Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש עזרה בשיפור אחיזה מאסיבי


y.bar
שימו לב! השרשור הזה בן 5348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם וצהריים טובים, לאחר נסיעה דיי מפחידה אתמול החלטתי שאני חייב לעשות משהו עם האחיזה של הרכב!

הרכב מסוג מיצובישי גאלאנט שנת 2001 גרסאת הספורט, קצת רקע למה אני מחפש ומה הבעיות שבהן נתקלתי עד עכשיו:

 

קודם כל לרכב יש בריחת אוויר בגלגל השמאלי אחורי, מה שאני מאמין שגרם לרכב שלי לצאת להחלקה אתמול.

אז אני צריך בעיקרון עזרה בכמה דברים, הראשון מבניהם הוא בחירת צמיג טוב שיאחוז ויחזיק לאורך זמן,

חשבתי על ה TOYO T1R אבל המידת צמיגים שלי היא 195/60R15 ולפי הAUTODATA אין אפשרות למידה גדולה יותר

ככה שאני בבעיה בקשר למידת הצמיגים שלי, יש מה לעשות עם זה? לרכב כזה ממש לא מתאימה המידת צמיגים הזו :oops:

אולי לנסות לאשר מידה גדולה יותר לג'אנט ולצמיגים? כי צמיגים ספורטיביים לא ממש קיימים במידות האלה, מה שאני מפחד זה

שג'אנט גדול יותר יפגע לי בנוחות הנסיעה כפליים!

 

בעיה שניה שנתקלתי בה, חשבתי על סט קפיצים+בולמים של eibach אך מה שמפריע זה הגובה של הרכב

שהוא עצמו מאד מאד נמוך במקור! הוא עד כדי כך נמוך שבעליה על מדרכות\גבשושיות שומעים את הלמטה אומר שלום לכביש.

 

יש עוד אפשרויות ופתרונות שאני אוכל בעזרתם לשפר את האחיזה שלה רכב שלי? אולי ספויילר?

אשמח לקבל עזרה וחוות דעת 8) תודה רבה.

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ספויילר בזווית נכונה מדביק את המאחורה של הרכב לכביש, לידע כללי.

הכביש היה מאד מאד יבש אתמול נכנסתי פשוט לסיבוב שאני רגיל לתקוף במהירויות גבוהות פי כמה

והרכב פשוט יצא לי להחלקה, כמו שאמרתי אולי לחץ אוויר בגלגל האחורי היה נמוך מידי.

 

אבל בכל זאת אני רוצה מאד לטפל באחיזה, צמיגים אני צריך להחליף בכל מקרה (לפחות זוג אחוריים)

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה סדר בדברים:

 

1.ספויילר לא יתרום לך ברכב הספציפי הזה שום דבר,רוב הרכבים שמצויידים בספויילר זה למטרות יופי ותו לא.

רכב ספורט רציניים יותר מגיעים עם ספויילר אקטיבי (כמו בפורשה\למבורגיני וכו'),אחרים מגיעים עם ספויילר מתכוונן במטרה להתאים אותו למבנה הרכב וזרימת האויר.

ובכל מקרה,ספויילר נועד לשפר יציבות במהירות גבוהה,אין לו קשר ליציבות שלך בפניות.

2.בולמים\קפצים-לא חייבים לקנות סט עם קפיצי הנמכה,אפשר לקנות בולמים וקפיצים ספורטיביים לא מונמכים.

3.צמיגים-תמיד ברכה לחדש לסט איכותי,במידה ואתה מחליף רק זוג צמיגים נא לא לשכוח שהזוג החדש הולך בכל מקרה לגלגלים האחוריים.

 

אחרי שדיברנו על מה שנזרק לאויר עד כה, עכשיו הגיע הזמן שתפרט מה כוונתך כשאתה כותב "הרכב החליק".

החליק=לא לקח את הפנייה או שהחליק=נזרק התחת ?

 

יכול להיות שבאמת הרכב החליק בגלל חוסר לחץ אויר בגלגלים,מצד שני יכול להיות שעשית כנהג טעות כלשהי שגרמה לכך שהרכב איבד אחיזה (בלי להעלב,מנסים להבין מה גרם להחלקה).

 

תן יותר פרטים על מה בדיוק קרה כדי שנוכל לנסות לעזור כמו שצריך.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, תודה על התיקון שלך - החכמתי.

בקשר לצמיגים אני אישית מעדיף להחליף את כל ה-4 אבל הקדמיים הם פשוט במצב טוב אז ככה שחבל עליהם,

אבל בכל אופן חשבתי אולי להגדיל את המידה אע"פ שזו המידה הגדולה ביותר שאפשר להשיג באופן חוקי.

 

בקשר להחלקה, התכוונתי שהרכב זרק תחת

הסיבוב היה בירידה ולא נכנסתי אליו במהירות כלל ולא נתתי הגה חריף מידי שיגרום לדבר כזה לקרות.

אני מאמין שהרכב באמת החליק מחוסר אוויר רציני בגלל האחורי

 

ובקשר לבולמים+קפיצים, האם קפיצים לא מונמכים יתרמו לי לאחיזה והתנהגות פחות מקפיצים מונמכים

או שהתוצאה של מונמך לא מונמך תשאר זהה?

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה,

 

יכול להיות שתוך כדי הפנייה נתת נגיעה בבלמים ?

 

מה שקורה זה שכאשר אתה בולם את הרכב אתה מעביר את המשקל לחלק הקדמי,מה שגורם להפחתת האחיזה בציר האחורי.

בירידה האפקט הזה מוכפל.

יכול להיות שהרגשת שאתה מגיע מהר מדי לפניה ולחצת מעט חזק מדי על הבלמים תוך כדי הפניה,מה שגרם לזנב שלך לצאת.

 

זה יכול לקרות אפילו ללא לחיצה על הבלמים,רק מעצם שחרור דוושת הגז והעברת המשקל קדימה,אבל אני פוסל את האופציה הזאת מכיוון שלא סביר שתכנס לפנייה בירידה עם גז.

 

לגבי הבולמים\קפיצים, מעבר לסט ספורטיבי בכל מקרה יניב לך תוצאות טובות יותר מבחינת רמת האחיזה ושיפור ההתנהגות.

 

היתרון של קפיצי הנמכה (קפיצים שמנמיכים את הרכב) זה שהם מקשיחים את הרכב עוד יותר ומפחיתים את זוויות הגלגול של הרכב בפנייה,דבר שתורם לשיפור האחיזה,אבל,יש 2 חסרונות עיקריים:

 

1.הרכב המונמך יהיה פחות נוח ויותר קופצני בכבישים משובשים.

2.מגבלות האחיזה אומנם יימתחו קצת,אבל כשאיבוד האחיזה יגיע,זה יהיה פחות צפוי (כמובן שלומדים את המגבלות החדשות ולומדים לחיות עם זה).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן הייתה נגיעה בבלמים לא בגלל שהרגשתי שאני נכנס מהר אלא בגלל שרכב מלפני משהו כמו 20 מטר החליט שהוא

נוגע בברקס לא בעדינות מה שנקרא לכמה שניות וכתוצאה מזה אני גם השתמשתי בברקס וזה כנראה מה שקרה,

יכול להיות שהאוויר בצמיג האחורי הוסיף עוצמה לזריקה של הזנב?

 

ובכל אופן, מה אתה ממליץ לי לעשות עם הנושא של האחיזה? איפה להתחיל?

צמיגים > קפיצים + בולמים ואם זה לא מספיק אז גם מוטות גישור וכו'?

וכמובן המלצות למה לעשות עם המידה של הצמיגים שלי :roll:

אני יודע שאם אני נשאר על 15" מידת צמיג שתתאים לרכב בלי סטיה חמורה (1%) היא 225/50R15

אבל אין איפה להשיג מידות כאלה לפי דעתי :? (יש T1R במידה הזו לפי מה שראיתי באתר)

 

עריכה קטנה*

 

והבעיה שלי עם קפיצי הנמכה היא שהרכב במקור הוא מאד נמוך ושבלי קפיצי הנמכה כלשהן הוא משפשף מדרכות

אני רק מפחד שעם קפיצי הנמכה הלמטה של הרכב יהיה מחובר לריצפה בגלל הגובה ויתחילו להשבר שם דברים חיוניים

כמו שפשופים שיש לי על המגן של החלק שיורד מהספעת

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה הברקס שלחצת והכניסה המהירה לסיבוב הם הגורמים שניתקו את האחוריים של הרכב מהכביש, באותו רגע כל שהיית צריך לעשות זה לתת נגיעה בגז ובכך להעביר קצת משקל אחורה ולהחזיר את האחיזה.

 

עצה אישית, לפני שאתה משפר אחיזה, שפר את יכולות הנהיגה שלך, תשקיע את הכסף בקורס נהיגה עם מדריך צמוד על האוטו שלך, לדעתי שיפור האחיזה הדרמתי יבוא משם.

 

לגבי קפיצים ללא הנמכה, הורדת מרכז הכובד של הרכב תורמת גם היא להתנהגות הרכב אבל גם קפיצים איכותיים יחד עם סט בולמים ללא הנמכה יעשו עבודה לא רעה, מה שכן כדי שתדע שזה יהיה על חשבון הנוחות כי מן הסתם הקפיצים יהיו קשיחים יותר.

***Skodillac***

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב אם תקרא כתבתי שלא נכנסתי לסיבוב במהירות והיה בחור שלחץ על הברקס חזק מלפני,

אני מאמין שלהוסיף גז בשביל להכנס בו זה לא הפתרון האולטימטיבי.

לפני שאתה מחפש לדחוף לאנשים קורס נהיגה ואתה בטוח בעצמך שכשקוראת טעות בכביש צריך קורס תקרא, תבדוק ותשאל

אולי עברתי כבר קורס נהיגה בחיים שלי?

 

אגב, אחיזה.. אני פעם אחת יצלם סרטון עם הכלי החמוד שיש לי בתמונה בצד ואז תראה מה זה יכולת אחיזה\נהיגה.

 

ועוד משהו קטן שמצאתי בשבילך:

http://www.youtube.com/watch?v=a3gXkQ1mDDk

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

copia:

 

ועוד משהו קטן שמצאתי בשבילך:

http://www.youtube.com/watch?v=a3gXkQ1mDDk

 

הסרטון זה שטויות, המצב שמתואר שם בנאלי, הזוית שהנהג הפנה אליה את ההגה לא קשורה למה שהאוטו היה צריך כדאי לצאת מההחלקה, היתה דרושה זוית הרבה יותר מתונה, וקצת יותר רגש בהחזרת הרגל לדוושת הגז.

 

 

אני לא אומר שהייתי ממליץ לכל אחד לנהוג בהטיית ההגה לכיוון החיצוני של הסיבוב אחרת כולם היו מזמן במעקות, אבל אם אתה מכיר את הרכב שלך ויכול להוציא את עצמך אז למה לא...

 

בכל מקרה מה שאמרו פה על בלימה בסיבוב אכן יכול, ומוציא את הטוסיק להחלקה, וכן היגוי נגדי והחזרת הרגל לגז כן מחזירה אחיזה, מנסיון.

 

COPIA אל תהיה שלילי,תקנה צמיגים חדשים, תנפח אותם להוראות יצרן, סע לאט ושמור מרחק והכל יהיה טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול לתת גז ואפילו לא טיפת גז ברגע שרכב מלפני נופל על הברקס בכבדות

הוספה של גז עם רכב כזה הייתה משחררת אותי לתוך המאחורה שלו ואני הייתי אשם בכך שלא שמרתי מרחק.

יש רגעים שאי אפשר לפעול לפי החוקים בכביש, ההחלקה היא לא נושא הדיון כמו שבטח אתם יודעים

 

כל מה שרציתי הוא לדעת כיצד אני יכול להביא את האחיזה של הרכב רמה או שתיים קדימה.

ודרך אגב הכוונה בהודעה הקודמת שלי לא הייתה התרוורות חס וחלילה פשוט הייתה במטרה להגיד שלא כל אחד צריך קורס

יש כאלה שעברו ויש כאלה שירשו את זה מתחומים אחרים ( כמו אצלי למשל של שטח - אופנועים וטרקטורונים )

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קצר לגבי היום:

 

1. הוחלפו כל ארבעת הצמיגים לצמיגי Goodyear NCT5, אני חושב שבהמשך אני אקנה את הF1

הייתה לי הזדמנות להביא זוג ב 400 משומשים במצב חדש ונדיר!

2. הרכב עבר כיוון פרונט והייתה חריגה דיי גדולה בפרונט

3. במוסך מורשה מיצובישי הוחלפה לי הבננה שמחזיקה את הגלגל וגרמה לסטיות בהיגוי

 

אז ככה, האוטו מרגיש כרגע הרבה יותר יציב עם הצמיגים החדשים אבל עדיין אני רוצה להביא את האחיזה עוד

כמה שלבים קדימה, הנמכה לא באה בחשבון :| הבחור בכיוון פרונט בקושי הצליח לעלות את הרכב שלי את הרמפה

לליפט מרוב שהרכב נמוך, הקדימה כל הזמן שפשף את העליה.

 

קיבלתי המלצה מבחור באחד המוסכים לרכוש בולמי גז שיתכווננו לי לפי מצב הנסיעה אבל הוא אמר שבולמי גז עולים דיי הרבה

וצריך לשקול זאת, עד אז אני חושב שאני אלך על בולמים משופרים - יש לכם המלצות למותגים\מוצרים שיש לכם ניסיון איתם?

וכדרך אגב ומה לגבי מוטות גישור וכו?

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולמים או מוטות למיניהם לא יגדילו לך את האחיזה, רק את השליטה על המגבלות. לשיפור האחיזה - צמיגים איכותיים ובעלי סוליה רחבה, וכמובן לחץ אוויר תקין.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...