Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 30 לסובארו לאונה - וקצת על הפוליטיקה שמאחוריה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 5451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לחן פרחי, תודה רבה על הסקירה.

אני לא אוביקטיבי כנראה, להורי היום 3 דגמי סוברו מ 1978 ועד 1995, כולם היו מוצלחים ואמינים. ה DL1400 1978 וה DL1600 שנת 1986 היו לדעתי מאד יפות. האחרונה היתה גם מרווחת ועם עיצוב פנים שעולה על כל מה שנמכר במחיר של פי 1.5 ממנה. הביצועים לא היו משהו מאידך אף אחד במשפחתי לא חולה מהירות. המכוניות האלה לא החלידו וראו מוסך רק בטיפולים כי לא היה צורך ביותר מזה. לעומת זאת הפורד אריקה שאבי קבל מהעבודה היתה צריכה תיקונים כל חודש בערך.

יש כמה כותבים פה נגד מכוניות סובארו, חלק מהם כותבים עם איזה טינה ברמה אישית רגשית וכעס ולדעתי הם קצת "מקובעים" באנטי שלהם ושום שכנועים או הוכחות לא יעזרו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 180
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אגב, לגבי לוח מחוונים דיגיטאלי, לפי מה שאני יודע יש שלושה סוגים של לוחות בשנים האלו.

1. אנלוגי ללא מד סל"ד, מה שכולם מכירים מהלאונה הרגילות.

2. אנלוגי מתקדם יותר הכולל בין היתר גם מד סל"ד, הוא פרוש יותר על הדש בורד ולכן גם הדש שונה.

 

attachment.php?attachmentid=156339&d=1241861277

 

3. דיגיטאלי נדיר מאוד, אני נתקלתי בו בתמונות ורק בגרסאות הטורבו שהן בעצמן נדירות מאוד (הטורבו הכי ישנה שאני נתקלתי בה היא שנת 82).

 

attachment.php?attachmentid=156345&d=1241861277

30.jpg

37.jpg

25_1.jpg

le-83-coupeT-3d59_3.jpg

le-83-coupeT-30c0_3.jpg

le-83-coupeT-32a3_3.jpg

le-83-coupeT-37d6_3.jpg

29r.jpg

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה תמונות של הדיגיטאלי:

le-83-coupeT-4913_3.jpg

mvc-849f.jpg

mvc-827f.jpg

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים טובים:

סובארו SVX אחד הרכבים היפים שנמכרו בארץ.

סובארו תמיד ניסו לתת משהו יותר מהחברות האחרות במחיר נמוך.

מנועי בוקסר,4X4,STI...

הזכירו פה פח דק.זה מיועד להוריד משקל של הרכב,הפח זה לא מה שמגן עליכם בתאונה.

ברנו מגאן יש הרבה חלקי גוף מפלסטיק.

בגלל שאנחנו אחד השווקים העיקריים של סובארו הם מייצרים דברים במיוחד בשבלינו.

מנוע 1.6,מכוניות בלי 4X4...

 

נחזור לדברים נגד.

הם לא הצליחו למכור את ה SVX,כי מי שרוצה רכב יוקרה לא קונה סובארו.

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_SVX

 

בשנות ה 80 לאבא שלי היה פיג'ו 305 ואחרי זה פורד סיירה.

זה היה ממש מגעיל לשבת בסובארו אחרי שיוצאים מהרכבים של אבא שלי.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מה שקשור לרכב הישראלים היו טיפשים תמיד וכנראה גם ישארו כאלה.

כל זבל מוכנים לקנות ולא משנה מה זה רק "שיהיה אמין וישמור על הערך".

לא מפריע להם שהגב נשבר אחרי חצי שעה נסיעה, שהבטיחות לא משהו ,שהאוטו מכוער.

אז קודם היה סובארו אח"כ בית שימושי ,עכשיו מזדה ומעניין מה הזבל הבא יהיה.

אתם מדברים פה על סובארו 4X4 ,טורבו ,1800 כשרוב הסובארו בשנים האלה היו בכלל מדגם 1300 גועל נפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא מאוד אוהב את העיצובים האלה.

 

המכוניות האלה שרדו בצורה מעוררת השראה והיו עמידות גם להתעללות של הישראלים שכידוע אוהבים "למשוך" טיפולים.

 

עם כל הכבוד למכוניות כמו רנו 4 או רנו 12, שיש להן מראה נוסטלגי ומושכות הרבה תשומת לב - לי נראה שגם בזמן אמת הייתי מעדיף את הליאונה 82 המדהימה הזו. האינטריור של הדגם הזה אפילו יותר מוצלח מאלה של דגמי 1985.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשבע לכם- עד עכשיו אני לא מצליח להבין, מאיפה אנשים לוקחים את ההגדרות של "אחרי חצי שעה נסיעה בסוברו נשבר הגב!"! שמעתי את זה כבר מיליון פעם, וממשיך לשמוע- ועדיין לא מצליח להבין! האוטו הראשון, שממש עשיתי איתו המון, אבל המון נסיעות וקילומטרים- היה סוברו טנדר 93 או 4. מעולם לא הרגשתי אי-נוחות בנסיעה או בכסא שלו. מעולם לא היו לי תקלות רציניות, והאוטו הזה עבר התעללות קשה גם לפניי, וגם אצלי- נסעתי איתו מתוקף תפקידי גם בשטח (לא היה 4X4!). התקלה היחידה המעצבנת- המזגן היה חלש. מעבר לזה- יש לי רק דברים טובים להגיד על הסוברו! כנ"ל גם הייתה לנו בצבא "סוברית", שעברה התעללויות קשות והמשיכה לשרוד- עד שמישהו חכם נסע בלי מים וגמר לה את המנוע (וגם אז החליפו, והיא חזרה, עד שמכרו את כולן!). אז, מה יש לכם, אני לא מבין? -ואני בכלל מחסידי הפורד, אם כבר...:-D

 

נכון, שבאופן כללי- הסוברו "הסטנדרטית" אכן הייתה משפחתית פשוטה ודי משעממת, אבל מצד השני- היא עשתה מצויין את מה, שאמורה הייתה לעשות- להביא את התחת של ה"איש הממוצא" מנקודה א' לנקודה ב', ומעבר לזה אף אחד גם לא ביקש, והאמת- גם היום לא מבקש. לגבי הבטיחות- אז, כמובן, בהתנגשות עם משאית לא יישאר מהסוברו כלום (וככה גם מוולוו, ומכל אוטו מאסיבי וכבד אחר!), אבל בחלק מהמקרים- יש לפח הדק דווקא יתרון ענק של ספיגת המכה, מה שאין, למשל, למכוניות הישנות עם הפח עבה מאד!

 

ואכן, חלק נכבד מהסוברו הישנות אפשר להגדיר כ"מכוערות", אבל ככה גם חלק נכבד של המכוניות של התקופה, העוד, שהטעם אישי מאד שונה- אני למשל רואה חלק מהאיטלקיות כ"מכוערות", אז מה? לי יש סוברו כ"כ מכוערת- שזה מה שיפה בה בעיניי!:twisted::wink:8)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

 

האם יש לך סימוכין? מהכתוב בויקיפדיה ניתן להבין שהרכב תוכנן ע"י מהנדסי סובארו עצמם.

 

יהודה

 

לא יודע סימוכין זה אבל גם אני שמעתי על הקשר בין אלפאסוד לסובארו. דמיון די מפתיע בתצורת המנוע - בוקסר 4 צלינדרים מאלומיניום עם דיסקי בלם שמותקנים על הדיפרנציאל.

ממה שקראתי בשני המקרים בסיס התכן המקורי נרכש מפולקסוואגן ומבוסס למעשה על תצורה של חיפושית. אם מעורב בענין מהנדס אוסטרי שעבד בשתי החברות, זה אכן עושה שכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע סימוכין זה אבל גם אני שמעתי על הקשר בין אלפאסוד לסובארו. דמיון די מפתיע בתצורת המנוע - בוקסר 4 צלינדרים מאלומיניום עם דיסקי בלם שמותקנים על הדיפרנציאל.

ממה שקראתי בשני המקרים בסיס התכן המקורי נרכש מפולקסוואגן ומבוסס למעשה על תצורה של חיפושית. אם מעורב בענין מהנדס אוסטרי שעבד בשתי החברות, זה אכן עושה שכל.

וממי "גנבו " בסיטרואן GS את הבוקסר עם בלמי הדיסק על הציריות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע סימוכין זה אבל גם אני שמעתי על הקשר בין אלפאסוד לסובארו. דמיון די מפתיע בתצורת המנוע - בוקסר 4 צלינדרים מאלומיניום עם דיסקי בלם שמותקנים על הדיפרנציאל.

ממה שקראתי בשני המקרים בסיס התכן המקורי נרכש מפולקסוואגן ומבוסס למעשה על תצורה של חיפושית. אם מעורב בענין מהנדס אוסטרי שעבד בשתי החברות, זה אכן עושה שכל.

הסובארו FF1 הוצגה הרבה לפני האלפא סוד, ותכנונה החל כ 5 שנים קודם.

לסובארו היו בלמי תוף מלפנים ולא בלמי דיסק.

סובארו לא רכשה מפולקסווגן כלום, אלא פשוט העתיקה בלי בושה את מיבנה מנוע החיפושית.

לאלפא סוד היה גם מנוע בוקסר, אך היו לו זוג גלי זיזים עליונים, וכנ"ל גם הסיטרואן GS.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינטריור של הדגם הזה אפילו יותר מוצלח מאלה של דגמי 1985.

גם אני חושב ככה.

אבל גם לדגמי 85+ יש כמה גרסאות יפות :wink:

attachment.php?attachmentid=156392&d=1241877971

אבל את זה נשאיר לכתבה הבאה של חן ב 2015.

 

ויש לי חידה, אולי מישהו יפתור את התעלומה של התמונה הזאת?

attachment.php?attachmentid=156395&d=1241878314

 

נתקלתי בזה לא מזמן, זה מאיזה תערוכה ישנה בטוקיו, כנראה קונספט, לא שמעתי על דגם כזה בחיים.

GLWRXT069.jpg

484474_1_full.jpg

b5_3.jpg

50ssubconvert.jpg

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונית שבתמונה היא דגם הקונברטיבל של ה 360.

לא ברור כמה מכוניות כאלו יוצרו בסה"כ.

לוחות המחוונים שצירפת שייכים לדגם הטורבו של הלאונה ולדגם ה GT, שהיתה לאונה עם מנוע 1.8 בעל זוג גלי זיזים עליונים, לראשונה בסובארו, והזרקת דלק אלקטרוני.

ההספק עמד על 105 כ"ס והביצועים היו מכובדים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו בקשר לחרם הערבי- מה הסיבה שפתאום בתחילת שנות ה80 גם סוזוקי ודיהטסו נכנסו לשוק הישראלי? (83+-?)

לכל מבקרי הפשטות של הלאונה-המיתוג שלה היה נמוך מהמיתוג העולמי שלה(כמו שוולוו מותגה גבוה יותר בארץ מול תדמיתה העולמית), מיתוג שהתאים לישראל של אז אם נחשוב על רמת החיים שהיתה(משבר כלכלי, מבנה חברתי אחר וכו...) בטח לפני עידן המחושמל שהציעה המיצובישי...

מה שלא ברור לי זה הקיפאון הארוך בשנות ה80 בפיתוח הדגם המחליף לליאונה ("גרנד ליאונה") שגרם לירידת המומנטום האדיר שהיה וגרם לרבים לעבור ליצרן אחר...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו בקשר לחרם הערבי- מה הסיבה שפתאום בתחילת שנות ה80 גם סוזוקי ודיהטסו נכנסו לשוק הישראלי? (83+-?)

מה שלא ברור לי זה הקיפאון הארוך בשנות ה80 בפיתוח הדגם המחליף לליאונה ("גרנד ליאונה") שגרם לירידת המומנטום האדיר שהיה וגרם לרבים לעבור ליצרן אחר...

הן סוזוקי והן דייהטסו היו (ונישארו) חברות קטנות יחסית, שהצלחתה הפנומנאלית של סובארו בישראל לא ניסתרה מעיינהן.

בנוסף, החל אט אט להתברר שהחרם הערבי די חסר "שיניים" , מה שגרם ליבואני רכב רבים לגשש אצל היצרניות הגדולות יותר - הונדה, מיצובישי, טויוטה ומזדה.

הקיפאון בהחלפת הלאונה שהוצגה בספטמבר 84' נבע מסיבה פרוזאית למדי - לסובארו פשוט לא היו תקציבי פיתוח, וחלק לא מבוטל מתקציב הפיתוח הופנה ללגאסי, שהיתה אמורה לפנות לפלח שוק ריווחי יותר.

למרות שפע המתחרות שהגיעו הנה בתחילת שנות ה 90', המשיכה הלאונה להמכר מצויין, בעיקר לציי רכב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני די מופתע מכמה דברים שנכתבו כאן.

"סובארו לא רכשה מפולקסווגן כלום, אלא פשוט העתיקה בלי בושה את מיבנה מנוע החיפושית.

לאלפא סוד היה גם מנוע בוקסר, אך היו לו זוג גלי זיזים עליונים, וכנ"ל גם הסיטרואן GS."

על מה אתה מדבר?? מנועי בוקסר קיימים מלפני מלחמת העולם הראשונה, החיפושית- קירור אוויר הסובארו -מים . הקשר בין המנועים האלה הוא בערך כמו הקשר בין בוגאטי ווירון לבימבה של הילד שלי (לשניהם 4 גלגלים על הקרקע).

 

"אבל בחלק מהמקרים- יש לפח הדק דווקא יתרון ענק של ספיגת המכה, מה שאין, למשל, למכוניות הישנות עם הפח עבה מאד!"

הקשר היחידי בין עובי הפח לבטיחות -מסה. לרכב כבד תהיה שרידות גבוהה יותר מול רכב קל (כאשר ההבדלים גדולים).

בטיחות הרכב בתאונה נובעת מהשילדה. הקורות של הדלתות מספקות את ההגנה בתאונת צד.

ברכבים עם פח דק במיוחד הוא חייב לעבור טיפול נגד חלודה אחרת יהיו בו חורים,בפח עבה,אפשר לתקן ביתר קלות נזקי חלודה.

ד"א סיטרואן התגאו בטכניקה מיוחדת למתיחת פח ע"מ להפחית משקל בדגמי הAX.

 

יופי הוא עניין של טעם, לטעמי דגמי 3 הדלתות נאים בהחלט ו4 הדלתות סתמיים כחלק ממשפחתיות שנות השמונים (305,אסקונה,רנו9,פיאט131,אודי 80).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...