Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 30 לסובארו לאונה - וקצת על הפוליטיקה שמאחוריה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני די מופתע מכמה דברים שנכתבו כאן.

"סובארו לא רכשה מפולקסווגן כלום, אלא פשוט העתיקה בלי בושה את מיבנה מנוע החיפושית.

לאלפא סוד היה גם מנוע בוקסר, אך היו לו זוג גלי זיזים עליונים, וכנ"ל גם הסיטרואן GS."

על מה אתה מדבר?? מנועי בוקסר קיימים מלפני מלחמת העולם הראשונה, החיפושית- קירור אוויר הסובארו -מים . הקשר בין המנועים האלה הוא בערך כמו הקשר בין בוגאטי ווירון לבימבה של הילד שלי (לשניהם 4 גלגלים על הקרקע).

החיפושית היתה המכונית הראשונה שעשתה שימוש המוני במנוע בוקסר, למרות שהפורד מודל F והטטרה הצ'כית הקדימו אותה.

קיים קשר הדוק בין מנוע הסובארו למנוע החיפושית - הם דומים מאד במבנה שלהם, למעט שיטת הקירור השונה.

עדיף תמיד ללמוד כמה דברים לפני שמשווים מכונית על לצעצוע חשמלי..:-)

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 180
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז קודם היה סובארו אח"כ בית שימושי ,עכשיו מזדה ומעניין מה הזבל הבא יהיה.

אתה נשמע כמו ילדים קטנים שהיו איתי בכיתה ד'... "סובארו אוטו מקרטון" "בית שימושי" מה אתה, ילד קטן?

תמשיך לנסוע בסיטרואן ותן לאחרים לקנות מה שטוב להם, בחייאת. מה לעשות שלכל אחד יש דרישות אחרות מהאוטו שהוא קונה.

סובארו פנו לסוכן בארץ, שבעבר ייבא מהם קטנועי "רביט". האיש חשש, ולכן צרף אליו עוד שותפים, וההמשך ידוע.

אני מכיר שהסוכן (זוג הסוכנים, למעשה. ברנובסקי וברקוביץ), שהביא את קטנועי הרביט לארץ, נסע ליפן לאחר שפוג'י הפסיקה לייצר את הקטנוע. החברה העריכה את נאמנותם של הצמד, וכפיצוי נתנו להם את הזיכיון על הסובארו, וכך כל התחיל.

הסיפור מתוך "רכב ותחבורה" באתר נוסטלגיה אונליין

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בית שימושי הכוונה למיצבושי או מיצובושי כמו שכל הטמבלים אומרים.

לא שהסובארו יותר טוב מהמיצובישי ההפך.

זה בדיוק כמו ההונדה סיוויק האוכלוסיה שנוסעת בהונדות הישנות זה פשוט כל המסכנים והתת רמה אין מילה אחרת.

כשרואים רכב כזה ברמזור עם מוזיקה מזרחית דוחה ו4 ערסים שמוציאים ידיים מהחלונות ושרים עם המוזיקה כמו קופים מסוממים זה מראה ממש מדהים.

לא נורא העיקר שבעוד קצת יותר מ10 שנים זה יהיה רכב אספנות כי הוא מאוד אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בית שימושי הכוונה למיצבושי או מיצובושי כמו שכל הטמבלים אומרים.

לא שהסובארו יותר טוב מהמיצובישי ההפך.

זה בדיוק כמו ההונדה סיוויק האוכלוסיה שנוסעת בהונדות הישנות זה פשוט כל המסכנים והתת רמה אין מילה אחרת.

כשרואים רכב כזה ברמזור עם מוזיקה מזרחית דוחה ו4 ערסים שמוציאים ידיים מהחלונות ושרים עם המוזיקה כמו קופים מסוממים זה מראה ממש מדהים.

לא נורא העיקר שבעוד קצת יותר מ10 שנים זה יהיה רכב אספנות כי הוא מאוד אמין.

 

שמע,אני מאחל לך שיתבטל לך באופן פתאומי המנוי ל"הארץ".

Nothing runs like a Deere.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מנוי ל"הארץ" ולא צריך אינטליגנציה ממש גבוהה כדי להיות ברמה יותר גבוהה מערסוואת בסיוויק ישנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CITROEN C4 אני לא מבין ממה אתה כל כך ממורמר שאתה לוקח את השרשור לנושאים אחרים,

הרבה רכבים נחשבו לערסיים בעבר והיום הם יצירות מדהימות, ראה פורד קפרי/קורטינה 8)

תפסיקו להרוס שרשור מעניין.

 

אני אישית מאוד אוהב את גרסאות ה-2 דלתות של הסובארו הישנות.

 

לחן, כייף לקרוא.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי הבוקסר של סובארו, אך הבוקסר של אלפא בהחלט קשור לחיפושית דרך אותו רודולף הרוסקה, אשר היה בצוותי הפיתוח של החיפושית והסוד.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בית שימושי הכוונה למיצבושי או מיצובושי כמו שכל הטמבלים אומרים.

לא שהסובארו יותר טוב מהמיצובישי ההפך.

זה בדיוק כמו ההונדה סיוויק האוכלוסיה שנוסעת בהונדות הישנות זה פשוט כל המסכנים והתת רמה אין מילה אחרת.

כשרואים רכב כזה ברמזור עם מוזיקה מזרחית דוחה ו4 ערסים שמוציאים ידיים מהחלונות ושרים עם המוזיקה כמו קופים מסוממים זה מראה ממש מדהים.

לא נורא העיקר שבעוד קצת יותר מ10 שנים זה יהיה רכב אספנות כי הוא מאוד אמין.

 

 

WTF??!!!:roll::shock::roll:

 

דווקא חלק לא מבוטל של המכוניות ה"ערסיות" של פעם- הפכו לקלאסיקה של היום, ראה באמת פורד קאפרי, דודג' דארט, ועוד רבים וטובים (באמת טובים!)! אני כבר לא מדבר על הדגמים שונים של ה-BMW (שאני אישית דווקא לא ממש אוהב- אז מה?:roll: ) יתר על כך- חלק נכבד של אותם רכבים גם לא אמינים במיוחד- עדיין, מה קשר בין זה, לבין זה שהפכו לקלאסיים, ממתי אמינות- היא "חלק מהמשחק" בתחום?:roll:

ומה קשר בין האוכלוסיה שנוהגת ברכב מסויים, ומוזיקה שהיא שומעעת- לבין זה, האם מגיע לו להיות "רכב אספנות", או לא?:roll: למה אתה מערבב כאן 20000 דברים, שבכלל לא קשורים לכלום? אתה לא אוהב סוברו? -זכותך! גם אני לא אוהב הרבה מאד מכוניות, או שהן לא מעניינות אותי בכלל- זה עדיין לא אומר, שאני נכנס לדיון של אנשים שאוהבים אותן, ומתחיל להסביר להם, עד כמה הם דפוקים, ושהאוטו הזה זבל- כי זה פשוט לא יהיה לעניין!

 

וכן- הונדה סיביק "שפיץ", שאישית אני פשוט שונא את האוטו הזה- תהפוך עם הזמן ל"קלאסיקה", חלקית, אגב, בזכות אותם "ערסים", שהתבגרו, או ילדים שלהם, שירצו אוטו כמו שהיה לאבא- בדיוק כמו שיש היום לא מעט אנשים, שרוצים פורד אסקורט, אף על פי, שלכאורה זוהי משפחתית פשוטה ומשעממת של אותם השנים! SO WHAT?:roll:

 

אה, וכן- לי באופן אישי כנראה יש את האוסף של המכוניות הכי "לא מעניינות" את ה"איש הסטנדרטי"- אבל מאד מעניינות אותי, ואיזה פלא- ישנם עוד אנשים, שזה מעניין אותם, ומעלה בהם חיוך- לראות סוברו 600 מכוערת מסוף ה-70, שעדיין נוסעת!

אבל ביום-יום אני מעדיף להתנייד באוטו חדש ומשעמם לגמרי, שיקח את התחת שלי ממקום למקום! כמובן, שהייתי מעדיף מרצדס 600 גם לזה- מה לעשות, הליסינג שלו יעלה כמו כמה משכורות שלי! ואתה יודע מה- בעוד כמה שנים הייתי מאד רוצה, שאותו הלאנטיס, שהיה שלי למשל- יהיה גם הוא באוסף שלי, כי עברתי איתו הרבה חוויות, ולא בגלל, שהוא כ"כ "אוטו אמין", "אוטו מעניין", "שיא הטכנולוגיה", וכ"ד"! וכנ"ל גם הלאנסר הנוכחית (2007) שלי. מה לעשות- אני בספק, שישרדו עדלרגע, שיעלו סכום, שאוכל להרשות לעצמי כדי להוסיף אותם לאוסף!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מנוי ל"הארץ" ולא צריך אינטליגנציה ממש גבוהה כדי להיות ברמה יותר גבוהה מערסוואת בסיוויק ישנה.

הטיעון שבו אתה משתמש מסביר היטב את תגובותך בשרשור הנוכחי.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת קשה לי להצטרף למקהלת הנוסטלגיה הדביקה שמפזזת סביב גרוטאות הסובארו הישנות.

בינינו, זה היה אוטו עלוב שחוץ מהאמינות המיתולוגית שנובעת אך ורק מהפשטות הכמעט פרימיטיבית שלו, לא היה בו כלום: הביצועים היו חלשים גם בסטנדרטים של אז, תא נוסעים צר וצפוף שמזכיר צוללת, ישיבה לא נוחה (ככל הנראה המושבים הכי גרועים שהוצעו אי פעם במכונית כלשהי, ורק מי שסובל מכאבי גב מבין למה אני מתכוון), למרות הנעה קדמית ומבנה מודרני יחסית לזמנו, סובארו FF וליאונה (עד 85) הן מכוניות שהתנהגו רע באופן מופגן, וגם הבטיחות הפאסיבית לא ממש הצטיינה....

סובארו היתה להיט כי היא הציעה שילוב של תכונות שמדברות למכנה המשותף הכי נמוך, כלומר ל"עדר": מחיר אטרקטיבי, מראה "גדול" ביחס למימדיה האמיתיים, אמינות וסחירות.

נוחות? בטיחות? התנהגות? בתחילת שנות ה-80 קנו כאן מכוניות לפי שמועות, לפי המלצות של חבר של אח של בן-דוד שהוא במקרה מכונאי, או סתם בדיוק כמו השכנים. הבורות והאמונות התפלות שלטו. לקוח של מכונית חדשה יכל רק לחלום אז על תיאום נסיעת מבחן. מי שישמע את זה היום אולי לא יבין על מה אני מדבר - הצעירים כאן היו אז רק תינוקות או בכלל עוד לא נולדו, אבל אני זוכר טוב מאוד איך באולם התצוגה של סובארו אפילו לא הרשו ללקוחות אפילו לשבת במכונית... ולא בכדי. אול יכדי שלא יבהלו מתנוחת הישיבה או מהצפיפות... מי שנהג ב-82' בסובארו ליאונה חדשה ואח"כ באסקורט אריקה או בפיג'ו 305, אין צ'אנס בעולם שהיה בוחר דווקא בליאונה... ואם דווקא כן - כנראה שזה מה שהגיע לו. עיתונות רכב? זה מושג שלא היה קיים אז, פרט למגזין אחד ("טורבו") שהיה היחידי שצעק שהמלך עירום, ולכן קוטלג מיד כ"אנין-טעם" במובן הרע של המושג הזה. או בעברית מדוברת יותר - "פלצן" ו"מתנשא".

אני לא מתבייש להיות "פלצן" ואנין-הגה ולא להעריץ את העגלות היפניות של שנות ה-80. רק במדינה בה מכונית נמדדת לא לפי איך היא נוסעת, אלא רק על פי אמינות ועלות אחזקה (כלומר - כמה זמן היא יכולה לשרוד ללא תחזוקה כלל - כפועל יוצא משתי תכונות אלה היא נשפטת כ"סחירה" או לא) אנשים מתייחסים למכונית כמו לאיגרת-חוב ומעריצים את הסובארו הישנות. לזכותן ייאמר שהאמינות של מנועי הבוקסר הישנים באמת מיתולוגית, (במחיר של ביצועים עלובים) אבל לסובארו אין מונופול על אמינות מיתולוגית. לפניה היו פיג'ו 404, וולבו 144 וכמובן החיפושית. כולן אמינות להפליא, וכולן אגב (כמה מפתיע), "מצטיינות" בניהוג רע להפליא, ולחובב הגה אין באמת מה לחפש בהן... (זה סרט שחוזר על עצמו גם היום ע םעוד כמה "סמלי אמינות", אולי זה אומר משהו?) מנוע אמין זה טוב וחשוב, אבל מכונית היא לא רק מנוע שיודע לנסוע 300,000 קילומטר. ואם היא נוסעת כל כך רע, למי זה כל כך משנה שהמנוע שלה שורד שנים ארוכות?.... כאן לא אפריקה. מותר לנו לצפות מהמכונית שלנו לעוד כמה תכונות.

 

מאז שנות ה-80, סובארו כיצרן ביצעה קפיצת דרך מרשימה ביותר. היא מייצרת היום מכוניות מרשימות ומעולות באמת, אבל ביחד עם המצויינות והתחכום, האחזקה כבר לא זולה וגם האמינות, אפעס, כבר לא כל כך מיתולוגית. קל מאוד לקלקל סובארו מודרנית ולשלם תועפות על תחזוקה ותיקונים שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק.

זו היתה החלטה של היצרנים עצמם, וסובארו שמכירותיה בשווקים הערביים היו איזוטוריים פשוט לא ניכנעה.

 

לא זה מה שמרצה שלי בחוג ללימודי מזרח אסיה המתמחה במדיניות החוץ היפאנית אמר.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת קשה לי להצטרף ... קל מאוד לקלקל סובארו מודרנית ולשלם תועפות על תחזוקה ותיקונים שלה.

ואולי תשתף את הפורום איזה מכוניות היו בבעלותך (סליחה, בבעלות משפחתך)בין השנים 73 -85 ?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברו מספיק מכוניות אצלנו כדי לשפוט.

הגרועות ביותר מביניהן היו מתוצרת יפן.

 

אתה רוצה פירוט של כל מה שעבר אצלנו במשפחה המורחבת? בין אם בבעלות פרטית שלנו ובין אם מכוניות מהעבודה (לא לפי סדר כרונולוגי, ולא כולל מכוניות שאנחנו נוסעים בהן היום במסגרת עבודה, אבל לא צמודות אלינו)? זה יהיה ארוך ומעייף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרור, אתה ועוד כמה אחרים שוב מפספסים כאן את הנקודה העיקרית שבעניין: כמעט אף אחד כאן לא אוהב ומתגעגע לסוברו (בין היתר) בגלל שהיא כזה אוטו נפלא, מדהים, מתקדם, בטיחותי, אמין וכ"ד- לא, אנשים פשוט נזכרים בחיבה על משהו, שהיה חלק מהחיים שלהם- לטוב ולרע! מספיק, שלמישהו בילדות היה רכב מסויים בבית, כדי שהוא כבר ייזכר בו כחלק מחווית הילדות ויחייך כשיראה פתאום אחד כזה נוסע ברחוב- גם אם זה הכי חרא של אוטו שבעולם! כי בשבילו זה חלק מהילדות שלו! אני יודע, כי אני רואה את זה יומיום עם כל הרכבים שלי- הכל מהמשאיות הישנות, ונגמר בסוברו רקס 600 שנת 79! מישהו היה מוכן היום לנסוע בכ"א מהרכבים הנ"ל על בסיס יומיומי, גם אם היו חדשים? -אני כבר אומר, שאני לא! כי מה לעשות- כל, אבל כל אוטו חדש הכי-"ממוצא" ו"משעמם"- פי 1000000 יותר טוב ומהנה מבחינה ה"טכנית" מכל אלה! אז מה? וכשאני נוהג ברקס המקרטעת שלי- אני מרגיש משהו, שלעולם לא ארגיש באף אוטו חדש! ואני רואה את החיוכים של האנשים ברחוב- וזה עושה לי טוב! וגם להם זה עושה טוב- אף על פי ששוב- אף אחד מהם לא היה מוכן לקחת שוב כזה אוטו לשימוש! זה הכל, מקווה שעכשיו הבנתם כל אלה, שבאים ללמד- כן, אנחנו יודעים את כל זה, תאמינו! יודעים- וזה ממש לא מעניין כאן אף אחד! מצטער! לו מישהו היה רוצה דעה מלומדת על האוטו מסויים- היה נכנס לפורום "קניית רכב"- שם זה מקום לדעות על התכונות הרעות והטובות של הרכבים. לא כאן.

 

זוהיא דעתי בנושא, בכ"א!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...