Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7545 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חברים,

 

עליתי על השירשור הזה מדצמבר 2004 שם "מככבים" מוטי-מיאטה, ב.אם.וו,שמר "מהנדס מנועים" מגרמניה ועוד...

 

שירשור ארוך מאד ש"סוחט"את הנושא עד תום.

 

אני חושב שארוקן קצת נוזל קירור ואוסיף מי מזגן עד לריכוז של 70:30 לטובת המים(המיני מרכזי עובד אצלי בימים אלו 24 שעות-היום קניתי צינור וחיברתי מיציאת המים למיכל-אני מניח שתוך יום כבר יהיו לי כמה ליטרים של מי מזגן,כך שזו לא תהיה בעיה,כמו כן אוסיף 2-3 טיפות נוזל כלים בהמלצת מוטי,נראה מה יהיו התוצאות ונעדכן).

 

ניצן

פורסם

כן אני מדבר על זה......הבעיה לדעתי זה במערכת המזגן שנוצר שם אבן וגם בדרך בין הצינורות נוספים למים כל מיני דברים או שזה זניח ואני רוצה תשובה רצינית....

וחברה לא לקחת מחנויות דליים עם מים למרות שזה מפתה ילדים קטנים משחקים תמיד עם המים האלה ודוחפים לשם כל מיני נמלים ושאר יצורים....באמת:lol:

פורסם
כן אני מדבר על זה......הבעיה לדעתי זה במערכת המזגן שנוצר שם אבן וגם בדרך בין הצינורות נוספים למים כל מיני דברים או שזה זניח ואני רוצה תשובה רצינית....

וחברה לא לקחת מחנויות דליים עם מים למרות שזה מפתה ילדים קטנים משחקים תמיד עם המים האלה ודוחפים לשם כל מיני נמלים ושאר יצורים....באמת:lol:

ניצלתי את החופש שהיה לי אתמול לשיפור מערכת הקירור ע"פ המלצת מוטי וה"מהנדס מגרמניה".

 

קניתי באייס 3 מטר צינור שקוף .

הכנתי מראש מספר בקבוקי ליטר וחצי ושתי מיכלים של 4 ליטר.

ניתקתי את הצינור הגמיש המנקז את המים מהיחידה הפנימית של המיני מרכזי שלי.(שגם כך פועל 24 שעות בימים לוהטים אלו). וחיברתי לו את הצינור השקוף.

את קצהו השני של הצינור השקוף הכנסתי לאחד מבקבוקי הליטר וחצי.

הכנתי פילטר מפיית בקבוק ליטר וחצי עליה הלבשתי"סנו רב מגבת" וחיזקתי עם גומיה.כאשר המגבת שקועה בתוך הפיה בצורה קעורה.

כל פעם שבקבוק אחד היה מתמלא,היתי מעביר את הצינור לשני,ואת תכולת הראשון שופך למיכל דרך הפילטר שהכנתי שאגב סינן מצוין חתיכות מתכת,חרקים ועוד הרבה ג'יפה ממי המזגן(שאומנם הם ללא מלחים אך די מלוכלכים מהצנרת).

תוך 4-5 שעות היו היתה ברשותי כמות של 8!!! ליטר מי מזגן טהורים נקיים ומסוננים.

 

כמו כן קפצתי לפרסי והצטיידתי ב-3 גלונים של פרסטון מוכן לשימוש(כיוון שלא הצלחתי להשיג את המרוכז).

פתחתי את ברז החימום.

פתחתי את פקק הריקון של הרדיאטור .

רוקנתי את תכולת מערכת הקירור מכל "הנוזלים" ששמו לי במוסך לאחרונה.ושטפתי את המערכת עם 4 ליטר מי מזגן עד שכל מה שיצא מפתח הניקוז היה שקוף למראה.(כאשר המנוע פועל).

 

לאחר מכן שטפתי את המערכת עם גלון "פרסטון מוכן לשימוש" על מנת ליצור תערובת של 50:50 בתוך המנוע עצמו עד (לא התעסקתי עם פתח הניקוז בבלוק ע"מ "לחסוך"בעיות-גם תוך כדי שהמנוע פועל).

 

לאחר מכן חישבתי את היחס בין הכמות שישנה במנוע וברדיאטור חימום(2.2 ליטר) ובין שאר תכולת המערכת( סה"כ 7.8 ליטר) ע"מ ליצור בסופו של דבר יחס שך 70:30 לטובת המים.

סגרתי את פקק ריקון הרדיאטור ומילאתי את הנוזלים.

הנעתי והמשכתי למלא עד אשר המערכת היתה מלאה לגמרי ו"עזרתי" לאויר לצאת ע"י לחיצות על 2 הצינורות היוצאים מהרדיאטור.(במערכת שלי אין צורך לבצע ניקוזים כיוון שמיכל העיבוי נמצא גבוה מעל כל המערכת כך שכל האויר גם כך נפלט דרכו עם מילוי נוזל במערכת).

 

לאחר שהמאורר התחיל לעבוד המתנתי עד אשר פסק ווידאתי ששעון החום עומד צמוד לקו האמצעי ואין יותר אויר במערכת.

 

השינוי הורגש מייד בנסיעה הראשונה-הטמפרטורה "היציבה" ירדה ב3-5 מעלות.

חשתי בכך במיוחד היום כאשר חזרתי מהעבודה אחה"צ היה פקק די ארוך,עם מזגן עובד על העוצמה הגבוהה ביותר המחוג לא עבר את החצי(2 מ"מ מעל הקו בערך 92-93 מעלות).

לפני זה המחוג היה מגיע ל-3/4 בסיטואציה דומה(95-99 מעלות).

(אגב גם המזגן מקרר טוב יותר עקב הטמפרטורה הכללית הנמוכה יותרברדיאטור):grin: .

 

עדיין לא הוספתי 2-3 טיפות של סבון כלים בהמלצת מוטי :smile: -כנראה מחר אעשה זאת ונראה אם יהיה שינוי\שיפור ביחס להיום.

 

ושוב...תודה למוטי ול BMW שבזכותם החלטתי לשנות את נוזל הקירור לתוצאות מקסימליות.:mm_yeah:

...היה שווה...

 

ניצן

פורסם

שתי שאלות חשובות:

 

נניח ויש לי ברדיאטור עכשיו מיקס של 50%-50%.

אני מוסיף מין בקבוק של פרסטון עוצר נזילות, הצבע של הנוזל בבקבוק הינו חום.

מה יקרה עכשיו, לאן ישתנה המדד ? לטובת המים הירוקים או לטובת המים הרגילים? האם זה ישנה את יחס העירבוב.

עוד דבר, האם הסבון הזה שמוסיפים, האם גם הוא מוריד את הטמ"פ הכללית? לפי מה שהבנתי הבנתי שכן, בכמה אחוזים או מעלות מדובר?

פורסם

M&M

נראה לי שהוא יוצר לעצמו אחוז משלו שנעלם עם הזמן כי הוא הרי אמור להדבק לדפנות מערכת הקירור ולסתום אז עם הזמן הוא יוצא משמשוואה אבל משאיר חלק משלו עדיין במשחק...כמובן שלא לטובת המים.....

אגב ניצן את יכול לרשום את המחיר של פרסטון מוכן לשימוש.....רק רוצה להשוות מחירים לאזור שלי....

לדעתי תשים את הטיפות סבון כשהמנוע חם ואחרי נסיעה או משהו במנוע דולק, כדי שהסירקולציה ישר תסחוף איתה את הסבון למערכת והוא לא ישקע סתם.

לא שזה משנה הרבה אבל בכל זאת..

פורסם
M&M

 

אגב ניצן את יכול לרשום את המחיר של פרסטון מוכן לשימוש.....רק רוצה להשוות מחירים לאזור שלי....

35 אצל הפרסי לפני מיקוח!!

 

המיקוח חובה!! :razz:

 

ניצן

פורסם
35 אצל הפרסי לפני מיקוח!!

 

המיקוח חובה!! :razz:

 

ניצן

אינעל דינק אצלנו זה מתחיל ב48 נגמר ב55.....גנבים!!!!

 

לבחור שמעלי...לך לכיור שים טיפת סבון על היד ותתחיל לסבן תראה כמה קצף יוצא מאחת.....תכפיל ב3

פורסם

בואנה אתה בכוונה רוצה לא להבין.......כל טיפה מוציאה המון קצף....שיכול בקלות לתפוס מקום של כבוד במערכת מים של 8 ליטר נגיד......הבנת......מה עושה את הקצף???

העירבוב של המים והמשאבה למשל.....

פורסם
ניצלתי את החופש שהיה לי אתמול לשיפור מערכת הקירור ע"פ המלצת מוטי וה"מהנדס מגרמניה".

 

קניתי באייס 3 מטר צינור שקוף .

הכנתי מראש מספר בקבוקי ליטר וחצי ושתי מיכלים של 4 ליטר.

ניתקתי את הצינור הגמיש המנקז את המים מהיחידה הפנימית של המיני מרכזי שלי.(שגם כך פועל 24 שעות בימים לוהטים אלו). וחיברתי לו את הצינור השקוף.

את קצהו השני של הצינור השקוף הכנסתי לאחד מבקבוקי הליטר וחצי.

הכנתי פילטר מפיית בקבוק ליטר וחצי עליה הלבשתי"סנו רב מגבת" וחיזקתי עם גומיה.כאשר המגבת שקועה בתוך הפיה בצורה קעורה.

כל פעם שבקבוק אחד היה מתמלא,היתי מעביר את הצינור לשני,ואת תכולת הראשון שופך למיכל דרך הפילטר שהכנתי שאגב סינן מצוין חתיכות מתכת,חרקים ועוד הרבה ג'יפה ממי המזגן(שאומנם הם ללא מלחים אך די מלוכלכים מהצנרת).

תוך 4-5 שעות היו היתה ברשותי כמות של 8!!! ליטר מי מזגן טהורים נקיים ומסוננים.

 

כמו כן קפצתי לפרסי והצטיידתי ב-3 גלונים של פרסטון מוכן לשימוש(כיוון שלא הצלחתי להשיג את המרוכז).

פתחתי את ברז החימום.

פתחתי את פקק הריקון של הרדיאטור .

רוקנתי את תכולת מערכת הקירור מכל "הנוזלים" ששמו לי במוסך לאחרונה.ושטפתי את המערכת עם 4 ליטר מי מזגן עד שכל מה שיצא מפתח הניקוז היה שקוף למראה.(כאשר המנוע פועל).

 

לאחר מכן שטפתי את המערכת עם גלון "פרסטון מוכן לשימוש" על מנת ליצור תערובת של 50:50 בתוך המנוע עצמו עד (לא התעסקתי עם פתח הניקוז בבלוק ע"מ "לחסוך"בעיות-גם תוך כדי שהמנוע פועל).

 

לאחר מכן חישבתי את היחס בין הכמות שישנה במנוע וברדיאטור חימום(2.2 ליטר) ובין שאר תכולת המערכת( סה"כ 7.8 ליטר) ע"מ ליצור בסופו של דבר יחס שך 70:30 לטובת המים.

סגרתי את פקק ריקון הרדיאטור ומילאתי את הנוזלים.

הנעתי והמשכתי למלא עד אשר המערכת היתה מלאה לגמרי ו"עזרתי" לאויר לצאת ע"י לחיצות על 2 הצינורות היוצאים מהרדיאטור.(במערכת שלי אין צורך לבצע ניקוזים כיוון שמיכל העיבוי נמצא גבוה מעל כל המערכת כך שכל האויר גם כך נפלט דרכו עם מילוי נוזל במערכת).

 

לאחר שהמאורר התחיל לעבוד המתנתי עד אשר פסק ווידאתי ששעון החום עומד צמוד לקו האמצעי ואין יותר אויר במערכת.

 

השינוי הורגש מייד בנסיעה הראשונה-הטמפרטורה "היציבה" ירדה ב3-5 מעלות.

חשתי בכך במיוחד היום כאשר חזרתי מהעבודה אחה"צ היה פקק די ארוך,עם מזגן עובד על העוצמה הגבוהה ביותר המחוג לא עבר את החצי(2 מ"מ מעל הקו בערך 92-93 מעלות).

לפני זה המחוג היה מגיע ל-3/4 בסיטואציה דומה(95-99 מעלות).

(אגב גם המזגן מקרר טוב יותר עקב הטמפרטורה הכללית הנמוכה יותרברדיאטור):grin: .

 

עדיין לא הוספתי 2-3 טיפות של סבון כלים בהמלצת מוטי :smile: -כנראה מחר אעשה זאת ונראה אם יהיה שינוי\שיפור ביחס להיום.

 

ושוב...תודה למוטי ול BMW שבזכותם החלטתי לשנות את נוזל הקירור לתוצאות מקסימליות.:mm_yeah:

...היה שווה...

 

ניצן

הזוי ביותר - לעולם לא תראה שינוי כלשהו בשעון ואני בספק אם תקבל טמפ' נמוכה יותר בסל"דים רגילים !

JDM :twisted:

פורסם
הזוי ביותר - לעולם לא תראה שינוי כלשהו בשעון ואני בספק אם תקבל טמפ' נמוכה יותר בסל"דים רגילים !
לשימחתי אתה טועה :smile:

רואים גם רואים

באופן בולט ומורגש ביותר

ההבדל ביחס לליפני מוחשי!!!

במיוחד בימים חמים אלו

שעון החום אינו משקר

(נסה בעצמך...ותיווכח)

ניצן

פורסם
אני לא מבין מה יכולות לעשות 2-3 טיפות של נוזל כלים במערכת. זה כמו לשים כפית סוכר בבריכה.

עד כמה שזכור לי דובר בעבר על נוזל להברקת כלים למדיח ולא סבון כלים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic


×
×
  • תוכן חדש...