Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7635 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי גולף ג'נריישן שנת 2001 עם צמיגי 205/50R16 (מאושרים ברישיון כמובן). לאחורנה שמתי לב למישכות לכיוון ימין בהגה ולאחר חיפוש בפורום הבנתי שיש כמה אפשרויות, שבינהם הנפוצה היא לחץ אוויר לא תקין.

 

בדקתי בספר הרכב, והוא מורה על לחץ של 1.9 באר מקדימה ו2.2 (אני חושב) מאחורה, שזה 27 PSI ו32 PSI בהתאמה (בקירוב). בכל אופן, אני מתאר לעצמי שבספר רכב הלחצים מותאמים למידה המקורית בגולף שהיא 195 אם אני זוכר נכון ולכן מבחינת הגיון צריך להיות הבדל בלחצים בין המידות לא?

 

ערכתי חיפוש ומצאתי את המדריך המעולה של מוטי מיאטה בנוגע למילוי לחץ אוויר נכון בצמיגים ורציתי למלא לפיו אך שמתי לב שבצמיגים הקדמיים שלי (דאנלופ SP9000 או משהו כזה) אין את המשולשים האלה, שמעידים על הקצה האפקטיבי של סוליית הצמיג בעוד שבצמיגים האחוריים (דאנלופ DIAGNOS או משהו כזה) המשלוש נמצא, האם זה הגיוני? האם יכול להיות שהוא נשחק איכשהו? (הצמיגים לא במצב רע!) האם אני יכול לבצע את התהליך הזה של מילוי לחץ האוויר ללא המשולשים?

 

תודה רבה לעוזרים.

פורסם

אין הכרח במשולשים, בדיוק בשביל זה הסברתי גם איך מסמנים את הצמיגים עם משחת נעליים - פשוט תסתכל על הסימונים עד לאן הם נשחקים לפי ההסבר והשרטוט :-).

אין גם מה לדאוג בעניין משחת הנעליים, הסימונים יורדים בניגוב קל בזמן שאתה שוטף את האוטו.

אני מוכן להתערב שהלחץ האופטימלי של הגלגלים הקדמיים יהיה גבוה בכמה PSI טובים, 27 זה די נמוך, בעיקר לרכב שרוב משקלו על הגלגלים הקדמיים.

 

תרגיש חופשי לשאול אם יש משהו לא מובן :-).

 

מוטי.

פורסם

הבנתי, תודה מוטי. כנראה קצת לא הבנתי נכון את שיטת הבדיקה, אני חושב שעכשיו הכל ברור לי.

 

אני מקווה בסופשבוע הקרוב להצטייד בכלים המתאימים ולבצע את הבדיקה. תודה שוב.

 

** עריכה, כנראה שלא הבנתי משהו עד הסוף.

כאמור בצמיגים שלי אין את המשולשים שמעידים על סוף הסולייה, אם כך איך אני אדע מתי שטח מגע הסולייה מנוצל במלואו? לעשות את זה לפי העין?

פורסם

לא צריך להיות מדען כד לראות היכן נגמרת הסוליה ומתחילה הדופן..

 

שאתה רואה שהחריצים של הסולייה, מתחילים להשתלב עם הצד - הדופן, תבחר את נקודת האמצע. שם נגמרת הסוליה האפקטיבית ומתחיל הדופן. (לא כך?)

פורסם
** עריכה, כנראה שלא הבנתי משהו עד הסוף.

כאמור בצמיגים שלי אין את המשולשים שמעידים על סוף הסולייה, אם כך איך אני אדע מתי שטח מגע הסולייה מנוצל במלואו? לעשות את זה לפי העין?

מצורפות התמונות הבאות שיעזרו לך, אל תחשוש לשאול במידה ואתה זקוק להסברים נוספים :-).

 

הצילום הוא של הרכב שלי (לחץ אופטימלי או לא :wink:?) -

 

תמונה מס' 1 - אופן הסימון במשחת הנעליים, הקו הצהוב מבטא את קו החיבור בין הסוליה לדופן.

תמונה מס' 2 - כך יראה צמיג עם לחץ גבוה מדי אחרי המבחן, שחיקת הסימון הלבן לא מגיעה עד קצה הסוליה והיא לא מנוצלת במלואה.

תמונה מס' 3 - כך יראה צמיג עם לחץ נמוך מדי, דופן הצמיג קורסת תחת העומס והסוליה מתעוותת אל מעבר לשטח המגע.

התמונה הגדולה - לחץ אויר אופטימלי, הסימון נשחק בדיוק עד קו חיבור הסוליה עם הדופן.

 

עוזר?

 

מוטי.

 

נ.ב: אם אתה שם לב לתמונה שאני מראה את החץ בשרשור המקורי תראה שהוא נמצא טיפונת מתחת לפינת החיבור... זה המקום אליו אתה רוצה להגיע.

TPress.jpg

פורסם

אני שם הכל 35PSI

כמו בהוראות היצרן(אבל ל 175.65.14) והצמיג שלי הוא 185.60.14 והאותו נוסע יפה כך(קרייזלר ניאון) אתה חושב שצריך לעשות שינוי מוטי?

לנהיגה ספורטיבית:)?עד כמה שאפשר.....(אני עם בולמי KONI SPORT לא יודע מה זה קשור:))

 

 

NEON.

Honda accord h22a manual

Honda civic powered by ???

פורסם

מוטי תודה רבה, עכשיו הכל מסודר לי בראש.

התמונה הזאת בהחלט הרבה יותר טוב מהאילוסטרציה בת'רד המקורי ועזרה אפילו לניובי כמוני להבין את הנושא טוב יותר - שוב תודה על העזרה.

 

אני אחזור עם תוצאות בשבת אני מקווה.

פורסם
אני שם הכל 35PSI

כמו בהוראות היצרן(אבל ל 175.65.14) והצמיג שלי הוא 185.60.14 והאותו נוסע יפה כך(קרייזלר ניאון) אתה חושב שצריך לעשות שינוי מוטי?

לנהיגה ספורטיבית:)?עד כמה שאפשר.....(אני עם בולמי KONI SPORT לא יודע מה זה קשור:))

 

 

NEON.

"האוטו נוסע יפה" זה די רחוק מבדיקה מדוקדקת לגבי ניצול שטח המגע של הצמיג עם הכביש... על אחת כמה וכמה שאתה עם מידת צמיגים שונה.

 

בשביל לדעת מה הלחץ האופטימלי צריך לעקוב אחרי ההוראות של השרשור.

 

מוטי.

פורסם

אוקיי.

אז היום לקחתי את המד לחץ אוויר, דף עט ומשחת נעלים והלכתי לתחנת דלק הקרובה לבייתי (יש שם משאבה + חניון די גדול וריק בשבת).

 

בהתחלה שמתי 32 PSI בכל 4 הגלגלים (לפני זה היה לחץ שונה בכל צמיד :shock: ). מרחתי קצת משחת נעלים והתחלתי לעשות שמיניות במשך כדקה. אחרי השמיניות יצאתי מהר ומדדתי, הלחץ היה בערך אותו הדבר כמו בהתחלה (ז"א 32 PSI). השחיקה של המשחה הראתה לחץ אוויר גבוהה מדי, אז ירדתי ל30 PSI, חיכיתי רבע שעה ועשיתי שוב שמיניות, מדדתי וכו' וכו' עד שהגעתי לשחיקה שנגמרת בקצהו של המשולש בכל הצמיגים.

 

בכ"א התוצאה שהתקבלה היא:

24 PSI בקמיים ו26 PSI באחוריים (המלצת היצרן היא 27PSI בכולם).

 

כמה דברים שמדאיגים אותי:

הצמיגים נראים כאילו הם מפונצ'רים :(

אני מקבל הרבה יותר "גלגלים" וחריקות מהצמיגים, למען האמת עד היום אפעם לא נשמעה חריקה מהצמיגים.

 

כמה דברים שמשמחים אותי:

האוטו מרגיש הרבה הרבה יותר יציב, הרבה יותר אוחז.

הנסיעה הרבה יותר נוחה, לפני השינוי כניסה לבור\עלייה על פס האטה היו סיוט.. ממש כמו להתרסק לתוך קיר (אני מגזים) עכשיו זה הרבה יותר נסבל.

 

 

הבדיקה עדיין לא מושלמת, אני חושב שאני יכול להגיע לדיוק רב יותר (השחיקה נגמרת מעט מעל קודקוד המשולש) אבל כבר לא יכולתי להמשיך לעשות שמיניות במגרש שם כי התחילו להגיע אנשים, ופתאום הגיעו גם כלמיני שוטרים לאיזור ואני לא רוצה להתגרות בגורל :)

 

אשמח אם מישהו יוכל להרגיע אותי בקשר לחריקות ולמראה המפונצ'ר :) בכ"א, אני שמח מאוד שעשיתי את הבדיקה הזאת.

 

תודה רבה מוטי!

פורסם

בלחץ יותר נמוך - הגיוני שתשמע יותר חריקות קטנות בסיבובים.

לגבי "גלגלים" אתה כנראה מתכוון שיש יותר יללות קטנות ולא ממש פירפור.

ברור שאיכות הנסיעה תשתפר. זה הרי כאילו שמת קפיצים יותר רכים.

צפה גם לתוספת קטנטנה של 1% בצריכת דלק.

ב407, יש לחץ מומלץ די גבוה. וזאת למרות שהאוטו קצת נוקשה מידי.

2.5 באר מקדימה ומאחורה דווקא יותר גבוה - 2.8 באר. יש לו צמיגי P6 חתך 60. המוסך טוען שהם יחזיקו 100,000 ק"מ.

אי אפשר להוריד לחץ בלי שהמחשב יתריע לך, אבל הורדתי ל 25PSI, והאוטו באמת ריכך יותר טוב פגעי-אספלט מעצבנים. אבל הוא איבד חלק מיכולת ההיגוי החד-מאוד שלו.

פורסם

אסור, ואני מדגיש - אסור !!!!!!!!!!!!!!!!! להוריד לחץ אויר מהגלגלים לרמות של 25 PSI !!!

בטח ובטח שלא במכונית כמו ה 407 !!!

 

אתה פוגע בבלימה של הרכב, באורך החיים של הצמיגים, אתה מערפל את ההגה לרמות שעלולות להוות מכשול בטיחותי בעת תאונה חו"ח או התחמקות ממכשול - וכמובן, גמישות היתר של דפנות הצמיגות עלולות לעלות לך בהתפוצצות צמיג בזמן נסיעה !!!

 

להחזיר את רמת לחץ האויר ללפחות 35 מלפנים ו 30 מאחור !!! ועדיף להיצמד להוראות היצרן (גם אם מדובר ב 40PSI = 2.8 BAR) !!!

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק, הלחץ אצלי נמוך מ25. אבל הרכב הוא גולף ולא 407 (המלצת יצרן 27 PSI, כרגע אני על 24) האם זה רע?

×
×
  • תוכן חדש...