Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, פריג'י כתב:

מהנדס שיודע שעושים טעות - אם הדרישה הגיעה מהשיווק ומגובה מהתפעול, ויילך נגד המערכת פשוט ימצא את עצמו נבעט מהארגון.

 

זאת הדינמיקה בהרבה מקומות. זה לא משנה אם זה מפעל של מכוניות צרפתיות, של מטוסים, או של פלסטיקה.

קצר וקולע!

יש מעט מאוד חברות **ותיקות** שבהן ההנדסה קובעת את סדר היום למחלקת השיווק. אגב, יש לזה סממן מאוד פשוט: האם המנכ"ל הנוכחי מהנדס או המנכ"ל הוא איש כספים.

 

עריכה: גיגלתי, כל חבר המנהלים - אנשי כספים ושיווק. בשביל לאתר מהנדס אחד צריך לרדת לפחות רמה אחת...

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, KipodYam כתב:

המון סליחה, אבל בולשיט.

זה לא חללית.

אם אתה רוצה לבדוק את זה, אני יש שיטות מדעיות להעמיס ולבדוק.

יצרנים חוסכים ומקצרים time to market. כמות התקלות ברכבי psa עפ חגורה דור1, משאירה לעניות דעתי 2 אפשרויות בלבד, שתיהן כנראה ראויות לחקירה ממשלתית/אירופאית ולענישה במידת הצורך - 

1. היצרן לא קיים שום בקרת איכות סבירה. 

2. לחלופין, היצרן שיחרר ביודעין מוצר פגום לשוק.

 

שוב, לא מדובר פה על איזה סדק בלתי נראה שזוחל במנוע בתנאי קיצון. זה משהו שאין לי ספק שראו, במיוחד שזה פיתוח חדש. לא בדקו את מצב החגורה עם בורוסקופ? לא פתחו קרטר שמן, ולקחו שמן למעבדה?

 

הרכב שהיה לי בזמנו עבר החלפה נדמה לי 75 אלף והיה מטופל בצורה מופתית.

קניתי אותו כי הייתי בטוח שרכב אחרי החלפת טיימינג הוא סבבה. מכרתי אותו עקב קבלת רכב ליסינג, אצלי אז הוא כמעט לא נסע.

כיום, אחרי שיש מספיק אינפורמציה, אין לי ספק שמרווח טיפולים של 20 אלף ולא 15  אחד גם תרם גם תרם.

אתה מבין את זה הפוך, כל הסיבה להגעת המנוע וההינדוס העילג שלו הוא החקיקות והדרישות של הממשלות האירופאיות.

הטרייד אופ של שיפור יעילות המנוע בחצי אחוז לחלוטין שווה את זה שזה יגרום למנוע לחיות עד 3 שנים, מבחינתם לפחות לך תבין את ההגיון של ה"ירוקים"

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה אף פעם לא הבנתי...

הרי הבלאי גורם בטווח הארוך לזיהום גדול הרבה יותר מהבנזין שנשרף

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, EliC25 כתב:

את זה אף פעם לא הבנתי...

הרי הבלאי גורם בטווח הארוך לזיהום גדול הרבה יותר מהבנזין שנשרף

 

נכון, אבל זה לא מעניין את הפקידים בבריסל, שמגבשים את התקנים ומגלגלים אותם אל יצרני הרכב. מה שמעסיק אותם הוא שהרכב שיוצא כרגע מהמפעל יפלוט כמה שפחות CO₂. העובדה שבעל הרכב יצטרך להחליף 2–3 מנועים במהלך חיי הרכב, ושגם הייצור של אותם מנועים פולט CO₂, כבר לא מעניינת אף אחד. 

 

אבל תראה אי אפשר להתעלם מכך שיש לקונצרן סטלנטיס ולכל יצרן אחר שבחר לאמץ את שיטת הרצועה הרטובה אחריות. לדוגמה, טויוטה בחרו להקטין את פליטת המזהמים על ידי פיתוח מנועים קטנים והיברידיים, בעוד היצרניות האירופיות והאמריקאיות הלכו לכיוון של מנועי טורבו בנזין. אני די בטוח שמהנדסי טויוטה ידעו שמנועי טורבו-בנזין יותר פשוטים וזולים לייצור, אבל יחיו פחות שנים. בסופו של דבר הכל מתחיל מהנהלת החברה. ליפנים היה חשוב לשמור על המוניטין ולאירופאים היה יותר חשוב להוציא מוצר לשוק ואחר כך לשבור את הראש איך לכבות את השריפה. 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה, אם בין טיפולים עושים "פלאשינג" למנוע, החומרים הללו חזקים וייתכן שיאיצו את התפוררות הרצועה, בזמן שהבעלים חושב שהוא מנקה את מעברי השמן בין טיפולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Cranky_CPA כתב:

 

נכון, אבל זה לא מעניין את הפקידים בבריסל, שמגבשים את התקנים ומגלגלים אותם אל יצרני הרכב. מה שמעסיק אותם הוא שהרכב שיוצא כרגע מהמפעל יפלוט כמה שפחות CO₂. העובדה שבעל הרכב יצטרך להחליף 2–3 מנועים במהלך חיי הרכב, ושגם הייצור של אותם מנועים פולט CO₂, כבר לא מעניינת אף אחד. 

 

אבל תראה אי אפשר להתעלם מכך שיש לקונצרן סטלנטיס ולכל יצרן אחר שבחר לאמץ את שיטת הרצועה הרטובה אחריות. לדוגמה, טויוטה בחרו להקטין את פליטת המזהמים על ידי פיתוח מנועים קטנים והיברידיים, בעוד היצרניות האירופיות והאמריקאיות הלכו לכיוון של מנועי טורבו בנזין. אני די בטוח שמהנדסי טויוטה ידעו שמנועי טורבו-בנזין יותר פשוטים וזולים לייצור, אבל יחיו פחות שנים. בסופו של דבר הכל מתחיל מהנהלת החברה. ליפנים היה חשוב לשמור על המוניטין ולאירופאים היה יותר חשוב להוציא מוצר לשוק ואחר כך לשבור את הראש איך לכבות את השריפה. 

אהמ אהמ... מנועי 3.5 טורבו של טויוטה מתפגרים להם למרות שלזכות טיוטה יאמר שהם החליפו כבר מעל 100000 מנועים תחת ריקול). לכל יצרן יש את הפאקים שלו אבל

אני אבל לגמרי מסכים שכל האג'נדה הירוקה הגיע למצב אבסורדי שמפספס את התמונה הגדולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

את זה אף פעם לא הבנתי...

הרי הבלאי גורם בטווח הארוך לזיהום גדול הרבה יותר מהבנזין שנשרף

אני די בטוח שהתקנים האלה יוצאים לאור בשיתוף עם גורמים מטעם היצרנים, אז תמיד נשארים loopholes כמו זה.

זה גם קצת בעייתי להכניס מנגנון חיצוני לבדיקת אורך חיים של מנועים לכל מנוע ומנוע בשוק.

 

לגבי הנושא - שטויות כמו אלה לא ייחודיות ל psa.

תראו מה היה עם הונדה סיוויק - כמעט כל רכב שפך מנוע. 

עם ואג היה סיפור עם ה 1.4 עם הסופרצ'ארג'ר.

 

כנראה שמשתלם להם להפיל את שפנות המעבדה על הצרכנים עצמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הימים של מכוניות אמינות בצורה אבסולוטית חלפו מן העולם. תקני זיהום האוויר דחקו את היצרנים אל הקצה. אני עוקב אחרי בחור בטיקטוק שמציג מקררים אמריקאים משנות ה־40 וה־50, שעובדים עד היום בלי שום בעיה. תנסו למצוא מקרר מודרני שמחזיק מעמד יותר מ־10 שנים. אתם יודעים מה? אפילו 6–7 שנים זה כבר אתגר.

ולא רק שהאיכות המנוע התדרדרה, גם איכות החומרים הלכה אחורה. פעם, כל מקרר היה עשוי מתכת — הדלתות, הידיות, המדפים, המסילות. היום הכל פלסטיק זול. מדפים נשברים אחרי 2–3 שנים, גומיות מתבלות ונופלות, ומדחסים מתפגרים על ימין ועל שמאל. אבל היי, העיקר שהמקרר קיבל דירוג אנרגטי A+.

אני, אישית, מעדיף את המקרר הישן שטחן חשמל אבל עבד 50 שנה. כנראה שהוא גם יותר "ירוק" וידידותי לסביבה, פשוט כי הוא מחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

 

תסתכלו על תא הנוסעים של מכוניות משנות ה־60 וה־70: הכל היה עשוי מעץ, מתכת, מתגים וידיות טקטליים מברזל ומושבים עם ריפוד עור אמיתי. היום דוחפים למכוניות "עור מלאכותי" (פלסטיק, למי שתהה), מנוע טורבו בנזין שהברגים נופלים ממנו אחרי 80,000 ק"מ ומסך מגע בגודל 12 אינץ' — וכולם באקסטזה. איפה הימים שמנועים של וולו נסעו 500-600 אלף ק"מ לפני שנזקקו לתיקון כלשהו. 

 

הלכנו אחורנית בכל כך הרבה בחינות. לצערי אנשים פשוט לא מודעים לזה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Cranky_CPA כתב:

שהוא גם יותר "ירוק"

הוא לא ירוק מדולרים, ליצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 10 דקות, Cranky_CPA כתב:

הימים של מכוניות אמינות בצורה אבסולוטית חלפו מן העולם. תקני זיהום האוויר דחקו את היצרנים אל הקצה. אני עוקב אחרי בחור בטיקטוק שמציג מקררים אמריקאים משנות ה־40 וה־50, שעובדים עד היום בלי שום בעיה. תנסו למצוא מקרר מודרני שמחזיק מעמד יותר מ־10 שנים. אתם יודעים מה? אפילו 6–7 שנים זה כבר אתגר.

ולא רק שהאיכות המנוע התדרדרה, גם איכות החומרים הלכה אחורה. פעם, כל מקרר היה עשוי מתכת — הדלתות, הידיות, המדפים, המסילות. היום הכל פלסטיק זול. מדפים נשברים אחרי 2–3 שנים, גומיות מתבלות ונופלות, ומדחסים מתפגרים על ימין ועל שמאל. אבל היי, העיקר שהמקרר קיבל דירוג אנרגטי A+.

אני, אישית, מעדיף את המקרר הישן שטחן חשמל אבל עבד 50 שנה. כנראה שהוא גם יותר "ירוק" וידידותי לסביבה, פשוט כי הוא מחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

 

תסתכלו על תא הנוסעים של מכוניות משנות ה־60 וה־70: הכל היה עשוי מעץ, מתכת, מתגים וידיות טקטליים מברזל ומושבים עם ריפוד עור אמיתי. היום דוחפים למכוניות "עור מלאכותי" (פלסטיק, למי שתהה), מנוע טורבו בנזין שהברגים נופלים ממנו אחרי 80,000 ק"מ ומסך מגע בגודל 12 אינץ' — וכולם באקסטזה. איפה הימים שמנועים של וולו נסעו 500-600 אלף ק"מ לפני שנזקקו לתיקון כלשהו. 

 

הלכנו אחורנית בכל כך הרבה בחינות. לצערי אנשים פשוט לא מודעים לזה. 

 

 

מה עם אותן חברות שייצרו מקררים שמחזיקים 50 שנה? קיימות עדיין?

לא משתלם לייצר מקרר שמחליפים ב50 שנה, עדיף שיקנו ממך מקרר חדש כל 10 שנים, לא?

בסוף זה לא מה שחשוב לצרכן אלא מה שמשתלם ליצרן. 

לגבי תאי נוסעים של מכוניות, זה בעיקר בגלל בטיחות. אתה לא רוצה שבתאונה יכנסו לך שבבי עץ מהדשבורד לתוך הגוף.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Cranky_CPA

דווקא בתחום הרכב אני חושב שהלכנו הרבה קדימה, ביצועים הרבה יותר טובים, בטיחות,אבזור, מרווח.

אותם ברזלים ועץ כניראה מהווים סכנה בזמן תאונה.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SlowRide כתב:

מה עם אותן חברות שייצרו מקררים שמחזיקים 50 שנה? קיימות עדיין?

 

כן. General Electric 

 

לפני שעה, SlowRide כתב:

לא משתלם לייצר מקרר שמחליפים ב50 שנה, עדיף שיקנו ממך מקרר חדש כל 10 שנים, לא?

 

עוד יותר טוב שיקנו מקרר חדש כל שנה. איפה עובר הגבול? 

 

לפני שעה, SlowRide כתב:

בסוף זה לא מה שחשוב לצרכן אלא מה שמשתלם ליצרן. 

 

ליצרן משתלם שתקנה מקרר חדש כל חודש. הצרכן צריך לדרוש מוצרים איכותיים יותר. הבעיה שמקריבים איכות ואורך חיי מוצר על מזבח של אג'נדה ירוקה. 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Cranky_CPA כתב:

מעדיף את המקרר הישן שטחן חשמל אבל עבד 50 שנה. כנראה שהוא גם יותר "ירוק" וידידותי לסביבה, פשוט כי הוא מחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

זה לא דבר מוחלט.

יעילות אנרגטית היא לא דבר שסותר אורך חיים ארוך. לפחות לא במקררים.

יש לא מעט מכשירים מודרניים שמחזיקים שגם מחזיקים שנים.

 

לגבי איכות תאי נוסעים, אני בטוח שיש גם דוגמאות רעות במכוניות ישנות, ודוגמאות טובות בחדשות.

 

לגבי המנועים הבעייתים, אכן הרושם הוא שחלק מתקנות הזיהום מעודדות בעקיפין את הבעיה, בין השאר ע"י גרימת עלויות חיצוניות. אבל זה לא כל המנועים.

 

הבעיה היא שהשוק לא מספיק משוכלל כדי "להעניש" יצרנים בעייתיים.

למשל בגלל שאלה בעיות שלא עולים עליהן מיד, או שלאנשים לא אכפת כל עוד יש אחריות, או כי גם ליצרנים אחרים יש מנועים בעייתיים ואז הרושם הוא שלכולם יש בעיות ברמה דומה.

אולי גם תביעות ייצוגיות לא מספיק יעילות.

 

  

לפני 2 דקות, Cranky_CPA כתב:

כן. General Electric

קשה להבין מה בדיוק הלך, אבל אם הבנתי נכון...

ב-2014 מחלקת המוצרים הביתיים נמכרה ל-Electrolux, ובגלל בעיות רגולטוריות עברה בסוף ל-Haier.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Cranky_CPA אולי נזכיר לך שלפני 50 שנה היית עושה ״טיפול 5,000״ שכלל החלפת וגירוז הגלגלים? אולי נזכיר לך שאחרי 100,000 היה צורך לפתוח מנוע כדי לבצע ״ניקוי ראש״? שהרכבים צרכו בנזין 83 אוקטן שגרם לכולם לנשום אדי עופרתֶ.הורסים את המוח? שמנוע של רכב עממי כמו חיפושית 1,200 סמ״ק הפיק 40 כ״ס ו-8 קג״מ.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, yulianx כתב:

@Cranky_CPA

דווקא בתחום הרכב אני חושב שהלכנו הרבה קדימה, ביצועים הרבה יותר טובים, בטיחות,אבזור, מרווח.

אותם ברזלים ועץ כניראה מהווים סכנה בזמן תאונה.

 

מבחינת בטיחות פסיבית, הגענו למיצוי כבר לפני שנים. כיום, שיפורי הבטיחות מתמקדים בעיקר בבטיחות אקטיבית, שלדעתי רק מגבירה את האדישות והניתוק של הנהגים מהנהיגה. בכל הנוגע לאבזור, ניתן לומר שהגענו לשיא אי שם בעשור הקודם. שיפור הביצועים מגיע לעיתים קרובות על חשבון אמינות המנועים ותיבות ההילוכים. ולגבי המרווח, אני דווקא חושב שזה לא חיובי שמכוניות רק הולכות ומשמינות מדור לדור.

 

כדאי לזכור שכל הצפצופים, האביזרים ושיפור המרווח לא מגיעים בחינם. מכוניות חדשות יקרות יותר מאי פעם, וממשיכות להתייקר משנה לשנה.

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...