Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 30 לסובארו לאונה - וקצת על הפוליטיקה שמאחוריה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 5429 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חן חן, לחן פרחי חברי, על הכתבה המשובחת והאוהדת על סובארו, הרכב שעוד ולווה אותנו ,עוד שנים רבות, רכב שאהבתי

בילדותי ואוהב גם היום.

רכב שסיסמתו היתה:סעו סעו סעו סו סובארו". ואכן סובארו נוסע עד היום, ותיסע עוד שנים רבות.

ושימותו הקנאים !

בברכה

צביקה

חבר גאה, בפורום מועדון סובארו קלאסיק !

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 180
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

את רנו 12 ופיז'ו 304 הגדרתי כצרפתיות לא מבריקות, התואר עגלה שמור אחר כבוד לברנדה ודומותיה.

 

לצרפתיות היתה נוחות נסיעה עדיפה, אך ביצועים נחותים, מלווים בזויות גלגול חדות שלא ממש עודדו נהיגה נמרצת. בעוד 304 היתה מכונית בעל ניהוג סביר, רנו 12 "הצטיינה" בהגה כבד, אינסוף תת-היגוי ואיכות החלפת הילוכים של משאית. עם שני נוסעים מאחור, כל האיזון שלה הופר לחלוטין והמשיכה נחלשה. רנו 12 אולי יוצרה במספר מדינות עולם שלישי(ארגנטינה, רומניה ותורכיה), אך עובדה זו לא הפכה אותה למכונית מעניינת או מוצלחת במיוחד.

 

הברנדה היתה עגלה, ביג טיים. תפעול מוט ההילוכים היה טוב, בדומה לשאר הפורדים בעלי ההנעה האחורית, ההגה היה סביר וכל השאר גרוע. זכורות במיוחד לרעה גרסאות ה-1100 והאוטומטית. בדומה ללא מעט אנשים כאן, גם לי יש חיבה לדגמים הספורטיביים(ספורט 1.6, RS2000), אך הברנדות הפשוטות שהורכבו בארץ היו פשוט דרעק.

בשנות ה80 נמכרה כבר בישראל ה305 ולא ה304 שהייתה טובה בהרבה מסובארו וגם אמינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת פתיחה נהדרת.

חוץ מהסוברו של לירוי שצירף תמונה שלו בתגובה שפרסם למעלה היתה היום עוד FF1 במפגש בחיפה. בעצם המפגש כעת בנשר..

תמונה 769.jpg

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנות ה80 נמכרה כבר בישראל ה305 ולא ה304 שהייתה טובה בהרבה מסובארו וגם אמינה.

 

ידידי, קריאתך סלקטיבית. התיחסתי לליאונה של סוף שנות השבעים(דור ראשון) מול מתחרותיה באותה תקופה. 305 אכן עדיפה על ליאונה דור שני, גם אם פחות אמינה ממנה. עם מנועי 1.3 ליטר, לשתי המכוניות ביצועים עלובים.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק לפני כמה ימים עלה לי בראש שאשכרה האוטו הזה הולך להיות אספנות בעוד כמה שנים,

איך שהזמן טס לו,

מה שעצוב, שגם אין כל כך הרבה כאלה על הכביש,

זה כמו להגיד שמאזדה 3/לאנטיס תיכחד מכבישי ארצנו ביום מן הימים, תארו לכם את זה.

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שעצוב, שגם אין כל כך הרבה כאלה על הכביש .

 

לא יודע איפה הסתכלת ידידי, אבל יש המוני סובארו על הכבישים - רכבי עבודה, פרטיים ואספנות !

אם אתה רוצה לראות מקרוב, בוא לקריית שמונה ..

 

אני לא מכיר רכבים דומים משנות התשעים המוקדמות שמכירים מוסכים רק מתמונות 8)

בנוסף, אין כמו רכב שניתן לטפל\לתקן אותו ליד הבית עם ארגז כלים חובבני (ועזרה מחברי פורום סובארו קלאסי).

 

חן, איזו השקעה, ראויה להערכה !

 

יחי Subaru DL :beerchug:

ISRAEL ISREAL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אם כבר בתמונות עסקינן אז הנה אחת שצולמה השבוע תוך כדי נסיעה, סובארו טנדר 4X4 עומדת בגבעתיים.

 

ולגבי הכתבה המאלפת של ידידנו הרב חן או רב החן:wink:

אני אישית שונא את סובארו לדורותיה ולא בגלל הרכב אלא בגלל כל אותם סוברואידים משנות השמונים המוקדמות.

לי מעולם לא היתה אחת ואני מקווה שגם לא תהיה, למרות שיצא לי לנהוג בכל הדורות של הסובארו.

בתחילת שנות השמונים אותם בעלי סובארו נהגו והתנהגו על הכביש בצורה שזכורה לי עד היום כשחצנית, תמיד בנתיב השמאלי ותמיד בהרגשה שהם נוהגים במינימום DB9 ולא מאפשרים לאף אחד לעקוף את יצירת הפאר המוטורית שבה הם נוהגים.

יכול להיות שבגלל העובדה (שחן ציין קודם) שהם עברו לסובארו מקונטסה או פרינץ והרגישו על האולימפוס אבל אני זוכר עד היום את התיעוב שלי לאותם נהגי סובארו (בערך כמו לרוב נהגי המזדה 3 של היום:twisted:).

 

לא חשוב כמה האוטו הזה אמין, יפה, מוצלח, ביצועיסט וכו' הסטטוס שאותו הוא מייצג בעיני הוא כזה שאני בסובארו לא נוסע!

ולמרות הכל לשני האחים שלי יש סובארו והם מחליפים מסובארו לסובארו בלי לפזול הצידה בכלל בטענה שזהו הרכב המוצלח ביותר שיש:hihi::hihi:

28042009144.jpg

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק לפני כמה ימים עלה לי בראש שאשכרה האוטו הזה הולך להיות אספנות בעוד כמה שנים,

איך שהזמן טס לו,

מה שעצוב, שגם אין כל כך הרבה כאלה על הכביש,

זה כמו להגיד שמאזדה 3/לאנטיס תיכחד מכבישי ארצנו ביום מן הימים, תארו לכם את זה.

אורך חיים של מכונית נע בין 20 ל 25 שנה, כשמדובר במכונית עמידה במיוחד.

זה לא סוד שיצרני הרכב מיתפרנסים מהעובדה הזו, ויחסית, מכוניות בארץ מאריכות ימים הרבה מעל המקובל בעולם המערבי.

אל תשכח שהלאונה שעליה מדובר הינה מכונית בת 24, במקרה ה"חדש" ביותר.

לאן הן נעלמו? מיעוטן ניגרטו והשאר פתחו בקריירה חדשה אצל בני דודינו מעברו השני של הקו הירוק.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו מעולם לא הייתה מכונית לא טובה ולא יפה. דגל האמינות שהונף עליה - לא הצדיק את הנחיתות העצומה בכל שאר הקטגוריות מול המכוניות האמיתיות של אותה תקופה בסטנדרט דומה - הפורדים, האופלים , והאיטלקיות והצרפתיות למיניהן.

הנהירה אליה היתה מונעת בעיקר עקב מחירה הזול, ועצם היותה סבירה. לא יותר מכך. שלא כדוגמת הדלתא ז"ל - שהייתה גרועה - היא היתה סבירה. והתירה מרווח פרסטיז'יוני לרוכש הממוצע לנסוע באוטו חדש - וסביר.

העיסוק בתכונות שלה לא היה מוטורי - הוא היה על בסיס רכילותי - ומתוך התייחסות לרכב חדש כאל סמל סטטוס.

אין שום מקום להשוות אותה לאף רכב שנסע בסוף שנות השבעים ומשנות השמונים ומעלה - היא לא הגיעה לקרסוליים שלהם.

איך שכחת להזכיר - שבאותה תקופה כוח העבודה הזול בעולם היה יפני - ובהכרח גם עלות ייצורה היה זול ואיפשר את הצפת השוק. לצערנו הרב, יצרני רכב אחרים שעד אז בנו מכוניות אמיתיות - לא יכלו לעמוד בתחרות - והתחילו אף הן לייצר בזול וכך הגענו למכוניות עם פח דק וממוחזר במקרה הטוב (?), וברבות השנים- קופסאות מוות מפלסטיק.

 

לא לאהוב לאכול את מה שכולם אוכלים או יותר נכון מה שמאכילים את כולם - אין משמעו שנאה....

 

 

 

חן , קודם כל קראתי בעיון ונהנתי מאוד ,

יופי של כתבה ממצה .

 

לעיניין קודמי שהשמיץ את הסוברו .

נכון שבשנות השיבעים , שמונים לא היתה מכונית מפוארת אלא עממית אבל עם עובדות

לא מתווכחים .

האמינות והפשטות של סוברו , השקט בנסיעה אם תשווה לאחרות משנות ה - 80 , 70 לא היה בר השוואה .

הסוברו היתה פשוטה , שקטה , ונסיעה נעימה מאוד והחשוב ביותר לנהג הישראלי - אמינות - אמינות - אמינות .

 

את אמינותה קבלה בזכות - הישראלי הממוצע נהנה להניע את רכבו בבוקר ולדעת שכמה שנים לא מטפל מלבד טיפולי

שמן פלגים פילטרים שהם טיפולים שוטפים .

לי אישית היתה לאונה 91 , אפס תקלות במשך כמה שנים . נהנתי מכל רגע .

 

השאלה היא לא מה אני ואתה ספציפית מבקשים מרכב אלא מסתבר רוב העם ,

והינה , רובם חיפשו רכב אמין , עממי ממוצע (ולדעתי ממוצע טוב ) שיסיע אותם ממקום למקום בצורה אמינה ,

נוחות ממוצעת מסתבר ולא כמו הצרפתיות , וזה מה שהכריע לטובת מכירות מעולות .

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו היתה פפולארית ביותר בשנות ה70 וה80 והיתה בראש מכירת המכוניות בארץ גם בגלל החרם על ישראל מהרבה חברות רכב בעולם.סובארו היתה אחת החברות הראשונות "ששברו" את החרם ועל כן הישראלים קנו סובארו רכב עממי פשוט וגם היה במחיר סביר בשנות ה90 כבר היתה מיצובישי שעברה את סובארו במכירות .(קצת היסטוריה):idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד נקודה מעניינת: מנוע הבוקסר פותח מלכתחילה כדי להיכנס לתחום התעופה הקלה .

המנוע היה בעל יחס הספק/משקל טוב ואמינות פנטסטית.

אני לא יודע מדוע התכנית נזנחה. צחוק הגורל, היום משתמשים במנועי סובארו (בעיקר 2.2 ליטר) בבנייה עצמית של קיטים שונים של מטוסים וג'יירוקופטר.

גם בארץ יש אקזמפלרים של בנייה ותכנון(!) עצמי של כלים שמתמשים במנוע סובארו EA71 אחד מהם מוגדש טורבו.

1_91972124.jpg

1_91972174.jpg

1_91972321.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל קשת הדגמים של הלאונה 80' - 84', בלטו לטובה הארדטופ שנימכרה בשנים 80' -81' כדגם ה GFT 1.6 עם 86 כ"ס, וכדגם 1.8 GLF בשנת 83'.

בנוסף, דגם נאה ומיוחד שלא שווק בארץ בצורה סדירה, היה הסטיישן 1.8 4X4 שנימכר ברמת הגימור הגבוהה ביותר, שכללה לוח מחוונים דיגיטלי, הגה כוח, הצתה אלקטרונית ומזגן מקורי.

אגב מזגן, הסובארו היתה מכונית שקל מאד היה להתקין לה מזגן, מאחר והמכונית כללה הכנה מצויינת ולא נדרשו קונסולות מכוערות וחיתוכי פח.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 69' קיבלה סוכנות קטנה בת"א את הזיכיון ליבוא מכוניות סובארו, וזה לא עיניין של מה בכך.

באותה תקופה החרימו היצרנים היפניים את השוק הישראלי בצורה גורפת, עקב איומים של מדינות ערב בכך שלא ירכשו מהם מכוניות באם ייאצו את תוצרתם לישראל.

סובארו היתה באותם ימים יצרן קטן יחסית שחיפש שווקים חדשים, ולכן לא ממש התרגשו מהאיומים הערביים.

 

לא מדויק.

יהודי ארה"ב איימו על היפנים שחרימו מכוניות יפניות עד שהיפנים יפסיקו את חרם המכוניות על ישראל.

משרד התעשיה והסחר היפני החליט ל"הקריב" את סובארו, יצרנית קטנה שממילא לא מכרה במזרח התיכון . סובארו פנו לסוכן בארץ, שבעבר ייבא מהם קטנועי "רביט". האיש חשש, ולכן צרף אליו עוד שותפים, וההמשך ידוע.

 

 

 

בשנת 80' בוטלו כליל אפליות המיסוי על מכוניות שהורכבו בארץ, מה גם שהאסקורט כבר היתה מיושנת להחריד, שלא להזכיר את הרום כרמל שנראתה כמו בדיחה עצובה. בנוסף, החלו לדרג את מיסוי המכוניות שיובאו לארץ, כך שמכוניות בעלות נפח פחות מ 1.3 נהנו משיעורי מס נמוכים בהרבה.

הלאונה החדשה הגיעה לכאן בספטמבר 80' ונהנתה כאן מקבלת פנים חמה במיוחד.

 

לא מדויק.

לסובארו של שנת 80 היה ביקוש גדול ולכן היבואן העלה את המחיר . הרכב נמכר היטב למרות המחיר הלא זול. לאחר כשנתיים ארידור הוריד את המסים למכוניות שמנוען קטן מ 1300 סמ"ק , בתנאי שהיבואן יסכים למתח רווחים נמוך ומפוקח ע"י הממשלה. יבואן סובארו התכופף והוריד את הרווח של 40% שהיה לו ! . הורדת מחיר זו גרמה לביקוש הגדול להפוך לביקוש אדיר.

 

אולי נציע לארידור לחזור ולהנהיג הורדת מחיר כזו?

 

 

 

לא הרבה ידוע על כך(אפילו בויקיפדיה הם "פספסו" את הנקודה), אך המהנדס האוסטרי רודולף הרוסקה שתכנן את סובארו 1000 באמצע שנות הששים, תכנן לאחר מספר שנים את האלפאסוד.

האם יש לך סימוכין? מהכתוב בויקיפדיה ניתן להבין שהרכב תוכנן ע"י מהנדסי סובארו עצמם.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, תמשיך לכתוב! :-) מי יודע מה עוד תחדש לי (ולאחרים אני מניח).

הזכרת את גרסאת הסטיישן המפוארת שלא הגיעה לארץ, אז הינה משהו שנתקלתי בו ב EBAY לפני כמה שנים:

 

בשנת 83 יצאה בארה"ב גרסה מיוחדת של ליאונה הנקראת black diamond special edition ויוצרו ממנה 100 יחידות.

 

Vehicle Description

 

Unique Black Diamond Limited Edition Subaru. This was #5/100 produced as a promotion for the U.S. Ski Team.



These are all features that are original to the car and are still operational.

* Power windows

* Cruise Control

* Power Mirrors

* Air Conditioning

* 4WD High and Low

 

 

 

262402579.jpg

262402576.jpg

262404181.jpg

ג'אנטים מיוחדים

262402249.jpg

ציון מספר הרכב

262402230.jpg

בקרת שיוט ומדובר על שנת 83!

262402233.jpg

262402254.jpg

חשמלית כמובן

262402242.jpg

עוד משהוא יחודי לדגם הזה, רשתות הגנה על הפנסים

262402581.jpg

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5429 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...