Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6150 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התיבה מסוג 01M קצת יותר משוכללת, ממיר המומנט משולב בכול המהירויות קרי 1-4 בתלות העומס על המנוע ובמהירות הנסיעה.

 

במצב של תקלה התיבה נכנסת אוטומטית למצב חירום והנסיעה תתאפשר רק בהילוך 3.

איזה כייף לי :)

פורסם

כמובן שממיר מומנט משולב בכל הילוך, השאלה האם הוא ננעל? (נעילה מלאה המונעת החלקה)

זהו פרט חשוב, המשפיע על בצועים, בלאי ותצרוכת הדלק

פורסם

הממיר ננעל בכול 4 המהירויות והעברת המומנט נהפכת למכנית בתלות במהירות הנסיעה והעומס על המנוע .

 

מה אומרים בפורומים בחו"ל ?

איזה כייף לי :)

פורסם

ממה שיצאה לי לקרואה בפורומים בחו"ל,

רוב מנועי האלפיים סמ"ק ומעלה משודכים לתיבות ידניות, ובדגמים מתקדמים יותר גם ל- DSG.

 

ומעט מאוד שהצלחתי למצוא בהשוואות בין תפעול

גיר 01M לבין AL4 "הצרפתי" (מבית סימנס) לבין גיר של מאזדה (שהוא תוצרת אסין אאל"ט)

מה שהם אומרים זה בערך כך:

ביפני קיימים 3 מצבים. שיוט => ממיר נעול (חיסכון בדלק/בלאי נמוך)

האצה קלה => ממיר "משוחרר" (סל"ד גבוה=זמינות כוח)

האצה מהירה => ממיר "משוחרר + הורדת הילוך

 

ביפני מורגשים היטב שלושת המצבים, בשני הנוספים לא קיים מצב 2.

AL4 ננעל החל מהילוך שני. אסין 3+4. M01 לא דובר לגבי הנעילה, לכן הבנתי שאיננה

פורסם

תעשה לך מנהג קבוע קח בערבון מוגבל מה שכתוב בפורומים בחו"ל, גם בפורומים בחו"ל נכתבים אי-דיוקים ושטויות כמו בכול פורום.

 

בקצרה...למנועים בעלי הספק גבוה יותר כמו מנוע 2.3L בעל הספק של 168 כוחות-סוס של גולף דור 4 משודך גיר אוטומטי מסוג 09A בעל 5 מהירויות וממיר מומנט שננעל החל מהילוך חמישי.

 

למנוע 2.5 ליטר בעל מומנט של 310NM משודכת גם תיבה אוטומטית מסוג 01V בעלת 5 מהירויות

איזה כייף לי :)

פורסם
09A בעל 5 מהירויות וממיר מומנט שננעל החל מהילוך חמישי.

 

 

פרוש המפשט = רק ב-5 האחרון?

 

בוא נעשה קצת סדר. בגיר 01M כמו בבורה שנת 01 עם מנועים 1.6 ו- 2.0 הממיר ננעל בכל הילוך החל מראשון?

 

ועוד משהו קטן, ללא שום קשר לגיר.

בבקרת אקלים קיימת אפשרות להדליק רק אוורור, או לפחות לדעת מתי פועל המדחס ומתי לא?

פורסם

טעות שלי בכתיבה הממיר ננעל החל מהילוך שני.

 

ניתן להפעיל את המפוח בלבד גם ברכבים המצויידים במערכת מיזוג עם בקרת אקלים.

 

במידה והפנל השליטה הינו מסוג הנקרא 'קלימטרוניק' עלייך ללחוץ על הכפתור ECON (למיטב זיכרוני הקלוש)

 

המדחס בגולף וגם בבורה עובד תמיד מכיוון שהמדחס הינו מסוג ספיקה משתנה קרי הספיקה משתנה בהתאם לצורכי הקירור.

 

תאזין למדחס כאשר המיזוג עובד ותגלה שאתה לא שומע את הניתוקים כמו ברכב עם מדחס רגיל.

איזה כייף לי :)

פורסם

אין לי ספר רכב, וגם לא חושב שכל הפרטים המכאניים רשומים שם.

כמעט שום דבר לא ניתן לבצע "לבד", אפילו בשביל בדיקת שמן גיר אצטרך לגשת למוסך מורשה.

 

היום התחלתי לנסוע, במוד ECON של בקרת האקלים. או שמערכת לא מתפקדת, או שזהו מצב אוורור ולא מיזוג.

מייד לאחר העברה למוד AUTO, הרגשתי את המזגן

 

בנוסף, רציתי לדעת אם יש דרך לבדוק את חיישן ה-MAF הידוע כבעיתי בדגם

פורסם

כתבתי לך קודם לכן שבמצב ECON רק האיוורור עובד.

 

רד מהאימרות שחלק זה או אחר ידוע כבעייתי ברכב זה. רכב שטופל כהלכה יישרת אותך נאמנה.

 

חיישן מ-MAF מומלץ לבדוק רק בעזרת סורק תקלות.

איזה כייף לי :)

פורסם

לפני הקניה הרכב נבדק במוסך סורק אונברסלי

זה מה שרשום:

 

X431 DIAG Report LAUNCH

------------------------------

SMARTBOX: 980245799700

DATE 8/13/2009

------------------------------

Total codes : 002

CODE001:

16519 P0135 02 sensor

circuit, Bank 1-

sensor

Electrical

fault

:CODE002



16518 p0134 02 sensor

circuit, Bank 1-

sensor 1: no

activity

detected

================

 

Total codes 002

CODE001:

01274 Motor for air sporadic

recirculation

flap-v71 Defective

================

 

הבודק אמר שכל אלו הם שגיעות של מנוע האחראי על צירקולציה פמינית/חיצונית במערכת מיזוג

אולי תוכל לפרט את 2 הראשונים

×
×
  • תוכן חדש...