Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפ"צורי מכוניות - הסטיגמות.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7604 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחרונה יצא לי לדבר עם חבר בנוגע לרכבים ושיפצוריהם. עולם התוספים, מערכות המוזיקה ושאר הירקות אשר הופכים את נושא המוטוריקה להרבה יותר מעוד דרך בה חיינו במאה האחרונה השתנו מהקצה אל הקצה התקבל על ידי אותו בחור כנושא דיבור, התעסקות אם תרצו, שמייצג קהל לבנטני במילים יפות או שמא - ערסים, במילים יומימיות ...

 

אני כמובן שלא מסכים עמו, אבל מה דעתכם אתם ? האם עולם שיפורי הרכב, מערכות הסאונד לרכב ושאר ההפתעות המוטוריות מייצגים את החתך הפחות "נחשב" באוכולוסיה או שאולי רק בארץ ההתייחסות כל כך "ייחוסית" לנושא?

פורסם

החבר הפסודו-מומחה שלך ראה יותר מהיר ועצבני,זאת דעתי.

 

רק בארץ.

בבריטניה,לדוגמה(אחת מיני ברחבי העולם המתוקן), הטיונרים הטובים באמת נחשבים למושא להעריץ ולא פושעים...

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

פורסם

זהו לא סוג השיפורים שחשבתי עליהם...

 

בד"כ, שאני חושב על שיפור, הוא משפר משהו.

 

כל אלו עם הילדות העשוקה שמתאמצים כ"כ שישימו לב אליהם עם כל הנוצות וההתנהגות המטומטמת הם לא מה שחשבתי עליהם כשניסחתי לעצמי את המושג "משפרים"...

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

פורסם
החבר הפסודו-מומחה שלך ראה יותר מהיר ועצבני,זאת דעתי.

 

רק בארץ.

בבריטניה,לדוגמה(אחת מיני ברחבי העולם המתוקן), הטיונרים הטובים באמת נחשבים למושא להעריץ ולא פושעים...

וגם בארץ הטיונרים הבאמת טובים הם מושא להערצה.

וגם בבריטניה ה"טיונרים" שמערכת הסטריאו באוטו שלהם עולה פי כמה מהאוטו שלהם ושהרכב כולו "מקושט" בחצאיות ובספויילרים מוגזמים וזולים, גם שם הם נחשבים ללא יותר מערסים.. (תאמין לי שאני מכיר מספיק טוב את התרבות הבריטית כדי לדעת את זה בוודאות)

זה לא ככה רק בארץ.

 

עמוס

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum..

פורסם

מושא להערצה בעיני חלק קטן באוכלוסיה, כל השאר רק שומעים את מילת ה-ש' ומוציאים קלשונים ולפידים:?.

וזה,רק בארץ.

 

אז אנחנו בעצם מסכימים.

שיפורים=טוב. "שיפורים"=רע.

 

מקווה שזה עונה לפותח הת'רד בנוגע להפרדה שיש לעשות בין שיפורים ל"שיפורים".

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

  • אחראי פורום
פורסם

עמוס, חזרת!....ברוך הבא.

 

שמתי לב מביקורים בארצות שונות באירופה, שהחתך ה"זה" של המקשטים הוא די דומה לזה שבארץ.

בחורים צעירים עם ספויילרים גדולים מדי, מוזיקה חזקה מדי ונראה ששכל קטן מדי.

 

המכוניות ה"אמיתיות" ובעליהן, חונים במקומות שקטים וחומקים להם מסביב למוקדי הבלגאן.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

אם מישהו מוסיף כנף אחורית לאוטו אז כל הכבוד לו (בתנאי שזה יפה..) אבל אם מישהו עושה משהו כמו שראיתי אתמול בטילת בת-ים: מצובישי סופר לאנסר בצבע כתום (!!! :loco: !!!) לוקח ומוסיף לרגב "ספוילר" (אני לא בטוח שלדבר הזה אפשר בכלל לקרוא ככה) שנראת כאילו שהיא הייתה נראת גדולה מדי אפילו בשביל מטוס.. זה כבר משהו אחר ועל אנשים כאלה אני מרחם מכל הלב.. זה כאילו שהם אומרים יש לי קטן ולכן יש לי אוטו דוחה..

 

 

 

 

 

 

בכבוד רב

לאון חבקין

:loco:How can I be lost, If I've got nowhere to go?

:loco:

פורסם

אינני חושב שמי שמשפר מכוניות נחשב לחתך הפחות נחשב באוכלוסיה (בעולם). היחס והמיתוג/מיצוב שהאדם ששיפר את רכבו יקבל יתבסס לטעמי על האם השיפור נעשה בטעם טוב, בסבירות ובאיכות או שמא באופן זול וולגארי ולא הולם (הולם גם מבחינת הפן של ההתאמה של השיפור לסוג ודגם הרכב).

 

אין זה נכון לומר כי כל מי שמשפר את רכבו נחשב לערס (אני מניח כי רוב חברי הפורום מודעים לפירוש האמיתי של המילה ערס וכי על אף שרובנו משתמשים במילה הנ"ל איננו מתכוונים לרמוז על המהות הנ"ל אלא רק על דרך ההתנהגות והלבוש) וכי שיפור רכבים נחשב לתחום מוגדר שמצוי בידי קומץ מסויים (בעל רושם שלילי) באוכלוסיה. להפך, שיפור רכב הוא דבר שהוא מושרש למדי בחברה (בייחוד בארה"ב שם ניתן למצוא אנשים מכל קצוות האוכלוסיה, בגילאים שונים שמשפרים מגוון רחב של כלי רכב בסגננות ולמטרות שונות).

 

בנוסף, יש לציין כי קיים הפן ההתנהגותי של נהגי הרכבים המשופרים...שמשפיע לא מעט על "קיטלוגם". אומנם אין זה נכון לומר כי כל מי שמשפר את רכבו הוא מטרד לחברה אך בארצנו כמו ברוב המקרים, הצעקני והבולט משפיע על דעת הרוב...שאצלו משפרי רכבים נתפסים בקונטציה של חוליגנים.

 

יתכן שאילו הציבור בארץ היה פתוח יותר לתרבות המוטורית שיש בעולם אזי שהוא היה יותר סבלני, אוהד ומשבח את השיפורים הנ"ל. אך בארצנו כשלאור ירוק יש לובי חזק ושהרשויות משרשות וטוענות בהכללה שרכבים משופרים אינם בטוחים וכיו"ב הרי שבהחלט ניתן לומר שבארץ מי שמשפר את רכבו נתפס באור שלילי ע"י הרוב בציבור. עם זאת, יתכן שבעקבות החקיקה בעניין הספורט המוטורי והשקעה רבה בתחום החינוך, תושבי הארץ ייפתחו לתרבות המוטורית המפותחת שיקיימת בלא מעט מדינות ושניתפסת לרוב כדבר חיובי.

פורסם
אם מישהו מוסיף כנף אחורית לאוטו אז כל הכבוד לו (בתנאי שזה יפה..) אבל אם מישהו עושה משהו כמו שראיתי אתמול בטילת בת-ים: מצובישי סופר לאנסר בצבע כתום (!!! :loco: !!!) לוקח ומוסיף לרגב "ספוילר" (אני לא בטוח שלדבר הזה אפשר בכלל לקרוא ככה) שנראת כאילו שהיא הייתה נראת גדולה מדי אפילו בשביל מטוס..

בלי להיות גזען - חלקן הגדול של המיצובישי האלה שייכות לבני דודים מהצפון (יפו). יש גם כמה "משלנו", אבל רובם מסתפקים בחישוקי ריגר טיוניניג ובמדבקת מגנזיום על השמשה. :-D

אבל - יש בינהם כמה שיודעים לשפר, יש אחד שלקח מיצובישי סופר לאנסר (ידנית!), צבע אותה בצבע צהוב-מונית-ניו-יורק, ושם לה חישוקים שנראים ממש טוב על הרכב, גם הבפנים כולו צהוב (איפה שצריך). ויש עוד עוד ועוד דוגמאות.

 

ככה זה שהפחח הוא מהחמולה :-P

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

פורסם
אינני חושב שמי שמשפר מכוניות נחשב לחתך הפחות נחשב באוכלוסיה (בעולם). היחס והמיתוג/מיצוב שהאדם ששיפר את רכבו יקבל יתבסס לטעמי על האם השיפור נעשה בטעם טוב, בסבירות ובאיכות או שמא באופן זול וולגארי ולא הולם (הולם גם מבחינת הפן של ההתאמה של השיפור לסוג ודגם הרכב).

 

אין זה נכון לומר כי כל מי שמשפר את רכבו נחשב לערס (אני מניח כי רוב חברי הפורום מודעים לפירוש האמיתי של המילה ערס וכי על אף שרובנו משתמשים במילה הנ"ל איננו מתכוונים לרמוז על המהות הנ"ל אלא רק על דרך ההתנהגות והלבוש) וכי שיפור רכבים נחשב לתחום מוגדר שמצוי בידי קומץ מסויים (בעל רושם שלילי) באוכלוסיה. להפך, שיפור רכב הוא דבר שהוא מושרש למדי בחברה (בייחוד בארה"ב שם ניתן למצוא אנשים מכל קצוות האוכלוסיה, בגילאים שונים שמשפרים מגוון רחב של כלי רכב בסגננות ולמטרות שונות).

 

יתכן שאילו הציבור בארץ היה פתוח יותר לתרבות המוטורית שיש בעולם אזי שהוא היה יותר סבלני, אוהד ומשבח את השיפורים הנ"ל. אך בארצנו כשלאור ירוק יש לובי חזק ושהרשויות משרשות וטוענות בהכללה שרכבים משופרים אינם בטוחים וכיו"ב הרי שבהחלט ניתן לומר שבארץ מי שמשפר את רכבו נתפס באור שלילי ע"י הרוב בציבור. עם זאת, יתכן שבעקבות החקיקה בעניין הספורט המוטורי והשקעה רבה בתחום החינוך, תושבי הארץ ייפתחו לתרבות המוטורית המפותחת שיקיימת בלא מעט מדינות ושניתפסת לרוב כדבר חיובי.

מצמץ סיכם את כל העניין דיי יפה. התגובות השונות פה בפורום מעידות על מצב של שיפורים, משמע Tuning, לעומת "שיפורים" ופה למעשה נופל כל התחום לפי דעתי המאוד ענייה. ספויילרים חסרי כל פרופורציה, הדבקות על פח הרכב שאין מילה אחרת למעט דוחות כדי לתאר אותן וניאונים שרמת החיבור שלהן לרכב מגרדת את החובבנית כל אלו הם "שיפורים" צולעים שהקשר בינהם לבין תרבות נהיגה ומוטוריקה פועל בחסות השפעה קשה מסרטי רכב כאלו או אחרים.

 

אני מנסה לכוון יותר לכיוון השיפורים האיכותיים, אדם שמשקיע באימפרזה חדשה כסף הן למטרת יופי, הן למטרת ביצועים (לגיטימי מאוד ! שאנשים יתעוררו !) והן למטרת מערכת שמע וויזיולאציה מהטובות ביותר נתקל בחומת אטימות ואפילו זלזול מצד קהל גדול בארץ שפשוט מקטלג את כל שיפורי הרכב כהתנהגות "ערסית", נקרא לזה ככה, וזה פשוט לא בסדר.

 

איך אתם חושבים אבל שאפשר להפריד בין השיפורים לבין ה"שיפורים", MustardMan32 ציין שלפעמים מישהו משפר את הרכב שלו במחיר שעולה יותר מהרכב, האם זה מציב אותו בצד הפחות מוערך של עולם השיפורים או שאולי עצם העובדה שהבן אדם שמקיע בשיפור הרכב ללא השוואה למכיר הרכב עצמו שמה אותו במצב אחר . אתם חושבים שנוכל לשרטט רשימה של שיפורים לגיטימים לעומת "שיפורים" שהם פשוט Lames ?

 

המטרה בסופו של דבר היא להוציא מכל הסלט המאוס הזה של שיפורי רכב בארץ את אותם אנשים שלפי דעתי צריכים לקבל מעמד של אמנים (ממש כמו שדי.ג'יי. טוב בארץ זוכה להערכה) ולהבליט אותם על רקע המצב ה"בררתי" (מלשון בררה מנוקד כפתח פתח) בשוק המטוריקה הישראלי.

פורסם

איך אתם חושבים אבל שאפשר להפריד בין השיפורים לבין ה"שיפורים", MustardMan32 ציין שלפעמים מישהו משפר את הרכב שלו במחיר שעולה יותר מהרכב, האם זה מציב אותו בצד הפחות מוערך של עולם השיפורים או שאולי עצם העובדה שהבן אדם שמקיע בשיפור הרכב ללא השוואה למכיר הרכב עצמו שמה אותו במצב אחר . אתם חושבים שנוכל לשרטט רשימה של שיפורים לגיטימים לעומת "שיפורים" שהם פשוט Lames ?

.

שיפורים זה לא דבר חד משמעי....

י

ש , לדוגמא, ספוילר שיכול להראות זוועתי על נניח סופר לאנסר, ויראה נהדר ומאוד מחמיא על אוטו שבאמת מתאים לו ועם אולי בודי קיט מחמיאה.

 

 

 

המטרה בסופו של דבר היא להוציא מכל הסלט המאוס הזה של שיפורי רכב בארץ את אותם אנשים שלפי דעתי צריכים לקבל מעמד של אמנים (ממש כמו שדי.ג'יי. טוב בארץ זוכה להערכה) ולהבליט אותם על רקע המצב ה"בררתי" (מלשון בררה מנוקד כפתח פתח) בשוק המטוריקה הישראלי.

 

:mm_yeah: :mm_yeah:

 

אור.

×
×
  • תוכן חדש...