Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש עד 140 אלף ש״ח.


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בסדר, לך זה העיק. סיפרת לבן שלך כמה זה לא משתלם להביא ילדים לעולם אם לא משתמשים בהם ככוח עבודה זול בחווה? הכי כלכלי זה לנסוע לעבודה באוטובוס, לאכול אוכל שמוצאים בפח מאחורי הסופר (תתפלא כמה מוצרים אכילים זורקים סתם), להכניס הביתה רהיטים שמוצאים ברחוב וללבוש רק בגדים יד שנייה. אבל אנחנו לא עושים את זה כי לא כל דבר בחיים עושים משיקולים כלכליים נטו. 

 

הלוואה תעלה לו 15,000 ש"ח בפריסה ל-5 שנים זה יוצא 3,000 ש"ח בשנה. אני לא אומר שקניית רכב חדש זו ההחלטה הכי נכונה בחיים. כנראה באמת עדיף לו לקנות פאביה יד שנייה בת שנתיים על הכביש ב-90 אלף. אבל לא צריך לדחוף לאנשים ייעוץ כלכלי בכוח. זה פורום רכב, לא עמותת פעמונים. 

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בוא נסכים שלא,להסכים.

אבל כחבר חדש,כאן אתה צריך להבין את רוח הפורום - שכוללת, בין השאר, התרחבות התגובות מעבר למה שצפוי מהודעת הפתיחה. גם אתה תהנה מכך.

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 20.2.2025 בשעה 12:09, Amit11 כתב:

 

NTD שלום.
תודה רבה על העזרה
😊
לגבי רכב MG3 אתה צודק! אני הזמנתי וטרם קיבלתי.
אני מתלבט לגבי
MG3 בגלל ששמעתי שיש לו קושי בעליות, יש לו 3 הילוכים ולפעמים הסל"ד שלו גבוה בעליות ובמישור.
עוד התלבטות זה לגבי הסוללה, אמנם יש 8 שנים אחריות, אבל איך יהיה השוק כאשר ארצה למכור אותו בעוד 5 או 6 שנים. שזאת התקופה שאני רוצה להחזיק אותו.
סה"כ רכב מרשים מאוד, מטוס בדרך מישור. מאוד מפנק ומתקדם ונותן תמורה מרשימה ביחס למחיר.
לגבי ארונה
1.5 FR, עשיתי נסיעת מבחן.
דברים שלא אהבתי בסיאט זה המושבים שעשויים מבד פשוט ולא דמוי עור, מצב ספורט שהוא מושך את הגיר. מצב נורמל היה משמעותית נוח לנהיגה. אין
Sun Roof, אין מיזוג מאחורה.
מה לגבי
Seat Ibiza 1.5 FR – עליה אתה ממליץ?
כאמור אני מעדיף רכב שיהיה לי ראש שקט למינימום 5 או 6 שנים ולא להתחיל להחליף גיר או דברים אחרים.
מה דעתך? להישאר עם
MG3 או ללכת על אביזיה או ארונה או רכב אחר בתקציב של 143,000 ₪?
אשמח לעזרתך. אני כבר מבולבל מאוד.

 

עמית שלום,

 

קודם-כל, כתבו לך, אז אנסה לענות לפי מה ששאלת - התלבטות רק בין 2 אלה.

 

לגבי MG3 כפי שכתבו, אכן הסוללה נגמרת בעליות ממושכות, ואז אתה מאבד כח.

מהבחינה הזאת של כח זמין, הארונה עדיפה (יש לה פחות, אבל אין איבוד כח פתאומי).

לגבי שווי שוק? לא ידוע. הארונה זה רכב שכבר קיים כמה שנים, ויש לו שווי-שוק סביר.

ה- MG3 בעוד 5-6 שנים תהיה עם סוללה פחות חזקה מהיום, וזה ישפיע על המחיר.

אז גם פה, עדיפה הארונה (שוב, זה גורם לא ידוע. ובכל אופן, זאת הערכה לגבי מי תשמור על המחיר יותר טוב).

 

לגבי מצב ספורט בארונה- אכן במצב הזה , הרכב "מושך הילוכים". בד"כ לא צריך. לפעמים צריך את זה כדי שהרכב לא יעלה הילוך (למשל, בעליה ממושכת או עקיפה+רכב מלא אנשים. לא רוצים שהמחשב של תיבת ההילוכים יעלה פתאום הילוך, ויפגע בזמינות הכח).

 

לגבי רמות גימור/אבזור - תחליט לבד אם מתאים לך.

לי אישית גג שמש/גגות נפתחים למיניהם  פחות מתאים. לא מבין למה צריך את זה בארצנו שטופת השמש (באנגליה למשל זה ייתרון. שם אין הרבה שמש). אם כבר, זה יכול להעיק - בעיקר ביום חם. השמש והחום. פתחי מיזוג מאחורה - יכול להיות לא נעים ליושבים מאחורה. לשיקולך.

 

איביזה FR 1.5 - יותר יציב מהארונה והתנהגות כביש עדיפה.

אבל הרכב קשה על הכביש -

היתה לי איביזה עם צמיגים בחתך יותר גבוה (כלומר צמיגים גבוהים יותר, שמשככים יותר טוב מהמורות) , וגם היא היתה קשה על הכביש. אז זאת , עם צמיגים יותר נמוכים, בוודאי יותר קשה.

הארונה נחשב לרכב יותר נח מהאיביזה. אמנם אחיזת הכביש קצת פחות טובה, אבל אתה נהנה משיכוך מהמורות עדיף ,בעיקר בעיר.

זאת פשרה - תחליט מה טוב לך. במקרה הזה, לי אישית עדיפה נוחות מאשר התנהגות יותר חדה.

 

הייתרון הגדול של ה- MG3 (מעבר לכח) זה צריכת-דלק עדיפה ,בעיקר בעיר/פקקים.

אז אם אתה נוסע הרבה בתוואי הזה, בהחלט שווה לשקול. זה יכול לחסוך לך הרבה כסף.

 

אישית הייתי בוחר בארונה.

יש לה ממשק תפעולי יותר פשוט ויותר ברור. יכול לעזור בנהיגה, ומבלי לאבד את הקשר עם הכביש.

אני גם פחות מאמין ב"מסביב" , ויותר בשילוש הקדוש - כח/התנהגות/נוחות.

כמובן שמראה חיצוני, אבזור  ונוחות פנימית גם קובעים, אבל עד גבול מסויים, ואליהם לרוב ניתן להתרגל.

ויש כמובן את האילוצים שמעל כולם, ושכמעט תמיד מכריעים את הכף - הגודל, והמחיר.

(שעליהם התגברת).

 

אמינות של סיאט ארונה - קלאץ' עלול ללכת בגלל נהיגה בפקקים/נהיגה איטית.

אפשר למזער אם מסגלים הרגלי נהיגה מתאימים.

 

למיטב ידיעתי, סיאט נותנים 2 שנים אחריות ,לעומת 5 ב- MG3,

אבל תמורת תוספת סכום מסויים, אפשר להאריך את האחריות ל-3 שנים. 

שווה לבדוק.

 

היו דווחים על מכטרוניק שהולך אחרי כ-5 שנים (מחשב העברות הילוכים בתיבת-הילוכים).

עלות של כמה אלפי שקלים.

לגבי מחיר החלפה, יכולים לענות לך פה. אתה גם יכול לשאול את זה בפורום טכני.

 

 

בסוף-בסוף, אתה צריך להחליט קודם-כל מה טוב לך .

גבש לך סדרי עדיפויות, מה באוטו יותר חשוב לך /מה פחות , ואז יהיה לך יותר קל להתמקד ולהחליט.

 

בהצלחה

פורסם

הארכת האחריות של צ'מפיות\VAG לשנה שלישית עולה 1,000 ש"ח.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 22.2.2025 בשעה 08:53, TheTaxAvenger כתב:

אגב, זה לא רק עלויות מימון. זה גם ביטוח הרבה יותר יקר ואגרת רישוי יותר יקרה. תבדוק את כל העלויות היטב לפני שאתה קונה רכב שלא תמצא את עצמך עם 10 אלף בשנה ביטוח מקיף. 

האם אתה מתכוון פה לביטוח ואגרת רישוי של כל רכב היברידי לעומת רכב מנוע בנזין רגיל?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...