Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה בנושא.

בצילום הבניין רואים שיש רק מסגרת של התקרה במרפסת, עם חללים ריקים.

בתוכנית רואים שיש הדמייה של משהו, האם זאת סתם צללית כדי להדגים תלת מימד של עומק התקרה(סימנתי בספרה 1), או שהקבלן כן סותם את החור בסוג של בנייה קלה, וההצללה בסרטוט באה להדגיש שזאת תקרה שמעלה לא ניתן להתהלך או לעשות שימוש.

@natco כנראה תחום המומחיות שלך, תודה.

20250403_145831.jpg

20250118_084746~2.jpg

פורסם (נערך)

עוקב, מסקרנות נטו. 

לא למדתי שרטוט אדריכלי (של בניינים), אלא של מכונות. 

בשרטוטים שלמדתי אין "הדגמת תלת מימד", אולי מצרפים חלק מוגמר שלם להמחשה לתוך השרטוט אבל לא מדגישים תלת מימד בשרטוט עצמו. 

קווים שונים מסמלים חומרים שונים, ונועדו להראות למשל חתכים של החלק. 

חיפשתי להראות קצת מידע מתוך ספר ישן, לא שמרתי את זה כנראה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה אומר שיש פרגולה מבטון שם, והצללית מדגישה שיש שם חור.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הקווקוו לא מהווה סימון תקני בשרטוט.

אבל יש בהחלט את המשולש הזה של "חלל" על הפינה הימנית והעליונה בכל אחד מהריבועים, אז זה בטוח ישאר רק קורות בטון דקורטיביות בלי רצפה לדריכה.

 

אולי האדריכל התכוון שתהיה שם איזו מילואה קלה להצללה (פסי עץ/אלומיניום דקים וכו').

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

נתקו, משהו כזה כנראה? 

פרגולות בתוך מסגרת בטון מעוצבות ועמידות | אלוקל

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 35 דקות, ברווז כתב:

לא למדתי שרטוט אדריכלי (של בניינים), אלא של מכונות. 

בשרטוטים שלמדתי אין "הדגמת תלת מימד"

עזוב אותך. אלה בכלל עובדים בסנטימטרים.

  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

יכול להיות שזו "הכנה לעבירת בניה"? מאד מקובל בכמה מקומות.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

אני דיי בטוח שלא, לשם עבירת בנייה, יצטרכו שיתוף/הסכמה גם של הדירה מלמטה וגם של מלמעלה.

לאחר מכן התוספת בנייה מישהו יצטרך לממן אותה ואז לגבות מהדייר שנהנה מתוספת המטרים.

ואז אחוזי הבנייה גדלים, והעירייה תרצה את חלקה עם קנסות.

אם היו רוצים היו ישר מוכרים דירה עם מרפסת יותר גדולה, מוכרים את הדירה ביותר כסף וכולם נהנים.

עבירות בנייה שווים רק כאשר אפשר לעשות אותם בהחבא.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תהיה בטוח שבבני ברק למשל היו עושים מזה עוד חדר. לא יודע אם בעבירה או עם אישורים, אבל היו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

יזמים (טוב, ה-99 אחוז שהם שומרי חוק, ולא קבלני טנדר במסווה של יזמי בניה), לא עושים שום "הכנות" לבניה לא חוקית.

הם לא מרוויחים מזה כלום, (לא יכולים ממילא למכור משהו לא חוקי. (בחוזה המכירה, במפרטי המכר, מפורטים השטחים לפי חוק המכר), וממילא אם יהיה איזה "נספח סודי", הלקוח הרי יתהפך עליהם באיזה שהוא שלב, ויוציא את זה החוצה.

זה קורה לפעמים בבנייה הפרטית, כשיש אדריכל חלש ולקוח חכמולוג, או להיפך.

בפרויקט בסד"ג של הפרויקט המצולם, אף אחד לא יעז להשתין כך מהמקפצה.

 

אלו סתם קורות דקורטיביות. מאד "טרנדי" עכשיו. תסתכלו על כל בניין שני שבונים/ בנו בשנתיים האחרונות בשכונה שלכם.

אין כאן שום קונספירציה....

עריכה אחרונה על ידי natco

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני 56 דקות, natco כתב:

אלו סתם קורות דקורטיביות

זה לא אסלות ליונים?

  • מצחיק 3

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לעיתים. לא בהכרח.

אין לי מושג למה חלק כן ולמה לרוב לא.

במה זה דונה למשל מפרגולת עץ ?

אשמח ללמוד.

בטוח יש כאן איזה מומחה לעניין😁

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

הרבה יותר פשוט: האדריכל כבר מתכנן מראש את ה"תוספות", אבל הן לא מופיעות כמובן בשום מקום רשמי. בזמן מכירת הדירה מציגים בעל פה את ה"תוספות" והעלות המשוערת שלהן. הן מתוכננות שכל דירה מקבלת משהו. אחרי גמר הבניה וקבלת טופס 4 מתחילה ההשלמה בדר״כ  ע״י הקבלן המבצע שעושה "עבודות בדק". לפעמים התוספות מתחילות כמה חודשים יותר מאוחר. פקחי העיריה כבר במקום אחר, ואם לא, יש מאכער שידאג לזה. ושלום על ישראל.

למה לא מוכרים את הדירה מראש כך? בגלל אילוצים של אחוזי בניה, קווים ושאר הגבלות מהתב״ע כמו מסתורי כביסה ענקיים שהופכים לחדרי שירות ענקיים, עלות הרבה יותר נמוכה, ועוד כל מיני סיבות.

נפוץ מאד במגזרים מסוימים, אבל נמצא גם במקומות שיפתיעו אותכם.

 

 

  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

×
×
  • תוכן חדש...