Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

רכבי פורד עם תכנון דומה סבלו מאותן בעיות ומה שהיצרן שם עשה הוא מעבר לשרשרת כולל שיחרור קיט שהותקן ברכבים קיימים כדי לפתור את הבעיה של הלקוחות

הפיאסטות עם ה מנוע ליטר (והליטר וחצי בst) הן עם רצועה טבולה גם במשאבת שמן וגם בטיימינג (בst הטיימינג שרשרת).

אני לא מכיר קיט החלפה...

מה שכן איכשהו לא ראיתי תלונות על הרצועה של המשאבת שמן, רק טיימינג.

מערכת דבילית בעיניי, לכאורה אמורה לעבוד אם מחליפים מספיק שמן עם שמן מתאים, אבל אני באמת לא מבין למה צריך את זה,אני מוכן לשלם עוד כמה שקלים בשביל שרשראות שמתוכננות סביר.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 דקות, David32 כתב:

הפיאסטות עם ה מנוע ליטר (והליטר וחצי בst) הן עם רצועה טבולה גם במשאבת שמן וגם בטיימינג (בst הטיימינג שרשרת).

אני לא מכיר קיט החלפה...

מה שכן איכשהו לא ראיתי תלונות על הרצועה של המשאבת שמן, רק טיימינג.

מערכת דבילית בעיניי, לכאורה אמורה לעבוד אם מחליפים מספיק שמן עם שמן מתאים, אבל אני באמת לא מבין למה צריך את זה,אני מוכן לשלם עוד כמה שקלים בשביל שרשראות שמתוכננות סביר.

איזה ליטר וחצי היה בST? האחרונה שהייתה היתה עם ה1.6 למיטב זכרוני, ושם נחשב היה שהמנוע היה בסדר סהכ(לא בדקתי מספיק לעומק כי לא היה כזה רלוונטי אלי אבל אם הייתה בעיייתיות שם כנראה היה על זה דיבור חזק)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, David32 כתב:

הפיאסטות עם ה מנוע ליטר

דיברתי על מנוע דיזל של פורד שהגיע עם רצועה רטובה.
נראה לי שהוא היה חלוץ בעניין אולי אני טועה. כבר אז התגלו בעיות והיה ניתן לעבור שם לשרשרת.
נראה שגם פורד נהנים להמשיך לדפוק את הלקוחות שלהם עם הרעיון הגרוע הזה והמשיכו איתו לדגמים אחרים.

  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, ik3 כתב:

איזה ליטר וחצי היה בST?

Dragon

2018-2023.

שלוש צילינדרים טורבו 200 כס. רצועה שמניעה את משאבת השמן שבתורה מניעה עם גלגש גל מאזן. החלטה מטומטמת לחלוטין למנוע שהוא בסך הכול מאוד חביב (מלבד המחסור בצילינדר).

זה קטע שהם החליטו לתת שרשרת טיימינג למנוע החזק יותר. קבלת החלטות מוזרה.

עריכה אחרונה על ידי David32
  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

אלי,

בתור מי שנהנה לקרוא אותך וגם מהסרטונים ולומד הרבה, אני רוצה להגיד לך שהפאניקה שהעלית כאן מחדש על נושא שמוצה ומוצה ומוצה ומוצה עוד קצת מיותרת בעיני, והשימוש בביטוי "פצצה מתקתקת" בעיקר בעת הזו, ובכלל -- חבל. 

 

מוצדק ולא מוצה. הבעיה עדיין קיימת בכל מנועי פיורטק 1.2 למרות הרוויזיות הרבות שעברה הרצועה. המנוע הזה הוא באמת פצצה מתקתקת במיוחד למי שקונה רכב עם מנוע פיורטק שיצא מאחריות יצרן. 

 

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

מאות אלפי רכבים נעים עם פיורטק רצועה טבולה. נסכים על דבר אחד -- כל עוד המנוע בסדר, ההנאה מהרכב גדולה והתמורה ביחס למחיר מצוינת. 

 

קודם לא לא מאות אלפים בישראל. גג כמה עשרות אלפים. שנית, עוד 10 שנים כל המכוניות האלה יהיו במגרש גרוטאות. באחריות. אתה לא תראה רכבים עם מנוע פיורטק שיחגגו 15 שנים על הכביש. 

 

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

נסכים על דבר שני, כבר שנים שיודעים את מה שיוליאן כתב כאן -- טיפול שגרתי של החלפת רצועה כל 60K, טיפול כל 10K (לפחות שמן בתקן היצרן + פילטר מקורי), מונעים את הרוב המוחלט של התקלות. לא, לא כולן. תמיד יהיה מישהו עם 107 שבעליה לירושלים קפץ לו איזה רינג ועמו גם הסעיף. אבל זה שגרתי בכלי רכב בכלל, וחזל"ש היסטריה.

 

היצרן עדיין ממליץ על טיפול כל 15,000 ק"מ. לא יודע מה המלצה הנוכחית לגבי מרווח החלפה של רצועת טיימינג

 

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

נסכים דבר שלישי: הביטוי "טיימינג" קיבל בעבר איזו משמעות מיתולוגית, מי ישמע מה צריך היה לפרק. הקיט בגבע עולה 900 ש"ח והעבודה היא שעה-שעתיים, עושים אותה ממילא בטיפול שפותחים קרטר.  

 

2,500 שקל + מע"מ 

 

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

מזכיר לי את אלפי התלונות על מנועי 4JX1 מסילה משותפת של איסוזו, שהיו מאוד חדשניים לזמנם. אבל המוסכים לא שמו שמן בתקן היצרן, הרוכשים קנו פילטרים תחליפיים מקרטון ביצוע, לא החליפו אטמים ושרוולי אינג'קטורים אף פעם (כולה 1500 ש"ח כל 80K), ובכו עד לב השמיים כשהלך מנוע. מאז שמטפלים כמו שצריך מנועים כאלה מחזיקים מעמד גם 600 אלף ק"מ בתנאי עבודה קשים.

 

אבל המוסכים כן שמו שמן בתקן יצרן ופילטר מקורי גם בארץ וגם בחו"ל ועדיין המנועים האלה התפגרו על ימין ועל שמאל. אולי הגיע הזמן להגיד את האמת שמדובר במנוע פח אשפה במקום לנסות למרוח את בעלי הרכבים? 

 

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

כל רכב שלא מטפלים בו כראוי יתקלקל, גם אם לא יתקתק.

 

לא מדויק בלשון המעטה. 

 

לפני 6 שעות, Jack457 כתב:

וזה ה"ראוי". לא בשמיים, לא יקר, לא מצריך את כל הצחוקים על "צרפתיות". מצריך לטפל סביר וזה הכל. ועדיין פה ושם מכוניות יתקלקלו. 

 

כל הצחוקים על צרפתיות מוצדקים. אנשים לא טיפשים. מוניטין רע לא מופיע משום מקום. 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Cranky_CPA כתב:

כל הצחוקים על צרפתיות מוצדקים. אנשים לא טיפשים. מוניטין רע לא מופיע משום מקום. 

 

די ניכר מדבריך בשרשור הזה שאתה לא חובב פג'ו בלשון המעטה... זה בסדר, טבעי, אין מה לכעוס.

 

אבל כמו שאחרים כבר אמרו, כל מותג מכוון קצת אחרת.
פג'ו עדיין מציעה אלטרנטיבה טובה ביחס של עלות לנוחות ואבזור.

 

וכן, בתחזוקה טובה, גם פג'ו מחזיקה.
יש מדינות בהן מחפפים פחות ורואים הרבה (מאד) פג'ו גם ישנות וגם עם קילומטראז' מכובד על הכביש.
מצאתי אפילו 508sw כמו של פות"ש (בחו''ל) עם 420 אלף ק"מ על השעון, ועוד פעילה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Jack457 כתב:

בתור מי שנהנה לקרוא אותך וגם מהסרטונים ולומד הרבה, אני רוצה להגיד לך שהפאניקה שהעלית כאן מחדש על נושא שמוצה ומוצה ומוצה ומוצה עוד קצת מיותרת בעיני, והשימוש בביטוי "פצצה מתקתקת" בעיקר בעת הזו, ובכלל -- חבל. 

 

לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

מוצה איפה? פה? וזה מספיק לדעתך? האם העובדה שעשרות אלפי רכבים כאלו מתגלגלים בכבישי ישראל לא מעידה על כך שהצרכנים לא מודעים לבעיה ?

פה אני מוכרח להסכים עם אלי כי בהחלט שיש פה סיפור מתגלגל על תקלה שהיא ממש בעוכריה של הטכנולוגיה הנ"ל אצל היצרן הנ"ל ובמנועים הנ"ל.

כמה שיותר מציפים את זה  טוב יותר...

אבל אני גם מודע לכך שזה לא משנה בכלום כי מי שקונה את הרכבים הנ"ל לא מודע לבעיה, אין מי שיספר לו (כי גם לי לא סיפרו על זה לא במכון בדיקה לפני הקנייה ולא באף מקום אחר), והבעיה לא מוצפת היכן שהאנשים הנ"ל (ואני ביניהם) מתעדכנים ביומיום שלהם (טמקא? חדשות ערוץ 2? גלגליסט של כלכליסט?).

בדיוק לפני 5 ימים מישהי אצלי במקום העבודה סיפרה לי בשיחת מסדרון אקראי שהיא התחדשה בפיג'ו 2008 (או 3008?) יד 2 עם מנוע PureTech 1.2L Turbo.

אחרי ה"תתחדשי", הדבר הראשון שעשיתי הוא לספר לה על הבעיה הנ"ל במנועי ה- PureTech 1.2L Turbo ושלחתי לה מייל מסודר עם הסבר על הבעיה וקישור לשרשור המגה-פלצת הרלוונטי וגם לסרטון האינפורמטיבי מאוד (גם אם מלחיץ) של אלי באתה-גליל.

ברור שהיא לא ידעה על כך דבר. אז שמחתי להיות זה שמספר לה, מזהיר אותה ומיידע אותה לגבי הבעיה הנ"ל.

אני כן חושב שכל מידע נוסף בנושא, הגם שהוא חזרתי - יש לו ערך לציבור.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
הוספת קישור למידע נוסף
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, דג כתב:

בתחזוקה טובה, גם פג'ו מחזיקה

לצערי, זה הוכח כבר אין ספור פעמים כלא נכון (ואני כן הייתי חובב המותג, כולל בעלות על 208GTi שהיא דווקא אחלה, בניגוד לאחיותיה הלא ספורטיביות). 

 

ספציפית לגבי מנוע 1.2 טורבו, גם אדם פדנט במיוחד, אשר יקפיד על טיפול בדיוק שווייצרי, לפי הוראות היצרן (כל 15k ק"מ או שנה), ימצא את עצמו עם מנוע שדורש שיפוץ/החלפה. כי במנוע יש תכנון כושל. רק עניין של זמן, ואלו שמבלים את רוב זמנם בתוואי עירוני פקוק, יפגשו את זה מהר יחסית. 

 

  • אהבתי 4

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, דג כתב:

 

די ניכר מדבריך בשרשור הזה שאתה לא חובב פג'ו בלשון המעטה... זה בסדר, טבעי, אין מה לכעוס.

 

אבל כמו שאחרים כבר אמרו, כל מותג מכוון קצת אחרת.
פג'ו עדיין מציעה אלטרנטיבה טובה ביחס של עלות לנוחות ואבזור.

 

וכן, בתחזוקה טובה, גם פג'ו מחזיקה.
יש מדינות בהן מחפפים פחות ורואים הרבה (מאד) פג'ו גם ישנות וגם עם קילומטראז' מכובד על הכביש.
מצאתי אפילו 508sw כמו של פות"ש (בחו''ל) עם 420 אלף ק"מ על השעון, ועוד פעילה...

אני אחדד, הצרפתים פשוט יש להם צורך עז מאוד לשמור על המוניטין שלהם, לכן בכל דור ודור הם מחוייבים להוציא איזה הפתעה חדשה שתמרר את החיים של הלקוחות.

כאשר בדגמים אחרים המצב לחלוטין בסדר.

אבל דבר אחד חייב להתקיים בכל מצב אפשרי- חייבים שבהיצע שלהם תמיד יהיה משהו מקולל.

למשל מקולל בדור שלנו- מנוע ה1.2 של PSA, מנוע 1.5 דיזל

מצויין בדור שלנו- מנוע ה1.6, הגיר אוטומט,

מקולל בדור הקודם- מנוע 1.6 שלהם וגם הגיר אוטומט שהיה להם.

מצויין בדור קודם- מנוע 1.6 דיזל

יש עוד ועוד וברנו המצב דומה.

יש תוצרות מצויינת אבל הם תמיד חייבים לשמור על המוניטין, אז עושים גם פצצות מתקתקות.

 

  • אהבתי 2

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, דג כתב:

 

די ניכר מדבריך בשרשור הזה שאתה לא חובב פג'ו בלשון המעטה... זה בסדר, טבעי, אין מה לכעוס.

 

אין בי שום כעס. אני רק מציין עובדה פשוטה שנגזרת מהיגיון בריא: מוניטין, בין אם טוב או רע, אינו נופל סתם כך מהשמיים. אם, לדוגמא, במנועי מאזדה היו כשלים תכנוניים שחייבו החלפה או שיפוץ מנוע לאחר 60–80 אלף ק"מ, גם המוניטין של המותג היפני היה נהרס.. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 הבעיה גם אם שמעו על הרצועה, כמה יודעים על המלצה להחלפתה כול 60 אלף או 4 שנים? ושמן כול 10 אלף?

ככה שטיפול יצרן לפי הספר לא יעזור.

הפיורטקים הכי ישנים בני 10 כמעט, כך שעוד 10 שנים הרכבים הללו יהיו בני 20, והגיוני שלא ישרדו.

גם רכבים יפנים בני 20 כמעט לא רואים על הכביש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא ידוע כן, מה שכן בערוץ רוסי שמפרק מנועים, דובר שפשוט אפשר להחליף את הרינגים והמנוע יכול עוד לשרוד הרבה.

אבל אין מידע כמה הם ישרדו, 100 אלף? 150 אלף?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, דג כתב:

אפילו 508sw כמו של

מה בין ה508 שלי לפיורטק חוץ מהסמל...

מנוע דיזל ותיק ואמין של פיג'ו עם גיר ידני, אין מה שיתקלקל באופן כרוני.

יש כאלו שעברו גם 800

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Cranky_CPA כתב:

 

אין בי שום כעס. אני רק מציין עובדה פשוטה שנגזרת מהיגיון בריא: מוניטין, בין אם טוב או רע, אינו נופל סתם כך מהשמיים. אם, לדוגמא, במנועי מאזדה היו כשלים תכנוניים שחייבו החלפה או שיפוץ מנוע לאחר 60–80 אלף ק"מ, גם המוניטין של המותג היפני היה נהרס.. 

יש ברכבי יונדאי מנועים ולא מעט מהם שנוטים למסור נשמתם מהר מהצפוי, לא בדיוק יש להם מוניטין רע בארץ....

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...