אומר שיש לה איזהשהוא שמץ של פוטנציאל לההפך אי פעם לספורטיבית?!

מצד שני, יש וולבו 244 שהיא מאוד כבדה וחסרת כל יומרות ספורטיביות אבל יש גם בנטלי קונטיננטל R ומרצדס S65 שהן מאוד כבדות אבל בעלות יוכולת דינמיות מאוד מרשימות, לדעתך הן לא?

 

 

מתלה קשיח מידי לא יגיב לפני שטח כי התדר העצמי שלו גבוה מידי ורוחב הסרט צר מידי (רוחב סרט = טווח התדרים להם יגיב המתלה בין נקודות חצי הספק, הסברים על זה במקום וזמן אחר).

 

מתלה קשיח מידי באמת יתנהג ככה אבל לא מדובר על קשיח מידי, מדובר על קשיח יותר מהנורמל וזאת גם הסיבה שציינתי שאתה חושב במושגי ON-OFF .

 

 

אשמח לקבל את תגובתך ותפסיק להיות כזה ריגשיי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...