Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי גיימיניג לפטופ, הם בדרך כלל כבדים. 

וגם המטען שלהם כבד. 

אם אתה מכוון לניידות, אז מק או ווסטרו 

  • רעיון טוב! 1

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לפני 1 דקה, SurfHigh כתב:

 

אם אתה מכוון לניידות, אז מק או ווסטרו 

פות״ש לא ציין לאיזה גודל מסך הוא מכוון.

 

לווסטרו הייתי מוסיף גם Thinkpad של לנובו מהסדרות היותר גבוהות.

 

אם יש צורך בניידות חשובה גם שלדה בריאה, שההמחשב לא יתקפל או יתפרק בתיק (קרה לבן שלי לפני הרבה שנים כשהיה סטודנט, עם מחשב hp מכוון מדיה שתוך פחות משנתיים התחיל להתפרק).

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 16 שעות, ANUTKK כתב:

יש מקבוק אייר m4 שהוא קצת מעל התקציב

מעולם לא היה לי מקבוק ולא יודע אם בהמשך אסתדר עם זה - שיחקתי קצת בחנות והמחשב היה מאוד מהיר ומסך איכותי. ופתחתי כמה אפליקציות במקביל והמחשב טס

 

אני מאוד את המק, יש לי את ה-M1 הבסיסי כבר כמה שנים. בטח שהחדש עונה על כל הדרישות שלך, ויותר. לא חווה איתו תקיעות וכל מיני התרסקויות, שבמחשבי Windows זה משהו שקורה מידי פעם. 

יכול להיות שיש מחשב זול יותר שעונה על הדרישות גם. לא בקיא בהיצע הנוכחי.

 

לגבי להתרגל למערכת הפעלה אחרת, זה כבר כל אחד והיכולת שלו להתרגל לממשקים. לי אין בעיה, אבל אני מתרגל לכל דבר (חוצמי itunes עם האייפון 3gs. האפליקציה הזו ניצחה אותי...). מצד שני יש את כל אלו עם ״אייפון יותר אינטיאוטיבי״, שזה אומר ״לא יכול להתרגל למשהו שונה...״.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני זגזגתי ווינדוס - מק - ווינדוס - מק בעשור וקצת האחרונים. 

בגדול היתרון העיקרי בעיניי במק הוא שאתה יודע מה אתה מקבל. אתה מקבל מחשב עם חומרה מצוינת (חוץ מהמקלדת שהיא בינונית, ליצרנים אחרים יש מקלדות יותר נוחות לדעתי), במחיר יחסית גבוה.

שאר היצרנים עם כל כך הרבה דגמים ותתי דגמים, שלך תדע..... 

 

אני כן מעדיף ווינדוס, יותר אינטואיטיבי בעיניי. אבל ההבדלים באמת לא כאלה גדולים, בעיקר כשרובנו מבלים את רוב הזמן בתוך הדפדפן.

 

אם מקבוק נכנס בתקציב, אתה תקבל חיי סוללה ושקט (באייר אין מאוורר) שלא תקבל ממחשב ווינדוס במחיר דומה. 

 

אם כן ווינדוס, הייתי מחפש מעבד מהדור האחרון (באינטל זה דגמים של 3 ספרות, מתחיל ב2, בAMD אני לא סגור על זה) שיש להם שיפור די גדול בצריכת סוללה והתחממות. עדיין לא ברמה של אפל, אבל שיפור.  

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אם השימושים שלך "בסיסיים" הייתי מסתפק במקבוק M2, באילת הוא ישאיר לך עודף מ-3,000 - לגבי הזיכרון הוא רק 256 ג'יגה, אבל תוכל לקנות כונן חיצוני לגיבוי או למדיה. 

קניתי לאשתי לפני חודשיים את הדגם הזה (אפילו באותו צבע) https://ksp.co.il/web/item/340921 והיא מרוצה ממנו עד הגג ולטענתה לא מרגישה הרבה הבדל בין המקבוק פרו 16 מקס סופר דופר M4 שיש לה מהעבודה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

חיסרון מהותי של המקבוק בעיניי: אין לו מודם סלולרי. לא חריץ לsim ולא תמיכה בesim. באופן תמוה, לאייפדים יש.

אני ממשיך עם מחשבי וינדוס, חברים בעבודה שעברו למקבוק ממש סובלים מהשימוש במודם חיצוני או נקודה חמה. מודם סלולרי פנימי הרבה יותר אמין.

 

ולגבי הבחירה במחשב נייד - השיקול העיקרי צריך להיות גודל, משקל וחוזק. צריך להתאים במדויק למטרת השימוש. אם סוחבים על הגב או בתחב"צ צריך כמה שיותר קל וקטן. חזק פיזית בכל מקרה. ואם עושים עבודה מורכבת שדורשת שטח מסך גדול אז לבחור בהתאם.

לשימוש ביתי אן משרדי, קיימים המחשבים הניידים הזולים שאינם קשיחים, אבל לשימוש נייח הייתי רוכש מחשב נייח.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אני עברתי למחשבים ניידים בשימוש ביתי לפני 18 שנים - ולא אחזור למחשבים נייחים הן בגלל המקום שהם תופסים והן בגלל היתרון של ניידות בתוך הבית. יש לי גם מסך קבוע ועכבר שמשמשים אותי ללייטרום, אבל מאז הקורונה והמלחמה שימוש זה הצטמצם מאוד.

 

שני בנים שלי שמשחקים לא מעט משתמשים בנייחים לצורך זה, היתרון העיקרי הוא אפשרות השדרוג בשלבים כאשר עולה רצון או צורך.

 

@amosbmw אני מניח שההתייחסות שלך למודם המובנה נובע מאופי העבודה, שכן ברוב הבתים והמשרדים יש רשתות ככל שנדרשות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה האורך החיים הממוצע של העידכונים במקבוק?

רק מפחד שבהמשך גודל 13.3 יהיה לי קטן מדי...

מנתח גם גרפים של מניות אבל לזה אחבר  מסך חיצוני/טלוויזיה @Liviur

 

מכוון לדגמי m4/m3 air

פורסם

אפל ממשיכה לעדכן ככל הנראה יותר מאשר מיקרוסופט.

שנטשתי את ה dell , הוא עבר רק עבר מחלונות 7 ל 10, וכיום אין תמיכה יותר ל 10, בשעה שהמקבוק שלי הועלה לגרסה 13.5 ומאז שודרג ל 13.7.8 שזו כרגע עדכנית למכשירים תומכי מעבד אינטל (להזכירך שלי מקבוק פרו 2017 עם מעבד אינטל i5) והמכשיר ממנו אני מקליד כרגע חי מאוד , מהיר כתמיד, מריץ את כל האפליקציות העדכניות . (אין לי צורך ביותר ביצועים כרגע, בכל הכרוך בוידאו) .

 

המכשיר שלי עם מסך 13.3 מחובר למסך חיצוני ״24 של  2417H dell 

קח בחשבון שאתה צריך יחידה חיצונית לפיצול יציאות ה  thunderbolt 3.0 של המקבוק.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 8 שעות, sperial כתב:

(קרה לבן שלי לפני הרבה שנים כשהיה סטודנט, עם מחשב hp מכוון מדיה שתוך פחות משנתיים התחיל להתפרק).

במאמר מוסגר - רוב הלפטופים השתפרו משמעותית בעניין הזה. חלק גדול מזה כי הם העתיקו מבנה Unibody מאפל שהתחילו עם זה ב2019.

זה בא כמובן על חשבון היכולת לשדרג ולתקן את הלפטופ בעצמך כי פתאום הכל יותר קשה משמעותית לפירוק. כמו כן - בימינו אין כמעט חלקים זזים בלפטופ חוץ מבערך המאווררים.

 

יוצאי דופן לזה הם לפטופי גיימינג לרוב שעדיין עושים את הפשרה הזו לטוב ולרע (לדוגמא הלפטופי גיימינג של רייזר ואסוס פעם אחרונה שהסתכלתי עליהם.)

לפני 5 שעות, falou כתב:

חוצמי itunes עם האייפון 3gs. האפליקציה הזו ניצחה אותי...

אין אייטונס כבר כמה שנים טובות על המק ... אפשר לדפדף את העניין הזה ממזמן כלא רלוונטי.

בכלליות - עם האופציות קישוריות הנוכחיות - כמעט אין בכלל את העניין של לסנכרן פלאפון עם מחשב עם כבל - חוץ ממפתחים בערך (וגם אז)

 

לפני 5 שעות, DubelBoom כתב:

במחיר יחסית גבוה

ואללה , לפחות בארה״ב עם המק נוחת מתחת ל1000 דולר לא מעט - לא בטוח כמה הייתי מציין את זה אפילו יחסית למה שאתה מקבל מאז הM1 והלאה. לפני זה היה נכון.

לפני 5 שעות, ay115 כתב:

לטענתה לא מרגישה הרבה הבדל בין המקבוק פרו 16 מקס סופר דופר M4 שיש לה מהעבודה.

מדויק. לרוב הכמעט מוחלט של המשתמשים - בטח בשימושים יומיומיים יהיה בדיוק 0 הבדל (חוץ מנגיד המסך והסוללה שגדולים יותר).

יש לי m4 pro עם מעבד מקס מהעבודה -> דגם משודרג כמעט לגמרי (מפרט של מעל 3400 דולר). עכשיו לצרכי עבודה אני מוציא לו את המיץ, אבל למה שאני עושה בצורה פרטית ? אין שום הבדל בינו למקבוק פרו הבסיסי שקניתי שהוא M1 או אפילו לM2 air הבסיסי של אשתי.

המקבוק אייר בימינו הוא מחשב מ א ו ד חזק יחסית לצרכי מחשוב יומיומיים (בגלל בחירות אסטרטגיות של אפל איפה כן להשקיע)

לפני 3 שעות, ANUTKK כתב:

מה האורך החיים הממוצע של העידכונים במקבוק?

רק מפחד שבהמשך גודל 13.3 יהיה לי קטן מדי...

מנתח גם גרפים של מניות אבל לזה אחבר  מסך חיצוני/טלוויזיה @Liviur

 

מכוון לדגמי m4/m3 air

כמעט כל מק סביבי שנשמר ולא שודרג החזיק בין 6-7 שנים למעל עשור (ולרוב הוחלפו כי המסכים התקדמו משמעותית, חיי סוללה השתפרו או אחרי עשור הפסיקו לקבל עדכוני מערכת הפעלה).

אחד הוחלף אחרי 9 שנים בגלל שהסוללה התנפחה וניצלנו את ההזדמנות לשדרג במקום להחליף סוללה - וזו היתה הבעית חומרה היחידה שנתקלנו בה (יש לציין אבל שלא היו לי לפטופים פרטיים מהשנתיים שהם הגיעו עם מקלדת בעייתית סביבות 2017/8 לזכרוני).

מסך 13״ לטעמי הוא הגודל המושלם ללפטופ שאתה רוצה לנייד איתך (מטוס , אוטובוס , בבית מול הטלוויזיה וכו) , אולי אני מעדיף קצת את ה14״ של הפרו אבל אפילו זה לא בטוח (זה הגודל שאני אישית משתמש בו ללפטופ הפרטי אבל זה כי אני רציתי מעבד קצת יותר טוב שהגיע רק עם ה14 פרו בזמנו).

ההפרש בנוחות ללפטופ 13״ מול גודל יותר גדול למשהו שאתה מנייד הוא משמעותי לטעמי.

 

לפני 4 שעות, amosbmw כתב:

חיסרון מהותי של המקבוק בעיניי: אין לו מודם סלולרי. לא חריץ לsim ולא תמיכה בesim. באופן תמוה, לאייפדים יש.

צודק למי שמתנייד הרבה. יש שמועות כבדות שכנראה בדור הבא או זה אחריו זה ישתנה. (בין השאר בגלל שאפל מתחילים לשחרר מכשירים עם המודמים הסלולאריים שלהם).

זה לא ישפיע על רוב המשתמשים - אבל למי שזה חשוב ועובד המון בדרכים - זה אכן חסרון שצריך לחבר tethering לטלפון. אם זה היה קיים - הייתי קונה את זה.

(לעומד זאת לאייפד לא. יש לי אייפד עם סלולאר - בפועל - לא משתמש בו בצורה הזו)

 

לפני שעה, zaf כתב:

קח בחשבון שאתה צריך יחידה חיצונית לפיצול יציאות ה  thunderbolt 3.0 של המקבוק.

What year is this ? :)

אנחנו כבר בThunderbolt 4 ו2 היציאות בימינו הן Thunderbolt 4.

כמו כן - זה נכון כבר לכל לפטופ שמגיע עם USB 4 / Thunderbolt בערך בימינו.

זה אגב עוד יתרון רציני למק - יש להם כבר המון שנים של ניסיון עם Thunderbolt והיציאות האלו מאוד יציבות ועם המון רוחב פס (בתנאי שלא מחברים אליהם hub זבל סיני עם USB C ברוחב פס נמוך. ואפילו אז זה עובד סביר).

להוציא את הכל מכבל אחד זה יתרון רציני ביותר (אני בכל מקום מחבר רק כבל Thunderbolt / USB C אחד ואז כל המכשירים מחוברים אליו - בבית זה Caldigit hub ובעבודה זה המסכים שיש בהם USB hub מובנה + כולם מגיעים כבר עם טעינה של לפחות 60W.... נגמרו הימים של מליון פורטים על הלפטופ(

לפני שעתיים, zaf כתב:

בשעה שהמקבוק שלי הועלה לגרסה 13.5 ומאז שודרג ל 13.7.8

במאמר מוסגר - אפל כן התחילו לצמצם עדכוני מערכת הפעלה במקרה הזה ללפטופים מבוססי אינטל (בגלל המעבר ארכיטקטורה לפני 5 שנים)

א ב ל - ממשיכים לשחרר עדכוני אבטחה קבועים מעבר לזה - למחשבים הרבה יותר ישנים משלך אפילו)

 

לMacOS 26 רוב התמיכה היא למעבדי M של אפל + אינטלים בודדים ששוחררו ממש בסוף בדגמים הגבוהים ביותר.

בכלל - כשתשדרג אתה תראה קפיצת ביצועים וחיי סוללה עצומה.

(כשהM1 יצא -> לצרכי עבודה - הBenchmarkים הראו שהM1 במקבוק אייר היה יותר מהיר עבורינו ב20% לעבודה מהI9 שהגיע בMacbook pro 16 הכי חזק לשימושים שלנו)

 

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 32 דקות, Liviur כתב:

אין אייטונס כבר כמה שנים טובות על המק ... אפשר לדפדף את העניין הזה ממזמן כלא רלוונטי

 

אני חושב שאפשר היה להבין את זה מההקשר לאייפון 3,שלא מדובר במשהו עכשווי... 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

חלק גדול מזה כי הם העתיקו מבנה Unibody מאפל שהתחילו עם זה ב2019.

מתקן את עצמי - אצבעות שמנות כנראה / חוסר ריכוז.

יוניבודי הוצג במקבוק ב2008. קודם באלומיניום , אח״כ בפלסטיק (למעשה הם עבדו עם החברה בסין על הפיתוח של השיטה הזו וקנו את המכונות ואת כל התפוקה לשנים הראשונות - לכן לקח לשוק כמה שנים להשלים את הפער במחשבים עם גוף מאלומיניום בחתיכה אחת - יש פה סיפור דיי מעניין , שאפל עשו כמה פעמים לבלעדיות לשנים ראשונות - זה קרה אח״כ גם עם Thunderbolt אגב שזו הסיבה שהיה במקבוקים לפני PC).

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 8 שעות, ANUTKK כתב:

מה האורך החיים הממוצע של העידכונים במקבוק?

רק מפחד שבהמשך גודל 13.3 יהיה לי קטן מדי...

מנתח גם גרפים של מניות אבל לזה אחבר  מסך חיצוני/טלוויזיה @Liviur

7-6 שנים עדכונים ועוד שנתיים עדכוני אבטחה. בקיצור כמעט עשור.

יש לי בבית פרו בן 12, הכול עובד שם כרגיל חוץ מסוללה חלשה, דה.

 

Once you go mac you cannot go back

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מצטרף לכל המצביעים בעד המק. 

עברתי ממגוון מחשבי ווינדוס (thinkpads למיניהם, כולל דגמי קצה כמו p1, דל לטיטיוד, xps) למקבוק.

זה פשוט מוצר מעולה, שאני לא רואה את עצמי חוזר חזרה ממנו.

תזהר שאם תעבור למק אתה עלול להישאב לכל האקו סיסטם שעובד מדהים ביחד.

  • אהבתי 1

פורסם

אחרי עשור עם מחשבי thinkpad שאהבתי מאוד עברתי (לא שהייתה לי ברירה) למק m4, והבנתי שעד היום עבדתי על גרוטאות. 

אם משחקים לא מהווים שיקול, לדעתי נכון להיום מק זו הבחירה הנכונה.. 

 

גילוי נאות - עובד אפל

יום טוב גם לך

×
×
  • תוכן חדש...