Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אתם מרגישים פחות בטחון לגבי העתיד התעסוקתי שלכם?


Aviv13467

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 50 דקות, Night Driver כתב:

כל המילים שזרקתם זה סינית בשבילי אבל קיבלתי תכן מכני שכלל חישובים שונים (חישובי עומס, כפיפה, מיסבים וגלגלי שיניים) שמיד במבט ראשון לא נראה לי הגיוני (וזה אומת בחישוב המקורב שעשיתי בע"פ לנתון אחד). מסתבר שהגאון תכנן את זה עם AI (ומדובר בפרוייקט הנדסי גדול בחברת היי טק).

אל תדאג, בקרוב זה ידע לעשות גם את הדברים האלה בלי לטעות.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פינדר כתב:

לפי הכתבה זה תכנון של צ׳יפ חדש לטכנולוגית 6G.

והוא גם פתר בצורה לא מוכרת, כלומר הלך הפוך מהflow הרגיל של מהנדסים.

תקרא שוב, זה הגישה לתכנון הספקטרום. זו מתמטיקה צרופה ברמה באמת גבוהה, זה לא רק חלק מהדבר שנקרא לתכנן צ׳יפ.

( חומר/צפיפות/שכבות/חיבורים/נקודות בדיקה/ רכיבים פנימיים) אין עדיין מודל כזה כבד שיכול ״לנבא״ איך מתנהג חומר ״לא ידוע״ בתנאים שונים (צפיפות/טמפרטורה....) זה כבר החלק של הנדסת חומרים/כימיה פיזיקלית , שאין לזה מודל קבוע/ספריה מוכנה/ידועה.

לפני כשעה, Night Driver כתב:

כל המילים שזרקתם זה סינית בשבילי אבל קיבלתי תכן מכני שכלל חישובים שונים (חישובי עומס, כפיפה, מיסבים וגלגלי שיניים) שמיד במבט ראשון לא נראה לי הגיוני (וזה אומת בחישוב המקורב שעשיתי בע"פ לנתון אחד). מסתבר שהגאון תכנן את זה עם AI (ומדובר בפרוייקט הנדסי גדול בחברת היי טק).

חישובים, מתמטיקה, אכן יש מספיק מודלים שניתן לתכנן בעזרתם, חלקם חוקים פיזיקלים ידועים שקיימים בכל ספריה מתמטית פיזיקלית.

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, SlowRide כתב:

אל תדאג, בקרוב זה ידע לעשות גם את הדברים האלה בלי לטעות.

 

הנקודה היא שכדי לדעת אם הוא טעה או לא אתה צריך מישהו עם קצת ידע, הבנה וחושים.

אם לא הייתי תופס את זה זה היה יכול להיגמר באסון.

לפני 31 דקות, zaf כתב:

חישובים, מתמטיקה, אכן יש מספיק מודלים שניתן לתכנן בעזרתם, חלקם חוקים פיזיקלים ידועים שקיימים בכל ספריה מתמטית פיזיקלית.

נכון אבל אתה צריך להיות מסוגל לתפוס מיד שקיבלת תוצאה לא סבירה. לא צריך להיות גאון כדי להבין שלא מרימים סל של טון עם גלגלת בעלת ציר של 12 מילימטר.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תמיד יצטרכו חתימה של בשר ודם כי את צ'אט ג'יפיטי אי אפשר לתבוע ואין לו ביטוח אחריות מקצועית. הנקודה שככל שהדברים האלה ישתכללו העבודה של האדם תצטמצם ללבדוק ולחתום ובשביל זה צריך פחות אנשים.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון אבל מצד שני לעלות על טעויות של מישהו אחר הרבה יותר קשה ואתה צריך אנשים יותר טובים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.2.2025 בשעה 22:38, Aviv13467 כתב:

AI

לדעתי המשבר הנוכחי לא בהכרח קשור ל-AI אלא למחזוריות של השוק. מגייסים פחות באופן כללי, יש פחות מזומנים וחברות בגודל בינוני ומעלה עסוקות יותר ברווחיות ובמודל העסקי. חברות צעירות יותר אמנם פחות מתמקדות ברווחיות אבל מטבע הדברים פחות מגייסות ג'וניורים.

 

אני חושב שבמצב הנוכחי עדיף קודם להיכנס לשוק מאשר להתעקש רק על כן או לא פיתוח (גילוי נאות, גם אני התחלתי בQA :) ). זה כנראה נכון לעוד תחומים שחווים האטה בתקופה הזו.

--

 

הניסיון שלי עם AI הוא מעורב. מצד אחד, לפעולות הפשוטות כמו לתפור סקריפט[1] הוא די טוב. 

ברגע שהייתי מאתגר אותו עם תחומים מעט יותר איזוטריים כמו קריפטו - סריאליזציה של טרנזקציות[2] או פריימוורקס[3] כמו temporal הוא היה: ממציא, שולח לכיוונים הזויים ולפעמים ממש משקר. במצבים כאלה הייתי מעדיף לפתוח את התיעוד של הספריה או להנדס לאחור.

 

 

-- 

בשביל @Night Driver ומי שפחות בקיא בתוכנה:

[1] רשימת פעולות/פעולות קצרה ומוגדרת

[2] הרכבה וקידוד לבסיס בינארי של עסקה על גבי רשת הבלוקצ'יין שמקורה בקלט קריא למשתמש.

[3] שלד תוכנה, בדומה לשלד בניין (משם ההשראה לשם)

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Gosser1860 כתב:

לדעתי המשבר הנוכחי לא בהכרח קשור ל-AI אלא למחזוריות של השוק. מגייסים פחות באופן כללי, יש פחות מזומנים וחברות בגודל בינוני ומעלה עסוקות יותר ברווחיות ובמודל העסקי. חברות צעירות יותר אמנם פחות מתמקדות ברווחיות אבל מטבע הדברים פחות מגייסות ג'וניורים.

 

אני חושב שבמצב הנוכחי עדיף קודם להיכנס לשוק מאשר להתעקש רק על כן או לא פיתוח (גילוי נאות, גם אני התחלתי בQA :) ). זה כנראה נכון לעוד תחומים שחווים האטה בתקופה הזו.

--

 

הניסיון שלי עם AI הוא מעורב. מצד אחד, לפעולות הפשוטות כמו לתפור סקריפט[1] הוא די טוב. 

ברגע שהייתי מאתגר אותו עם תחומים מעט יותר איזוטריים כמו קריפטו - סריאליזציה של טרנזקציות[2] או פריימוורקס[3] כמו temporal הוא היה: ממציא, שולח לכיוונים הזויים ולפעמים ממש משקר. במצבים כאלה הייתי מעדיף לפתוח את התיעוד של הספריה או להנדס לאחור.

 

 

-- 

בשביל @Night Driver ומי שפחות בקיא בתוכנה:

[1] רשימת פעולות/פעולות קצרה ומוגדרת

[2] הרכבה וקידוד לבסיס בינארי של עסקה על גבי רשת הבלוקצ'יין שמקורה בקלט קריא למשתמש.

[3] שלד תוכנה, בדומה לשלד בניין (משם ההשראה לשם)

 אני חייב להגיד שמנסיוני, הוא ממש גרוע (לפחות המודל החינמי) ובאמת ממציא מלא שיט

יצא לי להשתמש בו הרבה במתמטיקה והוא פשוט מדבר שטויות במיץ עגבניות ורק אחרי שאני מכוון אותו הוא כמובן אומר ״כן נכון אתה צודק״

שיוצא להיעזר בו בקוד הוא מביא שיט עם מלא באגים שנופל במלא מקרי קצה

מה שכן יצא לי הסמסטר להשתמש בו לקורס אלגוריתמים עבור מטלה שלצערי במשך יום שלם ישבתי על שאלה שלא הצלחתי לפתור, שוחחתי עם הצ'אט והוא שכנע אותי מספיק איך להוכיח את הטענה. כמובן שהטענה הייתה שגויה וירדו לי כל הנקודות 😆

  • מצחיק 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Aviv13467 כתב:

מה שכן יצא לי הסמסטר להשתמש בו לקורס אלגוריתמים עבור מטלה שלצערי במשך יום שלם ישבתי על שאלה שלא הצלחתי לפתור, שוחחתי עם הצ'אט והוא שכנע אותי מספיק איך להוכיח את הטענה. כמובן שהטענה הייתה שגויה וירדו לי כל הנקודות

חבר, לא רוצה להישמע מתנשא, אבל אם אתה דואג לעתיד שלך, מציע שתתמקד בהבנת החומר הנלמד ופתרון המטלות בעצמך.. כל אחד יכול להיתקע מול שאלה קשה. השאלה איך אתה מתמודד עם זה. אם לא הבנת בעצמך שהפתרון שגוי, זו הבעיה.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, פינדר כתב:

חבר, לא רוצה להישמע מתנשא, אבל אם אתה דואג לעתיד שלך, מציע שתתמקד בהבנת החומר הנלמד ופתרון המטלות בעצמך.. כל אחד יכול להיתקע מול שאלה קשה. השאלה איך אתה מתמודד עם זה. אם לא הבנת בעצמך שהפתרון שגוי, זו הבעיה.

אתה צודק, אבל מדובר במטלה שהיה לי בקושי יום להגיש בגלל מועד ב' שהייתי צריך לעשות. אי-הגשת המטלה אומר שלא הייתי יכול לגשת למבחן בסוף הסמסטר. לפעמים יש שיקולים שצריך לקחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, SlowRide כתב:

תמיד יצטרכו חתימה של בשר ודם כי את צ'אט ג'יפיטי אי אפשר לתבוע ואין לו ביטוח אחריות מקצועית. הנקודה שככל שהדברים האלה ישתכללו העבודה של האדם תצטמצם ללבדוק ולחתום ובשביל זה צריך פחות אנשים.

 

 

למה לא לפתוח עוד צוותים ולנסות לחדור לשווקים חדשים?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, SlowRide כתב:

אל תדאג, בקרוב זה ידע לעשות גם את הדברים האלה בלי לטעות.

 

 

על מה אתה מתבסס?

הוא אולי יחשוב יותר מהר ויקח פחות משאבים אבל עדיין אין בו בינה אמיתית שיודעת להבדיל בין אמת ושקר, מציאות והזיה.

לדעתי עדיין צריכה להיות פריצת דרך אמיתית כדי שזה יקרה.

בינתיים מה שאני רואה זה שהוא רק משתפר בהתנצלויות וב"נכון, אתה צודק, מצטער שהטעיתי אותך" (שזה הניסיון של כמעט כל מי שכתב פה בשרשיר שאשכרה ניסה לעבוד איתו, כולל אני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Aviv13467 כתב:

מה שכן יצא לי הסמסטר להשתמש בו לקורס אלגוריתמים עבור מטלה שלצערי במשך יום שלם ישבתי על שאלה שלא הצלחתי לפתור, שוחחתי עם הצ'אט והוא שכנע אותי מספיק איך להוכיח את הטענה. כמובן שהטענה הייתה שגויה וירדו לי כל הנקודות 😆

תתחיל עם לבדוק אם המרצה שלך היה שותף לפיתוח כלים כאלה. אם כן אז תערער ותאשים אותו בטעות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 17 דקות, flytomars כתב:

על מה אתה מתבסס

אני מסיק מהעבר לגבי העתיד. הדבר הזה נמצא בשיפור מתמיד וזה רק עניין של זמן לדעתי.

כמו עם התמונות, פעם היה קל מאד לזהות מה נוצר באמצעות בינה מלאכותית והיום צריך להתעמק בפרטים כדי לגלות. ככה גם נראה שיפור בשאר היכולות.

לפני כשעה, Night Driver כתב:

נכון אבל מצד שני לעלות על טעויות של מישהו אחר הרבה יותר קשה ואתה צריך אנשים יותר טובים.

רק שבשביל להיות טוב צריך ניסיון, ואם הבינה תהפוך את העבודה האנושית בעיקר לבקרה ובדיקה, לאנשים לא יהיה ניסיון בעבודה שהבינה עושה אלא רק בבדיקות.

זה כמו שהיום רוב האנשים לא מסוגלים לעשות חישובים מורכבים בראש ומיד פותחים מחשבון, או כמו שאנשים נוסעים עם ניווט גם למקומות שהם כבר מכירים את הדרך.

יש מצב שעבודות חשיבה יהפכו לתחביבים כמו שפעם היית חייב לרוץ מהר כדי שהנמר לא יאכל אותך והיום יום ספורט זה תחביב ואתה רץ בעיקר בשביל הבריאות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, SlowRide כתב:

יש מצב שעבודות חשיבה יהפכו לתחביבים כמו שפעם היית חייב לרוץ מהר כדי שהנמר לא יאכל אותך והיום יום ספורט זה תחביב ואתה רץ בעיקר בשביל הבריאות.

היית חייב להיות רק השני הכי איטי. ממש לא היית חייב לרוץ מהר.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 6 דקות, SlowRide כתב:

אני מסיק מהעבר לגבי העתיד. הדבר הזה נמצא בשיפור מתמיד וזה רק עניין של זמן לדעתי.

 

כמו שכתבתי - שיפור בשימוש במשאבים, במהירות, דברים כאלה אני מצפה לראות.

הבדלה בין RIGHT לWRONG? לדעתי דורש פריצת דרך שעדיין לא קרתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...