Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס אנטיפריז מים במזג אויר חם(50:50vs30:70)


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הוא אמר DISH WASH נשמע כמו נוזל כלים. עדיין אפילו שיגיד אקנומיקה, אין חומר שיכול להיות מרוכז/חזק מספיק שיעשה הבדל בכ8 ליטר חומר עם 2-3 טיפות

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אל תשים!!!!!

הוא לא אמור להציף את המערכת בסבון כי סבון לא מקרר טוב המטרה היא שיהיה קצת סבון כדי שיעשה נקיון קצת ויתן זרימה טובה זה הכל....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אמר DISH WASH נשמע כמו נוזל כלים. עדיין אפילו שיגיד אקנומיקה, אין חומר שיכול להיות מרוכז/חזק מספיק שיעשה הבדל בכ8 ליטר חומר עם 2-3 טיפות

תתפלא, DISHWASHER LIQUID (מבריק) הוא חומר מאוד מרוכז, חצי ליטר מספיק להמוווון הדחות, כשבכל הדחה יש בד"כ יותר מ 6-8 ליטר מים (מספיקות כמה טיפות בכל פעם).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אל תשים!!!!!

הוא לא אמור להציף את המערכת בסבון כי סבון לא מקרר טוב המטרה היא שיהיה קצת סבון כדי שיעשה נקיון קצת ויתן זרימה טובה זה הכל....

ממש לא נכון. סבון לא ינקה שום דבר במערכת הקירור.

הציטוט המקורי של מוטי:

the tip to add a couple drops of dish washing liquid to the cooling system is absolutely serious, the soap breaks the surface tension and makes for better thermal efficiency

 

מומלץ לכולם לקרוא את השרשור הבא.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=52482&highlight=DISH+WASH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

M&M

נראה לי שהוא יוצר לעצמו אחוז משלו שנעלם עם הזמן כי הוא הרי אמור להדבק לדפנות מערכת הקירור ולסתום אז עם הזמן הוא יוצא משמשוואה אבל משאיר חלק משלו עדיין במשחק...כמובן שלא לטובת המים.....

אגב ניצן את יכול לרשום את המחיר של פרסטון מוכן לשימוש.....רק רוצה להשוות מחירים לאזור שלי....

לדעתי תשים את הטיפות סבון כשהמנוע חם ואחרי נסיעה או משהו במנוע דולק, כדי שהסירקולציה ישר תסחוף איתה את הסבון למערכת והוא לא ישקע סתם.

לא שזה משנה הרבה אבל בכל זאת..

תקן אותי אם אני טועה אבל אסור לפתוח את הפקק של הרדיאטור כשהוא חם!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב...תודה למוטי ול BMW שבזכותם החלטתי לשנות את נוזל הקירור לתוצאות מקסימליות.:mm_yeah:

...היה שווה...

 

ניצן

שמח שיכולנו לעזור...:wink:

 

עברתי את אותה סוגייה בדיוק כמוך לפני זמן מה.

ההנחה הרווחת בקרב אנשים שהמהילה צריכה להיות 50%-50% היא שגויה!!

 

כמו שמוטי תיאר בשרשור הארוך ההוא... גם "למהנדס הגרמני" שהזכרת היו דעות דומות.

מהילה של 50% היא לתנאים קיצוניים ביותר (קפור אדיר, חום מטורף) שבארץ בשום מצב לא מגיעים אליהם ולא מדגדגים אותם... (מה גם שזה פשוט בזבוז חומר)

 

בנוסף, זרימת הנוזל במערכת, במהילה של 70%-30% תהיי טובה יותר (הבדלים בין צפיפות החומר של המים ומי-קרר) ואידיאלית יותר.

 

לסוגיית המים- עשיתם עליהום ענק.. אז בוא נבהיר משהו קטן:

-מי שמוהל 70-30 עם פרסטון, ודואג להחליף/לבדוק מדיי כמה שנים/ק"מ... יכול גם לשים מים מהברז ולא יהיה נזק ב-20 שנה הקרובות.(יחד עם הפרסטון כמובן)

-מים מומלצים הם אכן אוסמוזה הפוכה כמו ששמר טען בשרשור או מיי מזגן כפי שניצן השתמש.

-מים לא מומלצים הם מים מזוקקים, שחסרים אלמנטים דרושים במים עצמם ומים מינרלים (יכולים גם לפגוע בראשי מנוע מאלומיניום).

-ניתן גם להרתיח מים (להסיר מעט את האבנית) ולאחר קירורם לצרף אותם לפרסטון.

-לא צריך להשתולל ולרוץ לקנות את המים האלה מאוטו-דיפו... זה שטויות במיץ..

 

**אגב ניצן, המהנדס מגרמניה הוא למעשה מהנדס של חברת MTU הגרמנית (אחת מיצרניות המנועים הענקיות והמובילות בעולם)

 

והנה סקופ: MTU עצמה ממליצה להשתמש בתכשירי פרסטון כמי-קרר... וגם אצלנו ב-IDF משתמשים כעת בפרסטון (התרכיז, ג'ריקן צהוב..:-) )

 

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השינוי הורגש מייד בנסיעה הראשונה-הטמפרטורה "היציבה" ירדה ב3-5 מעלות.

חשתי בכך במיוחד היום כאשר חזרתי מהעבודה אחה"צ היה פקק די ארוך,עם מזגן עובד על העוצמה הגבוהה ביותר המחוג לא עבר את החצי(2 מ"מ מעל הקו בערך 92-93 מעלות).

לפני זה המחוג היה מגיע ל-3/4 בסיטואציה דומה(95-99 מעלות).

(אגב גם המזגן מקרר טוב יותר עקב הטמפרטורה הכללית הנמוכה יותרברדיאטור):grin: .

ניצן

לא הבנתי בדיוק איך הטמפרטורה ירדה אם אחרי הכל יש לך יוניט שאחראי לבקרת הטמרטורה בדרדיאטור ע"י הפעלת מערכת האוורור של הרדיאטור(וונטה), והיוניט נכנס לפעולה באותה טמפרטורה קבועה אשר הוגדרה ע"י היצרן. אז לא משנה איזה נוזל קירור תשים, מערכת הקירור שלך תמיד תהיה פחות או יותר על אותו טמפרטורה.

אם כבר אז יכול להיות שעקב הטיפול, מערכת הקירור שלך תיהיה יותר יעילה ועקב כך היוניט יפעל פחות זמן, דבר שיגרום לוונטה לפעול פחות ולהוריד את העומס ממערכת החשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי בדיוק איך הטמפרטורה ירדה אם אחרי הכל יש לך יוניט שאחראי לבקרת הטמרטורה בדרדיאטור ע"י הפעלת מערכת האוורור של הרדיאטור(וונטה), והיוניט נכנס לפעולה באותה טמפרטורה קבועה אשר הוגדרה ע"י היצרן. אז לא משנה איזה נוזל קירור תשים, מערכת הקירור שלך תמיד תהיה פחות או יותר על אותו טמפרטורה.

אם כבר אז יכול להיות שעקב הטיפול, מערכת הקירור שלך תיהיה יותר יעילה ועקב כך היוניט יפעל פחות זמן, דבר שיגרום לוונטה לפעול פחות ולהוריד את העומס ממערכת החשמל.

היוניט במאורר הוא 67-82

 

כלומר הוונטה עובדת כמעט תמיד וטמפרטורת העבודה מספר דקות לאחר ההתנעה(גם התנעת בוקר) מגיעה למ"מ מעל קו האמצע(90-91 מעלות).

כאן אני מדבר על טמפרטורה ממוצעת בתנאי נסיעה ומזג אויר שווים(עירוני,בין עירוני-שעות הבוקר,שעות הצהריים עם מזגן במהירות הגבוהה ביותר,ללא מזגן וכו').

לצערי אין ברכבי מנגנון שמאיץ את פעולת הוונטה עם הפעלת המזגן(יש מנגנון שגורם לכניסתה לעבודה במהירות קבועה).

אך במזג אויר חם,האלטרנטור מספק פחות מתח טעינה למצבר, בנוסף המזגן צורך הרבה מהמערכת וכן מהירות מאורר המזגן הגבוהה וכך המתח יורד עוד יותר ואיתו יורדת מהירות הוונטה. לכן דוקא כאשר יש צורך במהירות וונטה גבוהה, זה לא קורה אלא להיפך.(שעת צהריים, בעמידה בפקק במהירות מזגן הגבוהה ביותר).לכן אני חייב שכל המכלולים האחרים יעבדו ביעילות מקסימלית ואומנם גם בתנאים הנ"ל שהם הכי קשים מבחינת חום מנוע, מורגשת ירידה בטמפרטורה היציבה שזה אומר הטמפרטורה בה מושג איזון בין חימום המים ע"י המנוע לבין יכולת קירורם ע"י מערכת הקירור ושמירה על טמפרטורת מים יציבה. כך אני עורך את ההשוואה,ובהחלט מורגשת ירידה.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BMW אתה סגור על זה שאפשר למלות מים מהברז אם משתמשים ב70-30???

כן, המים בסך-הכל מדללים את הפרסטון והעירבוב מאפשר (בנוסף) גם הקטנה של צמיגות החומר.

פעם למשל, הרבה לפני כל התכשירים האלה, אף אחד לא היה מודע לעניין סוג וטיב המים.

 

מה שכן, אין ספק שהקפדה על מים יותר נקיים עם פחות אבנית (כמו מזגן, מים מאוסמוזה וכו') יאריכו את חיי המערכת עצמה ולכן זה עדיף.

 

סך-הכל אין טעם לעשות מזה סיפור גדול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...