Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס אנטיפריז מים במזג אויר חם(50:50vs30:70)


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובכן ניצן, אתה בחור חרוץ, נלהב ומשקיען,,,-תודה:smile:

 

אחלה פרוייקט עשיית, אך יש לי כמה הערות והסתייגויות:

 

1. הכותרת..."יחס אנטיפריז מים במזג אויר חם(50:50vs30:70)",

הניסוי שעשית, והשיפור שקיבלת לא מעידים על יתרון של יחס דילול נוזל קרור כזה על יחס אחר, יתכן שהניקוי הראשוני של המערכת שביצעת ועם שימוש בנוזל מוכן 50:50 היו נותנים את אותם התוצאות.

2. לנוזלי קירור איכותיים יש יותר מאשר "אתילן גליקול", ישנם תוספים שונים אשר משפרים ומגנים על מע' הקרור והם אלו שמתפרקים עם הזמן, וזו הסיבה מדוע צריך להחליף נוזל קירור מפעם לפעם.

הורדת יחס הדילול, תוריד את כמות התוספים האלו, ותגרום להדרדרות מהירה יותר של איכות הנוזל קירור, וצורך להחלפתו במרווחים תכופים יותר.

 

3. הרכבת יוניט מאוורר נמוכה - גורמת לפעלות מאוורר ללא הפסקה (בתנאי שמורכב טרמוסטט) אשר גורמת לתצרוכת דלק גבוהה, בלאי למנוע מאוורר ולאלטרנטור, טמפ' עבודה נמוכה יורת מהדרוש (בימים קרירים יותר) וכל השלכותיה. בבקשה הסבר למה החלטת להרכיב יוניט כזו?

ה"נוזלים" שרוקנתי אגב היו חדשים ומולאו במוסך שבוע קודם לכן בהחלפת הרדיאטור,הסיבה שהחלפתי אותם היא כי לא סמכתי על אחוז וטיב הנוזל ששמו לי שם.

 

את היוניט החלפתי לפני שנה בערך באותו סוג שהיה לי קודם וזה מה שהומלץ לי במוסך.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ניצן, רק לידיעה היוניט ששמת 82-67 הוא יוניט אוניברסלי, ז"א מיוצרת עבור שימוש בכמה סוגי מכוניות.

תנסה לקנות יוניט מותאמת ספציפית למכוניתך, אני בטוח שהיא תפעל בטמפרטורות שונות.

המאורר פועל כמעט כל הזמן- לא אמור להיות ולא כך תוכננה מערכת הקירור שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

ובכן שלשום קניתי הידרומטר של פרסטון לבדיקת טמפרטורות הרתיחה והקפיאה של נוזלי קירור,וערכתי ניסוי קטן:

 

ניסיתי מספר סוגי תמיסות:

1.מים בלבד

2.פרסטון מוכן לשימוש 50:50

3.יחס של אנטיפריז מים 70:30(מים)

4.יחס של אנטיפריז מים 80:20(מים)

5.תמיסה ששאבתי ממי הקירור ברכבי.

 

בדקתי כל אחת ואחת מהתמיסות ולהלן מסקנותי:

1.מים בלבד-הגנה גרועה בפני נקודת רתיחה(120 ואף פחות מעלות עם פקק של 15PSI )-אין הגנה בפני קיפאון.

2.פרסטון מוכן לשימוש 50:50-הגנה של 126 מעלות בפני רתיחה(כמו שכתוב על הבקבוק)והגנה של -30 -מעלות בפני קיפאון-אך הולכת חום נמוכה יחסית(ידוע).-מתח פנים חלש ללא בועות כלל.

3.יחס של אנטיפריז מים 70:30(מים)-הגנה של 123 מעלות בפני רתיחה ו-15 -מעלות בפני קיפאון.נוזל חלק בעל מתח פנים נמוך ללא בועות -הולכת חום סבירה,הגנה בפני רתיחה סבירה(3 מעלות פחות מה-50:50).

4.יחס של אנטיפריז מים 80:20(מים)-אחוז המים הגבוה מורגש במתח פנים גבוה יותר וכן בועות אויר רבות שנוצרות-כמו כן ההגנה בפני רתיחת יתר יורד ל-122 מעלות ואף פחות וההגנה בפני קפיאה יורדת ל-6 - מעלות.

5.תמיסה ששאבתי ממי הקירור ברכבי.-לפי המדידה זה משהו בין תמיסה 3 לתמיסה 4(121.5 רתיחה מול -7 -קיפאון כלומר יחס של בערך 75:25(מים).

 

מסקנות:אתמול בנסיעה למרות שהרכב לא התחמם לאחר נסיעה עירונית עם מזגן ולמרות ששעון החום לא עבר בהרבה את האמצע(בערך 3 מ"מ) לאחר דימום גלשו מי קירור מהפקק(קצת פחות מליטר).

החלטתי להעלות את היחס אצלי ל70:30(מים) שלדעתי הוא אידיאלי מכל הבחינות-הוספתי 800 מיליליטר מי קירור פרסטון 50:50 ע"מ ליצור את היחס המתאים-בנתיים תופעת הגלישה לא חזרה-לא הרגשתי שינוי גדול ביעילות הקירור לטוב ולרע-אמשיך לעקוב.

 

יש לציין שהנוזל של פרסטון לא מכיל רק 50 אחוז אתילן גליקול אלא פחות כיוון ש50 אחוז נוזל קירור מכיל בערך 93-94אחוז אתילן גליקול והשאר תוספים מונעי קורוזיה וחלודה וחומרים משמנים(אם זה היה 50 אחוז אתילן גליקול נקי,טמפרטורת הרתיחה היתה עולה עד 129 מעלות).

 

המסקנות:

1.מוטי מיאטה צדק בגדול לגבי האחוזים והטמפרטורות-עיקר העלאת נקודת הרתיחה מושגת עקב לחץ המערכת(נתוני נקודות הרתיחה מתיחסים כולם למערכת בלחץ סטנדרטי של 15 PSI).

2.הנתונים שמופיעים על הבקבוק מדויקים.

3.כשמנוע "עובד חם" עקב הפעלת מזגן,נסיעה בתוך העיר במזג אויר חם,יש למלא מינימום של 30 אחוז נוזל קירור ביחס למים ע"מ למנוע רתיחה עם דימום המנוע.

4.יחס של 70(מים):30 אנטיפריז הוא אידיאלי מבחינת הגנה בפני רתיחה ביחד עם קירור יעיל,פחות מ 30 אחוז אנטיפריז התוצאות יהיו פחות טובות מבחינת רתיחה, מתח פני הנוזל והיווצרות בועות.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התיאור שלך אתה על הקצה של מערכת הצינון של המנוע שלך. המשחקים עם אחוזים הם נחמדים אבל אם אתה בונה את צינון המנוע על עוד כמה מעלות רתיחה של הנוזל או עוד כמה אחוזים של הולכת חום, אז המצב שלך בקנטים. אתה לא אמור לחיות על הקצה במערכת הצינון. היא חייבת להיות מספיק OVERKILL כדי לחיות רחוק מאוד מנק. הרתיחה, עם הרבה רזרבה, כך שהיא תוכל לשמור בדיוק על אותה טמפ' בכל תנאי-הטמפ' בנק' העבודה של הטרמוסטט. (אני מודע לכך שיש רכבים, אירופאיים בעיקר, שגם כשהם חדשים, הם לא מצליחים לשמור על טמפ' קבועה בכל תנאי, אבל זה המצב האידאלי) .

 

 

אם המצב שקיים אצלך זה לא המצב בכל הרכבים מסוגו של הרכב שלך, אז תאתר את התקלה האמיתית ותפתור אותה.

 

אם זה המצב הנורמלי, אז אני הייתי הולך על פתרון דרסטי אחר, ולא על משחק בפיין טיונינג של אחוז הגליקול בנוזל הצינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התיאור שלך אתה על הקצה של מערכת הצינון של המנוע שלך. המשחקים עם אחוזים הם נחמדים אבל אם אתה בונה את צינון המנוע על עוד כמה מעלות רתיחה של הנוזל או עוד כמה אחוזים של הולכת חום, אז המצב שלך בקנטים. אתה לא אמור לחיות על הקצה במערכת הצינון. היא חייבת להיות מספיק OVERKILL כדי לחיות רחוק מאוד מנק. הרתיחה, עם הרבה רזרבה, כך שהיא תוכל לשמור בדיוק על אותה טמפ' בכל תנאי-הטמפ' בנק' העבודה של הטרמוסטט. (אני מודע לכך שיש רכבים, אירופאיים בעיקר, שגם כשהם חדשים, הם לא מצליחים לשמור על טמפ' קבועה בכל תנאי, אבל זה המצב האידאלי) .

 

 

אם המצב שקיים אצלך זה לא המצב בכל הרכבים מסוגו של הרכב שלך, אז תאתר את התקלה האמיתית ותפתור אותה.

 

אם זה המצב הנורמלי, אז אני הייתי הולך על פתרון דרסטי אחר, ולא על משחק בפיין טיונינג של אחוז הגליקול בנוזל הצינון.

התגובה הכי הגיונית בשרשור ! ..אין מה להוסיף

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא נורמאלי אבל ניחא.....(זה אני יודע...אבל אני לא היחידי...בפורום יש הרבה כאלה...:smile: )

 

מעניין למדוד נוזלי קירור תוצרת הארץ, אני רוצה לראות אם מה שכתוב זה באמת מה שיש בהם...

 

אם המצב שקיים אצלך זה לא המצב בכל הרכבים מסוגו של הרכב שלך, אז תאתר את התקלה האמיתית ותפתור אותה.

 

אם זה המצב הנורמלי, אז אני הייתי הולך על פתרון דרסטי אחר, ולא על משחק בפיין טיונינג של אחוז הגליקול בנוזל הצינון.

אין פתרון אחר,החלפתי רדיאטור וטרמוסטט,משאבת מים לא הוחלפה אך נמצאה תקינה,אין בעיה בראש המנוע(בועות לחצים וכו'),שעון החום עומד בד"כ קו אחד מעל האמצע.

הבעיה בעיקר במזג אויר חם(צהריים בזמן האחרון)כשהמזגן עובד במהירות הגבוהה ביותר בתוך העיר...

כנראה שהמערכת לא מספיק חזקה לעבודה עם מזגן באקלים כמו שלנו.

זה לא קורה כל הזמן ,אם אני נותן למנוע לפעול כמה שניות לפני הכיבוי זה לא קורה.

אין גם מקום לדחוף עוד מאורר(חשבתי על זה).

בגדול אפשר לחיות עם זה(מחוץ לעיר אין בעיה,במידה והמנוע חם,לפני דימום המנוע לתת לו לעבוד כמה שניות ללא מזגן והוא מתקרר...-זה הפיתרון).

אבל בשביל המחקר והתוצאות זה נחמד.

עבודת סיקור מרשימה

תודה(בשביל זה הרי קיים הפורום...:smile: )

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובה הכי הגיונית בשרשור ! ..אין מה להוסיף
אני ממש לא מבין את הגישה :evil:.

ניצן ערך מחקר פרטי והגיע לתוצאות שמראות על שיפור ביכולת הקירור, הוא לא שמר את המידע לעצמו אלא חלק אותו עם כולם בפורום לרווחת הכלל.

יפה מצידו.

 

מי שלא רוצה לקרוא? שלא יקרא!

מי שלא רוצה ללמוד? שלא ילמד!

מי שלא מתאים לו על מה שניצן כתב? שיעבור לשרשורים אחרים ויעזוב אותו בשקט!

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, אני מקווה שאתה לא מתכוון לתגובה שלי.

 

 

ניצן:

 

אין פתרון אחר,החלפתי רדיאטור וטרמוסטט,משאבת מים לא הוחלפה אך נמצאה תקינה,אין בעיה בראש המנוע(בועות לחצים וכו'),שעון החום עומד בד"כ קו אחד מעל האמצע.

אני מבין ממך שלכל הרכבים האלה יש את אותה בעיה, אז לא מדובר כאן על החלפת רכיבים ישנים ברכיבים חדשים אלא על פתרון דרסטי אמיתי.

 

אז כשאני מדבר על פתרון דרסטי, אני מדבר על החלפת מצנן למצנן עם קיבולת קירור גדולה יותר, אם זה אפשרי מבחינת מקום, ואם לא, אז להוסיף עוד מצנן ומאוורר בחזית, או במקום אחר ברחבי תא המנוע שיקבלו אוויר חיצוני על ידי פתח במעטפת תא המנוע. זה יכול להיות פתח מכוער, אבל זה גם יכול להיות פתח יפה יותר בצורה של כונס אוויר. אפשר גם לשתול את המצנן עצמו בתוך כונס האוויר אם אין מקום בתא המנוע. אגב, בשביל שתקבל מושג, מאוד יתכן שמספיק להוסיף מצנן קטנטן כמו רדיאטור פנימי של מע' חימום פנימית ברכב, כדי לעבור בצורה חדה ממצב של "על סף התחממות" למצב של שמירה על טמפ' קבועה בנק' הפתיחה של הטרמוסטט. זה לא חייב להיות מצנן נוסף בגודל של המצנן המקורי, ולכן יתכן שמקום קטנטן כמו האזור שמתחת לאחד הפנסים הראשיים הוא מספיק למצנן כזה.

 

אני זורק רעיונות באוויר, יתכן שחלקם לא ישימים. אני לא מכיר בכלל את הרכב שלך, אבל אני חושב שזה הכיוון של הפתרון ולא משחק באחוזים בודדים של יכולת קירור.

 

ואם, אחרי הכול, הגעת למסקנה שאתה לא יכול לפתור את הבעיה ולקבל עודף רציני של יכולת קירור, אני במקומך הייתי מחליף רכב. אין בזה שום הנאה וגם לא הגיון לנסוע ברכב שהוא על הגבול של היכולת לשרוד בתנאים המקומיים. זו סתם דאגה יומיומית ומיותרת שמעסיקה אותך באופן קבוע בזמן הנהיגה. זה לא צריך להיות ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מעוניין לעשות כונס אויר אז הרעיון של חנן מעולה.....אתה מפרק מאיזה גרוטאה רדיאטור חימום ( אני גם יכול לתרום לך ).

ומנתב את מערכת המים אליו, ככה שהוא יושב מתחת לכונס הוא יכול לקרר בצורה מרשימה לדעתי אבל זה כרוך בהרבה דברים והתעסקות אבל מההיכרות המועטה שלי ממך בפורום אתה מוכן להשקיע הרבה מעבר למה שצריך בניגוד לאנשים אחרים.

 

חנן אין סיכוי שהוא מגדיל רדיאטור הרי אז לא יהיה לו מקום לפרוייקט ה"ראם אייר" המיתולוגי!!!!!:hihi:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עידכונים....עידכונים...

 

לאחר שינוי היחס של נוזל הקירור(העלאת אחוז האנטי פריז ל-30 ) ונסיעות בעליות ,ברכב מלא,בצהרי יום,מזגן עובד, בעיר ומחוצה לה על מהירות המאורר הגבוהה ביותר(של המזגן)-שעון החום אינו מגיע ל3/4 אלא רק מעט מעל החצי(3 מ"מ מעל הקו). ומתקרר במהירות גדולה יותר.(נבדק בתנאים שונים בשבועיים האחרונים).

 

ממש מרוצה במיוחד בימים חמים אלו שהחלפתי רדיאטור וטרמוסטט-יש לי ש ק ט מבחינת התחממויות(לאחר הבעיות שהיו לי).תענוג.

 

הוספתי גם MOS2("אל שחק"-LM) למנוע-אולי גם לזה יש השפעה(המנוע שקט עוד יותר משהיה-כמעט לא שומעים אותו בסרק).

 

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכונים....עידכונים...

 

לאחר שינוי היחס של נוזל הקירור(העלאת אחוז האנטי פריז ל-30 ) ונסיעות בעליות ,ברכב מלא,בצהרי יום,מזגן עובד, בעיר ומחוצה לה על מהירות המאורר הגבוהה ביותר(של המזגן)-שעון החום אינו מגיע ל3/4 אלא רק מעט מעל החצי(3 מ"מ מעל הקו). ומתקרר במהירות גדולה יותר.(נבדק בתנאים שונים בשבועיים האחרונים).

 

ממש מרוצה במיוחד בימים חמים אלו שהחלפתי רדיאטור וטרמוסטט-יש לי ש ק ט מבחינת התחממויות(לאחר הבעיות שהיו לי).תענוג.

 

הוספתי גם MOS2("אל שחק"-LM) למנוע-אולי גם לזה יש השפעה(המנוע שקט עוד יותר משהיה-כמעט לא שומעים אותו בסרק).

 

 

 

ניצן

ניצן אז אתה יכול להגיד בוודאת שהורדת כמות אנטי פריז ברכבך גרמה לקירור טוב יותר.

או שכל ההחלפות הנ"ל עשו את העבודה יחד?

אני יסביר לך למה אני שואל. שמתי לב לתופעה זהה אצלי ברכב אחרי החלפה מנוזל ב20 ש"ח לנוזל יעודי של פיאט. אחרי זמן מה שמתי לב שהטמפ' עולה מעט ממה שהיא הייתה קודם לכן (קצת מעל ה1/4).

חיפשתי בדיקה עניינית באינטרנט לתופעה אבל ללא הצלחה. האם באמת ייתכן שהורדת יחס נוזל קירור מ50:50 ל 30:70 תגרום לקירור טוב יותר של המנוע?

 

בברכה L.A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי בעל החמוצים הקטלניים (תביא חומוס ופיתות על הדרך) - אני תמה לכמה עוד אישורים תזדקק מעבר למה שכבר נכתב בשרשור זה ובקישור לשרשור הקודם שנערך בנושא :idea:.

 

70% מים ו-30% אנטי פריז מקרר יותר טוב מיחס של 50-50.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...