Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב היברידי חסכוני גם בנסיעה בין עירונית?


boli19

פוסטים מומלצים

אני נוסע בעיקר בכבישים בין עירוניים, 90% מהנסיעות שלי.

עשיתי 13,000 ק"מ בשנה האחרונה.

 

המאזדה שלי בממוצע ל ל-9.5. שזה המון.

ואני נהג מאוד רגוע.

בגדול - היתרונות של המאזדה - אמינות יוצאת דופן.

שנתיים וחצי - בלי תקלה אחת, רק טיפולים שוטפים.

 

שוקל "לשדרג" לטויוטה פריוס או אוריס מ-2012 עד 2014 (זה התקציב המקסימלי שאני יכול)


מה דעתכם?

יהיו לי יתרונות וחסכון גדול בנסיעות בין עירוניות?
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שתגיע לצריכה של 1:18.

תחסוך בדלק סביב 380 ₪ בחודש.

 

תוסיף את עלויות הרכישה, ענייני ביטוח לסוללה/החלפת סוללה לאחר תום האחריות (כתלות בשנתון ובתקציב).

 

שווה לך?

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבון גס:

13000 בצריכה של 9.5 כ 1400 ליטר

13000 בצריכה של 15 כ 850 ליטר

ההפרש 550 ליטר כ 4000 שקל בשנה.

מכסה את עלויות קניה מכירה ויישור קו?

המאזדה שלך אמינה, אתה בטוח שתקלה אחת בטויוטה לא תבלע את כל ההפרש?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, בייחוד אם יש לך פקקים בדרך.

גם אם אין, עדיין בממוצע תקבל שיפור של פי 2 בערך, מספרים באיזור 1:18-1:20 הם ריאליים.

בכל אופן כמו שאמרו, לא בטוח שזה שווה לך.

 

תיקח בחשבון שעל מכוניות מהשנתונים האלו כבר לא ניתן להאריך (או כמעט ולא ניתן להאריך) את הביטוח לסוללה, מה שאומר שאם תהיה תקלה בסוללה היא תיפול במשמרת שלך וזה יהיה עסק יקר.

אם היית אומר שאתה רוצה להתקדם לקורולה בת 4-5, הייתי אומר לך ללכת על זה, אבל במקרה שאתה מציין אני בהחלט מצטרף לדעה שזה לא שווה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

בהחלט הגיוני, וכן, חשבתי על זה שהישור קו ותקלות וסוללה אם יהיו, יהרסו את כל החסכון.

 

השאלה היא - מה כן מומלץ אם לא היברידית?

אני רוצה רכב אמין כמו המאזדה שלי, אבל שישתה קצת פחות דלק, כי 9.5 בבין עירוני זה מוגזם לכל הדעות.

 

יכולים להמליץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dorsht כתב:

כן, בייחוד אם יש לך פקקים בדרך.

גם אם אין, עדיין בממוצע תקבל שיפור של פי 2 בערך, מספרים באיזור 1:18-1:20 הם ריאליים.

בכל אופן כמו שאמרו, לא בטוח שזה שווה לך.

 

תיקח בחשבון שעל מכוניות מהשנתונים האלו כבר לא ניתן להאריך (או כמעט ולא ניתן להאריך) את הביטוח לסוללה, מה שאומר שאם תהיה תקלה בסוללה היא תיפול במשמרת שלך וזה יהיה עסק יקר.

אם היית אומר שאתה רוצה להתקדם לקורולה בת 4-5, הייתי אומר לך ללכת על זה, אבל במקרה שאתה מציין אני בהחלט מצטרף לדעה שזה לא שווה.

 

איך המערכת הנעה ההיברידית חוסכת דלק בנסיעה בינעירונית (בהנחה שלא פקוקה, אחרת זו לא נסיעה בינעירונית)?

 

ממה שאני יודע דווקא מחוץ לעיר היא לא מציגה שום יתרון.

 

מהניסיון האישי שלי, ההיברידית נותנת חיסכון יפה מאוד בעיר, ושום יתרון מחוץ לעיר.

 

הייתה לי אוריס היברידית, אחריה אוקטביה, והיום ניסאן סנטרה עם מנוע 2000.

האוריס הייתה מאוד חסכונית בעיר, האוקטביה יותר חסכונית ממנה מחוץ לעיר, וכיום הסנטרה מתבררת כהחסכונית ביותר מכולן עם 20-21 ק״מ לליטר בקלות, בנסיעה בינעירונית.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו לא תקין ברכב שלך. 

אין מצב ש-מאזדה 3 1.6 עושה צריכת דלק כזאת בתנאים כאלה.

לצורך העניין, בזמנו, בנסיעה בינעירונית בלבד, מאוד רגועה(90-95 קמ"ש) הוצאתי 1 ל-14 מניסאן אלמרה עם מנוע 1.8. 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ארז 1 כתב:

 

איך המערכת הנעה ההיברידית חוסכת דלק בנסיעה בינעירונית (בהנחה שלא פקוקה, אחרת זו לא נסיעה בינעירונית)?

 

ממה שאני יודע דווקא מחוץ לעיר היא לא מציגה שום יתרון.

 

מהניסיון האישי שלי, ההיברידית נותנת חיסכון יפה מאוד בעיר, ושום יתרון מחוץ לעיר.

 

הייתה לי אוריס היברידית, אחריה אוקטביה, והיום ניסאן סנטרה עם מנוע 2000.

האוריס הייתה מאוד חסכונית בעיר, האוקטביה יותר חסכונית ממנה מחוץ לעיר, וכיום הסנטרה מתבררת כהחסכונית ביותר מכולן עם 20-21 ק״מ לליטר בקלות, בנסיעה בינעירונית.

הקורולה שלי עשתה 1:19.2 משולב. הייתי איתה בכל מקום בארץ, מהחרמון ועד אילת - אלו המספרים.

כולל הרבה נסיעות בינעירוניות.

בלימות והאטות מטעינות לך את הסוללה שאחר כך עוזרת לך בתאוצות, בירידות הרכב לפעמים מכבה מנוע בנזין וחוסך בדלק, עדיין קיבלתי מספרים יפים מאוד.

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

משהו לא תקין ברכב שלך. 

אין מצב ש-מאזדה 3 1.6 עושה צריכת דלק כזאת בתנאים כאלה.

לצורך העניין, בזמנו, בנסיעה בינעירונית בלבד, מאוד רגועה(90-95 קמ"ש) הוצאתי 1 ל-14 מניסאן אלמרה עם מנוע 1.8. 

תכלס אתה צודק כשחושבים על זה.

אני הוצאתי צריכה טובה ממאזדה 3 עם מנוע 2000, בנהיגה רגועה 1:16~, נהיגה פחות רגועה 1:14-1:15 מחוץ לעיר.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ארז 1 כתב:

איך המערכת הנעה ההיברידית חוסכת דלק בנסיעה בינעירונית

 

המנוע עובד במחזור אטקינסון שזה מחזור חסכוני בדלק וכן המנוע בעל ניצולת גבוהה מאד יחסית למנוע דלקי.

 

גם רכב היברידי חסכוני יותר בנסיעה מחוץ לעיר מנסיעה בתוך העיר, קשה לי להאמין שהאוקטביה ובוודאי לא הסנטרה חסכוניות יותר מהאוריס שהייתה לך, איך מדדת את צריכת הדלק?

 

לפני שעה, dorsht כתב:

בירידות הרכב לפעמים מכבה מנוע בנזין וחוסך בדלק

 

בירידות הרכב תמיד מכבה את מנוע הבנזין ולא לפעמים, כמובן כל עוד שעוזבים את דוושת התאוצה.

 

למעשה בכל עזיבה של דוושת התאוצה הרכב מכבה את מנוע הבנזין.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, davemustaine87 כתב:

משהו לא תקין ברכב שלך. 

אין מצב ש-מאזדה 3 1.6 עושה צריכת דלק כזאת בתנאים כאלה.

לצורך העניין, בזמנו, בנסיעה בינעירונית בלבד, מאוד רגועה(90-95 קמ"ש) הוצאתי 1 ל-14 מניסאן אלמרה עם מנוע 1.8. 

אני לא חושב
כנראה תלוי בשנה

המאזדה שלי 2010, מנוע 1.6

מכיר עוד מישהו עם מאזדה מ-2009 שעושה בערך 1 ל-10 גג.

אני חושב שזה דבר די ידוע לגבי הצריכת דלק של מאזדה מהשנים האלה.

 

לא מצאתי שום דרך לשפר את צריכת הדלק

כאמור, אני נוהג מאוד רגוע, בלי קיקים מיותרים, תמיד בשיוט

90% מהנסיעות שלי בין עירוניות, מעט מאוד רמזורים.

מבאס, אבל זו המציאות.

מה יכול לעזור לשיפור, אפילו מעט של צריכת דלק?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, boli19 כתב:

90% מהנסיעות שלי בין עירוניות, מעט מאוד רמזורים.

מבאס, אבל זו המציאות.

מה יכול לעזור לשיפור, אפילו מעט של צריכת דלק?

אם הרכב תקין וזו הצריכה אז הרבה אין מה לעשות...

 

אפשר תמיד להאט,

שיוט במהירות 100 קמ''ש צורך פחות דלק מאשר 110...

 

צמיגים טובים גם יכולים לחסוך (קצת), וכן גם פה ידרשו כמה קילומטרים טובים "להחזיר את ההשקעה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, boli19 כתב:

אני לא חושב
כנראה תלוי בשנה

המאזדה שלי 2010, מנוע 1.6

מכיר עוד מישהו עם מאזדה מ-2009 שעושה בערך 1 ל-10 גג.

אני חושב שזה דבר די ידוע לגבי הצריכת דלק של מאזדה מהשנים האלה.

 

לא מצאתי שום דרך לשפר את צריכת הדלק

כאמור, אני נוהג מאוד רגוע, בלי קיקים מיותרים, תמיד בשיוט

90% מהנסיעות שלי בין עירוניות, מעט מאוד רמזורים.

מבאס, אבל זו המציאות.

מה יכול לעזור לשיפור, אפילו מעט של צריכת דלק?

 

אתה לא יכול לשפר כלום, זאת הצריכה האמיתית של הרכב בשנתון הזה.

 

בתור בעלים של פריוס, רכבים היברידים חסכוניים יותר בנסיעה מהירה מאשר גז ברקס בעירוני, ככה זה בכל רכב (חוץ מחשמלי).

הצריכה אצלי בכביש מהיר 19.5.

 

ממליץ לעבור לפריוס בתנאי:

אתה מוכן לשים בצד 13 אלף בצד כשהסוללה תחלש, (אל תבנה על אחריות)

אתה מוכן לעבור לרכב היברידי שזה עולם אחר ממה שהכרת: עצירת רגנרציה/רכב לא מהיר/בפריוס נוחות נסיעה סבירה/ מנוע שנכבה בעזיבת הגז/נסיעה שקטה עד 40 עם הסוללה/בפריוס מרחב נוסעים ותא מטען ענק 450 ליטר/בפריוס כסאות מתקפלות ויש תא מטען שטוח/בפריוס תגיע למוסך רק לטיפולים תקופתיים/מנוע נדלק לבד כשהסוללה ריקה.

 

במידה ותחליט על פריוס, קח שנתון בין 2010 עד 2015 הם אותו צורה, תבדוק אם ומתי הוחלף סוללה, בהצלחה.

  • אהבתי 1

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי (ליתר דיוק לאישתי) בשעתו מאזדה 3 1,600 חדשה. שנאתי את הרכב, לא סחב בעליות של חיפה ושרף הרבה דלק (סביב 8 קמ״ל, בעיקר בעיר). היתרון שלו היה שהליסינג חסך לי ביטוחי נהג חדש לילדים.

פות״ש בעמדה שונה. הרכב שלו שחוק, אבל התקציב לשדרוג מוגבל. ותקלה אחת תקזז את כל היתרונות שבהחלפה, והרי כל רכב בן 10 ויותר יהיה מועד לפורענות. מעדיף את הזקן המוכר והטוב על פני חתול בשק, גם אם יותר צעיר..

פות״ש, המלצתי - החזק ברכב הנוכחי עד התקלה המאז׳ורית הראשונה או השניה, ובינתיים דאג לחסוך לקראת החלפתו, כל שכאשר האפשרות תגיע ההתקדמות תהיה משמעותית.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, green כתב:

 

המנוע עובד במחזור אטקינסון שזה מחזור חסכוני בדלק וכן המנוע בעל ניצולת גבוהה מאד יחסית למנוע דלקי.

 

גם רכב היברידי חסכוני יותר בנסיעה מחוץ לעיר מנסיעה בתוך העיר, קשה לי להאמין שהאוקטביה ובוודאי לא הסנטרה חסכוניות יותר מהאוריס שהייתה לך, איך מדדת את צריכת הדלק?

 

 

בירידות הרכב תמיד מכבה את מנוע הבנזין ולא לפעמים, כמובן כל עוד שעוזבים את דוושת התאוצה.

 

למעשה בכל עזיבה של דוושת התאוצה הרכב מכבה את מנוע הבנזין.

את צריכת הדלק חישבתי כך:

תדלוק בחיפה.

נסיעה הלוך ושוב לירושלים (שישי בערב, ללא פקקים) (כ-320 ק״מ).

תדלוק בחיפה.

חישוב.

 

האוריס הייתה חסכונית מאוד בעיר אבל מחוץ לעיר, כמו מכוניות לא היברידיות שבאו אחריה.

 

לגבי הסנטרה 2000 הנוכחית (ליסינג):

בחודש הראשון נסעתי איתה רק בעיר.

צריכת הדלק שלה גרמה לי לחשוב שיש חור במיכל הדלק אבל בהיעדר ריח הבנתי שלא כך.

בנסיעה הבינעירונית הראשונה (חיפה-ירושלים-חיפה) התחלתי לחשוד במד הדלק שאולי התקלקל ונתקע על חיווי מיכל מלא…

בנסיעה חזרה הוא התחיל לרדת קצת.

בעת המילוי במשאבה עשיתי חישוב.

יצא כ-21 ק״מ לליטר בממוצע על הנסיעה.

מאז (כמעט 3 שנים) ככה הרכב הזה. גומע דלק בעיר, נוסע על אדים מחוץ לעיר.

 

רק לציין, שאני נהג רגוע עם רגל קלה מאוד על הדוושה.

עריכה אחרונה על ידי ארז 1
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...