Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוק הספורט המוטורי


דרור לסט
שימו לב! השרשור הזה בן 4862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את "האור בקצה המנהרה" אני רואה מאז שב 2001 אמר לי וילנאי (אחרי שתפח לי על השכם) : "בחור צעיר, עד סוף מושב הקיץ, יהיה לך ספורט מוטורי חוקי בישראל"....

 

הוא רק לא ציין איזה מושב קיץ....

אולי באמת 2012?

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 239
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חח מעניין שכולם טוחנים מים. עוד לא הפנמתם שכל פעם מופיעה דרישה חדשה ואנו מתקפלים???????? לא נמאס????? חידלו כבר, בוא נתחיל לפעול בדרך שלנו שיתחילו להבין שאנו רציניים ולא רק פה בשרשורים.כולם פה חכמים וכותבי שורות,נראה לי שבמידה ונמשיך לכותב שורות פה לא נגיע לשומקום.

 

ועכשיו לסוגיות המדוברות, בדיקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך סוגית הבדיקות הרפואיות בכל מקום בעולם הבדיקות הרפואיות נעשות עלידי רופא המשפחה יש טפסים שהוא עובר עליהם וחותם, ובקשר לרשיון הנהיגה זה רשיון לנהיגת רכב על הכביש רגיל ובלי הגבלות למינהן. ובמידה וישנן שינויים זו המצאה ישראלית.

 

משונה שכל פעם מופעיה מיגבלה זו או אחרת להמשך הפעילות ואני יכול להאשים רק את אלו שנותנים יד לחברה המטומטמים שיושבים ומנחיתים הוראות בלי שום ידע בעניין.

 

המשיכו לנהוג בזהירות זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סקרן לדעת: מיהם האנשים המסתוריים האלו ש"מתקפלים ו"נותנים יד"? אפשר לדעת על מי אתה מדבר? הייתי מציע שלפחות תפנה את האצבע המאשימה למי שבאמת אשם - הפקידים שממציאים כל מיני דרישות חדשות לבקרים. נושא הבדיקות הרפואיות היה סגור ומסוכם - בעקרון אותן בדיקות בהן מחוייב כל ענף ספורט אחר - עד שפתאום צץ איזה פקידון חדש והחליט שהוא יודע יותר טוב מכולם. בינתיים לא שמעתי על אף אחד שהסכים לקבל את הגזירה הזו, ואין סיכוי בעולם שהיא תגיע להיות תקנה.

אשמח גם לדעת מהי בדיוק "הדרך שלנו" שעליה אתה מדבר.

ואגב, כדאי שתבדוק את העובדות שלך. נסה להשתתף במירוץ בבריטניה, ארה"ב, צרפת, גרמניה או כל מדינה מערבית אחרת רק עם רשיון נהיגה רגיל, ונראה כמה רחוק תגיע. בכל המקומות האלו צריך רשיון מירוצים, שהוא נפרד ולא קשור לרשיון הנהיגה הרגיל.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהגיע הזמן להתחיל להפעיל לחץ ולא לתת ליובל מלמד להלחם לבד.

יותר נכון שזו תהיה יוזמה של עמותה שמייצגת ספורטאים ולא יוזמה פרטית.

טבעי הדבר שעמותת נהגי המרוצים שהובילה את התהליך עד כה תהיה זאת שממשיכה את התהליך.

אולי למנות את דני לוי שירכז את הנושא מטעם העמותה ? מלחמות הוא יודע לנהל :-) (אם הוא יסכים)

צריך להוציא כבר עכשיו מכתב ליו"ר וועדת החינוך ולטעון שלא יתכן שהמדינה אינה מקיימת את חוקיה .

לשלוח העתקים לכל הנוגעים בדבר, למשרדי הממשלה, ליו"ר רשות הספורט, למבקר המדינה, ליועהמ"ש לממשלה.

להתריע על אי קיום החוק, להסביר שאם לא תהיה התקדמות בחודשיים הקרובים (עד לפגרת הקיץ) נאלץ לפנות לבימ"ש.

זו דעתי ,,, :idea:

[B][COLOR=navy]אריה פאהן מפקח בניה - אבן היסוד פיקוח בניה [/COLOR][/B] [URL]http://www.even-hayesod.co.il/[/URL]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו באתר לא מתפקד בימים האחרונים. אז נמשיך מה שאתה מציג לפני התחרות זה רשיון נהיגה על כביש ובנוסף אתה מציג רשיון שמסופק עלידי רשות הספורט המוטרית הקפופה לחוקי FIA וגם הרשיון הזה ניתן לך אחרי תשלום שנתי ואין תנאים או הגבלות.אז כל הספורים שפה אלו ספורים שהומצאו עלידי פקיד זה או אחר בשביל להערים קשיים.

 

 

המשיכו לנהוג בזהירות זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זלמן, חבל שאתה ממהר להגיב בלי לקרוא בעיון. שים לב מה אתה כתבת: "ובקשר לרשיון הנהיגה זה רשיון לנהיגת רכב על הכביש רגיל ובלי הגבלות למינהן". זה, מה לעשות, פשוט לא נכון ולכן כתבתי לך במפורש "נסה להשתתף במירוץ בבריטניה, ארה"ב, צרפת, גרמניה או כל מדינה מערבית אחרת רק עם רשיון נהיגה רגיל, ונראה כמה רחוק תגיע. בכל המקומות האלו צריך רשיון מירוצים, שהוא נפרד ולא קשור לרשיון הנהיגה הרגיל". בשום מקום לא אמרתי שאת רשיון המירוצים הזה מוציאה המדינה - אבל אתה צריך אותו. זה מה שאמרתי, ומה שאתה כותב רק מצדיק את זה. מה שצריך לעשות כדי לקבל את רשיון המירוצים זה ענין אחר - כמינימום צריך לעבור בדיקות רפואיות, ובמקרים רבים גם קורס כלשהו (לרוב משהו קצר וללא צורך להבחן או משהו כזה).

מה שקורה אצלנו הוא שאת הרשיון מוציאה המדינה, במקום התאחדות כזו או אחרת. זה לא נובע מגחמה של פקיד אלא מהעובדה שספורט מוטורי הוגדר כחוק. ברגע שהפעילות מעוגנת ומוגדרת תחת חוק, וברגע שקיים רשיון שמוגדר בחוק במפורש ובמדוייק - בדוק את נוסח החוק שעבר - הרשיון הזה הופך להיות מסמך ממשלתי. בתחילת תהליך כתיבת התקנות עוד ניסינו להגדיר שההתאחדויות השונות יוציאו את הרשיונות, אבל היועצים המשפטיים מכל עבר פסלו זאת על הסף - בגלל שמדובר בחוק.

אז לסיכום: עצם קיום רשיון מירוצים אינו המצאה של אף פקיד. הוא קיים גם בחו"ל (וגם שם יש כל מיני דרגות והגדרות, ועל כל ענף אתה צריך להוציא רשיון נפרד ולשלם בנפרד, בדרך כלל, ולפעמים אלו סכומים לא מבוטלים). הוצאת הרשיון הזה אצלנו על ידי המדינה היא פועל יוצא של קיום הפעילות תחת חוק מדינה. טוב, לא טוב - אלו העובדות.

אגב, סתם לידע כללי: ההתאחדות שמוציאה את הרשיון לא בהכרח כפופה ל-FIA (או FIM או ארגון בינלאומי אחר). וקיימים סוגי מירוצים רבים בהם אין צורך כלל ברשיון נהיגה רגיל. היו אלופי עולם כאלה.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל

עד כמה שאני יודע יש בארץ את חוק הצלילה, יש לי רשיון שהוצאתי במועדון בחו"ל והוא תופס גם בארץ.

נראה לי שזה אומר שגם שיש חוק שמחייב רשיון, זה לא אומר שהמדינה היא זו שצריכה להוציא אותו, מה ההבדל ?

[B][COLOR=navy]אריה פאהן מפקח בניה - אבן היסוד פיקוח בניה [/COLOR][/B] [URL]http://www.even-hayesod.co.il/[/URL]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מומחה לצלילה, אריה. אבל העסק פשוט במקרה שלנו: ככה כתוב בחוק. ציטוט מתוך חוק הנהיגה הספורטיבית התשס"ו - 2005, סעיף 7א: "לא ינהג אדם בכלי תחרותי נהיגה ספורטיבית, אלא אם כן בידו רישיון תקף לנהיגה ספורטיבית בכלי תחרותי מאותו סוג, שנתנה לו הרשות המוסמכת לפי הוראות סעיף זה". הרשות המוסמכת הנ"ל מוגדרת קודם לכן, בסעיפים 1 ו-3: הרשות לנהיגה ספורטיבית אשר מוקמת בתוך משרד החינוך, התרבות והספורט.

אגב, אני ממש לא חושב שזו הבעיה העיקרית שלנו. אז המדינה תנפיק את הרשיונות, ביג דיל. יש דברים שהרבה יותר מטרידים אותי, כמו למשל העובדה שמעשית לא תהיה לך אפשרות לעלות עם הרכב הפרטי שלך על מסלול מירוצים סתם ככה באמצע השבוע לכמה הקפות כדי להוציא מרץ. כמו למשל העובדה שכל נושא הביטוח עוד לא סגור. כמו למשל... טוב, נו, הרשימה ארוכה. חלק מהדברים נכתבו קודם.

 

טל

 

עריכה: וכדי ששוב לא יאשימו אותי שאני נזכר עכשיו, הנה ציטוט מתוך מה שכתבתי אז, בפברואר 2005: "אחת הסוגיות המציקות העולה מן החוק היא הכמות האדירה של הליכים ונוהלים ביורוקרטיים... נתחיל מהנהגים: אלו ידרשו, כאמור, להחזיק ברשיון תחרותי לגבי סוג הרכב הרלבנטי. לא ברור עדיין מהם הקריטריונים על-פיהם ינתן הרשיון – אלו יקבעו בהמשך – אך הרשיון ינתן, כאמור, על-ידי הרשות הממשלתית שתוקם, וכבר כאן אנו מוטרדים... בחו"ל, מי שמעניק רשיונות הוא בדרך כלל גורם ספורטיבי, לא ממשלתי – ההתאחדות הרלבנטית, ובמקרים רבים אף מועדונים מקומיים"...

 

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל שוב שלום לך. אחזור פעם אחרונה בכל העולם ואני חוזר בכל העולם אתה יכול להתחרות כל זמן שיש בידך רשיון נהיגה ובנוסף רשיון שהונפק עלידי התאחדות הספורט המוטרית שכפופה לחוקי FIA. וזה ממש לא משנה היכן שאתה מתחרה במקסיקו ירדן או ישראל. ודבר נוסף במדינות שונות אתה לא חייב בדיקה רפואית להתחרות, רק כשהתחרות היא בין לאומית.

 

המשיכו לנהוג בזהירות זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זלמן,טל,ואריה,הייתי שמח אם כל האנרגיות שלכם היו מופנות ישירות לממשלה ולועדות השונות,ולא על גבי הפורום,כרגע זה נראה כמו פול גז בניוטרל,הדברים שנאמרים כאן צריכים להגיע לאנשים הנכונים ,ולצערי הם לא כאן...

הרעיון של אריה לשלוח מכתבים...ושל זלמן שיודע ממקור ראשון מה הולך בספורט המוטורי בחו"ל...וטל שחי ומכיר את החוק והתקנות.

 

אולי אתם תפעלו יחד עם היועץ,מה אתם אומרים???

 

 

בברכה,

קובי כהן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל שוב שלום לך. אחזור פעם אחרונה בכל העולם ואני חוזר בכל העולם אתה יכול להתחרות כל זמן שיש בידך רשיון נהיגה ובנוסף רשיון שהונפק עלידי התאחדות הספורט המוטרית שכפופה לחוקי FIA. וזה ממש לא משנה היכן שאתה מתחרה במקסיקו ירדן או ישראל. ודבר נוסף במדינות שונות אתה לא חייב בדיקה רפואית להתחרות, רק כשהתחרות היא בין לאומית.

 

המשיכו לנהוג בזהירות זלמן

תגיד, מה דעתך על הרעיון הפרוע הבא - לקרוא את מה שכותבים לך? אולי לא כל הזמן, אבל לפחות מפעם לפעם... ככה היית יודע שבאמירה החוזרת שלך אתה: א) לא מחדש שוב דבר, ברמה העקרונית. ראה שוב את הציטוט ממה שכתבתי לפני יותר מ-3 שנים. ב) טועה בחלק מהדברים. אם אתה רוצה - קבל את זה, אם לא - זכותך: במקרים רבים ההתאחדות שמנפיקה את הרשיון לא קשורה במאום ל-FIA, בודאי בתחרויות מקומיות אפילו אם הן ענקיות, כמו בארה"ב למשל. כמו כן, בסוגים רבים של מירוצים אין צורך כלל ברשיון נהיגה רגיל. זה לא משהו שאני חושב - זה משהו שאני יודע. תחום הספורט המוטורי כולל הרבה יותר מאשר מירוצי ראלי, ידידי.

לגבי בדיקות רפואיות. בישראל, תחום הספורט הרשמי והמאורגן כפוף לתקנות כלליות בתחום הספורט. חלק מהתקנות הללו דורשות בדיקות רפואיות, באופן די מפורט. שלא תהיה טעות, זה לא רק לגבי כדורגל או כדורסל או אתלטיקה: זה נכון גם לגבי ענפים כמו גולף או שחמט! אני מצרף את קובץ התקנות לבדיקות רפואיות, אם זה מענין אותך. חוק הנהיגה הספורטיבית מציב אותנו בתוך המסגרת הזו, של הספורט המאורגן תחת משרד החינוך. בנוסף, נוסח החוק מגדיר כי את הבדיקות הרפואיות יקבע השר הממונה (=שר החינוך, התרבות והספורט) בהסכמת שר הבריאות. במלים אחרות - שר הבריאות (=אנשי המקצוע שלו) הוא שקובע בסופו של דבר. כל זה כתוב בחוק, סעיף 7 (ד) (3): "הרשות המוסמכת לא תיתן רשיון לנהיגה ספורטיבית... אלא אם המבקש כשיר מבחינה רפואית... על פי כללים שקבע השר, בהסכמת שר הבריאות"...

 

אז עכשיו תחליט אם אתה רוצה להמשיך להאשים פקידים אלמוניים שמנסים להכשיל...

 

קובי: אני בהחלט בעד לשלוח מכתבים. לא יודע כמה זה יעזור, אבל בודאי לא יזיק. לגבי באופן אישי, כל מה שכתבתי כאן ידוע היטב ליובל. לא אמרתי שום דבר חדש ולא המצאתי את הגלגל. הסיוע האמיתי יבוא אם נציגי ספורטאים - ראשי התאחדויות, חברי ועד וכו' - יגיעו יחד עימו לחלק מהפגישות, ו/או ידרשו פגישה עם שר הספורט + מנכ"ל המשרד + מנכ"ל מנהל הספורט. שוב, לא יודע כמה זה יעזור כאשר משרדי משלה אחרים עושים לנו צרות.

 

טל

תקנותבדיקותרפואיות2008.doc

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

....יש דברים שהרבה יותר מטרידים אותי, כמו למשל העובדה שמעשית לא תהיה לך אפשרות לעלות עם הרכב הפרטי שלך על מסלול מירוצים סתם ככה באמצע השבוע לכמה הקפות כדי להוציא מרץ....

 

אם אני לא טועה נושא זה מטופל בתקנות ופתור דרך הגדרות "ספורט עממי":

 

"ספורט עממי" – נהיגה ספורטיבית, במסגרת אירוע נהיגה ספורטיבית שאושר בידי הרשות המוסמכת במסלול מירוץ סגור ברכב ספורט עממי;

 

רכב ספורט עממי הוא רכב בעל רשיון לתעבורה אשר במקביל מוצא לו רישיון כלי תחרותי עממי.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטופל, חלקית מאד. פתור - לא.

ההקלה היחידה שיש לספורט עממי היא שיש לך אפשרות להוציא רשיון תחרותי למכונית בעלת רשיון רגיל, מבלי לבטלו. זה הכל. כל היתר - הצורך רשיון נהיגה תחרותי, רשיון רכב תחרותי, ביטוח מירוצים וכו' - הכל בתוקף! צריך לעמוד בכל הדרישות!

זה אומר שאם אני רוצה לקחת את האופנוע שלי (לגביו, אגב, גם כך לא היה צורך בביטול רשיון הרכב) ולקפוץ למסלול לכמה הקפות, עלי לעבור קודם לכן את כל התהליך של הוצאת רשיון עבורי (כולל בדיקות רפואיות וקורס), הוצאת רשיון עבורו, הוצאת ביטוח מתאים - ואז, ורק אז, אוכל לעלות על מסלול.

לעומת זאת, אם בא לי לעלות על מסלול באירופה עם המיניוואן שלי אני מגיע ביום המיועד לכך, משלם כמה לירות, חותם על טופס שחרור מאחריות, מציג את רשיון הנהיגה שלי וזהו בערך.

מבין את ההבדל?

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...