Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, zaf כתב:

אתייחס רק לתלונות המקומיות בכל הקשור לכלל המוצרים.

עמישראל הוא עם חסכן, שלא לומר גם קמצן, ולכן אחזקת רכב זה מטלה לא רצויה כי זה עולה כסף (לא מעט, נכון) . מרבית השוק ״הלא מודע״ מחפש רכב של ״לשים דלק ולנסוע״ , כל דבר אחר זה מועקה. רישוי שנתי - פעם בשנה זה אוי יויו . טיפול שוטף - זה ממש נורא ומיותר. אפשר פעם בשנה לפני הטסט. 

 

נכון יש בעיות אצל VAG יש בקבוצת PSA וגם אצל GM. וכן גם אצל היפנים. אולי פחות אבל יש (מי אמר גירים של jatco) . וגם לקסוס מתקלקל , בוודאי פחות וגם ביחס לחלקו בשוק (המקומי) .

 

אבל כן, הפיורטק הזה משבית. ה DSG הרבה פחות, יש מספיק סימנים שמשהו הולך לקרות (גם ב tct)  וגם אצל gm עם ה lspi שלמדו כבר להתמודד איתו . 

אבל כאן, once אמרו עליך - אז זה תופס גם אם אין לך בכלל אחות ולא הייתה מעולם.

 

וגם מעבר לזה, אנחנו ארץ קטנה וזה הופך אותנו לעם ששמועות בו רצות מאוד מהר כי כולם מכירים את כולם. 

לגבי קמצנות - מאידך בארץ יש מודעות גבוהה מאוד לתדירות טיפולים ברכב ודווקא בגלל שזה מוצר מאוד יקר לבעלות כאן - רוב האנשים מטפלים באינטרוולים תקינים שזה לפחות דבר טוב - שאפשר למצוא לא מעט רכבים עם היסטוריית טיפולים מלאה. 

מה גם שהאקלים שלנו מאוד תורם לכך שרוב הרכבים כאן לא מחלידים למעט חלודה שטחית. 

 

מה שקורה בשרושור הזה מדבר על תופעה שהיא כשל תכנוני או ליקוי בתכנון מובהק הבעיה היא שרב סרן שמועתי כבר שפך כמות כל כך אדירה של חומר בעירה על הנושא שזה הגיע לפרופורציות אדירות - של תביעה ייצוגית והאמת אולי חבל שזה לא קורה גם עם VAG וגם עם GM או כל יצרן אחר כי ציבור ששותק זה ציבור שמשלם מחיר יקר יותר. 

 

בGM כמו בVAG וכמו כמעט בכל קונצרן או יצרן אחר יש תופעות - מנועי הV6 3.6 שלהם עד אזור ה2020 בארה"ב סובלים מתופעות שקשורות לשרשרת טיימינג למשל - לא רק LSPI במנועים מסויימים שלהם. וחלק מהגירים שלהם כשמשודכים לרכב גדול מידי וכבד מידי גם סובלים לא מעט וכך הלאה. 

לסובארו - למזלנו לא במנועים שנמכרים כאן בארץ יש כשל ידוע בטרמוסטט החדש שלהם וגם להם היו מלא צרות של אטמי ראשי מנוע ובלוק שסתומים תלוי בשנים ועוד כמה תופעות ידועות להם במערכת הPCV 

 

ובסופו של דבר כן - נאמר כאן שהפורום הזה קטן ביחס לקבוצות גלובאליות בוודאי - ויותר מזה כשמדובר ברכב אנחנו תכלס מדינת עולם שלישית מה שאנחנו מקבלים כאן הרבה פעמים זה שאריות מלאי שקונצרנים רוצים להפטר מהם. 

 

אני למשל רכשתי את ה1.5HDI שלי מתוך הבנה שביוני 2019 היצרן עשה רוויזיה לשרשרת אבל מה שלא ידעתי ולא אומר איך אני יודע - זה שעד בערך אמצע 2023 המשיכו לייבא לכאן את המנועים שהם לפני הרוויזיה. 

 

וזה הופך רכישות כאן כבר להרבה יותר מפחידות כי אם למשל אני יודע שבוולבו מנועי הT5 בשנתונים 15-16 סבלו מבעיות ברינגים - אני תכלס רק בכדי להיות בטוח שלא נפלתי על מנוע כזה לא הייתי מחפש רכב שהוא מתחת לשנות 18-19 שזה כבר הסוף המוחלט של הדגם מחשש - שבלי ליידע, הביאו לכאן רכבים עם שנתון מתקדם אבל מנוע מיושן. 

לא יודע אם זה בהכרח נכון - אבל זה דברים שכן קורים כאן.

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 10 שעות, lanosforce כתב:

חייב לציין שזה פשוט מצחיק אותי שאנחנו מתייחסים בכלל לרכבים כבעלי ארץ מוצא - בזמן ש...

 

מנועי THP נמצאים גם ברכבים מתוצרת BMW וגם MINI 

המנוע 1.5HDI הוא בפועל מנוע של FORD 

המנוע 1.3 ליטר וגם ה1.5 טורבו דיזל של רנו נמצאים ברכבים של ניסן וגם של מרצדס (גם יפני וגם גרמני) 

טויוטה נוסעים עם מנוע של סובארו בBRZ 

ברכבים כמו 107 וסיאט סיטי גו יש מנוע של טויוטה 

סופרה וZ4 

וולבו עד 2015 זה בעצם פורד ואחרי זה (שאלו הם דווקא הדגמים המוצלחים יותר מבחינת בעיות מנוע) זה ג'ילי... סיני. 

 

פשוט צריך לדעת מה לקנות ואם כבר קונים - איך לתחזק וכמה. וכן גם להבין שלפעמים פשוט אין מזל או ההפך. 

 

רגולוציות, יוקר מחיה, תחרות, גישה - הכל אויבים של הצרכן המודרני. 

הדברים שכתבת לא מדויקים

אין קשר בין 107 לסיטיגו. 107-108 C1 ואייגו זה אותו מנוע, אך סיטיגו, מי וUP חולקות מנוע אחר.

מנועי THP שנמצאים ברכבים הגרמניים הם עם חלקים מסוימים ששונים ממה שיש בפיג'ו וסיטרואן (וגם בתוך פיג'ו וסיטרואן יש הבדלים כפי שאתה יודע בגרסאות מסוימות)

היום טויוטה זה גם סיטרואן, במסחריות שלהן.

ובכלל מנועי HDI של פיג'ו סיטראון גם נמצאים לא רק בפורד אלא גם בוולוו.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משעשע ומקומם כל פעם מחדש לקרוא את כל אלו שמנסים לשכנע שסיטרואן פיג'ו לא יותר נורא כי גם לאחרים יש כל מיני בעיות

תמשיכו לנפנף בבעיה אחת מדגמית שמצאתם אצל כל יצרן, אצל יונדאי תמצאו מנוע מסויים, אצל ואג יש את הגיר, ואצל טויוטה את הבוצה במנוע, ועוד כמה דוגמיות כאלו.

אז לקחת יצרן שבחצי מהרכבים שלו (-אחרי הקצנה פראית) יש תקלה אחת סדרתית יקרה, ולהשוות את זה ליצרן שברוב מוחלט של הרכבים שלו יש כמה תקלות סדרתיות יקרות להחריד עד כדי השבתת רכבים באופן גורף בסביבות 200 אלק"מ / 7-8 שנים? איפה בדיוק ההשוואה כאן?

החזקתי פורד פוקוס עם גיר רובוטי, אחת לכמה שנים הוצאה של אלפי ש"ח בודדים על מצמד, ומעבר לזה רק טיפולים שוטפים,  וזה באחד הדגמים הפחות אמינים של פורד.

לעומת סיטרואן פיקאסו בדגם שנחשב אמין יחסית לשאר דגמי היצרן - אני אוחז בלמעלה מ-10,000 ש"ח הוצאות חריגות בתוך שנה אחת, חוץ מהעובדה שגם התחזוקה השגרתית עולה פי כמה וכמה כי בשביל כל דבר פשוט צריך לפרק חצי אוטו, וכל חלק מקורי עולה כפי משקלו בזהב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, דיברת בוודאי על אוודי ומיני.

באמת צריך לפרק בהן פרונט שלם למלא תחזוקות.

 

בתאריך 12.12.2024 בשעה 23:08, EliC25 כתב:

הדברים שכתבת לא מדויקים

אין קשר בין 107 לסיטיגו. 107-108 C1 ואייגו זה אותו מנוע, אך סיטיגו, מי וUP חולקות מנוע אחר.

מנועי THP שנמצאים ברכבים הגרמניים הם עם חלקים מסוימים ששונים ממה שיש בפיג'ו וסיטרואן (וגם בתוך פיג'ו וסיטרואן יש הבדלים כפי שאתה יודע בגרסאות מסוימות)

היום טויוטה זה גם סיטרואן, במסחריות שלהן.

ובכלל מנועי HDI של פיג'ו סיטראון גם נמצאים לא רק בפורד אלא גם בוולוו.

נו... אז עדיין יש קשר ישיר בין אמינות למדינה שאליה מיוחס סמל או קונצרן? ספציפית לפיורטק 1.2 כן זה כשל היסטרי.

 

כל השאר סוג של נורמה היום. לכל יצרן מותג עלולים להיות צרות ומה שאנחנו יכולים לייחס כצרפתי, שבדי או יפני או קוריאני או אמריקאי פשוט תלוש.

 

בפיורטק 1.2 על בסיס רצועה, לבדוק פעם באת מצב הרצועה ולקוות שאין חלקים שלה שאני לא מודע אליהם. לא כוס התה שלי.

 

שאר המנועים בעיני לא משהו שהייתי חרד ממנוע אם זה thp165 ומעלה או hdi עם שרשרת עבה.

 

כשה1.2 על בסיס שרשרת יהיו זמינים עם מערכת מיילד היבריד גם זה כבר יהיה סבבה כל עוד לא נגלה שם עוד כשל הזוי.

 

אבל לא זה מה שמרחיק אותי מהמוצרים של הקונצרן הזה ועל זה כבר אשתוק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.12.2024 בשעה 23:00, lanosforce כתב:

 - של תביעה ייצוגית והאמת אולי חבל שזה לא קורה גם עם VAG וגם עם GM או כל יצרן אחר

 

בוודאי שזה קורה. היו מספר תביעות מוצלחות בעניין ה-DSG של VAG

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

שאר המנועים בעיני לא משהו שהייתי חרד ממנוע אם זה thp165 ומעלה

המנוע הזה בסדר ביחס לשאר מנועי הקונצרן, אבל ביחס למותגים אחרים? הלוואי

מה לגבי גומיות שסתומים שהולכות מהר במנוע הזה? ומה לגבי זה שהחלפת הגומיות שסתומים עולה במנוע הזה מחיר כפול מרכבים סטנדרטיים, כי העבודה מורכבת בהרבה?

וזה שהמנוע הזה אוכל שמן בכמות משמעותית, ואז נסתם הממיר, שגם הוא משום מה עולה כפול 2/3 מממיר ברכבים דומים

וזה שתושבת מנוע מקורית עולה משהו כמו 2,500 ש"ח, לעומת כמה מאות בהרבה רכבים פשוטים אחרים

וזה רק עם התייחסות למנוע בלבד, בלי לדבר על כל המכלולים אחרים, שאין כמה חודשים בלי תקלה יקרה ומשמעותית

אתה צודק שהיום א"א לשייך תקלות ליצרן מסויים כי כולם עבדים ביחד, אבל זה נכון בשביל לפסול כל רכב שמקבל רכיבים משמעותיים מקונצרן PSA, ולא בשביל להכשיר רכב PSA שקיבל כמה חלקים מיצרן אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל יחסי - זה רכבים עם מורכבות טכנית גבוהה. 

יש גם רכבים שהממיר הקטליתי שלהם מגיע ביחד עם חלק מהסעפת, צנרת האגזוז ואתה לא יכול להחליף רק את המקטע של הממיר - והמחירים שם יקחו אותך לאלפים - בעשרות. 

 

לפחות עם הTHP156 שהיה לי - לא שמתי לב למשהו יקר באופן חריג חוץ ממשאבת דלק לחץ גבוה. אפילו קיט טיימינג לשרשרת כולל עבודה באמת לא פשוטה - עלה לי הרבה הרבה פחות מטיימינג לסובארו עם מנוע בוקסר הכי ידידותי שיש למכונאים. 

 

להתייחס לנושא השרשור הזה - אני מבין את פותח השרשור. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...