Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוק הספורט המוטורי


דרור לסט
שימו לב! השרשור הזה בן 4862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מטופל, חלקית מאד. פתור - לא.

ההקלה היחידה שיש לספורט עממי היא שיש לך אפשרות להוציא רשיון תחרותי למכונית בעלת רשיון רגיל, מבלי לבטלו. זה הכל. כל היתר - הצורך רשיון נהיגה תחרותי, רשיון רכב תחרותי, ביטוח מירוצים וכו' - הכל בתוקף! צריך לעמוד בכל הדרישות!

זה אומר שאם אני רוצה לקחת את האופנוע שלי (לגביו, אגב, גם כך לא היה צורך בביטול רשיון הרכב) ולקפוץ למסלול לכמה הקפות, עלי לעבור קודם לכן את כל התהליך של הוצאת רשיון עבורי (כולל בדיקות רפואיות וקורס), הוצאת רשיון עבורו, הוצאת ביטוח מתאים - ואז, ורק אז, אוכל לעלות על מסלול.

לעומת זאת, אם בא לי לעלות על מסלול באירופה עם המיניוואן שלי אני מגיע ביום המיועד לכך, משלם כמה לירות, חותם על טופס שחרור מאחריות, מציג את רשיון הנהיגה שלי וזהו בערך.

מבין את ההבדל?

 

טל

 

הבנתי.

 

בחלק מהמקומות בעולם המצב הוא כפי שאתה מתאר, ובחלק המצב הוא בדומה לארץ.

 

באוסטרליה בה התגוררתי גם ליום מסלול נדרש רשיון מירוצים. לא שצריך יותר משעת הדרכה עיונית ואישור רופא בשביל לקבלו, אבל הוא עדיין נדרש אדמיניסטריטיבית.

 

לגבי העניין הביטוחי, ניתן לפתור אותו ברמת המארגנים של יום המסלול בצורה קולקטיבית.

 

יכול היה להיות יותר פשוט ופחות בירוקרטי, אבל בהתחשב בנקודת המוצא הקודמת שהייתה, זה ממש נס שהדבר בכלל מתאפשר.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 239
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממש לא מסכים עמך.

קודם כל, אוסטרליה לא מיצגת את מה שקורה באירופה או ארה"ב. שם פשוט אין צורך ברשיון מירוץ, נקודה. אתה נכנס לאתר של מסלול מונזה, רואה מתי יש תאריכים פנויים (ה-31 לחודש זה, למשל), בא, מראה רשיון רגיל, משלם, עולה על המסלול. ז-ה-ו. אף אחד, אגב, לא קורא לזה בכלל ספורט. ימי מסלול, זה הכל.

מעבר לכך, כנראה לא הבנת עד הסוף את המשמעויות. למעט הרשיון הדואלי, כל הכללים של נהיגה ספורטיבית חלים על נהיגה עממית. זה אומר, בין היתר ולמשל, נוכחות של בוחן שיצטרך לאשר את הכלים לפני הנהיגה, ובעיקר - בסוף האירוע יצטרך כל אחד לעבור דרכו כדי לקבל חזרה את הרשיון הרגיל. ראית דבר כזה אצלך שם באוסטרליה?

קל מאד לומר "זה ענין קטן ולא משמעותי" או "אפשר לסדר" כשאתה לוקח כל סעיף בפני עצמו. אבל כשאתה מצרף הכל יחד - רשיון מירוצים לרכב, רשיון מירוצים לך, ביטוח מירוצים, בוחנים, אמבולנס פינוי... אז לא, לרובנו המכריע הפתרון הנוכחי ממש לא יותר טוב ממה שיש היום. כל הנושא הזה הוזנח מההתחלה, ואת המחיר אנחנו משלמים עכשיו.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זלמן, חבל שאתה ממהר להגיב בלי לקרוא בעיון. שים לב מה אתה כתבת: "ובקשר לרשיון הנהיגה זה רשיון לנהיגת רכב על הכביש רגיל ובלי הגבלות למינהן". זה, מה לעשות, פשוט לא נכון ולכן כתבתי לך במפורש "נסה להשתתף במירוץ בבריטניה, ארה"ב, צרפת, גרמניה או כל מדינה מערבית אחרת רק עם רשיון נהיגה רגיל, ונראה כמה רחוק תגיע. בכל המקומות האלו צריך רשיון מירוצים, שהוא נפרד ולא קשור לרשיון הנהיגה הרגיל". בשום מקום לא אמרתי שאת רשיון המירוצים הזה מוציאה המדינה - אבל אתה צריך אותו.

 

טל שלום לך שוב סלח לי אתה מערבב דברים ואתה ממש מטעה כן טל אני התחרתי גם בגרמניה וגם באיטליה וגם בצורפת, כך שבבקשה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...זה אומר, בין היתר ולמשל, נוכחות של בוחן שיצטרך לאשר את הכלים לפני הנהיגה, ובעיקר - בסוף האירוע יצטרך כל אחד לעבור דרכו כדי לקבל חזרה את הרשיון הרגיל. ראית דבר כזה אצלך שם באוסטרליה?

טל

 

- כן (החלק הראשון) - בוצעו בדיקות Scruteneering לכל הרכבים שעלו.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זלמן, חבל שאתה ממהר להגיב בלי לקרוא בעיון. שים לב מה אתה כתבת: "ובקשר לרשיון הנהיגה זה רשיון לנהיגת רכב על הכביש רגיל ובלי הגבלות למינהן". זה, מה לעשות, פשוט לא נכון ולכן כתבתי לך במפורש "נסה להשתתף במירוץ בבריטניה, ארה"ב, צרפת, גרמניה או כל מדינה מערבית אחרת רק עם רשיון נהיגה רגיל, ונראה כמה רחוק תגיע. בכל המקומות האלו צריך רשיון מירוצים, שהוא נפרד ולא קשור לרשיון הנהיגה הרגיל". בשום מקום לא אמרתי שאת רשיון המירוצים הזה מוציאה המדינה - אבל אתה צריך אותו.

-----------------------------------------------------------------------------

טל שלום לך שוב, סלח לי אתה מערבב דברים ואתה ממש מטעה. כן טל אני התחרתי גם בגרמניה וגם באיטליה וגם בצרפת, כך שבבקשה ממך אל תנסה לספר פה לחברה מה מותר ומה אסור ומה היא החובה, באירופה יש FIA בארהב יש את הרשות האמרקאית, ובכל המקומות האלו אתה חייב להציג רשיונות לפני תחילת התחרות אם זה ראלי, ראלירייד, אם זה דייטונה, ואם זה תחריות של F1 ובזה אסיים טל כי אתה ממחזר ומטעה. אני גם לא ראיתי היכן כתבתי שאתה יכול להיות שותף בתחריות האלו בלי רשיון מירוצים?

 

 

המשיכו לנהוג בזהירות זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זלמן,טל,ואריה,הייתי שמח אם כל האנרגיות שלכם היו מופנות ישירות לממשלה ולועדות השונות,ולא על גבי הפורום,כרגע זה נראה כמו פול גז בניוטרל,הדברים שנאמרים כאן צריכים להגיע לאנשים הנכונים ,ולצערי הם לא כאן...

הרעיון של אריה לשלוח מכתבים...ושל זלמן שיודע ממקור ראשון מה הולך בספורט המוטורי בחו"ל...וטל שחי ומכיר את החוק והתקנות.

 

אולי אתם תפעלו יחד עם היועץ,מה אתם אומרים???

 

 

בברכה,

קובי כהן

 

קובי

זה חשוב שאנשים כותבים את דעתם, אפשר ללמוד מזה כמה דברים.

מה יצא מזה ? לא יודע .

המסקנה שלי זה שצריך להפגש ולהקים מעין וועד פעולה משותף, בלי הבדלי דת גזע מין ועמותה :-)

[B][COLOR=navy]אריה פאהן מפקח בניה - אבן היסוד פיקוח בניה [/COLOR][/B] [URL]http://www.even-hayesod.co.il/[/URL]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל וכולם,

הנה רעיון... ליובל ואולי לרשות.

החוק קובע כי הרשות תנפיק רישיון מירוצים. החוק לא מתייחס לגבי נהגים בעלי רישיון מחו"ל.!!!!! זו לקונה שניתן לדעתי לנצלה לטובתינו. הרי לא ייתכן שאם יבוא לפה לאירוע אלוף עולם (ואני בכוונה מקצין - ראה פטר סולברג באלתרנטיבי) הוא יצטרך רישיון ישראלי!!!!

תודיע הרשות בבקשה (אם היא רוצה לעזור לנו הספורטאים) שהיא מכירה בכל רישיון זר של נהיגת מירוצים. אולי נוכל להוציא רישיון בחו"ל בלי בירוקרטיה - נניח בירדן (כי בקפריסין אני מבין שיש בעיות) או במצריים... והרשות תהיה מחוייבת להכיר בו אוטומטית.

זה יצור מסלול עוקף פקידים בארץ.

אולי הרעיון לא ישים... אבל שווה בדיקה, לא?

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון זה בדיוק הרעיון אני יכול להגיע לכל תחרות שאבחר ולהציג את הרשיונות שלי מנורווגיה כל זמן שישנה חותמת של FIA ואף אחד לא בארץ ולא בשומקום יכול לעצור אותי מלהתחרות .( ותכניס את זה למסגרת כי זו העובדה).

 

 

בברכה זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון

יש התייחסות בתקנות לנהגים מחו"ל, הבעיה היא לא למצוא פתרונות ליובל או לרשות, תאמין לי שבתחילת כתיבת התקנות ניסיתי לעשות זאת, החוק מנוסח בצורה כל כך מעורפלת ומחוררת שניתן למצוא פתרון כמעט להכל.

הבעיה היא איך לפעול כדי שהפתרונות האלה יהיו בסופו של דבר התקנות שיאושרו.

 

ציטוט מהתקנות -

 

"מי שאינו תושב ישראל ובידו רשיון לנהיגה ספורטיבית זר או בין לאומי, בר תוקף, המשתתף באירוע נהיגה ספורטיבית בישראל, וההתאחדות הנוגעת בדבר נתנה לו תעודה המאשרת כי רשיון הנהיגה הזר או הבין לאומי, תקף לנהיגה ספורטיבית באירוע מסוג האירוע האמור, רשאי לקבל רשיון מאותו סוג, לנהיגה ספורטיבית, מבלי שיידרש לעבור הכשרה, בדיקות רפואיות ובחינות כאמור בתקנת משנה " - סוף ציטוט

 

[B][COLOR=navy]אריה פאהן מפקח בניה - אבן היסוד פיקוח בניה [/COLOR][/B] [URL]http://www.even-hayesod.co.il/[/URL]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו

רואים מהתרד הזה את התנהלות הדברים, בחוק כתוב שהרשות תנפיק רשיון נהיגה וכו 'וכו' .

באה היעצת המשפטית של איזה משרד ומכתיבה שזה יהיה כך וכך.

מי יכול לעמוד מולה ? טל שביט לבדו ? יובל מלמד לבדו ? אני לבדי ?

זה בדיוק כל העניין.

זה מה שאמרנו כל הזמן, שהספורטאים צריכים להיות מלוכדים בהתאחדות אחת כדי שיהיה לנו כח מול הרשויות.

אם היה לנו התאחדות של 800 ספורטאים, היה לנו כח לפעול, היה לנו לוביסטים, היה לנו ליווי ויעוץ משפטי .

אם היינו רוצים להגיש בג"ץ לא היתה עולה השאלה מאיפה הכסף.

 

אני מקווה שאנשים יפנימו את זה, יוותרו קצת על האגו, ויתלכדו כדי לפעול יחד .

[B][COLOR=navy]אריה פאהן מפקח בניה - אבן היסוד פיקוח בניה [/COLOR][/B] [URL]http://www.even-hayesod.co.il/[/URL]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט ...

זה מה שאמרנו כל הזמן, שהספורטאים צריכים להיות מלוכדים בהתאחדות אחת כדי שיהיה לנו כח מול הרשויות.

אם היה לנו התאחדות של 800 ספורטאים, היה לנו כח לפעול, היה לנו לוביסטים, היה לנו ליווי ויעוץ משפטי .

 

 

אריה,

אמת ויציב דבריך.

האמת שמישהו אחר (ולא אני) כבר אמר את זה, אבל אז טרחו לזרות לו מלח על הפצעים ולעסוק בהשמצותיו בכדי לנסות ולשבת על "כס המלכות".

 

מה שצריך זה התאחדות אחת בלבד.

מרגע שמתחילים הפיצולים - אין סוף, כך גם אצל הפלסטינאים או כל קבוצה אחרת.

צריך לוותר קצת ולהתאחד - ולא, לא נוכל להוביל אלא להיות מובלים.

 

האם יש מי שירים את הכפפה ?

אדם בעל שיעור קומה,

פוליטיקאי בזכות,

 

מישהו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי

זה חשוב שאנשים כותבים את דעתם, אפשר ללמוד מזה כמה דברים.

מה יצא מזה ? לא יודע .

המסקנה שלי זה שצריך להפגש ולהקים מעין וועד פעולה משותף, בלי הבדלי דת גזע מין ועמותה :-)

 

 

זו הייתה הכוונה שלי,להוציא אנרגיות יעילות לאסוף את האנשים הנכונים ולצאת "למלחמה" כי אם המדינה לא יודעת לכבד "חוק"

אנחנו לא נכבד אותה....

 

 

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטופל, חלקית מאד. פתור - לא.

ההקלה היחידה שיש לספורט עממי היא שיש לך אפשרות להוציא רשיון תחרותי למכונית בעלת רשיון רגיל, מבלי לבטלו. זה הכל. כל היתר - הצורך רשיון נהיגה תחרותי, רשיון רכב תחרותי, ביטוח מירוצים וכו' - הכל בתוקף! צריך לעמוד בכל הדרישות!

זה אומר שאם אני רוצה לקחת את האופנוע שלי (לגביו, אגב, גם כך לא היה צורך בביטול רשיון הרכב) ולקפוץ למסלול לכמה הקפות, עלי לעבור קודם לכן את כל התהליך של הוצאת רשיון עבורי (כולל בדיקות רפואיות וקורס), הוצאת רשיון עבורו, הוצאת ביטוח מתאים - ואז, ורק אז, אוכל לעלות על מסלול.

לעומת זאת, אם בא לי לעלות על מסלול באירופה עם המיניוואן שלי אני מגיע ביום המיועד לכך, משלם כמה לירות, חותם על טופס שחרור מאחריות, מציג את רשיון הנהיגה שלי וזהו בערך.

מבין את ההבדל?

 

טל

 

 

מצד שני יש גם בזה משהו, תחשוב שיהיה מסלול בישראל ואנשים יוכלו לעלות חופשי ללא אישור רפואי, קורס או כל דבר אחר.

צריך לזכור שפה זה לא אירופה וצריך להתחיל ממשהו כי אם אנשים יתחילו ישר להתפרע במסלולים חופשי זה לא ילך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא מאמין שאני קורא את זה...

בגלל פקידים עם גישה פרובינציאלית כמו שלך אנחנו תקועים איפה שאנחנו תקועים. הספורט המוטורי בישראל לא צריך גננת, ולא העוסקים בו. מאיפה אתה מוציא ביטויים כאלו? "להתפרע על המסלול"... ממש אוי ואבוי. אני באמת מציע שנתחיל ספורט מוטורי קודם כל מקארטינג בלבד, ואז, אחרי כמה שנים ש"נתרגל" ואחרי שעם ישראל יתחנך, נעבור הלאה למכוניות מתנגשות בלונה-פארק.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...