Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב היברידי חסכוני גם בנסיעה בין עירונית?


boli19

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, boli19 כתב:

מכיר עוד מישהו עם מאזדה מ-2009 שעושה בערך 1 ל-10 גג.

אני חושב שזה דבר די ידוע לגבי הצריכת דלק של מאזדה מהשנים האלה.

 

עם כול הכבוד, רוב האנשים לא יודעים לבדוק צריכת דלק, ולא מקנים חשיבות אם הנסיעות הם עירוניות או בינעירוניות. ככה שפחות הייתי סומך על מה "מישהו עם מאזדה 3" אומר. 

האממ לי זה לא היה ידוע.

ידוע לי שלא תשבור שיאי חסכון עם מאזדה 3, אבל לא שמעתי מעולם על צריכת דלק מאוד בעייתית. למאזדה יש גיר שמעודד אותך לנסוע אגרסיבי יותר, ולכן אולי צריכת הדלק תעלה, אבל אין לזה קשר ישיר לרכב. 

כבר יצא לי לנהוג ברכבים שבאמת יש עליהם סטיגמה של שתיינים כמו מיצובישי לנסר ויונדאי גטס, וגם איתם קיבלתי צריכת דלק טובה משלך כמו שלך באותם תנאים(סביב 1 ל-12). 

למעשה הרכב היחיד שבאמת הסטיגמה של זלזלן דלק הייתה נכונה זה רק ביונדאי טוסון 2.7 בנזין ששם הכי טוב שהגעתי זה 1 ל-8. אבל זאת בהמה ששוקלת כמעט 1.7 טון ועם מנוע V6. יחי ההבדל. 

לפני 13 דקות, ארז 1 כתב:

בנסיעה הבינעירונית הראשונה (חיפה-ירושלים-חיפה) התחלתי לחשוד במד הדלק שאולי התקלקל ונתקע על חיווי מיכל מלא…

בנסיעה חזרה הוא התחיל לרדת קצת.

בעת המילוי במשאבה עשיתי חישוב.

יצא כ-21 ק״מ לליטר בממוצע על הנסיעה.

 

אז בעיקרון אתה מבסס את כול הטענה על בדיקה חד פעמית עבור 320 ק"מ? 

אם כן, זוהי טעות. 

בתור מישהו שב-7 שנים האחרונות נהג 270 אלף קילומטר, ומתדלק בממוצע אחת ל-5 ימים מיכל מלא, יכול להגיד לך שיש הבדל עצום בין אקדח לאקדח בתחנות דלק. אם המיכל שלך או 45 ליטר- אז יש אקדחים שיקפצו אחרי 45 ויש כאלה שגם אחרי 40. בגלל זה מנסים לבדוק צריכת דלק על כמה שיותר קילומטרים, ולאורך זמן.

בבדיקה חד פעמית כזאת על 100 קילומטר, מחשב הרכב הראה לי גם 1 ל-25 בסיטרואן סי 3 1.2 טורבו, מה שכמובן לא משקף את המציאות בעליל. 

 

היצרן דרך אגב מצהיר צריכת דלק בינעירונית של 1 ל-16.5 ברכב שלך, אני מניח שאם תוכיח שיש לך סנטרה קסומה שמצליחה לעשות 1 ל-21, המנכ"ל בכבודו ובעצמו יגיע לארץ לראות את הפלא הזה. 

  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, boli19 כתב:

אני נוסע בעיקר בכבישים בין עירוניים, 90% מהנסיעות שלי.

עשיתי 13,000 ק"מ בשנה האחרונה.

 

המאזדה שלי בממוצע ל ל-9.5. שזה המון.

ואני נהג מאוד רגוע.

בגדול - היתרונות של המאזדה - אמינות יוצאת דופן.

שנתיים וחצי - בלי תקלה אחת, רק טיפולים שוטפים.

 

שוקל "לשדרג" לטויוטה פריוס או אוריס מ-2012 עד 2014 (זה התקציב המקסימלי שאני יכול)


מה דעתכם?

יהיו לי יתרונות וחסכון גדול בנסיעות בין עירוניות?
 

החלפת המזדה ברכב היברידי תחסוך לך דלק בבינעירוני.

 

אבל אתה כנראה תחסוך דלק ולא כסף.

 

יש לך רכב אמין ואתה נוסע מעט. אתה לא תחסוך כסף במהלך הזה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מישהו יודע איך טויוטה יאריס 2016 (לא היברידית) עושה 1 ל-15 ?
יש לי בן דודה שיש לו את הרכב הנ"ל, והוא אחד שמאוד חשובה לו הצריכת דלק, ככה שהוא בודק כמעט כל שבוע

זו התוצאה לרוב. הנסיעות שלו בערך 20% בתוך העיר והשאר בבין עירוני.

 

מה מיוחד בדגם הזה שהוא כל כך חסכוני?

 

אולי זה הפתרון העדיף בשבילי?

(כמובן שיעלה לי יותר, אבל ראיתי שגם הדגמים הישנים יותר, כמו 2012 הם יחסית חסכוניים)

 

עריכה אחרונה על ידי boli19
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, boli19 כתב:

מה מיוחד בדגם הזה שהוא כל כך חסכוני?

 אין מיוחד.

מדובר בצריכה סבירה לגמרי.

 

יש המון רכבים (כמובן לא היברידיים) עם צריכה דומה והמון עם צריכה עדיפה.

הסוויפט שלי למשל כ-19 ק"מ לליטר.

כמעט כל המשפחתיות המודרניות של קבוצת פולקסווגן גם נחשבות לחסכוניות יחסית.

 

 

לפני 3 שעות, boli19 כתב:

אולי זה הפתרון העדיף בשבילי?

אני חושב שהפתרון העדיף כלכלית בשבילך כבר הוצע פה בשרשור:

 

תשאר עם המאזדה ותחסוך בצד לשדרוג עתידי משמעותי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, boli19 כתב:

אגב, מישהו יודע איך טויוטה יאריס 2016 (לא היברידית) עושה 1 ל-15 ?

רכב יחסית קל עם גיר רציף 

לי הייתה כזאת 2015 והצריכה הממוצעת אצלנו הייתה 1:14
 

 

לפני כשעה, דג כתב:

יש המון רכבים (כמובן לא היברידיים) עם צריכה דומה והמון עם צריכה עדיפה.

הסוויפט שלי למשל כ-19 ק"מ לליטר.

אני לא יודע איזה סוויפט יש לך אבל 19 ק"מ לליטר זאת צריכה מצוינת  לרכב לא היברידי. האם רוב הנסיעות בין עירוניות? האם המכונית ידנית או אוטומטית?

עריכה אחרונה על ידי motior

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, boli19 כתב:

כמובן שיעלה לי יותר, אבל ראיתי שגם הדגמים הישנים יותר, כמו 2012 הם יחסית חסכוניים

הדגמים הישנים יותר גם לא אמינים.

פשוט תישאר עם המאזדה, זו האפשרות הכי נכונה בשבילך.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הצריכה של המאזדה שלך לא סבירה.  היתה לי מאזדה 3 2005 עם קילומטרז' גבוה, הייתי מצליח להוציא איתה בבינערוני 1:13~ , בעירוני זה מאוד משתנה יכול להיות בין 1:5 ל1:9, הכיוונון של המצערת והגיר גורמות לו לזלול דלק בתוך העיר.  

 

נסיעה רגועה אמורה להתבטא גם במהירות, הרכב עם  4 הילוכים יש הבדל משמועתי מאוד בין נסיעה על 140 לנסיעה על 110, לא כתבת באיזו מהירות אתה נוסע, אם אתה נוסע במהירות של 110 מחוץ לעיר ו10 אחוז נסיעות בעיר הרכב אמור לקחת אזור 1:11, לדעתי. 

 

טויוטה יאריס יכולה להיות אופציה טובה בשבילך אם אתה מוצא עסקה טובה ברכב לא מפורק מידי זה ישתלם. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, motior כתב:

אני לא יודע איזה סוויפט יש לך אבל 19 ק"מ לליטר זאת צריכה מצוינת  לרכב לא היברידי. האם רוב הנסיעות בין עירוניות? האם המכונית ידנית או אוטומטית?

2014, מנוע 1.2 אוטומתית.

רוב הנסיעות אכן בין עירוניות, ואלו העירוניות בתנועה בתנועה זורמת (לא פקוק).

מחשב הרכב יותר אופטימי, מראה בין 4.5 -5.1  ל' ל-100 ק"מ,

אבל בדיקה במשאבה לאורך כ-30 אלף ק"מ מראה כאמור כ-19 ק"מ לליטר בממוצע.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, green כתב:

בירידות הרכב תמיד מכבה את מנוע הבנזין ולא לפעמים, כמובן כל עוד שעוזבים את דוושת התאוצה.

מהנסיון שלי עם הפריוס של אשתי זה לא נכון. מעל מהירות מסויימת המנוע נשאר פועל. גם מרגישים ושומעים אותו פועל וגם החיווי EV נכבה בלוח המחוונים במהירויות גבוהות. לדעתי הסיבה היא שבמהירות גבוהה אתה עלול להצטרך לתמרן במיידי כדי להימנע מתאונה ובמקרה כזה אין זמן לחכות חצי שנייה להפעיל את מנוע הבנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לסכם שאם המטרה היא רק חסכון בדלק, אזי המצב הוא נכון לחסכון בדלק כנראה, אבל לא להוצאות בכללי. 

 

לא מציניות, אבל להתקדם לרכב חדש יותר מכיל עוד הרבה שיקולים שחלקם לא כלכליים בכלל, כמו חווית נהיגה, מערכות בטיחות חדישות יותר, אפילו תחושה כללית כמו נוחות נסיעה ושקט בנסיעה. 

עריכה אחרונה על ידי dorw85
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, boli19 כתב:

אגב, מישהו יודע איך טויוטה יאריס 2016 (לא היברידית) עושה 1 ל-15 ?
יש לי בן דודה שיש לו את הרכב הנ"ל, והוא אחד שמאוד חשובה לו הצריכת דלק, ככה שהוא בודק כמעט כל שבוע

זו התוצאה לרוב. הנסיעות שלו בערך 20% בתוך העיר והשאר בבין עירוני.

 

 

 

 לי היתה קיה פיקנטו 21", הממוצע היה 1:16, אבל היתי מגיע גם ל 1:20. רב הזמן - בין עירוני. אם אתה נוסע לבד, לא משתגע על הכביש, יודע מתי להאיץ ולהאט, אפשר להגיע לחסכון טוב בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, פאטון כתב:

מהנסיון שלי עם הפריוס של אשתי זה לא נכון. מעל מהירות מסויימת המנוע נשאר פועל. גם מרגישים ושומעים אותו פועל וגם החיווי EV נכבה בלוח המחוונים במהירויות גבוהות. לדעתי הסיבה היא שבמהירות גבוהה אתה עלול להצטרך לתמרן במיידי כדי להימנע מתאונה ובמקרה כזה אין זמן לחכות חצי שנייה להפעיל את מנוע הבנזין.

 

 זה לא שייך למהירות מסויימת אלא שייך למצב טעינת הסוללה, בירידות במצבים בהם הסוללה נטענת לגמרי, הבלימה הרגנרטיבית מתבטלת כי אין אפשרות להטעין את הסוללה יותר ואז מנוע הבנזין מתחיל לפעול כדי לבלום את הרכב (כמו נסיעה בהילוך נמוך) ולהוריד את העומס מרפידות הבלם כשיהיה צורך לבלום באמצעותן.

 

הרכב יכול לתמרן במיידי גם אם מנוע הבנזין כבוי באמצעות מנוע החשמל.

 

כשהסוללה מלאה בירידות אני ממליץ גם לשים מצב B שמפעיל את מנוע הבנזין בסל"ד גבוה עוד יותר לצורך בלימת הרכב (כמו נסיעה בהילוך נמוך עוד יותר).

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, דג כתב:

2014, מנוע 1.2 אוטומתית.

רוב הנסיעות אכן בין עירוניות, ואלו העירוניות בתנועה בתנועה זורמת (לא פקוק).

מחשב הרכב יותר אופטימי, מראה בין 4.5 -5.1  ל' ל-100 ק"מ,

אבל בדיקה במשאבה לאורך כ-30 אלף ק"מ מראה כאמור כ-19 ק"מ לליטר בממוצע.

לפי נתוני היצרן:
image.png.0a7e66198016cf99be37c89029af2949.png

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכמה זמן אתה מתכנן להחזיק ברכב?

האם המאזדה צפויה לעבור החלפות יקרות?

אולי כדאי לחפש רכב הברידי שעבר כבר החלפת סוללה?

 

דעתי היא שמצד אחד אתה לא נוסע הרבה בכלל אך אתה עדיין רוצה לחסור את הדלק (ובצדק)מצד שני התקציב לא גבוה ואתה מעוניין לרכוש רכב עם מערכת הברידי שהיא לא זולה כלל.

כולם אמרו להמשיך עם המאזדה, ואני כן הייתי רוצה להציג תמונה קצת שונה.

במידה ואתה מכתנן להחזיק הרכב לכמה שנים,ותמצא אחת שעברה החלפת סוללה או אחת שנמכרת במחיר שמגלם בתוכו את עלות הסוללה אז אולי העסקה כן כדאית לטווח הרחוק(שנתיים+)

כמו כן המאזדה כבר 15 שנים על הכביש.

 

דעתי היא שלפעמים אנו רוצים להחליף רכב סתם נמאס לנו ואז צצות כל מיני "הצדקות" להחלפה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, slavai כתב:

דעתי היא שלפעמים אנו רוצים להחליף רכב סתם נמאס לנו ואז צצות כל מיני "הצדקות" להחלפה.

 

בדיוק. וההצדקה הכי נפוצה זה ענין החסכון בהוצאות דלק.

 

זה מקרה בו יהיה לכל היותר חסכון בדלק, אבל כנראה לא בכסף

 

אני חושב שזה סבבה לגמרי לרצות להחליף רכב. לא צריך לעטוף את זה בהנמקות מנותקות מהמציאות

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...