Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות חשמל לאחר דימום הרכב.


ceyal
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7212 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לכולם.

 

בזמן האחרון התחילה תופעה מוזרה ברכב.

כל עוד הרכב מונע - המגבים וחלונות החשמל עובדים במהירות תקינה.

 

ברגע שהרכב כבה והמצבר מתחיל לפעול - מהירות המגבים יורדת דרסטית.

עליית החלונות הופכת לזחילה מיגעת - ואם 2 חלונות עולים במקביל - זו קטסטרופה.

בנוסף - נורות המאותתים עובדות חלש יותר.

לכאורה בעית מצבר/חשמל..

 

אבל

נתוני עזר

מצבר 62 אמפר - VARTA GEL חדש.

אלטרנטור חדש

טעינה תקינה

הנעה גם אחרי יומיים ויותר נעשית בשניה או פחות - כך שזה שולל מצבר/טעינה.

 

אם תאמרו חוטים מקצרים - למה זה לא קורה כשהרכב מונע?

רעיונות יתקבלו בברכה

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שיש לך מפל מתח בכבל שהולך מהמצבר למערכת החשמל (לא לסטרטר). כשהמנוע פועל, האלטרנטור מזין את האביזרים ההיקפיים, ושם אין מפל מתח כזה.

 

 

בדקת 14.4 במוצא האלטרנטור, או על הדקי המצבר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקת 14.4 במוצא האלטרנטור, או על הדקי המצבר ?

14.4 באלטרנטור

במצבר זה 14.2 אאל"ט

 

טוב

גם אני צריך להתחיל לזחול:roll:

 

ואולי שמישהו יסביר לי מה הכוונה למפל? כלומר ממש נתק? אפשר לראות דבר כזה בעין? או שצריך לבדוק עם אוומטר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפל מתח - נפילה (ירידה) של מתח מסוים בדרך - לדוגמה חוט פגום יגרום למפל של חלק מהמתח כך שלרכיבים יגיע פחות מה-12 וולט. כאשר המנוע מכובה והמגבים זזים לאט בדוק מתח בכניסה למנוע שלהם. השווה למתח בתפקוד רגיל כאשר המנוע מונע. משם אפשר להמשיך עם רב-מודד לגלות איפה הנפילה (אם קיימת).

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שזה כמעט בכל המערכות.

חלונות,מגבים,איתות, ולפעמים גם המנועים של הנעילה המרכזית.

כנראה באמת שזה הכבל הראשי שיוצא מהמצבר..

וצריך לראות מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא הסתכלתי על זה.

למה?

מה הנקודה?

אני יכול לבדוק מחר..

קח את כל דברי כל בגדר סברה אך אולי אצליח לתת רעיון...

 

משתי בחינות -

משותף לשני המכלולים שציינת = גומי.

לחלונות יש את הגומיות בבסיס ולאורך כל המסלול ולמגבים, נו מן הסתם שהם עשויים מגומי וההתהנהגות שונה כאשר הגומי חם או קר.

 

מבחינה שנייה - בחום או קור מערכות החשמל ברכב (לפחות בתיאוריה, כי אין לי נסיון רב בחשמל רכב אך חשמל זה חשמל... כל ההבדל בישומים) עשויות לעבוד שונה בגלל אופי רכיבים נוספים שמחוברים למערכת.

 

שני הרעיונות למעשה לוקחים לשני כיוונים הפוכים. כלומר שהגמי חם הוא רך יותר ולכן המכלולים יעבדו קל יותר => מהר יותר. לעומת זאת כשחם, התנגדות מוליכים עולה ולכן מנועים חשמליים עשויים לעבוד לאט יותר.

 

 

***עריכה***:

שמתי לב שפרסמת נתונים נוספים על הבעיה בזמן שכתבתי את תוגבתי זו.

התעלם ממה שלא רלוונטי.

סליחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שיש לך הארקה לקוייה ברכב, יש לבדוק כבל מינוס ראשי למרכב במיוחד וגם למנוע. רולי יש קורוזיה או משהו אחר.

שהרכב מונע אז האלטרנטור הוא מרכז החשמל וההארקה. בעת שהרכב מכובה המינוס וההארקה היא מהמצבר, כנראה החוט של המינוס אצלך עייף.

עדיין קיימת סבירות לא גבוהה שיש בעיה במצבר-בדוק מתח על המצבר שהרכב דלוק ומכובה במיוחד שמכובה וחזור עם תוצאות

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב!

אם yonatan צודק והבעיה בהארקה...זה מאד חמור ועלול להשפיע עד כדי פריצת מיים בבלוק....

ממליץ שתבדוק את המתח ברדיאטור.

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות

 

בעלי ה BX

יש למישהו שרטוט של קוי ה + וההארקה ברכב?

בהיינס אין...

 

(ואני לא מדבר על שרטוט חשמלי אלא פיזי.אצלי כל החוטים נעלמים מאחורי סעפת בגודל של וילה ממוצעת בכפר שמריהו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה לראות לאן כבלי המינוס הולכים, אצלי אחד הולך לגיר ליד הסטרטר ואחד למרכב.

אם אצלך זה גם כך אז תבדוק את שני החוטים במיוחד את זה שהולך למרכב, אולי החיבור למרכב חלש, אולי יש קורוזיה, אולי חלק מהסיבים נתלשו ואין מגע כל כך. נסה לחבר חוט עבה באופן זמני יחד עם החוט הקיים ובדוק אם נפתרה הבעיה, אולי תצטרך חשמלאי.

כמו כן בדוק מתח שהרכב מכובה ודלוק על המצבר. בדוק גם את מחבר הפלוס הראשי לפעמים חוט שם משתחרר או הבורג וזה יוצר גם מפלי מתח.

מקווה שבעיתך תיפתר

יונתן

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...