Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7635 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

משהו לא הגיוני.

כשמבצעים את הבדיקה מוצאים תמיד שהלחץ האופטימלי לביצועים קצת יותר גבוה מהמלצת היצרן.

 

בתור התחלה תחזור ל-27 PSI בכולם.

אני אכתוב לך תגובה מפורטת יותר אח"כ.

 

מוטי.

פורסם
בטיחות... שאל את בעלי פורד Explorer (או שאולי Exploder).

 

מוטי.

בטיחות ? איפה בחוץ הים ?

 

אני זוכר מהאיביזה, הגדרות יצרן עמדו על 34 אם אני לא טועה, אני הייתי ממלא 38. לפי הסימון והתחושה זה היה הלחץ הנכון.

 

דניאל.

PS. PM

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם

ה407 כבר בלחץ 32PSI מסמן באמצע לוח השעונים שחסר.

 

ב 25PSI (לעין, הצמיגים נראים בסדר) הוא מסמן ציור של פנצר' איימתני וגם כותב בענק STOP.

ברור שניפחתי חזרה. נסעתי ככה רק 80 קמ"ש ורק שלושה קילומטר.

בכל אופן לרכב יש גם בקרת יציבות. לפי מה שראיתי, טיף הדגים שזה אפילו מייצב היגוי פראי על שלג...

 

שאלה לאיציק: למה שלחץ אוויר נמוך יפגע בבלימה? (חוץ ממקרה של כביש רטוב)

ראיתי בפורום כמה אנשים שטוענים שזה דווקא עוזר להאיץ מהמקום יותר טוב. אני לא אומר את זה, אבל שואל שוב, למה שזה יוריד אחיזה בקו ישר?

ועוד דבר, האם זה באמת מוריד אחיזה בסיבובים ארוכים ומתמשכים (SKIDPAD), או רק מערפל/מקצין את התגובות של הרכב בזמן העברות משקל ושינויי כיוון?

מישהו ראה אולי מחקר, או מדידות בנושא?

פורסם

קראתי שוב את תיאור הניסוי שלך וחסרים לי הפרטים שאני מחפש...

יכול להיות שהניסוי בוצע במהירות נמוכה מדי? שמיניות ארוכות ולא חדות מספיק בשביל להגיע למגבלת האחיזה של הצמיג?

קראתי מחדש את הקטע הרלוונטי במאמר שלי כרגע, יכול להיות שהתיאור לא מספיק ברור.. :|.

הדגשתי באדום את המשפט שכנראה מתפספס לך -

מתחילים בנסיעה בשמיניות במהירות איטית יחסית ומגבירים אותה לאט לאט למהירות בינונית, אין צורך ליותר מזה ואפילו לא כדאי, זה סתם ישבש את מטרת הניסוי, נא להקפיד היטב על תנועה חלקה של ההגה ולא "לשבור" אותו! יש לבצע את הנסיעה כשאתם מעמיסים את הפניות על הצמיגים אבל לא לגרום להם לאבד אחיזה!

משמע -

להגיע אל גבול האחיזה אבל לא לעבור אותו (לא לגרום לאוטו להחליק אל מעבר למה שהצמיג מסוגל לאחוז).

בשביל להגיע אל גבולות האחיזה אין צורך לסוע במהירויות יותר גבוהות מאלו שהילוך שני מסוגל לספק, 50-60 קמ"ש הם בסדר גמור.

אני אתקן כרגע בשרשור המקורי את הכתוב כדי לחדד את הדברים.

 

בניסוי שהתבצע כהלכה, הלחצים האופטימליים שיימצאו תמיד יהיו יותר גבוהים יותר מאלו שהומלצו ע"י היצרן.

 

מוטי.

פורסם

אז פה קבור הכלב. אני חשבתי שצריך לעשות את הניסוי במהירות של כ40-30 קמ"ש ולא לבצע את הפניות בחדות.

 

 

אני אחזור על הניסוי ואדווח על תוצאות. תודה.

פורסם

מוטי,

 

נראה לי שזאת נקודה קצת בעייתית כי בעיקרון הבדיקה הזאת נראית מאוד פשוטה ומתאימה לכל אחד בשביל להגיע לכיוון אופטימלי של הלחץ אבל בגלל שנכנס פה עניין ה"מגבלת אחיזה", זה הופך להיות קצת מעורפל להרבה אנשים.

זה לא בגלל שהמושג לא מוגדר אלא אך ורק בגלל שאני לא בטוח שכל אחד פה יודע באמת לזהות את זה נכון.

 

לגבי המלצות יצרן, האם גם ברכבים ספורטיביים טהורים המלצות היצרן יהיו נמוכות מהאופיטמלי ?

עד כה באמת מצאתי את האופטימום מעט מעל המלצות היצרן ברכבים בהם נסעתי אבל עכשיו עברתי לקליאו ספורט ומבדיקה קצרה שעשיתי נראה שדווקא כאן המלצות היצרן די קולעות.

אני עוד לא לגמרי סגור על זה כי עד עכשיו הייתי עושה בדיקות של ניסוי וטעיה עד שזה מרגיש הכי טוב ולקליאו הספקתי רק לעשות בדיקה קצרה של ההצעה שלך (לא מצאתי מגרש מספיק טוב כדי להגיע למגבלה כמו שצריך ובנסיעה אמיתית מחוץ למגרש תוך שתי דקות כל המשחה נעלמת לגמרי (לא, לא נראה לי שכל הדופן קורסת, זה שילוב של משחה שחורה+חום+לכלוך+טוב, נו, זה גם לא היה שתי דקות :wink: )).

 

ניר

פורסם

ניר -

 

אכן, הבדיקה המתוארת אינה Fool proof, לא שאני רומז שמישהו פה נופל בהגדרה - חלילה (!), אבל צריך קצת רגש בביצוע ולפחות לדעת מתי אתה מפנה את הגלגלים והאוטו לא עוקב בדיוק אחרי הזווית שאתה מכוון אותו אליה אלא מקבל זווית החלקה... מצטער, זה מה יש :|.

 

מוטי.

פורסם

מה לגבי המלצות יצרן ?

 

האם ברכב שיעודו המוצהר הוא נהיגה ספורטיבית שמעדיפה ביצועים/אחיזה/הנאה על פני בלאי/נוחות נסיעה/אחזקה (צריכת דלק למשל), אפשר לצפות להמלצות יצרן אופטימליות לביצועים ולא כאלה שמהוות פשרה ?

×
×
  • תוכן חדש...