Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 30 לסובארו לאונה - וקצת על הפוליטיקה שמאחוריה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 5459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואולי הישראלי המצוי מושפע פחות מתדמית הסטייל שיש למכוניות ארופאיות והעדיף יותר תמורה לכסף שהוא מרוויח עבור עבודה קשה וקנה סוברו. הסוברו DL 1400 שנת 1978 היתה למשל יותר מרווחת אמינה וחזקה מהNSU 1200 שהיתה להורי מקודם. ה DL 1600 שנת 1986 היתה יותר מרוחת ויותר חזקה למשל מהסיטרואן GS של השכנים. אמינות הסוברו היא לא דבר של מה בכך, זו עדות להנדסה המוצלחת שלהם, באספקט הזה יותר מוצלחת משל הסחורה שהגיעה מאירופה. מי שממעיט בהישג הזה צריך מידה גדולה של כושר התעלמות.

 

 

אבל אם תשווה את מנועי הסובארו ההם למנועים אירופיים באותו נפח מאותם שנתונים, הסובארו בדרך כלל היה חלש יותר. הספק נמוך = פחות עומסים. בגלל שילדה ומתלים נחותים, הליאונה לא עודדה נהיגה מהירה ובדרך כלל נהגו בה בניחותא, ולכן האריכה ימים. החיפושית, וולבו 144, טויוטה היילקס ועוד כמה כלים שביצועים הם לא הצד החזק שלהם, הן דוגמאות טובות לתיאוריה הזו שלי. אם תקרע אותם או תשפר אותם הם יתבלו די מהר. אני מכיר את זה מקרוב ממנוע הסובארו טנדר 1.8 שיש לי בבאגי שלי. מצד שני, אני מאוד בספק אם מנוע אירופי מקביל כלשהו היה שורד את מה שהמנוע הזה עבר בחייו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 180
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אבל אם תשווה את מנועי הסובארו ההם למנועים אירופיים באותו נפח מאותם שנתונים, הסובארו בדרך כלל היה חלש יותר. הספק נמוך = פחות עומסים. בגלל שילדה ומתלים נחותים, הליאונה לא עודדה נהיגה מהירה ובדרך כלל נהגו בה בניחותא, ולכן האריכה ימים. החיפושית, וולבו 144, טויוטה היילקס ועוד כמה כלים שביצועים הם לא הצד החזק שלהם, הן דוגמאות טובות לתיאוריה הזו שלי. אם תקרע אותם או תשפר אותם הם יתבלו די מהר. אני מכיר את זה מקרוב ממנוע הסובארו טנדר 1.8 שיש לי בבאגי שלי. מצד שני, אני מאוד בספק אם מנוע אירופי מקביל כלשהו היה שורד את מה שהמנוע הזה עבר בחייו.

מי שרץ בזמנו לקנות סובארו לא היו נערים מתבגרים שחלמו לעשות דריפטים ומרוצי דראג ואפילו לא להיות ראשונים בכל רמזור אלא אנשים קשי יום שראו בסובארו רכב נאה, מרווח, אמין, ששווה חסכון, כמו שחן ציין, של כשלוש שנים והצליח לשדרג ולו לזמן קצר, את מעמדם החברתי.

לא מובנת לי אמירתך לגבי החיפושית 64 שלקחה אותך לבקעה בזמנו ודיברה אליך יותר. האם אתה יכול להגיד שהתנהגות הכביש שלה והביצועים היו טובים יותר מאשר לסובארו, לכל סובארו שהיא?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שזכור לי הרנו 12 היתה רכב מאוד מוצלח ואמין.

איפה בני לוי שצריך אותו....

חיפושית 1971,אאודי 75 ואריאנט 1972,:fadein:

אאודי 80 1974, אאודי 80 1982, אאודי 80 1986, אאודי 80 1988,אאודי 80 1990, אאודי 100 1974 , אאודי 100 1987.

כבר אמרתי שאני חולה אאודי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מובנת לי אמירתך לגבי החיפושית 64 שלקחה אותך לבקעה בזמנו ודיברה אליך יותר. האם אתה יכול להגיד שהתנהגות הכביש שלה והביצועים היו טובים יותר מאשר לסובארו, לכל סובארו שהיא?

 

ממש לא. אבל היתה לה נשמה. אחרי משחק קל במנוע היא נסעה לא פחות טוב מכל ליאונה 1300 והיתה הרבה יותר מהנה לנהיגה (גם אם הרבה יותר מסוכנת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שרוצה תשואה בטוחה משקיע בנדל"ן, בתוכנית חסכון, באגרות חוב לא ברכב.

הסיבה היחידה שגרוטאות הסובארו שמרו על ערכן כל כך טוב בשנות ה80 זה שכל המדינה קנתה אותן.

אם היו קונים פחות אז גם הערך לא היה נשמר בצורה כזאת.

אבל בדיוק כמו בפוליטיקה הישראלים טפשים ובמיוחד אלה "קשי היום" שמצביעים לליכוד ולביבי פעם אחר פעם למרות שאותם הוא דופק הכי חזק עם הגזרות שלו.

עובדה שברגע שהגיעו היפניות האחרות הסובארו כמעט ונעלמו בשנות ה90 ובאה גרוטאה חדשה-הלנטיס.

בדיוק כמו עם אדון ביבי אם היו קונים ארופאיות במקום גרוטאות סובארו אז שמירת הערך של הארופאיות וגם השרות שלהן במוסכים,שוק חלפים תחליפיים וכו' היו משתפרים פלאים.

אבל מי שטיפש אוכל אותה אין מה לעשות.

יש לי חבר שכל פעם אני שואל אותו למה אתה מצביע רק ליכוד? אין לו אפילו תשובה לזה כי הוא בעצמו לא יודע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא. אבל היתה לה נשמה. אחרי משחק קל במנוע היא נסעה לא פחות טוב מכל ליאונה 1300 והיתה הרבה יותר מהנה לנהיגה (גם אם הרבה יותר מסוכנת).

נו, באמת, משחק קל במנוע של חיפושית הפך אותה למהנה בנהיגה? מילא אם היית אומר ששיפרת מיתלים, בלמים וכד'.

אני לא מכיר אף בעל משפחה שקונה רכב משפחתי סטנדרטי שישחק קצת במנוע כדי לשפר את "ביצועיו". כל האמירות שלך במהלך השרשור מראות על תפיסה של בחור צעיר אוהב ריגושים מוטוריים (חיפושית משופרת...) ולא של הקונה הסטנדרטי של שנות השמונים.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שזכור לי הרנו 12 היתה רכב מאוד מוצלח ואמין.

איפה בני לוי שצריך אותו....

מוצלח כן, אמין כן, אבל חדשני ומהנה לנהיגה? אני חושב שסובארו עקפה אותו בסיבוב.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שרוצה תשואה בטוחה משקיע בנדל"ן, בתוכנית חסכון, באגרות חוב לא ברכב.

הסיבה היחידה שגרוטאות הסובארו שמרו על ערכן כל כך טוב בשנות ה80 זה שכל המדינה קנתה אותן.

אם היו קונים פחות אז גם הערך לא היה נשמר בצורה כזאת.

אבל בדיוק כמו בפוליטיקה הישראלים טפשים ובמיוחד אלה "קשי היום" שמצביעים לליכוד ולביבי פעם אחר פעם למרות שאותם הוא דופק הכי חזק עם הגזרות שלו.

עובדה שברגע שהגיעו היפניות האחרות הסובארו כמעט ונעלמו בשנות ה90 ובאה גרוטאה חדשה-הלנטיס.

בדיוק כמו עם אדון ביבי אם היו קונים ארופאיות במקום גרוטאות סובארו אז שמירת הערך של הארופאיות וגם השרות שלהן במוסכים,שוק חלפים תחליפיים וכו' היו משתפרים פלאים.

אבל מי שטיפש אוכל אותה אין מה לעשות.

יש לי חבר שכל פעם אני שואל אותו למה אתה מצביע רק ליכוד? אין לו אפילו תשובה לזה כי הוא בעצמו לא יודע.

 

 

אנא- רק אל תתחיל אם זה אפילו!:? זה כבר ממש לא מצחיק ולא לעניין- עמדות הפוליטיות שלך לא מעניינות כאן אף אחד! בשביל זה יש אוף-טופיק!:evil: ואתה יודע מה- החבר שלך מצביע ככה- כי בא לו. בסדר? זה לא מספיק טוב בשבילך, שמישהו עושה משהו כי בא לו- בבקשה, זכותך לחשוב אחרת. אל תטיף מוסר לאלה, שלא חושבים ככה! ושוב- הדיון הזה גלש וממשיך לגלוש לאיפשהו רחוק מהנושא המקורי- מה הקשר לדעות הפוליטיות, מקום מגורים ומוזיקה ששומעים- לערך אספני וכללי של הרכב?:roll:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור זה רק בשביל לתת דוגמא לאנשים שלא חושבים והולכים כמו סוס שקשרו לו את העיניים.

ביבי והליכוד היה רק לצורך דוגמא, ברור שאין שום קשר בין ביבי לבין סובארו.

בעצם אולי יש ביבי בחיים שלו לא נסע ולא יסע בשום סובארו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בטוח.:-D אבל לביבי, בניגוד לאלה, שקונים סוברו, ובכלל "זבל יפני"- יש כסף לתחזק כל דבר, לו היה בכלל צריך לעשות זאת!:roll: שוב- אינני חולק את הטעם של ה"ישראלי הממוצא" בשיקולי בחירת הרכב- אבל אני בהחלט יכול להבין את מי, שלא ממש מחפש לעצמו אתגרים מוטוריים, אלא סוג של "כסא", שיביא אותו מנקודה א' לנקודה ב', ולכן מחפש את ה"כסא" הכי "משתלם", ולא הכי-יוקרתי! הרי גם אתה לא תכחיש, אני מניח, שעם כל אהבה שלנו, נניח, לסיטרואן GS- הבחירה "האוטומטית", במיוחד במשומשות- תהיה סוברו, אם אכן מישהו ירצה להיות בטוח לפחות ב-90%, שהוא קם בבוקר, נכנס לאוטו, ומגיע לעבודה בזמן!8)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוקצי הסובארו שוכחים שאת רוב האנשים מעניין להגיע עם האוטו שלהם מנקודה א' לנקודה ב', במינימום תקלות, מינימום הוצאות ומינימום כאב ראש (על כאבי גב פחות מתפשרים :-D). רק אחר כך, אם בכלל, מגיעים הסעיפים של חוויה נהיגה וביצועים.

מה שמרגיז הוא, שעוקצי הסובארו מזלזלים באנשים שזהו סדר העדיפויות שלהם, וכן, זוהי פלצנות והתנשאות.

תפסיקו לחשוב כמו ילדים קטנים ותבינו שלא כל מה ששונה מצורת המחשבה שלכם הוא בהכרח שלילי. איש במכוניתו ינהג.

אני לא אתפלא אם גם מהשירשור הזה ייגזר שירשור חדש העוסק בדרבי הנצחי הגדול- טויוטה קורולה מול סיטרואן- מי יותר אמינה...

 

עריכה: גינדי- אתה בסדר, אתה..

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור זה רק בשביל לתת דוגמא לאנשים שלא חושבים והולכים כמו סוס שקשרו לו את העיניים.

ביבי והליכוד היה רק לצורך דוגמא, ברור שאין שום קשר בין ביבי לבין סובארו.

בעצם אולי יש ביבי בחיים שלו לא נסע ולא יסע בשום סובארו.

 

הראיה שלך משובשת מרוב דעות קדומות והכללות. זו לא עבירה אבל לדעתי הגישה שלך לא מתאימה לפורום מכוניות אספנות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הראיה שלך משובשת מרוב דעות קדומות והכללות. זו לא עבירה אבל לדעתי הגישה שלך לא מתאימה לפורום מכוניות אספנות

הגישה שלו לא מתאימה לשום פורום. פה מלוכלך וגישה שלילית מעידים רק על מצוקה עמוקה שבה הוא נמצא. כנראה זה נובע מביקורים אין סופיים במוסכים עם הצרפתיות שהוא מתעקש לנסוע בהן. מה שכן אני מניח שהדרך למוסך נורא נוחה כשנוסעים על רכב צרפתי.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, באמת, משחק קל במנוע של חיפושית הפך אותה למהנה בנהיגה? מילא אם היית אומר ששיפרת מיתלים, בלמים וכד'.

אני לא מכיר אף בעל משפחה שקונה רכב משפחתי סטנדרטי שישחק קצת במנוע כדי לשפר את "ביצועיו". כל האמירות שלך במהלך השרשור מראות על תפיסה של בחור צעיר אוהב ריגושים מוטוריים (חיפושית משופרת...) ולא של הקונה הסטנדרטי של שנות השמונים.

 

 

וואלה, עלית עלי. אני אוהב ריגושים מוטוריים גם היום - בגיל 43 עוד מעט, ולא מתבייש בזה. אם לא הייתי אוהב ריגושים מוטוריים, כנראה שהייתי נוסע בסובארו לאונה, או בקורולה או בכל יפנומטית מגעילה אחרת.

 

כשהייתי צעיר שיחקתי במנוע של החיפושית הראשונה פשוט כדי שתיסע טוב יותר. קניתי אותה ללא מנוע ב-700 שקלים של אז כי היא מצאה חן בעיני וזה גם מה שיכולתי להרשות לעצמי כחייל בסדיר. אבא תרם מתנה יפה בצורת מנוע מיבוא, ושיחקנו בו לא בשביל רייסים אלא כי ידענו שחיפושית סטנדרטית זו עגלה וכדי לקבל סחיבה משופרת בעליות של כביש חוצה שומרון של אז. זה עבד? כן ועוד איך. לא מכונית ספורט, אבל אוטו שנסע ממש טוב ושירת אותי שלוש שנים בנאמנות. מכרתי כי קצת נמאס ורציתי לשנות (ורציתי אלפא סוד... שהתגלתה כבחירה נהדרת. גם מהירה לזמנה, גם מהנה, ואפילו אמינה), וגם כי היה ישן מדי ולא היה לי אז רצון ותקציב לשיפוץ מקיף (חלודות), מה שכנראה הייתי עושה היום ושומר על אוטו שהוא חתיכת הסטוריה ובעל ערך אספני, מה שליאונה לעולם לא תהיה.

 

בחיפושית השניה שהיתה חזקה בהרבה אכן טיפלתי גם במתלים ובבלמים ובהיגוי. להגיד לך שזה הפך אותה לפורשה 911 לעניים? זאת אולי תהיה הגזמה, אבל זה בהחלט היה הכיוון. האוטו היה מספיק מהיר כדי לברוח מכל משפחתומטית 1,600 של אמצע שנות ה-90' ומדהים לנהיגה גם אם קצת מסוכן במגבלות למי שלא מכיר אותו בצורה אינטימית, ואני אוכל את עצמי עד היום על שמכרתי אותו (אם היה קצת שכל בקודקודי אז, הייתי צריך לאכסן אותו ולשמור עליו). זה היה אחד מכלי הרכב היותר מהנים לנהיגה ומי שלא מסוגל להבין את זה בדרך כלל סתם כי לא ניסה, (אבל יש גם מקרים חמורים יותר, של מוגבלות מוטורית) יכול לנסוע בליאונה אוטומטית (אפשר גם קורולה, או לנטיס, או אפלאוז, או כל קופסה יפנית אחרת - אוטומטית כמובן, בצבע לבן או כסוף כמובן - כי צריך להיות כמו כולם - הכי חשוב להיות כמו כולם - כי אין כמו החמימות הדביקה של העדר שנותנת חיזוקים - כי העדר אף פעם לא טועה - וגם אם במקרה נדיר בהחלט הוא כן טועה, צרת רבים לעולם תהיה חצי נחמתו של הטיפש) ולקבל את הריגושים המוטוריים שלו משינון מחירון לוי יצחק וחישוב אחוזי ירידת הערך בכל לילה, לפני השינה. בהחלט לגיטימי.

 

שלא תבין אותי לא נכון - אין לי שום בעיה עם השיקולים שמנחים אנשים לבחור במכונית מסוימת, סובארו ליאונה בשנת 82' לצורך העניין או יונדאי גטס או טויוטה קורולה היום, או כל מכונית פשוטה ובסיסית אחרת שעבור לא מעט אנשים מהווה התגשמות של חלום - מי אני שאשבור להם את החלום הזה?...

אבל מה? לדעתי מי שאוהב מכוניות לא חולם על מכוניות כאלה. אנשים שאוהבים מכוניות מעדיפים מכוניות אחרות, חלקם אפילו יעדיפו להשקיע סכום זהה למחירה של משפחתית יפנית חדשה במכונית ישנה בשנה או שתיים, אבל טובה, נוחה, מהנה יותר, בהרבה מקרים לא הרבה פחות אמינה (ככל שעוברות השנים התהליך בדיוק הפוך - במחירה של משפחתית יפנית בסיסית אתה רוכש דגמים אירופיים עדיפים מאות מונים בכל פרמטר וצעירים בכמה שנים טובות) חבל לי רק שבעיני רוב הציבור זה מצטייר כסטייה או פלצנות. לדעתי חשוב איך מכונית נוסעת, לא פחות מאיך היא מתנהגת במחירון. אבל זו עובדה שבישראל השיקול העיקרי לבחירה במכונית מסוימת (בנוסף למה חושבים עליה השכנים) הוא רק בכמה תימכר ותוך כמה זמן - אנשים כאן מתכננים את מהלך המכירה של מכוניתם החדשה עוד לפני שחתמו על הזמנה וקיבלו את המפתחות... אין לי בעיה עם זה, זו זכותם המלאה. אבל לטעמי האישי זה אחד הסימפטומים של חברה שאין לה תרבות מוטורית. לכן אני גם לא מתפלא שרוב בעלי המשפחתומטיות החדשות האלה עושים כל כך הרבה שטויות על הכביש ונוהגים כל כך רע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשפט האחרון הוא לא יותר מהכללה מטופשת. כמה פעמים יוצא לכל אחד מאיתנו לומר את המשפט- "אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים" (תבינו לבד).

אין קשר ישיר בין הרכב שאדם נוהג לבין צורת הנהיגה שלו. לא כל מי שנוהג ב"משפחותומטית יפנומטית מגעילה 1600" הוא נהג גרוע.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...