Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

אני חושב שזו בדיוק הנקודה שלו. רכב ממוצע היום יש פי 3-7 כוח מרכב מחיפושית. הציפייה היתה שישקיעו גם באמינות באותה מידה.

בפועל קרה הפוך - משקיעים הכל חוץ מאמינות ואורך חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 14 דקות, sperial כתב:

@Cranky_CPA אולי נזכיר לך שלפני 50 שנה היית עושה ״טיפול 5,000״ שכלל החלפת וגירוז הגלגלים? אולי נזכיר לך שאחרי 100,000 היה צורך לפתוח מנוע כדי לבצע ״ניקוי ראש״? שהרכבים צרכו בנזין 83 אוקטן שגרם לכולם לנשום אדי עופרתֶ.הורסים את המוח? שמנוע של רכב עממי כמו חיפושית 1,200 סמ״ק הפיק 40 כ״ס ו-8 קג״מ.

 

אולי בגרוטאות שאתה נהגת. אני מדבר על המכוניות של סוף שנות ה-70, שנות ה-80 וה-90. אלה היו מכוניות עם מנועי דיזל שיכלו לעבור 400–500 אלף קילומטרים לפני שנזקקו לתיקון. אני מדבר על המנועים האגדיים של וולוו שהיו over-engineered במובן הטוב ביותר של המילה.

לפני 18 דקות, elera כתב:

קשה להבין מה בדיוק הלך, אבל אם הבנתי נכון...

ב-2014 מחלקת המוצרים הביתיים נמכרה ל-Electrolux, ובגלל בעיות רגולטוריות עברה בסוף ל-Haier.

 

לא יודע מה הרג את מחלקת המוצרים הביתיים של GE. הנקודה שלי שמבחינת איכות מוצרים ביתיים הלכנו אחורה ולא קדימה. 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע באיזה רולס אתה נהגת, אבל עם ישראל נהג במכוניות אירופיות מקובלות כמו חיפושית, פורד אסקורט או פיאט 600ֶ/850  או, למשל, פיג׳ו 404 עם כ-70 כ״ס.

 

וולבו היה שמור לשועי הארץ ולעולים חדשים עשירים עם מספר לבן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, sperial כתב:

אני לא יודע באיזה רולס אתה נהגת, אבל עם ישראל נהג במכוניות אירופיות מקובלות כמו חיפושית, פורד אסקורט או פיאט 600ֶ/850  או, למשל, פיג׳ו 404 עם כ-70 כ״ס.

 

וולבו היה שמור לשועי הארץ ולעולים חדשים עשירים עם מספר לבן.

 

ממש לא נכון. 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ספריאל אני מזמין אותך לשבת באחד מהרכבים שלי, בין אם זה משנות ה70 או ה80, ולחוות את דעתך האם רכב מודרני מ2020 ישרוד 50 שנה באותו אופן? אני מניח שלא. חלקים פשוטים כמו בורר של מזגן הולך ברכבים עממיים אחרי שנים בודדות סתם כדוגמא. על כיסאות עור קרועים בגיל 10 אני אפילו לא מדבר.

לדעתי הגולדן ארה של איכות ואמינות מצויה בגרמניות והיפניות של שנות ה80 וה90. אתה נכנס לסלון ומרגיש שאמנם החלקים ישנים, אבל ישרדו עוד כמה עשורים בכיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, sperial כתב:

@Cranky_CPA אולי נזכיר לך שלפני 50 שנה היית עושה ״טיפול 5,000״ שכלל החלפת וגירוז הגלגלים? אולי נזכיר לך שאחרי 100,000 היה צורך לפתוח מנוע כדי לבצע ״ניקוי ראש״? 

 

מרווח הטיפולים המומלץ (ולא הרשמי) למנוע PureTech עומד על 10,000 ק"מ בלבד, ויש כאלה שממליצים אפילו על 7,500 ק"מ למחמירים. אם אתה רוצה עוד הוכחה לכך שמבחינת אמינות רכבים חזרנו אחורה במקום להתקדם קדימה – הנה היא לפניך.

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 33 דקות, Cranky_CPA כתב:

ליצרן משתלם שתקנה מקרר חדש כל חודש. הצרכן צריך לדרוש מוצרים איכותיים יותר. הבעיה שמקריבים איכות ואורך חיי מוצר על מזבח של אג'נדה ירוקה

אף אחד לא רוצה לקנות מקרר כל חודש אבל אנשים מוכנים להחליף מקרר כל כמה שנים. צריך לזכור שפעם מקרר גם היה עולה הרבה יותר. היצרנים עם הזמן מצאו את "דרך המלך" והגיעו לרמה שהם מייצרים מוצרים שמחזיקים מעמד מספיק זמן כדי לא להחשב גרועים אבל גם לא משאירים אותם חסרי עבודה.

לפני 23 דקות, Cranky_CPA כתב:

אני מדבר על המכוניות של סוף שנות ה-70, שנות ה-80 וה-90. אלה היו מכוניות עם מנועי דיזל שיכלו לעבור 400–500 אלף קילומטרים לפני שנזקקו לתיקון. אני מדבר על המנועים האגדיים של וולוו שהיו over-engineered במובן הטוב ביותר של המילה

אתה קצת מגזים בתיאורים שלך, כי אם זה היה נכון אף אחד לא היה עובר למכוניות חדשות יותר והמכוניות הישנות המשומשות היו נמכרות במחירים גבוהים יותר מהחדשות...

אותם מנועים אגדיים שבאמת היו אמינים הפיקו בערך שליש או חצי מהכח של מנועים מודרניים בנפחים זהים ומרווחי הטיפולים בהם היו קטנים. לא שזה רע, אבל על רכב מודרני ששוקל משמעותית יותר זה פשוט לא יסחוב. זה המחיר של הפשטות שבזכותה יש אמינות.

וזה עוד לפני כל השטויות של זיהום אויר וכל זה.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, SlowRide כתב:

אף אחד לא רוצה לקנות מקרר כל חודש אבל אנשים מוכנים להחליף מקרר כל כמה שנים.

 

אני מסכים שאנחנו חיים בתרבות צריכה קיצונית, שבה אנשים מחפשים תירוצים לזרוק את המוצר הישן ולקנות חדש. אבל השאלה האמיתית היא – מי יצר את התרבות הזאת? האם זה הצרכן שחיפש שדרוגים בלתי פוסקים, או היצרנים שדחפו אותנו לשם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Cranky_CPA כתב:

 

מרווח הטיפולים המומלץ (ולא הרשמי) למנוע PureTech עומד על 10,000 ק"מ בלבד, ויש כאלה שממליצים אפילו על 7,500 ק"מ למחמירים. אם אתה רוצה עוד הוכחה לכך שמבחינת אמינות רכבים חזרנו אחורה במקום להתקדם קדימה – הנה היא לפניך.

זה משהו ספציפי. בדרך כלל זה 15 אלף.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, yulianx כתב:

זה משהו ספציפי. בדרך כלל זה 15 אלף.

 

הפיורטק זה באמת משהו חריג לרעה, אבל בגדול מנועי טורבו בנזין לא מנועים של טיפול פעם ב-15 אלף ק"מ. 

 

לפני 10 דקות, SlowRide כתב:

אתה קצת מגזים בתיאורים שלך, כי אם זה היה נכון אף אחד לא היה עובר למכוניות חדשות יותר והמכוניות הישנות המשומשות היו נמכרות במחירים גבוהים יותר מהחדשות...

 

מכוניות יורדות מהכביש בעקבות תאונות, גניבות, או פשוט מכיוון שגם רכב מאוד אמין עלול להתקלקל בסופו של דבר, ותיקון יכול להיות יקר. בנוסף, יש תופעה שבה אנשים מחליפים רכב רק מתוך רצון להתחדש, ולא בגלל בעיה ממשית ברכב הנוכחי.

 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Cranky_CPA כתב:

 

הפיורטק זה באמת משהו חריג לרעה, אבל בגדול מנועי טורבו בנזין לא מנועים של טיפול פעם ב-15 אלף ק"מ. 

 

 

מכוניות יורדות מהכביש בעקבות תאונות, גניבות, או פשוט מכיוון שגם רכב מאוד אמין עלול להתקלקל בסופו של דבר, ותיקון יכול להיות יקר. בנוסף, יש תופעה שבה אנשים מחליפים רכב רק מתוך רצון להתחדש, ולא בגלל בעיה ממשית ברכב הנוכחי.

 

דווקא בשאר המנועים אין משהו חריג למשל 1.3 של רנו/tsi. 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yulianx כתב:

דווקא בשאר המנועים אין משהו חריג למשל 1.3 של רנו/tsi. 

 

למיטב זכרוני לפני מספר שנים היה ריקול ענק למנועי טורבו בנזין של רנו. ואני זוכר תקופה שמנועי TSI התפגרו על ימין ועל שמאל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 1.8 ו 1.4 בגירסה מסוימת היו בעיתיים אבל ה 1.2/1.0 דווקא מגלים אמינות טובה.

1.2 של רנו בעייתי אבל 1.3 למעט בית התרמוסטט בנתיים בסדר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Cranky_CPA כתב:

 

מרווח הטיפולים המומלץ (ולא הרשמי) למנוע PureTech עומד על 10,000 ק"מ בלבד, ויש כאלה שממליצים אפילו על 7,500 ק"מ למחמירים. אם אתה רוצה עוד הוכחה לכך שמבחינת אמינות רכבים חזרנו אחורה במקום להתקדם קדימה – הנה היא לפניך.

 פיורטק הוא חריג, ודומני ש לא ההמלצה הרשמית. 

המרווח המקובל ברוב דגמי הרכב הוא 15,000 ק״מ (או שנה) ויש דגמים עם המלצה לטיפול כל 20,000 ואף 30,000 ק״מ.

במנועים שלפני 50 שנה ההמלצה היתה לטיפול כל 5,000 ק״מ, אחר כך עלו ל-10,000 ק״מ וכו׳. פתיחת מנוע ב-100,000 ק״מ לא היתה חריגה. וכמובן שלא כל מכונית היתה עמידה, גם באותם ימים היו דגמים לימוניים מיסודם.

לגבי מוצרי צריכה אחרים - היחס בין מחיר רכישה לבין השכר ירד מאוד, היחס בין מחיר הרכישה למחיר התיקון גם כן, ומסיבה זו אנשים מעדיפים להחליף במקום לתקן. 

לפני כמה עשורים היית מזמין את השכנים לראות את מכונת הכביסה החדשה, ורכב חדש היה סיבה להרמת כוסית במקום העבודה. היום, כשאתה יכול לקנות מכונת כביסה ב-1,000 ש״ח לא תטרח לתקן את הישנה בסכום קרוב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה אתם מתעקשים ללכת 50-60 שנה אחורה. רכבי שנות ה90 (ובאוטומטיות שנות ה00) הראו אמינות מופתית יחד עם שגרת טיפולים סבירה.

ברגע שתקני היורו 5-6-7 התחילו עם דרישות מוגזמות ראינו צניחה באמינות.

 

סתם תרגיל מחשבתי - אם הפקידים בבריסל היו דורשים רכב מזהם מעט יותר אבל מנועים\מכלולים שמחזיקים 300-400 אלף קילומטר כחלק מהתקן, זה היה אפשרי פתאום או לא?

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...