Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס אנטיפריז מים במזג אויר חם(50:50vs30:70)


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן, המים בסך-הכל מדללים את הפרסטון והעירבוב מאפשר (בנוסף) גם הקטנה של צמיגות החומר.

להלן קטע מפורום מכוניות אמריקאי שעוסק בנושא...

 

http://newcelica.org/forums/showthread.php?postid=268076

 

ראו את היחסים בין המים לאנטיפריז ואת הבדלי הטמפרטורות ביחס לאחוזים

ההבדלים בין 20 אחוז אנטיפריז במערכת לבין 50 אחוז אנטיפריז במערכת הם בסה"כ 7 מעלות פרנהייט(בערך 4 מעלות צלסיוס) בנקודת הרתיחה בלחץ אטמוספרי

 

כאשר ישנם 30 אחוז אנטיפריז במערכת טמפרטורת הרתיחה מתרחשת ב218 מעלות פרנהייט לעומת 222 כאשר אחוז האנטיפריז 50(בערך 2 מעלות הבדל).

 

כיוון שרוב מערכות הקירור המודרניות עובדות תחת לחץ של 15PSI בקרוב,יש להוסיף 38 מעלות פרנהייט לנקודות הרתיחה השונות(בערך 20 מעלות)

כך שיוצא שעם 20 אחוז אנטיפריז נקודת הרתיחה תהיה 122 מעלות צלסיוס בקרוב.

עם 30 אחוז אנטיפריז נקודת הרתיחה תהיה 124 מעלות צלסיוס בקרוב.

עם 50 אחוז אנטיפריז נקודת הרתיחה תהיה 126 מעלות צלסיוס בקרוב.

 

ההבדלים המשמעותיים יהיו בנקודות הקיפאון מ (7 -)מעלות צלסיוס עם 20 אחוז אנטיפריז עד 30- מעלות צלסיוס כאשר יש 50 אחוז אנטיפריז במערכת.

עם 30 אחוז אנטיפריז נקודת הקיפאון תהיה ב-13 מעלות צלסיוס.

 

כך שהבדלים אלו כמעט לא רלוונטיים לארצנו וניתן אף להסתפק ב-20-25 אחוז אנטיפריז ליעילות גדולה יותר של הקירור והקטנת הצמיגות של התמיסה.

 

כמו שאמיר ציין אכן המים משמשים כממס והאתילן גליקול כמומס.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היוניט במאורר הוא 67-82

 

כלומר הוונטה עובדת כמעט תמיד וטמפרטורת העבודה מספר דקות לאחר ההתנעה(גם התנעת בוקר) מגיעה למ"מ מעל קו האמצע(90-91 מעלות).

כאן אני מדבר על טמפרטורה ממוצעת בתנאי נסיעה ומזג אויר שווים(עירוני,בין עירוני-שעות הבוקר,שעות הצהריים עם מזגן במהירות הגבוהה ביותר,ללא מזגן וכו').

לצערי אין ברכבי מנגנון שמאיץ את פעולת הוונטה עם הפעלת המזגן(יש מנגנון שגורם לכניסתה לעבודה במהירות קבועה).

אך במזג אויר חם,האלטרנטור מספק פחות מתח טעינה למצבר, בנוסף המזגן צורך הרבה מהמערכת וכן מהירות מאורר המזגן הגבוהה וכך המתח יורד עוד יותר ואיתו יורדת מהירות הוונטה. לכן דוקא כאשר יש צורך במהירות וונטה גבוהה, זה לא קורה אלא להיפך.(שעת צהריים, בעמידה בפקק במהירות מזגן הגבוהה ביותר).לכן אני חייב שכל המכלולים האחרים יעבדו ביעילות מקסימלית ואומנם גם בתנאים הנ"ל שהם הכי קשים מבחינת חום מנוע, מורגשת ירידה בטמפרטורה היציבה שזה אומר הטמפרטורה בה מושג איזון בין חימום המים ע"י המנוע לבין יכולת קירורם ע"י מערכת הקירור ושמירה על טמפרטורת מים יציבה. כך אני עורך את ההשוואה,ובהחלט מורגשת ירידה.

 

ניצן

הבעיה אצלך היא לא המים אלא היוניט מאוורר שנפתח מאוחר כנראה כתוצאה מבלאי .

תחליף ליוניט חדשה ותראה איך הטמפ שלך צונחת . -שוב מה שקובע את טמפ' המנוע זה היוניט מאוורר ולא המים מהמזגן עם הסבון כלים ומה שלא רשמו פה ..:roll:

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה אצלך היא לא המים אלא היוניט מאוורר שנפתח מאוחר כנראה כתוצאה מבלאי .

תחליף ליוניט חדשה ותראה איך הטמפ שלך צונחת . -שוב מה שקובע את טמפ' המנוע זה היוניט מאוורר ולא המים מהמזגן עם הסבון כלים ומה שלא רשמו פה ..:roll:

אם הוא עומד בפקק, ובחוץ הטמפ' בערך אותו הדבר, והמאוורר כבר דולק, אז איכות ההולכה של החום לא תשפיע? נשמע לי תמוה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוורר עובד עד אשר הטמפ' מגיעה לאן שהיוניט קובעת . עם נוזל שסופח יותר חום המאוורר פשוט יעבוד פחות זמן (כמה שניות ספורות) .

ניצן תיאר שהחום אצלו בשעון מגיע מעל הקו האדום מכאן היוניט שלו בלויה ..זה בסדר שהרכב שלו לא במיטבו ובקיץ עם מזגן ומאוורר שבקושי מסתובב הרכב מתחמם ויותר חומר מוליך יעזור. אבל עדיין ,משינוי היחס מהילה לא יבוא לציון גואל - לכן הוא צריך להחליף יוניט !

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה אצלך היא לא המים אלא היוניט מאוורר שנפתח מאוחר כנראה כתוצאה מבלאי .

תחליף ליוניט חדשה ותראה איך הטמפ שלך צונחת . -שוב מה שקובע את טמפ' המנוע זה היוניט מאוורר ולא המים מהמזגן עם הסבון כלים ומה שלא רשמו פה ..:roll:

מה שרשמת פה זו שטות.

אם אילו היו פני הדברים הרי שהרכב שלך תמיד היה עובד בטמפ' העבודה האופטימלית שלו בלי קשר לתנאים בחוץ או לאופי הנהיגה.

המציאות שונה מאוד, טמפ' העבודה של הרכב משתנה כל הזמן בהתאם לפרמטרים שציינתי ולכן איכות הולכת החום חשובה מאוד - אם תשפר את איכות הולכת החום תוכל להביא את המנוע קרוב יותר לטמפ' העבודה האופטימלית שלו לאורך זמן רב יותר.

 

סקפטי?

חבל, נשמע כאילו אתה לא ממש מנסה להבין מה נאמר פה בשרשור... לאחד כמוך שיש לו דווקא את הצורך לשפר את הקירור ברכב שלו זה דווקא יכול להועיל מאוד.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נניח שהטמפ' במנוע היא 90 וברכבי נוזל קירור מוכן לשימוש, ובנסיעה בחום עם מזגן ועומס על המנוע הטמפ מתחילה לעלות ומיד נפתח המאוורר ונוצרת סירקולציה עד אשר החום יורד מתחת ל90 - דבר אשר לוקח מס' שניות בלבד ..

ומנגד רכב זהה אותם תנאים רק יחס שונה לטובת המים (30-70) הטמפ' נשארת 90 מעלות וכשהרכב מגיע לטמפ' הנ"ל המאוורר עובד ועם הסירקולציה אודות לקליטת החום המהירה של הנוזל המאוורר עבד קצר מאוד . כך שלמעשה המאוור עבד פחות והטפ' נשארה זהה ...

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה אצלך היא לא המים אלא היוניט מאוורר שנפתח מאוחר כנראה כתוצאה מבלאי .

תחליף ליוניט חדשה ותראה איך הטמפ שלך צונחת . -שוב מה שקובע את טמפ' המנוע זה היוניט מאוורר ולא המים מהמזגן עם הסבון כלים ומה שלא רשמו פה ..:roll:

מה שרשמת פה זו שטות.

אם אילו היו פני הדברים הרי שהרכב שלך תמיד היה עובד בטמפ' העבודה האופטימלית שלו בלי קשר לתנאים בחוץ או לאופי הנהיגה.

המציאות שונה מאוד, טמפ' העבודה של הרכב משתנה כל הזמן בהתאם לפרמטרים שציינתי ולכן איכות הולכת החום חשובה מאוד - אם תשפר את איכות הולכת החום תוכל להביא את המנוע קרוב יותר לטמפ' העבודה האופטימלית שלו לאורך זמן רב יותר.

 

סקפטי?

חבל, נשמע כאילו אתה לא ממש מנסה להבין מה נאמר פה בשרשור... לאחד כמוך שיש לו דווקא את הצורך לשפר את הקירור ברכב שלו זה דווקא יכול להועיל מאוד.

 

מוטי.

מוטי,

האמת שלא רציתי להגיב לדברי ההבל של CIVICNOS כיוון שכלל לא התיחס למה שתארתי אך כיוון שאתה הגבת אגיב גם:

אין קשר כלל ליוניט!!!!!

היוניט הוחלפה לפני פחות משנה

אצלי היוניט היא מכנית ועובדת על תקן טרמוסטט

נפתחת ב67 מעלות

כך שהונטה עובדת כל הזמן!!!

אלא מה עם ירידת המתח עקב הצרכנים(מזגן+מאורר מזגן)

ועקב ירידת מתח הטעינה של האלטרנטור(כיוון שעם עליית הטמפרטורה מתח הטעינה יורד)

גם הוונטה מסתובבת לאט יותר כי אין לה בקרת מהירות והיא ניזונה ישירות ממתח המצבר

אך אם במצב אידיאלי מתח ההזנה הינו מעל 14V במצב עמידה בחום עם מזגן פועל על המהירות הגבוהה גם המתח לוונטה יורד והוא עומד על 12.3-12.5 וולט בלבד דבר הגורם לה לעבוד לאט יותר ולטמפרטורת נוזל הקירור לעלות.

כשמתחילים לנסוע\יוצאים מהעיר וכו-הטמפרטורה חוזרת לנורמה(1-2 מ"מ מעל קו האמצע).

לכן ע"מ לצמצם מצב זה העליתי את אחוז המים מכל התערובת ל-70 אחוז דבר שהוריד את הטמפרטורה היציבה(כתבתי על זה כבר).

 

אני שוקל להעלות עוד את אחוז המים במערכת עד 75-80 בהמלצת מוטי ועקב המסקנות המתבקשות מהלינק שצירפתי לפיסקה הקודמת.

 

להלן עוד לינק בו כותב תושב אריזונה מדוע כדאי להעלות את אחוז המים ל75-80 .

http://www.custompistols.com/cars/articles/cooling.htm

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם 30 אחוז אנטיפריז נקודת הקיפאון תהיה ב-13 מעלות צלסיוס.

ניצן

אם היחס של 30-70 לטובת המים מביא לקיפאון ב 13 מעלות הרי שזה לא טוב, לא?

 

בחורף אנחנו המון פעמים מגיעים לטמפ' יותר נמוכות.

זה גם לא נשמע הגיוני שכן אם היו 100 אחוז מים הם לא היו קופאים ב 13 מעלות צלזיוס.

אני מקווה שזאת רק טעות בכתב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא התכוון למינוס 13. התמיכה בעברית הופכת את זה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא טוב שהוונטה פועלת כל הזמן!-בתוך העיר בצהריים,לא בנסיעה בין עירונית בערב או בבוקר למשל

אתה חייב להפסיק את זה!

כשהרכב שלך חם תגע עם היד בחלקים שונים ברדיאטור ותראה הבדלי טמפרטורות קיצוניים.

אין הבדלים כלל-רדיאטור אלומיניום חדש.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן יש לך טעות חישוב. 7 פרנהייט זה 13.8- מעלות צלזיוס.

32 פרנהייט = 0 מעלות צלזיוס

לא שבע או 32 כטמפרטורה אלא כהפרש.

 

כלומר ההפרש למשל בין 200 פרנהייט ל-207 הוא 4 מעלות צלסיוס בקירוב.

 

אינני מחשב כלום ,יש לי בבילון שמבצע את ההמרות בין פרנהייט לצלסיוס.

 

העינין הוא שהמדידה במעלות פרנהייט אינה לינארית, לכן יש טבלה שממירה בין יחידות המדידה .

במקרה שלי -בבילון(המרות).

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן ניצן, אתה בחור חרוץ, נלהב ומשקיען,,,

 

אחלה פרוייקט עשיית, אך יש לי כמה הערות והסתייגויות:

 

1. הכותרת..."יחס אנטיפריז מים במזג אויר חם(50:50vs30:70)",

הניסוי שעשית, והשיפור שקיבלת לא מעידים על יתרון של יחס דילול נוזל קרור כזה על יחס אחר, יתכן שהניקוי הראשוני של המערכת שביצעת ועם שימוש בנוזל מוכן 50:50 היו נותנים את אותם התוצאות.

רוקנתי את תכולת מערכת הקירור מכל "הנוזלים" ששמו לי במוסך לאחרונה.ושטפתי את המערכת עם 4 ליטר מי מזגן עד שכל מה שיצא מפתח הניקוז היה שקוף למראה

2. לנוזלי קירור איכותיים יש יותר מאשר "אתילן גליקול", ישנם תוספים שונים אשר משפרים ומגנים על מע' הקרור והם אלו שמתפרקים עם הזמן, וזו הסיבה מדוע צריך להחליף נוזל קירור מפעם לפעם.

הורדת יחס הדילול, תוריד את כמות התוספים האלו, ותגרום להדרדרות מהירה יותר של איכות הנוזל קירור, וצורך להחלפתו במרווחים תכופים יותר.

 

3. הרכבת יוניט מאוורר נמוכה - גורמת לפעלות מאוורר ללא הפסקה (בתנאי שמורכב טרמוסטט) אשר גורמת לתצרוכת דלק גבוהה, בלאי למנוע מאוורר ולאלטרנטור, טמפ' עבודה נמוכה יורת מהדרוש (בימים קרירים יותר) וכל השלכותיה. בבקשה הסבר למה החלטת להרכיב יוניט כזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...