Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

לפני 16 שעות, EliC25 כתב:

מה בין ה508 שלי לפיורטק חוץ מהסמל...

מנוע דיזל ותיק ואמין של פיג'ו עם גיר ידני, אין מה שיתקלקל באופן כרוני.

יש כאלו שעברו גם 800

כנראה חשב שיש לך את הTHP156 

כמו שהיה לי בDS5 

 

והנה הדברים הכי משעשעים - 

 

הסובארו B4 2010 שחונה בחניה ממול BE LIKE - בשביל מה צריך בכלל נורית תקלה? 

 

הDS לעומת זאת BE LIKE - יש נורית תקלה! בשביל מה צריך את כל השאר? 

 

ובסוף התחזוקה של שתיהן - על גבול הזהה. 

הסובארו כן עלתה על גרר ב4 שנות הבעלות שלי על הDS - אבל חוותה תקלה משביתה אחת סה"כ. 

הDS לא חוותה אף תקלה משביתה, לא עלתה על גרר - אבל דרשה ממני תשומת לב על בסיס קבוע. 

 

המנוע שלה באופן בלתי פוסק! איים להתפטר כל כמה חודשים. 

אתה שומע?! אני לא יכול יותר!!! זהו, די אני הולך להוספיס או שאתה לוקח אותי ל - 

החלפת שרשרת טיימינג (בוצע) 

החלפת פולי משאבת מים (בוצע - חצי מהגומי על הגלגלת עם הקלאץ' החשמלי הלכה זה היה נס בכלל שהמנוע קיבל קירור)

המודול של הוונטות הלך ותוקן (בוצע) ואז הוחלף יזום (בוצע) 

משאבת דלק בלחץ גבוה הראתה מדדים תקינים אבל בפועל קרטעה לגמרי בהתנעה קרה (בוצע...) 

מכסה שסתומים בגלל דיאפרגמת PCV החליט שהוא משרוקית - הוחלף... 

אכילת שמן ואדים לבנים מהאגזוז שהעידו דווקא על גומיות שסתומים תקולות - הוחלף... 

ואז התברר שהרינגים כבר צריכים החלפה - הרכב הוחלף... 

 

וכך הלאה וכך הלאה לכל מיני תחזוקות שביצעתי ברכב עם מנוע שפשוט התנהג כמו בסצינה של אייס ונטורה בבית המשוגעים. 

 

 

בשתיהן תענוג לנהוג - הסובארו למען האמת נעימה יותר בבלימת זעזועים - אבל הלוקסוס של הDS היה פשוט ברור שזה ליגה אחרת לגמרי. 

 

עניין של השקפה. 

אתה יכול להביט על זה שלקחו חגורה וטבלו אותה בשמן רותח בהיבט של - המממ משעשע. 

ואתה יכול להביט על זה במבט של - מה לכל השדים והרוחות אפשר לצפות שיקרה כבר. 

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רק אני זוכר שהרצועה לא טבולה אלא מרוססת?

 

ושהנזק לא נובע מהשמן עצמו שרכיביו הוכחו כבלתי מזיקים לרצועה, אלא מאדי הדלק שמתערבים בשמן ותוקפים את הרצועה?

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי כניסות למרכזי - אחת בשביל טיימינג ופרונט והשניה רדיאטור. שני אלה לבד יישרו קו. 

 

אם הייתי כמובן מבצע כמה מהתחזוקות של הDS לא בעצמי ומשלם מחירים של מורשה על החלפים אז כן הDS היתה נוסקת למקומות כואבים במיוחד. 

 

רדיאטור של VALEO - עלה לי 550 שקלים מאמאזון גרמניה בעוד שבארץ קיבלתי הצעת מחיר על 2500 שקלים 

משאבת דלק לחץ גבוה שעלתה לי חצי ממה שהיה עולה חלף מהיבואן ואני מדבר על משאבה מקורית. (חסכון של 2000 שקלים) 

מכסה שסתומים שעלה לי 450 במקום 1700... 

טרמוסטט שעלה לי 400 במקום 850 

בולמים אחוריים של בילשטיין שעלו לי 700 שקלים פחות מאשר בארץ 

 

וכך הלאה 

לפני 53 דקות, avargel כתב:

רק אני זוכר שהרצועה לא טבולה אלא מרוססת?

 

ושהנזק לא נובע מהשמן עצמו שרכיביו הוכחו כבלתי מזיקים לרצועה, אלא מאדי הדלק שמתערבים בשמן ותוקפים את הרצועה?

 

אדים של דלק, שמן חם, טמפ' חמה בכל מקרה - כל מה שיכול לפורר גומי   - אתה יכול להשתעשע מזה ואתה יכול להיות חרד מזה - ואתה יכול לתפוס את זה בזמן עם יש לך את המד רוחב רצועה ואתה עם אצבע על הדופק - בין זה לבין העובדה שעם הזמן בכל זאת ייוצרו משקעים שאתה לא מודע אליהם ובכל זאת יהיה כדאי מאוד לבדוק את הפילטר (רשת) ושעל זה זה מנוע גודש ויש שם רינגים בלחץ נמוך שמתישהו כנראה לא משנה מה תעשה יילכו.. 

ועל זה תוסיף הזרקה ישירה ואת כל נושא צבירת הפיח על גב השסתומים. 

וגם באמת - איזו מין חווית בעלות זו להחליף טיימינג כל 60 אלף קילומטר או 4 שנים מרוב קפדנות? אפילו פעם ב80 אלף קילומטרים (שזו ההמלצה הנוכחית ממה שאני זוכר) זה ממש לא תענוג גדול. 

 

אין ספק שחשוב לשמור על אופטימיות. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, avargel כתב:

רק אני זוכר שהרצועה לא טבולה אלא מרוססת?

 

ושהנזק לא נובע מהשמן עצמו שרכיביו הוכחו כבלתי מזיקים לרצועה, אלא מאדי הדלק שמתערבים בשמן ותוקפים את הרצועה?

מי בדיוק הוכיח?

שמן וגומי לא עובד, מעולם לא עבד עד כדי כך פשוט, הרעיון פשוט נועד להכשל אבל הירוקים דוחפים בכל הכוח אז זה מה יש

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lanosforce כתב:

שתי כניסות למרכזי - אחת בשביל טיימינג ופרונט והשניה רדיאטור. שני אלה לבד יישרו קו. 

 

אם הייתי כמובן מבצע כמה מהתחזוקות של הDS לא בעצמי ומשלם מחירים של מורשה על החלפים אז כן הDS היתה נוסקת למקומות כואבים במיוחד. 

 

רדיאטור של VALEO - עלה לי 550 שקלים מאמאזון גרמניה בעוד שבארץ קיבלתי הצעת מחיר על 2500 שקלים 

משאבת דלק לחץ גבוה שעלתה לי חצי ממה שהיה עולה חלף מהיבואן ואני מדבר על משאבה מקורית. (חסכון של 2000 שקלים) 

מכסה שסתומים שעלה לי 450 במקום 1700... 

טרמוסטט שעלה לי 400 במקום 850 

בולמים אחוריים של בילשטיין שעלו לי 700 שקלים פחות מאשר בארץ 

 

וכך הלאה 

 

אדים של דלק, שמן חם, טמפ' חמה בכל מקרה - כל מה שיכול לפורר גומי   - אתה יכול להשתעשע מזה ואתה יכול להיות חרד מזה - ואתה יכול לתפוס את זה בזמן עם יש לך את המד רוחב רצועה ואתה עם אצבע על הדופק - בין זה לבין העובדה שעם הזמן בכל זאת ייוצרו משקעים שאתה לא מודע אליהם ובכל זאת יהיה כדאי מאוד לבדוק את הפילטר (רשת) ושעל זה זה מנוע גודש ויש שם רינגים בלחץ נמוך שמתישהו כנראה לא משנה מה תעשה יילכו.. 

ועל זה תוסיף הזרקה ישירה ואת כל נושא צבירת הפיח על גב השסתומים. 

וגם באמת - איזו מין חווית בעלות זו להחליף טיימינג כל 60 אלף קילומטר או 4 שנים מרוב קפדנות? אפילו פעם ב80 אלף קילומטרים (שזו ההמלצה הנוכחית ממה שאני זוכר) זה ממש לא תענוג גדול. 

 

אין ספק שחשוב לשמור על אופטימיות. 

החוויה ברכב עצמו למעט יום אחד שצריך לבצע החלפה, לפעמים כמו במקרה שלי למתחרות פשוט לא הייתה אותה תמורה.

אגב גם בקליאו 3 היה צורך לבצע החלפה כול 4 שנים אם כי כול 120 אלף ק״מ וגם בפיאט אם אני זוכר נכון במנוע fire מחליפים כול 4 שנים.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Cranky_CPA כתב:

 

אין בי שום כעס. אני רק מציין עובדה פשוטה שנגזרת מהיגיון בריא: מוניטין, בין אם טוב או רע, אינו נופל סתם כך מהשמיים. אם, לדוגמא, במנועי מאזדה היו כשלים תכנוניים שחייבו החלפה או שיפוץ מנוע לאחר 60–80 אלף ק"מ, גם המוניטין של המותג היפני היה נהרס.. 

ה RX עם המנוע הרוטורי עמדה בקריטריון, אבל למעט הדגם הזה המוניטין נותר ללא רבב.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lanosforce כתב:

שתי כניסות למרכזי - אחת בשביל טיימינג ופרונט והשניה רדיאטור. שני אלה לבד יישרו קו. 

 

 

 

אסור לטפל במרכזי פשוט...

בדיוק עכשיו לקחתי הצעת מחיר לB3 2008 לטיפול קטן + טיימינג ומשאבת מים + פלאגים (אירידיום).

מוסך (יחסית זול) ואמין שאני מכיר רצה 2800 ש"ח. במרכזי רצו על אותה עבודה 7000 ש"ח. לא פחות ולא יותר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ik3 כתב:

יש ברכבי יונדאי מנועים ולא מעט מהם שנוטים למסור נשמתם מהר מהצפוי, לא בדיוק יש להם מוניטין רע בארץ....

בשביל להרוס מוניטין של יצרן, צריך שברוב הרכבים שלו יהיו הרבה תקלות יקרות שמוציאים את הכדאיות והחשק לתחזק אותם לאורך כמה שנות בעלות.

סיטרואן - פיג'ו עונים על ההגדרה הזאת במדוייק!!

אז נכון שגם אצל טויוטה ומזדה וניסן ויונדאי וקיה ומיצובישי וסקודה וכו' וכו' יש לכל אחד מהם דגם אחד או כמה בודדים, שיש להם תקלה יקרה אחת או מעט יותר, מכאן ועד להשוות למותג הצרפתי - צריך להיות בת יענה בשביל זה.

אז נכון שמי שמבין בעולם הרכב ויודע לחפור במקומות הנכונים - ידע להגיד לך שברלינגו נחשב אמין, וגם 5008 החל משנת XX אבל רק מנוע דיזל ורק אם תבטל את האוריאה, ואותו אחד גם ידע להזהיר אותך לא לקנות למשל סורנטו או סנטה פה עם מנוע טורבו בנזין ולא ניסן עם גיר רציף, אבל מכן ועד הכללות של כל המותג הדרך רחוקה מאד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, zaf כתב:

ה RX עם המנוע הרוטורי עמדה בקריטריון, אבל למעט הדגם הזה המוניטין נותר ללא רבב.

הrx היא רכב נישתי שפונה לפלח שוק מסוים שגם מוכן לקבל תחזוקה יקרה יותר, לא לנהג הממוצע שרוצה רכב להתנייד בו מא' לב'. לכן אין לך טענות של בעלי gtis למיניהן על מחלות בthp החזק יותר. 

אגב הrx7 בדור ראשון לא סבלה מהבעיות של הדור השני והשלישי (והיא היוותה 55 אחוז מסך מכירות שלושת הדורות)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Elchanan99 כתב:

אפשר קישור? עשיתי גוגל ולא מצאתי...

התוצאה השלישית ביוטיוב כשמחפשים wet timing belt

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, taranta כתב:

 

אסור לטפל במרכזי פשוט...

בדיוק עכשיו לקחתי הצעת מחיר לB3 2008 לטיפול קטן + טיימינג ומשאבת מים + פלאגים (אירידיום).

מוסך (יחסית זול) ואמין שאני מכיר רצה 2800 ש"ח. במרכזי רצו על אותה עבודה 7000 ש"ח. לא פחות ולא יותר.

תבדוק טוב טוב מה אתה מקבל תמורת המחיר הזה. 

 

קיט טיימינג לסובארו הוא לא יקר ומכיל איתו גם משאבת מים שטובה לחיי הטיימינג. 

ורצועה מהקיטים האלו מחליפים אחת ל90 אלף קילומטרים או 5 שנים. 

 

רצועת טיימינג מקורית - מחליפים אחת ל7 שנים או 105 אלף קילומטרים והיא מגיעה ללא משאבת מים אלא רק עם הסט פולי והגלגלות והמותחן. 

המשאבה המקורית של סובארו טובה עד 300 אלף קילומטרים ולכן לא מתומחרת בקיט המקורי. 

 

כל השאר - כן, ברור לי שיהיה יקר אבל עדיין אני יודע על מה אני משלם. 

 

בכל מקרה אותה פעם שנכנסתי עם הרדיאטור אליהם - כן, זה היה שיקול מוטעה. 

 

בסופו של דבר רוב הזמן אני גם מתחזק את הסובארו בעצמי או במוסכים זולים שאני סומך עליהם ומביא את החלפים - עובדתית, עלויות התחזוקה בסופו של דבר יצעו לי דומות מאוד בין שני רכבים עם קיצוניות מטורפת ברמת האמינות בינם. 

 

לשרשור הזה - אני לא יודע עד כמה השד הזה באמת נורא ואני מאמין שלאדם עם אורינטציה טכנית שיודע לקחת מדיד פשוט ולבדוק אחת לחודש שהרצועה שלו ברוחב תקין וגם יקפיד על החלפות יזומות - אם הוא מוכן לזה... כנראה שיהנה מרכב שחוויית הנהגיה בו היא באמת פנטסטית.

 

ואני חייב לציין שה208GT פשוט רכב מטמטם ביופי שלו. 

 

עם הדגמים שכבר מגיעים עם מערכת היברידית 48 וולט ושרשרת טיימינג - אני מקווה ששם כבר המרווח בין תקלות מנוע רציניות יהיה מתקבל על הדעת ויספק לרוכשים חוויית בעלות מצויינת באותה מידה. 

 

וחשוב לדעת מה אנחנו קונים - IT IS WHAT IT IS 

בין אם קניתי 1.5 טורבו דיזל ואני מבין שאם אני רוצה להנות מהרכב הזה שנים ארוכות - יש לי תחזוקת מנוע רצינית מאוד! לבצע טרם גמר האחריות של היצרן ובמקביל להבין - שעם הרגולציות שהמנוע הזה תוכנן תחתן - יהיו לי בעתיד גם כמה נקיונות או החלפות לא נעימות של EGR וDPF וכנראה גם מיכל\מזרק אוריאה לאורך חיי הרכב אצלי - ללא כל קשר לכל תקלה אחרת שיכולה לצוץ בכל רכב באשר הוא -

טרמוסטט, נזילות, בולמים, מתלים היגוי, מיזוג ומה לא... לפעמים גם צריך זהבה בן בחיים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, taranta כתב:

עברו 5 שנים מההחלפה הקודמת של הטיימינג. מנצל את ההזדמנות להחליף משאבה. התחילה קצת לזייף.

מאיפה הבאת את הנתון של 300 אלף להחלפת משאבה?

ישירות מסובארו - אתה גם יכול לבדוק מול מוסך מורשה\מרכזי מה קיט טיימינג שלהם כולל ומשאבת מים, לא כלולה. 

 

היגיון בריא - אם משאבת המים המקורית לא היתה מחזיקה מעבר לרצועה המקורית בזמן בין תקלות שלה - היא היתה מוחלפת כחלק מהקיט. היא לא. 

אני כבר בטיימינג שני ב2010 שלי ועדיין משאבת המים המקורית מותקנת - הרכב עם 160KKM - שתי ההחלפות בוצעו במרכזי ובשתיהן דרשתי לבדוק פולי משאבת מים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...