Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 30 לסובארו לאונה - וקצת על הפוליטיקה שמאחוריה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 5429 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יפה מאוד, כותב בצורה מעניינת :mm_yeah:

 

רק תיקון קטן, אני מניח שהתכוונת לכך שרק ה1.8 הגיע עם 5 הילוכים ולא ה1.6 כמו שכתבת פעמיים.

גירסת ה 1.3 יובאה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, 4 הילוכים, ה 1.6 עם תיבה ידנית 4 הילוכים או אוטומטית 3 הילוכים, שרק דגם ה 1.6 הוצע עם תיבה בת 5 הילוכים או תיבה אוטמטית.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 180
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חן. תודה על הפרגון והכתבה הטובה.

 

קוביא מילא אמר באחת ההזדמנויות.

שבשנות ה 70 היתה בדיחה ש"לסובארו היו בגג שני חורים.

לאזניים של החמור שקנה סובארו.

והוסיף שלימים התברר שמי שלא קנה סובארו, חמור בעצמו"

 

אני כבר 7 שנים נוהג בסובארו. נהנה מכל רגע.

 

בקישור ג'ינגל משנות ה70..: http://subaru.erezwolf.net/showthread.php?t=255

גלריית מועדון סובארו קלאסי: http://subaru.erezwolf.net/vbpicgallery.php?

 

אני מעלה גם כתבה ממגאזין הגה..

משה אזולאי.

im3.jpg

im4.jpg

00.jpg

אני בקושי נכנס לפה. אפשר למצוא אותי בפייס ביוזר:

Moshe Azulay

משה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו תמיד היו מכוניות מכוערות.

עכשיו כל המכוניות שלהם מכוערות.

והמכוניות שלהם תמיד יהיו מכוניות מכוערות.

 

 

צודק.

חז"ל אמרו על טעם וריח אין מה להתווכח.

 

מה אתה אומר על ה:

SVX

XT

ודגם הפרוטוטיפ B9??

 

 

היבואן בארץ לא ניסה למכור רכבים 4X4 בארץ עד שמזדה לקחו לו את כל המכירות.

 

היצע מול ביקוש. היבואן הגיע למסקנה שאין הצדקה למכור בישראל את כל דגמי ה 4X4 בשוטף. אבל מי שהזמין קיבל.

 

 

כל הרשימה שאתה מזכיר לא מקטגוריה של סוברו DL.

סובארו הציעו יותר פח לכסף מכל אחד אחר.

 

הישראלי התחיל לקנות סובארו בגלל שהוא שמע על המוניטין הטוב שיש למכוניות יפניות בעולם.

הבעיה שהמוניטין הזה לא שייך לסובארו,הוא שייך לטויוטה.

 

הכתיבה שלך יפה,רק קצת דימיונית.

 

מעניין מאיפה הגיעה המושג אמינה כמו סובארו...

ולא נזכיר את המנועים של הטויוטות שהולכים בכמויות....

 

הלקוח הישראלי מחפש תמורה טובה לכסף.

בזה סובארו עמדו בשנות ה 70-80. היום במדינות רבות סובארו לא נחשבת כמכונית עממית. אלא כמותג פרימיום.

 

משה אזולאי.

Subaru-Alcyone_SVX_1991_800x600_wallpaper_01.jpg

2641747463_75f4042d15.jpg

subaru_b9.jpg

אני בקושי נכנס לפה. אפשר למצוא אותי בפייס ביוזר:

Moshe Azulay

משה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעניינת וממצה.

הערה קטנה לגבי ענין החרם היפאני.

הסיבה העיקרית להימנעות של יצרנים יפאניים מכניסה לשוק הישראלי היה חשש מסיכון מקורות הנפט ליפאן שתלויה באופן מוחלט במקורות חוץ בעיקר

מהמזה"ת. אמברגו הנפט שהוטל בעקבות מלחמת יום הכיפורים חיזק את החשש הזה.

אם אני לא טועה, היתה הסכמה פנימית בגיבוי והשפעה של הממשל היפאני לחלוקה בין התעשיות היפאניות מי יכנס לשוק הישראלי.

סובארו נחשב ליצרן קטן יחסית לאחרים ונפל בחלקו להיות זה שישווק בישראל.

השינוי במגמה קשור גם לשינוי במגמה של מדיניות החוץ היפאנית בנוגע לישראל והתחממות ביחסים לאחר חתימת הסכמי השלום.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעניינת וממצה.

הערה קטנה לגבי ענין החרם היפאני.

הסיבה העיקרית להימנעות של יצרנים יפאניים מכניסה לשוק הישראלי היה חשש מסיכון מקורות הנפט ליפאן שתלויה באופן מוחלט במקורות חוץ בעיקר

מהמזה"ת. אמברגו הנפט שהוטל בעקבות מלחמת יום הכיפורים חיזק את החשש הזה.

אם אני לא טועה, היתה הסכמה פנימית בגיבוי והשפעה של הממשל היפאני לחלוקה בין התעשיות היפאניות מי יכנס לשוק הישראלי.

סובארו נחשב ליצרן קטן יחסית לאחרים ונפל בחלקו להיות זה שישווק בישראל.

השינוי במגמה קשור גם לשינוי במגמה של מדיניות החוץ היפאנית בנוגע לישראל והתחממות ביחסים לאחר חתימת הסכמי השלום.

לא מדוייק.

זו היתה החלטה של היצרנים עצמם, וסובארו שמכירותיה בשווקים הערביים היו איזוטוריים פשוט לא ניכנעה.

אגב, גם היצרנים הקוראניים קיימו חרם על יצוא לישראל, ולמרות מגעים רבים שקיימו עם נציגי יונדאי, רק ב 94' הם ניאותו למכור לישראל מכוניות.

ולמי שעוד זוכר, גם חברת האלקטרוניקה טושיבה ניכנעה לחרם הערבי, ורק בשנות ה 90' החלו מוצריה להמכר בארץ.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה היחידה שרכב גרוע כזה הצליח בארץ היה התאמה לשיטת מיסוי מעוותת וחרם ערבי.

עובדה שברגע שהגיעו לישראל כל היפניות האחרות הסובארו כמעט והפסיקו להמכר.

ב1989 הגיעו מיצובישי ב1990 הונדה ואחר כך ב1992-1993 כל השאר.

המיצובישי לנסר עם כל החסרונות שלה הייתה הרבה יותר טובה מהסובארו.

הייתה לי לנסר 1992 במשך כמעט 4 שנים וגם באמינות היא בכלל לא רעה שלא לדבר על הביצועים והאבזור ביחס לסובארו וגם נוחות עדיפה בהרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרחי, תבוא ברכה על ראשך.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההצלחה של הדור השני של הליאונה הייתה תודות למיסוי ארידור והתמורה הרבה לשקל שהיא נתנה לקונה. במדינת ישראל של שנות ה80 זה מה שעניין אנשים- לקנות רכב אמין, פשוט וזול, ש"לא רואה מוסך". נוסף לכך שאז לא הרבה חיפשו חווית נהיגה או ביצועים גבוהים ברכב, אלא שיעשה את העבודה הכי טוב שאפשר במינימום כסף ותקלות, והסובארו עשתה זאת.

להגיד שהיא לא יפה זה עניין אישי, אבל אני אוהב אותה. אין ספק שלדגם הזה (80-84) צריך להיות מקום של כבוד בתולדות ההסטוריה המוטורית של מדינת ישראל.

ולחשוב שהכל התחיל מקטנוע קטן בשם פוג'י, שייצורו הופסק בבוקר בהיר אחד...

הכותב נהג במשך שלוש שנים על סובארו DL 1.3 שנת 84, ועוד שנה על קופה GL שנת 87, ונהנה מכל רגע שעשה זאת.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הרבה ידוע על כך(אפילו בויקיפדיה הם "פספסו" את הנקודה), אך המהנדס האוסטרי רודולף הרוסקה שתכנן את סובארו 1000 באמצע שנות הששים, תכנן לאחר מספר שנים את האלפאסוד. סובארו FF1 נחשבה למכונית מוצלחת ומתקדמת לזמנה - וזכתה בביקורות טובות בעתונות הרכב דאז עת הוצגה בתערוכות בינלאומיות. בארה"ב הוחל השיווק כבר בסוף שנות הששים, עם דגם ה-1100 - ואילו באירופה/ים תיכון, שלוש המדינות הראשונות שיבאו סובארו היו קפריסין, מלטה וישראל.

 

אגב, מקריאת התגובות בשרשור - ובפרט של volvoforlife, עולה ה"אנטי" הרגשי שהיה ללא מעט ישראלים לסובארו. האדון מדבר על "הנחיתות העצומה בכל שאר הקטגוריות מול המכוניות האמיתיות של אותה תקופה בסטנדרט דומה - הפורדים, האופלים , והאיטלקיות והצרפתיות למיניהן."

 

האם נהגת במכוניות האלו על מנת לקבוע את קביעתך בכזו נחרצות? אין ספק שסיטרואן GS, לנצ'יה בטה או אלפאסוד היו מכוניות מהנות ומענינות יותר(ובעלות מוניטין שרידות מפוקפק), אך מול עגלות כמו פורד אסקורט(ברנדה), אופל קדט C, ווקסהול שבט, מוריס מרינה ואפילו צרפתיות לא מבריקות כרנו 12 ופיז'ו 304, סובארו ליאונה של סוף שנות השבעים הציעה ביצועים עדיפים, התנהגות כביש בטוחה יותר ותחושה מודרנית - וזאת לפני שנגענו בנושא האמינות והאיכות.

 

לעניין ה-GFT, דגם זה הוצע עוד בסוף שנות השבעים כהרדטופ 2 דלתות בנפח 1.6 עם 85 כ"ס וחמישה הילוכים. עם משקל עצמי של כ-850 ק"ג, המכונית היתה זריזה למדי - וביצועיה עלו על אלו של ב.מ.וו 316 מקבילה מאותן שנים(E21), חביבת הכדורגלנים וחובבי השואו-אוף של אז.

 

האם כל הנ"ל הופך אותי לחסיד עיוור של סובארו? ממש לא. לאבי היתה בשעתו ליאונה חדשה 1.6, מודל 83'. זו היתה מכונית בינונית בכל קנה מידה, שגם איבדה את היתרונות היחסיים של הליאונה מהסבנטיז, מאחר והיתה כבדה ועצלה יותר - ומאידך, המתחרות היו כבר מודרניות ואטרקטיביות. הליאונה של 85' עד 93'? אחת המכוניות הפחות חביבות עלי, עד היום.

 

המסקנה? אוביקטיביות עוד לא הרגה אף אחד :-)

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה של חן פרחי היא כתבה אינפורמטיבית ועניינית המכילה הצגה כללית של יצרן רכב, סקירה ממוקדת בדגם מסויים ונגיעה בנקודה הישראלית - ראוי ויפה. הכתיבה אובייקטיבית וכמובן שכמו בכל כתבה אחרת אינה חפה מיחס סוביקטיבי ובלתי מזיק של הכותב.

כישראלים, על כולנו להעריך ולכבד את קברניטי סוברו דאז על הסיכון שלקחו בהחדרה תקדימית של של רכב יפני לישראל. כדאי גם לזכור את מאפייני התקופה.

ראוי לציין כי בשנים האחרונות אני שוהה בשליחות עבודה בפנסילבניה, צפון מזרח היבשת ואזור מושלג בו פופולרית הסוברו עקב היצע רחב של דגמים בעלי הנעה כפולה, בעיקר הקטנים יותר שמשמשים כרכב שני במשפחה וזאת למרות היותה לא זולה.

 

ונקודה אחרונה למנהלי הפורום - ראוי לייחד פינה בפורום (כשרשור דביק או כל צורה נוחה אחרת) שתאגד את כתבות המקור המחכימות של "רב הפורום" ומומחים שכמותו. מבחינתי, אף ללא ההתנצחויות שאחרי.

 

שבת שלום,

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב של חבר טוב שהיה בבעלותו באמצע שנות ה-90

עד היום מצטער שמכר אותו .......:-(:-(:-(

סובארו GLF-5 1600 סמ"ק גיר 5 הילוכים

עם מישהו יודע משהו על רכב זה אשמח לדעת אם הרכב קיים או למכירה

 

 

25529671.jpg

בפייסבוק- "המפגש הצפוני לרכבי אספנות"

היום רנו פואגו 1983 :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה חושב שרנו 12 ,ברנדה ופיג'ו 304 היו עגלות מול הליאונה?

 

את רנו 12 ופיז'ו 304 הגדרתי כצרפתיות לא מבריקות, התואר עגלה שמור אחר כבוד לברנדה ודומותיה.

 

לצרפתיות היתה נוחות נסיעה עדיפה, אך ביצועים נחותים, מלווים בזויות גלגול חדות שלא ממש עודדו נהיגה נמרצת. בעוד 304 היתה מכונית בעל ניהוג סביר, רנו 12 "הצטיינה" בהגה כבד, אינסוף תת-היגוי ואיכות החלפת הילוכים של משאית. עם שני נוסעים מאחור, כל האיזון שלה הופר לחלוטין והמשיכה נחלשה. רנו 12 אולי יוצרה במספר מדינות עולם שלישי(ארגנטינה, רומניה ותורכיה), אך עובדה זו לא הפכה אותה למכונית מעניינת או מוצלחת במיוחד.

 

הברנדה היתה עגלה, ביג טיים. תפעול מוט ההילוכים היה טוב, בדומה לשאר הפורדים בעלי ההנעה האחורית, ההגה היה סביר וכל השאר גרוע. זכורות במיוחד לרעה גרסאות ה-1100 והאוטומטית. בדומה ללא מעט אנשים כאן, גם לי יש חיבה לדגמים הספורטיביים(ספורט 1.6, RS2000), אך הברנדות הפשוטות שהורכבו בארץ היו פשוט דרעק.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5429 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...