Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6150 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב

 

רכשתי מיד שנייה בורה שנת 01 מנוע 2000 (APK)

לאחר קריאה בספר רכב ובפורומים הבנתי שישנם 2 סוגים של תיבות אוטומטיות ברכבים האלה.

 

ברצוני לבדוק גובה נוזל בגיר, ובהתאם לצורך להחליף/להוסיף

אין ניתן להבדיל בין גיר מסוג 01M לבין 09A

לפני ספר רכב בשניהם ניתן להשתמש אך ורק בנוזל מקורי של VW/AUDI, ובנוסף ב-01M יש גם שמן גיר ניפרד לדיפרנציאל קדמי.

 

האם יש נוזל/שמן תחליפי לגירים אלו, ואיך ניתן להבדיל בניהם?

 

בנוסף רציתי לדעת האם כדאי, וכמה יכול לעלות קולר חיצוני לגיר

תודה מראש, בנימין

פורסם

1. לבורה עם מנוע 2.0L משודך אך ורק גיר מסוג 01M.

תיבה מסוג 09A היא בעלת 5 מהירויות ומותקנת בגולף GTI מנוע 1.8L וג'טה 1.8L וגם 2.8L.

 

2. אינך יכול לבדוק מפלס נוזל ATF ללא ליפט+סורק מכיוון שלא קיים מדיד שמן לכן עלייך לגשת למוסך המכיר את הרכב ומצוייד בסורק

 

3. אך ורק נוזל מקורי

 

4. בכדי לבדוק שמן בדפרנציאל עלייך לפרק את הציר של הספידומטר או בתיבות מסויימות יש בורג בצד התיבה שיש לפתוח אותו ולבדוק שגובה השמן מגיע עד לפתח המילוי.

השמן המתאים הינו SAE75 W90 סינטטי מלא

 

5. רצוי להתקין קולר חיצוני

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק10 תודה על תגובתך!

 

כמה לפי דעתך יכול לעלות קולר חיצוני?

 

בלנסר של חבר רכשנו בפירוקיה ב100 שקל, והתקנתי תוך חצי שעה גג.

הבנתי שהשמן בבורה עובר תחת לחץ גבוה, והתקנתו שונה

פורסם

בכול רכב התקנת הקולר היא שונה ויש להתאים קולר מתאים.

פנה לחבר הפורום ספי או למוסך רון לשם קבלת הצעת מחיר.

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום.

אני שמעתי ממכונאי מוסמך שבגיר לא מתעסקים ולא מחליפים שמן, אם יש בעיה בגיר עדיף להחליף גיר ולא לשפץ או לתקן או להחליף שמן.

אמרו לי שזו הסיבה שבגיר אין מדיד ואין פקק מילוי רגיל - רק בלחץ וכו'.

האם נכון הדבר? שבגיר לא מתעסקים?

":-D"אלוהים לא ברא את הרוע, אלוהים ברא את הטוב, הרוע הוא החוסר המוחלט בטוב":-D

פורסם

בספר רכב רשום שאין צורך להחליף נוזל גיר ונוזל קירור.

למרות זאת אני שוקל להחליף. הרכב עבר פחות מ-100K , ולא ידוע לי אם הוחלף לפני

 

גם בדיקת שמן דיפרנציאל לא ניתן לבדוק בתנאי הבית?

פורסם
בספר רכב רשום שאין צורך להחליף נוזל גיר ונוזל קירור. - להחליף

למרות זאת אני שוקל להחליף. הרכב עבר פחות מ-100K , ולא ידוע לי אם הוחלף לפני

 

גם בדיקת שמן דיפרנציאל לא ניתן לבדוק בתנאי הבית?- לא

 

סיפורי מכונאים ובמיוחד סיפורים שעברו מפה לאוזן ללא שום ביסוס מדעי או הנחיות ייצרן ניתן לקרוא עליהם בלי סוף.

 

רוב המכונאים לא פותחים ספרות ייצרן ומתעדכנים לגבי הנחיות חדשות ולכן אני אינני מסתמך על דבריי המכונאים.

איזה כייף לי :)

פורסם
מרק10 מה אתה אומר לגבי שמן גיר. נגיד ולא הוחלף אף פעם. כדאי לבצע החלפה?

 

חלק מאנשי הפורום ממליצים שלא להחליף וחלק אחר ממליצים כן להחליף.

 

אני בעד החלפה יזומה כול 60K. כמו כן בצע חיפוש בפורום ותמצא שפע של מידע בנושא.

איזה כייף לי :)

פורסם

קראת בפורומים תגובות רבות לשני הכיוונים, וזה לא נותן לי תשובה לגבי המצב שלי.

 

שאלה נוספת לגבי הגיר. יש לו נעילת ממיר בהילוך 3 ו 4 כמו במשפחתיות יפניות/צרפתיות?

×
×
  • תוכן חדש...