Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אתם מרגישים פחות בטחון לגבי העתיד התעסוקתי שלכם?


Aviv13467

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, Be roo כתב:

העצה הקבועה שלי למי שרוצה להכנס לתחום, בעיקר כשמצב לא קל, תכניס את הרגל בדלת, בכל צורה שאפשר. תתפשר על תפקיד, שכר, מיקום, הכל. בהמשך תוכיח את עצמך

בול! מדויק. לא להסתכל על הציונים, לא על המרצה, לא על הקשקשת מסביב, לעשות ה-כול כדי לתחוב את הרגל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייטקס וגם לא עובד במשרד אבל ממה שיצא לי לראות באינטרנט, תמצא לך פרויקט קטן, יש כאלה בכמויות ברשת. יש כאלה מוזנחים ויש כאלה שפעילים מאוד.

תמצא לך משהו שבבסיס שלו אתה אוהב בו משהו. ותתחיל לתפעל את העניינים. תכתוב שורות, תעמיק בפרסום של המוצר ובעיקר תשדרג כמה שיותר.

אפשר ללכת על משהו מקומי ואפשר ללכת על משהו גדול יותר או בכלל נישתי לאללה. תמצא משהו שאתה תוכל לכתוב ולהרגיש שאתה עושה משהו שתוכל להיות גאה בו.

כן זה מילים של ק'וצארים אבל זה מה שיכול להצית את האש בך לעומת מישהו שלא יעשה כלום כמו אלו בפייסבוק שבעיקר מדברים.

אם אתה אוהב משהו ועושה אותו באהבה, אנשים ישימו לב לזה. העניין הזה יבלוט להם בהשוואה לאנשים אחרים, וירדפו אחרייך גם אם מדובר בעבודת dead end קלאסית.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

 

נכון  שכרגע יש למודלים הזיות מדי פעם. אני מאמין שזה ייפתר.

מצד שני לפעמים הוא כן מדגים חשיבה ״מקורית״, כמו אצל חוקרים שנתנו לו לתכנן מעגלים של צ׳יפ תקשורת וקיבלו פתרון מקורי מהסוג שלא רואים אצל מהנדסים בני אנוש, והוא גם התגלה כיעיל במיוחד.

 

https://techtime.co.il/2025/01/14/ai-12/

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב פח גם בסיליקון וואלי. ה AIים החדשים פשוט יותר מדי טובים, יותר מדי מהר, ומייתרים אחוז גדול מדי מהמפתחים. אם הייתי מתחיל היום, כנראה שהייתי מחפש מקצוע אחר או נישה בטכנולוגיה שה AI לא יצליח להחליף בקרוב. בטוח לא סתם מתכנת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יוצא מהנחה שציפיות הפרודוקטיביות והדרישה לפיצ׳רים ופיתוחים לא ישתנו.

הם ישתנו. מהר. הם כבר עכשיו משתנים ודברים שאני והצוות שלי מסוגלים לעשות רק דוחפים את אנשי המוצר שלנו קדימה ופותחים קטגוריות שלמות של פיצ׳רים ופיתוחים שבעבר נפלו (כי יקח יותר מדי זמן מול התמורה שלהם , או יעלו יותר מדי לתפעל) להיות שוב על השולחן.

 

כמובן שיש דברים שיהפכו לno code בדיוק כמו שבניית אתרי ווב לsub כמעט נעלם לחלוטין מscratch אבל יצוצו תחומים חדשים ודרישות חדשות שיצטרכו שוב את היכולת מחשבה , תפעול ובניה.

תיהיה תקופה שבה טכנולוגיות ופיתוחים נוכחיים ימותו או יהפכו לconvenience -> אבל הצורך לאנשים שיכולים לחשוב , לבנות ולייצר משהו בסקייל - לא ישתנה , רק מה הם בונים ומה הסט כלים שלהם.

 

כמות הפעמים ששמענו ״כבר לא יצטרכו מפתחים״ … וזה קורה בכל התקדמות טכנולוגית בפיתוח החל מהימים הראשונים של שפות עיליות.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זווית קצת אחרת:

לפחות בשלב הזה, הai לא קרוב ממה שאני רואה למשהו שיודע לבנות מערכת from scratch, אפילו לא רכיבים בסיסיים. copilot למיניהם עוזרים לחסוך זמן בהשלמה אוטומטית, וגם שם, צריך לוודא 50 פעם שמה שמקבלים הגיוני.

אבל אני לא יודע אם מישהו שלומד היום מדעי המחשב צריך להיות אופטימי ביחס לעתיד שלו, ולדמיין שיהנה מהתנאים שנהנו בתחום ב-15 שנים האחרונות או יותר. 

השוק בהחלט הולך להשתנות. הצורך במקודדים שיודעים לתרגם שפה טבעית לקוד יקטן. התוצאה בשנים הקרובות כנראה תהייה ירידה די חדשה בביקוש, ומה שיצטרכו, עדיין, לפחות בשלב הזה, זה את מי שמתכנן את הכל (ואולי גם זה לא לנצח). וכנראה גם המשכורות ברמות האלו יצנחו.

 

  • אהבתי 3
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קודם אתייחס לזה

בתאריך 24.2.2025 בשעה 22:38, Aviv13467 כתב:

חלקם אפילו מגישים קו״ח למשרות כמו QA שלא מקדמות אף סטודנט למדמ״ח לתוך עולם התוכנה

"אפילו מגישים למשרות כמו QA" כמה מסכנים אותם סטונדטים, מקווה שכשהם יכנסו לתעשייה וישכחו רוב מה שהם למדו במישירין(מתמטיקה בעיקר) ובעקיפין(פלצנות) הם יבינו ש"QA" זה טייטל שקיים בגדול כדי לתת לגיטימציה לחברות לשלם פחות למתכנתים למרות שלפעמים הם כותבים יותר קוד, קוד יותר טוב ויותר משמעותי לחברה ולמוצר מאשר עובדים שהטייטל שלהם זה "software developer". 

 

בתאריך 24.2.2025 בשעה 22:38, Aviv13467 כתב:

אתם מרגישים שאתם עשויים למצוא את עצמכם ללא עבודה? או להתקל בקשיים במציאת עבודה חדשה? האם אתם מרגישים שהשכר שלכם עלול לצנוח בעקבות הצפת השוק במקצוע שלכם (במקרה של מדמ״ח למשל)?

אני לא רואה שום מהפכה באופק, מתחבר למה שלביו כתב לגבי השפות העיליות, ואז האינטרנט ואז פיטר קורא המחשבות. אמרו את זה גם על פיתוח משחקים עם הופעת המנועים הגדולים - ועדיין פיתוח משחקים היום מעולם לא היה קשה יותר ויקר יותר.
כמו יבגני אני רואה בAI משהו שיותר קרוב לתיקון אוטומטי על סטרואידים ומקצר חיפושים בsof, אולי יכול לקצר פה ולקצר שם אבל שום דבר רציני כי לבדוק את הקוד שהוא מציע לך לפעמים לוקח יותר זמן מאשר לכתוב אותו מ0.

הוא כן יכול להיות אחלה כלי בשביל static analysis ובשביל לאכוף קונבנציות אבל לא הרבה מעבר לדעתי.

עריכה אחרונה על ידי Katom
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, יבגניפ כתב:

copilot למיניהם עוזרים לחסוך זמן בהשלמה אוטומטית, ו

וגם זה בתחומים שהם נפוצים ויש להם בסיס גדול של קוד להתאמן עליו.

בתחום שלי, וריפיקציה של צ׳יפים, אנחנו כרגע רחוקים מאוד ממשהו שימושי. או שאולי יש שימושים ואני לא מכיר, כי כל חברה שומרת לעצמה את המתודולוגיות שלה.

השפה שאני עובד בה היא בסדרי גודל פחות נפוצה מפייתון ושות׳. ניסיתי לשאול הוא את צ׳אט אם הוא מכיר את השפה והוא ענה חיובי. ביקשתי ממנו קוד שממיר מערך של ביטים לunsigned int. יש כזו פונקציה יעודית שאני תמיד שוכח את כל הפרמטרים שלה ומציץ בקטעי קוד ישנים לרפרנס. קיוויתי שהוא יחסוך לי את זה. בהתחלה הביא לי קוד שנראה יפה מאוד אבל כולל שימוש בפונקצית ספריה שהוא המציא ולא קיימת. אמרתי לי שאין כזו פונק׳ והוא התנצל ונתן לי קוד שמשתמש בפונק׳ הנכונה, אבל בצורה לא נכונה בכלל. כשהערתי לו על זה, הוא שוב התנצל ונתן לי פתרון נאיבי של מעבר על כל הביטים בלולאה, סטייל C.

כאן התייאשתי והלכתי לחפש רפרנס מהקוד הישן שלי.

 

מצד שני, אולי כמו בדוגמה שהבאתי קודם, ישתמשו בו כדי לתכנן מראש צ׳יפים בצורה כזו שתייתר חלק גדול מהצורך בוריפיקציה שיש היום. נראה לאן זה ילך.

 

מסכים עם ליביו. המתכנתים והמפתחים לא יעלמו, רק יצטרכו להסתגל ולהביא סט שונה של יכולות. מי שלא יצליח להסתגל יעלם, כמו שקריסת הדוטקום בזמנו, יחד עם ההתפתחות המואצת בטכנולוגיה, העלימה מהשוק כל מני בוגרי קורסים, ווב מאסטרים, מתכנתי קובול ועוד.

עריכה אחרונה על ידי פינדר
  • אהבתי 4

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן נגעתם בנקודה העקרונית, נכון להיום, ה  AI חי יותר בסביבת קוד עילי, ומכיר בעיקר יכולות מתוך מודלים עליהם אימנו אותו. אבל יש שדה גדול מאוד שבו זה יהיה קשה יותר ואפילו לדעתי מסוכן, זה נושא הווריפיקציה. לסמוך על מנוע שיבדוק את עצמו ? יבצע על היצירה העצמית שלו בדיקות vonerability ויריץ pc על כל הקוד?   

עוד נקודה למחשבה, מה יקרה עם תכנות זמן אמת שאינן נכתבות בשפה עילית? זה תחום ״לא פופולרי״ בין המתכנתים ובספק שיפותח מנוע AI עבור כל צ׳יפ חדש שבכלל אין עבורו מודלים לאימון.

התחושה שלי שזה ״יחרטט״ בדיוק כמו אותו מנוע שיצר פסקי דין ״מקוריים״ שלא היו ולא נבראו. 

לפני 18 דקות, פינדר כתב:

מתכנתי קובול

בזהירות עם זה. מי שחי בעולם התכנות הבנקאיות והביטוח, חייב את זה עדין . אתה לא רוצה שתוכנה ״חדשה״ תרוץ על מסד נתונים בן 50 שנה שישערך את החסכונות שלך מבלי שמישהו שיודע ומבין את אותו מנוע קובול שחישב את הריביות וההצמדות פועל. ( רמז, שאל את חברת קונסיסט 😉

  • אהבתי 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, פינדר כתב:

 

נכון  שכרגע יש למודלים הזיות מדי פעם. אני מאמין שזה ייפתר.

מצד שני לפעמים הוא כן מדגים חשיבה ״מקורית״, כמו אצל חוקרים שנתנו לו לתכנן מעגלים של צ׳יפ תקשורת וקיבלו פתרון מקורי מהסוג שלא רואים אצל מהנדסים בני אנוש, והוא גם התגלה כיעיל במיוחד.

 

https://techtime.co.il/2025/01/14/ai-12/

רק כי זה צ׳יפ מוכר וידוע ולא תכנון חדש.

קח צ'יפ של קוואלקום שכבר רץ במוצר, אז החוקרים ככל הנראה יצליחו. אבל על הצ׳יפ הבא שיוצא למשל השנה, אין סיכוי שמשהו שמבוסס מודל ישן ״ימציא״ משהו שגם יעבוד נכון. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פינדר כתב:

ניסיתי לשאול הוא את צ׳אט אם הוא מכיר את השפה והוא ענה חיובי. ביקשתי ממנו קוד שממיר מערך של ביטים לunsigned int. יש כזו פונקציה יעודית שאני תמיד שוכח את כל הפרמטרים שלה ומציץ בקטעי קוד ישנים לרפרנס. קיוויתי שהוא יחסוך לי את זה. בהתחלה הביא לי קוד שנראה יפה מאוד אבל כולל שימוש בפונקצית ספריה שהוא המציא ולא קיימת. אמרתי לי שאין כזו פונק׳ והוא התנצל ונתן לי קוד שמשתמש בפונק׳ הנכונה, אבל בצורה לא נכונה בכלל. כשהערתי לו על זה, הוא שוב התנצל ונתן לי פתרון נאיבי של מעבר על כל הביטים בלולאה, סטייל C.

כאן התייאשתי והלכתי לחפש רפרנס מהקוד הישן שלי.

אחת לאחת החווייה שלי משבוע שעבר, רק שאצלי זאת איזו מערכת קריפטו כלשהי... אחרי שעתיים נשברתי ועברתי ל-reverse engineering + ניחושים מושכלים.

 

למרות שאני שונא את זה, אין לי ברירה בתור מתכנת אלא לאמץ את הכלים החדשים כי הם משתפרים במהירות ואני עלול להישאר מאחור רק בגלל חוויה שלילית בהתחלה. אני כן מרגיש שיפור בזריזות של הקמת פרויקטים מהירים חד פעמיים לבדיקת poc / ספריות וכיו"ב, או עזרה בענייני syntax/boilerplate. על הדרך מחדד את היכולת _שלי_ לזהות הזיות מראש עוד לפני הרצה...

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המילים שזרקתם זה סינית בשבילי אבל קיבלתי תכן מכני שכלל חישובים שונים (חישובי עומס, כפיפה, מיסבים וגלגלי שיניים) שמיד במבט ראשון לא נראה לי הגיוני (וזה אומת בחישוב המקורב שעשיתי בע"פ לנתון אחד). מסתבר שהגאון תכנן את זה עם AI (ומדובר בפרוייקט הנדסי גדול בחברת היי טק).

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, zaf כתב:

רק כי זה צ׳יפ מוכר וידוע ולא תכנון חדש.

לפי הכתבה זה תכנון של צ׳יפ חדש לטכנולוגית 6G.

והוא גם פתר בצורה לא מוכרת, כלומר הלך הפוך מהflow הרגיל של מהנדסים.

עריכה אחרונה על ידי פינדר

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...